Şimdi Ara

Hoparlör arkasındaki HF/LF jumper karmaşası hakkında... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
2
Favori
7.638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://www.fastfoursforumscarclub.com/temp/fhrxstudios/images/music_frequency_chart.jpg

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Frekans

    Yalnız alttaki linkte belirtilen tablo tüm frekans aralığını göstermektedir. bizim burada konuştuğumuz aralık insanın teorik olarak işitebildiği aralık olan 20 hz - 20.000 hz arasındadır.

    bunlar yardımcı olur herhalde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kdundar -- 2 Kasım 2009; 13:41:06 >




  • Teşekkür ederim.Anladığım kadarı ile hz yükseldikçe tizleşiyor.Böyle bir durumda hoparlör değerlerinde örnek vermek gerekirse 20hz-90hz ile 10 hz-95hz kıyaslandığında 10hz-95hz daha detaylı sesler verebildiğini anlıyoruz.Doğru mu?Yani frekans aralığı ne kadar fazla ise detay okadar fazla olacaktır mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rdegerli -- 2 Kasım 2009; 13:41:32 >
  • yazdığınız değerler hoparlörlerin frekans cevabıdır. aynı koşullarda ve aynı ölçüm detayları kullanılarak sizin yazdığınız değerler ölçülüyor ise evet 10 hz olan daha alt frekanslarıda çalabilmektedir.
    detay daha fazla olacaktır demek yanlış olur sanıyorum, ancak daha geniş bir frekans bandındaki sesleri çalabilecektir demek daha doğru olur herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kdundar -- 2 Kasım 2009; 13:44:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackice_serkan

    Sayın Oronra,
    Ben de daha çok yabancısıyım bu terimlerin. Ama sayenizde öğrenmeye devam. Lütfen sizde bilgi ve tecrübelerinizi esirgemeyin. Benim şu andaki tek amacım, mevcut imkanlarla ve sistemle optimum verimi alabilmek, her türlü teknik imkanı kullanarak -mevcut sistem ve imkanlar dahilinde- en üst kalitede ses elde edebilmek. tüm uğraşım ve denemelerim bu sebepten.
    Mevcut AVR'de de bi-amp. özelliği olduğu için denemek istedim. Ayrıca şu an 5.1 kullandığım için bi-wire bağlayıp kullanmayı da düşünmüyor değilim.
    Sizce bu koşullar çerçevesinde bi-wire bağlantı mı, bi-amp.mi yoksa normal bağlantı mı benim için en iyisidir. Söylediğim gibi amacım yüksek ses değil, mevcut imkanlar çerçevesinde en iyi kalitede sese ulaşmak.

    Rdegerli kardeş,
    Valla senin de önerinle bu sistemi aldım, desteğinle de gidiyoruz. Orhan senden bahsetti ama imkan olursa tanışmak da isterim.
    Bu arada beni kablolara falan yönlendirme, hanım boşar beni artık :-) Bu hastalık fena halde bulaşıcı çünkü.



    Değerli fikirlerinizi bekliyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackice_serkan
    Rdegerli kardeş,
    Valla senin de önerinle bu sistemi aldım, desteğinle de gidiyoruz. Orhan senden bahsetti ama imkan olursa tanışmak da isterim.
    Bu arada beni kablolara falan yönlendirme, hanım boşar beni artık :-) Bu hastalık fena halde bulaşıcı çünkü.



    İnşallah neden olmasın.Birgün bir yerde kısmet olur tanışırızGerçekten bu çok fena bir hastalık.Bu işe girdim gireli hayatımda duraksamalar başladı.Öyleki sohbet ediyoruz falan ama benim aklım evde sistemde.Acaba center ı yukarımı alsam yok yok receiverların yerini değiştirym en iyisi.off kabloları napsamevdede durum farksız.Film izlerken nişanlım konuya hakim oluyor ama ben hala şu sesi duydunmu bu sesi duydun mu bak surroundan ses geldi bunu bide şu ayarda deneyeyim nasıl olacak diye çıldırtıcı bi hal var anlayacağın
    Pio yu ilk aldığımdada öyleydi durum.Film izlerken lamba kapa aç,görüntü ayarları ile oyna,kablo değiştir falan derken filmi ben anlıyordumda tv yi test ederken ama yanımdakiler illallah ediyordu
    Geçen cuma günü adanalı dizisini nişanlımla izlerken bir yandan foruma bakıyorumorada nükleer başlıklı bomba imha sahnesi vardır izleyen bilir illaki o sehneyi.Kutuyu açtılar içerisinde bir sürü kablo.O sırada nişanlım gülerek -Bak bunu sana getirsinler rengarenk birsürü kablo var tam senlik oyalanırsın hem.diyerek durumumla maytap geçer oldu

    Amma yazmışım ya




  • Arakdaşlar aslında frekans aralığı kısmen detayı çağırışım yapsada, geniş frekans aralığında çalışan hop. sürücülerinin kalitesi önem taşıyor. Yani full range çalışan bir hop. illa daha detaylı ses verecek diye bir kural yok.
    Frekans aralığı sürücülerin hangi frekans aralıklarında çalıştığını yada hop. lerin hangi frekans aralıklarında çalıştığının verisidir. Fakat bu veri sese herzaman detay olarak yansımayabilir. En kısa benzetmeyle şöyle özetlenebilir. Örnek fülüt sesi 4khz gitar seside 3khz olsun, eğer hop. ünüz 3khz e kadar frekans destekliyorsa gitar sesini duyar ama fülüt sesini duyamazsanız yada doğru duyamazsınız. Bu çok kaba bir örnektir ve yukarıdaki hz ler benzetmedir, doğru değildir.

    Sağlık bir insanın duyması icap eden frekans aralığı 20hz ile 20khz aralığıdır. Yani 20hz ile 20,000hz de diyebiliriz. Fakat yaş ilerledikçe bu aralık gittikçe daralmaktadır. Bu aralığı duyması en olası kişiler küçük yaştaki çocuklar diyor bilim adamları. Yaş 30 dan sonra gittikçe frekans aralığı daralıyormuş.

    Bu sebepten elinizde 50khz lik üst frekans üretebilen bir hop. de olsa..
    1. kullandığınız kaynakta bu frekans aralığında sesler olmayabilir.
    2. kullandığınız kaynakta bu frekans aralığında sesler olsada duymayabilirsiniz.

    benzer örnekler deep alt frekanslar içinde geçerli, duyma sınırınızın altındaki frekenslar hissedilebilmektedir fakat butür seslerin mide bulantısı, kendinizi kötü hissetme gibi yan etkileride olabilir ve hoş da karşılanmaz.

    En optimum üst frekans degeri genelde 20-25khz olarak belirlenmiştir. (Daha üst frekanslar elbette dezavantaj değildir.)
    Alt frekans olarakta 20-30hz yine optimum degerlerden biridir. (Daha alt frekanslar elbette dezavantaj değildir.)

    Frekans tablosuyla ilgili birde örnek vereyim. (Alıntıdır.)

    SES FREKANS ARALIĞI - FREQUENCY RANGE (Hz) :

    ALT SINIR: ÜST SINIR: SES TANIMI:
    20..............40..............Alt Kalın-Deep Bass
    40..............80..............Kalın-Mid Bass
    80.............160.............Üst Kalın-Upper Bass
    160...........320.............Alt Orta-Lower Midrange
    320...........640.............Orta-Midrange
    640..........1280............Üst Orta-Upper Midrange
    1280........2560............Alt Tiz-Lower Treble
    2560........5120............Orta Tiz-Middle Treble
    5120........10240..........Üst Tiz-Upper Treble
    10240......20480..........Tepe Oktav-Top Octave

    BAZI SESLERİN FREKANS ARALIĞI

    NEFESLİLER....HERTZ (Hz)
    Piccolo...............480-4608
    Flute..................256-2304
    Oboe..................256-1536
    Clarinet..............160-1536
    Trumpet...............160-960
    Bass Clarinet.........80-480
    YAYLILAR
    Violin................192-3072
    Viola.................128-1280
    Cello....................64-768
    Bass Viol.............40-240

    İNSAN SESLERİ

    Soprano............240-1152
    Alto....................160-768
    Tenor..................128-480
    Baritone................95-384
    Bass....................80-320

    SES ŞİDDETİNE İLİŞKİN BAZI ÖRNEKLER

    GÜRÜLTÜNÜN TANIMI.....................DESİBEL (d)

    Kulakta acı başlangıcı..........................130
    Çelik bir levhaya çekiç darbesi..............114
    Perçin çivisine çekiç darbesi...................97
    Sedan bir otomobilde yolculuk................87
    Fabrika gürültüsü..................................78
    Yoğun trafikte bir ana cadde...................68
    Büyük bir ofis........................................65
    Büyük bir mağaza..................................63
    Orta büyüklükte bir mağaza....................62
    Restaurant........................................ ....60
    Ara sokak............................................. 58
    Benzin istasyonu...................................55
    Küçük bir dükkan...................................52
    Tiyatro salonu........................................42
    Büyük kentte bir ev.................................40
    Kırsal alanda bir ev.................................30
    Alçak sesle konuşma.............................20
    Meltem............................................ .....10
    İşitme sınırı............................................ .0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oronra -- 2 Kasım 2009; 15:41:48 >




  • @blackice_serkan
    Soruna gelecek olursak.. eldeki imkan ve cihazlarla en iyisini arama çabası zaman ve tecrübe ister. Bazı doğruları ve aksutik önemleri aldıktan sonrası deneme ve yanılmaya kalıyor malesef.

    Sen makul fiyat aralığındaki kabloları kullanarak, doğru hop. yerleşimi ve çevresel akustik önemleri alarak, uygun sinerjideki cihazlarla bir set oluşturarak eldeki imkanları kullanabilirsin. Bunları yaparkende sesleri değişimleri gözler kulağını pişirirsin.

    Bi-wire, pasif bi-amp vb. konular aslında sinemadan ziyade stereo dinletide daha rahat anlayabileceğiniz değişiklikler yaratıyor.

    Bi-wire: amfideki tek terminalden çift kablo çekilerek hop. ü beslemeye deniyor.
    Pasif Bi-amp: Amfideki iki ayrı terminalle iki ayrı kablo yardımıyla hop. leri beslemeye deniyor.
    Birde aktif bi-amp var ama bunun için ayrı bir amfi icap eder ki.. buda bizde olmadığından bu konuya deyinmiyeceğim.

    bence amfiniz imkan sağlıyorsa pasif bi-amp denemenizde fayda var. Amfinizin ayalarlarını doğru yaptığınıza emin olduktan sonra farklı kablolarla denemelerinizi sürdürebilirsiniz. Şu an için artı amfi maliyetine girmeden yapılabilecek en perf. bağlantı şekli olarak görüyorum.
    Normalde üst frekansları ve alt frekansları ayrı beslediğinizde hop. doyuma bir adım daha yakın olur ve daha kısa sürede tepki verir. Fakat amfiniz zayıf bir cihaz ise aradaki farkı sezemeyebilirsiniz. İlk sezmeniz icap değişiklik üst (tiz) frekanslardaki belirğinlik ve detay diyeblirim. Tabi burda kullandığınız kablolarında etkisi var.




  • Üstadım çok teşekkür ederim. Çok yararlı bilgiler oldu benim ve benim gibi giriş düzeyinde kullanıcılar için. İlk etapta dediğiniz gibi pasip bi-amp. ile kulağımı alıştırayım seslere-ayrıntılara. Sonrasında ise çok iyi biliyorum ki sonu gelmeyecek ve hiçbir zaman yeterli olmayacak bir yola gireceğiz.
    Selamlar.
  • Sn.oronra verdiğiniz bu ilave bilgilerden ötürü teşekkür ederim sizede.Faydalı ve aydınlatıcı oldu.Fakat son olarak öğrenmek istediğim;

    1" textile dome tweeter; 6.5" HCWPP woofer
    Frequency Response: 40Hz - 20kHz
    Sensitivity: 86dB
    Nominal Impedance: 6 ohms


    Bold olan teknik anlatımda asıl anlatılmak istenenin ne olduğunu düz bir şekilde yorumlayabilirmisiniz?Ayrıca bu kağıt üstündeki değerler ne kadar,ne ölçüye kadar önem taşıyor?
    Mesela geçtiğimiz seneye kadar panel teknolojisinde 3ms.5ms yazmasında ragmen aslen bunun teknik olarak 8ms olması gibi.ayrıca bu çok farkedilmeyen bir detay ama önemli gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rdegerli

    Sn.oronra verdiğiniz bu ilave bilgilerden ötürü teşekkür ederim sizede.Faydalı ve aydınlatıcı oldu.Fakat son olarak öğrenmek istediğim;

    1" textile dome tweeter; 6.5" HCWPP woofer
    Frequency Response: 40Hz - 20kHz
    Sensitivity: 86dB
    Nominal Impedance: 6 ohms


    Bold olan teknik anlatımda asıl anlatılmak istenenin ne olduğunu düz bir şekilde yorumlayabilirmisiniz?Ayrıca bu kağıt üstündeki değerler ne kadar,ne ölçüye kadar önem taşıyor?
    Mesela geçtiğimiz seneye kadar panel teknolojisinde 3ms.5ms yazmasında ragmen aslen bunun teknik olarak 8ms olması gibi.ayrıca bu çok farkedilmeyen bir detay ama önemli gibi.


    tweeter yani tiz ünitesinin çapı 1", bas ünitesinin çapı 6.5", yani hoparlörde kullanılan sürücü ebatları
    frekans cevabını zaten konuşmuştuk
    sensitivity, hoparlöre 1 w güç verildiğinde 1 m mesafeden ölçülen ses şiddeti, hassasiyet olarak çevrilebilir
    empedans ise frekans bandı içinde değişen direnç olarak açıklanabilir. nominal impedance ise hoparlörün belli bir frekanstaki cevabıdır. yani 1 khz deki direnci 6 ohm dur örneğin. tam emin değilim ancak nominal empedansı 1.15 e bölersek minimum empedans bulunuyordu sanırım. ne işe yarar derseniz kabaca empedans yükseldikçe hoparlörün sürülmesi kolaylaşır diyebiliriz.




  • Kağıt üzerindeki veriler kısmet önemli ama herşey demekte değil tabiki.. Bu ve benzeri spec. lerden ürün hakkında teknik bilgi alınıp aranılan teknik kriterlere uyulup uyulmadığı anlaşılabilir. Ama.. ses rengi karakteri ve yapısıyla ilgili bir bilgi alınamaz. Bu sebepten spec. lere bakarak son kararı vermek çokta doğru değildir. Klişe olacak ama herzaman dediğimiz gibi.. imkanınız varsa muhakkak dinleyin.

    Verdiğiniz teknik verilere gelince ise..

    Textile Dome Tweeter: Kumaş, kubbe şeklindeki tiz üreten sürücüler için kullanılan bir tabir. Bildiğiniz üzere farklı materyallerde sürücüler olabiliyor. Burda kumaş ve kubbe şeklinde olduğunu belirtmiş.

    6.5" HCWPP Woofer: 16cm çapında bir alt frekas sürücüsü olduğunu belirtmiş. HCWPP nin açılımı ise.. "Hot Compacted Polypropylene Process" anlamına geliyor. Yani Sıkıştırılmış Polipropilen maddesinden yapılan bir sürücü. MUHTEMELEN VERDİĞİNİZ VERİLER WF CRYSTAL serisine ait

    Frekans aralığı: 40hz - 20khz(yani 20000hz) hop. ün üretebildiği ses frekens aralığı. Alt frekans olarak en fazla 40hz e inebildiği ve üst frekans olarakta en fazla 20khz e çıkabildiği ifade ediliyor.

    Nominal Impedance 6ohm: Hop. ün alternatif akım direncini ifade ediyor.

    Sensitivity 86dB ise hop. ün hassasiyetini ifade ediyor. Bu değerin genelde 90db (+/- 1db) civarlarında olması en optimum değerdir. Mümkün mertebe 90db in altındaki ürünler tercih etmemeli, edileceksede güçlü amfiler kullanılmaya özen gösterilmeli. Değilse hop. ün amfinin verdiği akım ve frekansa tepkisi geç olacaktır. Düşük volumlerde akım az olduğundan hop. ün sese tepkiside düşük olacak ve volume kısıkken detaylar kaybolacaktır.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rdegerli

    Sn.oronra verdiğiniz bu ilave bilgilerden ötürü teşekkür ederim sizede.Faydalı ve aydınlatıcı oldu.Fakat son olarak öğrenmek istediğim;

    1" textile dome tweeter; 6.5" HCWPP woofer
    Frequency Response: 40Hz - 20kHz
    Sensitivity: 86dB
    Nominal Impedance: 6 ohms


    Bold olan teknik anlatımda asıl anlatılmak istenenin ne olduğunu düz bir şekilde yorumlayabilirmisiniz?Ayrıca bu kağıt üstündeki değerler ne kadar,ne ölçüye kadar önem taşıyor?
    Mesela geçtiğimiz seneye kadar panel teknolojisinde 3ms.5ms yazmasında ragmen aslen bunun teknik olarak 8ms olması gibi.ayrıca bu çok farkedilmeyen bir detay ama önemli gibi.




  • Evet istediğim,aradığım cevabıda bu sayede aldım,anladım.Bu arada evet sorduğum sorular ile hem genel manada bilgi sahibi olabilmek hemde kendi hop.lerimi tanımak,ne kullandığımı geçde olsa bilmek için
    Hop.lar düşük sensitivity e sahip ve avr çok güçlü değil.bu yüzden kısık seslerde detaylar çok zayıf.Hatta bilmeden diyordumki,ben bunu sürekli -15db ile 0db arsında dinlemem gerekiyor sanırım.Altında hiç ses yok.Dimmer ile alakalı olabileceğini düşündüm hatta etkisi vardır ama normalde -50 ile -30 arasında bi değişim olmalı ama yokDurum şimdi anlaşıldı.
    Zaten sorduğum sorulardan konuya çok yeni olduğum anlaşlıyordurBu yüzden detayların bu kadar önemli olduğunun yeni yeni farkına varıyorum.Hatta tecrübelerimi tanımlayabiliyorum
    Ama acemiliğimi atacağım güzel bir sistemim var.En azından eksileri görererk kendimi yetiştiriyorum.Tamam kendimi avutuyorda olabilirimBirde mk 750thx ile ilgili başlığımada değerli görüşlerinizi paylaşırsanız tadından yenmez
    Gerçekten Sn.oronra,kdundar beni bir günde çok aydınlattınız teşekkür ederim.Ses olayı görüntü gibi değil ki teknik anlamda görünmeyenle uğraşıyorsun




  • Bu geçtiğin aşamalardan geçmen önemli, herzaman ediğim gibi elindekinin değerini bilmez ve tanımazsan aradığını bulmak çok güç oluyor. O sebepten okuya dinleye zamanla tecrübe edinirsin. Bu arada tavsiyem bir ürünü imkanın oldukça almayacakda olsan dinle. Fikir sahibi olursun, elindeki cihazlarla kıyaslama imkanı bulursun vs..

    Yardımcı olabildiysem ne mutlu.

    Bu arada M&K dinleme şansım olmadı ama sanırım TOGAH isimli kullanıcı evine bir sinema salonu yaptırıyor ve projeylede @mavihifi ilgileniyor. Sistem olarak M&K tercih etmişler. Konuyla ilgili @mavihifi den bilgi alabilirsin belki. İlgili konunun linkini veriyorum.
    http://forum.donanimhaber.com/m_29494605/tm.htm




  • Ocak 2011 de aldığım
    --DENON DRA 500 AE reciever ve
    --KEF C7 loudspeakers
    nasıl bir ses sistemi ve bunlar hakkındaki fikirlerinizi öğrenmek isterim
  • Merhaba
    Ocak 2011 de aldığım
    --DENON DRA 500 AE reciever ve
    --KEF C7 loudspeakers
    nasıl bir ses sistemi ve bunlar hakkındaki fikirlerinizi öğrenmek isterim .Bu sisteme CD çalar almam gerekir sanırım öncelikle.
  • Benim de merak ettiğim durum şu: Aynı receiverdaki tek hoparlör çıkışından ilgili hoparlöre bi-wire bağlantı yapmanın herhangi bir yararı var mıdır?
    Aşağıdaki şekilde olduğu gibi; sağ-ön hoparlöre receiverin sadece sağ-ön çıkışından, sol hoparlöre de receiverın sadece sol-ön çıkışından yapılan bi-wire bağlantının herhangi bir yararı olur mu ses kalitesi açsından? VEYA zararı olur mu receivera?
     Hoparlör arkasındaki HF/LF jumper karmaşası hakkında...




  • aynı çıkıştan almak mantık olarak bir fark yaratmaz yaratsa bile o kadar düşüktür ki insan kulağı fark edemez yani ayrı ayrı çıkış olsa neyse bence aynı çıkıştan almak boşa fazladan 2 kablo eklemektir bana göre
  • Brevheart sizin sistem de aynı mı Denon DRA 500 ve kef CY speaker
    bu sistem hakkında sitede bir yorum bulamadım sizin bilginiz ne kadar bunlar hakkında
  • Benim sistemimde ne Denon AVR ne kef CY speaker, ne de benim bunlar hakında bilgim var, ne yazık ki.
    Ben AVR konusunda standart bir kullanıcıyım, hatta son 1 yldır kullanıyor da değilim.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.