Şimdi Ara

Hüre Karşı Hür, Köleye Karşı Köle (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
1.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    "Eğer özgür bir müslüman, bir köleyi öldürürse o özgür müslümanın bir kölesi öldürülür."

    ben nerde bunu demişim islam nerde bunu demiş. konu sahibinin zanla yapmış olduğu bir sorgulama o bile bunu mu demek istiyor demiş.

    orada kısas uygulanmaz. ceza da kölelere değil öldüren şahsa kesilir. ben yapınca kopyala yapıştır yaptı oluyor. yazarsın nete bir kaç farklı siteye bakar sağlamasını yaparak doğruya ulaşırsın
    Eğer öldüren kısas olarak öldürülür deseydi başka olurdu. "köleye karşı köle" yazarken baya bunu diyor. Kuran apaçık değil miydi ? Bundan ötesi "orada aslında bunu demek istemiyor aslında bunu diyor" saçmalıkları.




  • apaçık demek denilmek istenen tamamıyla anlaşılr demek midir?
    matematik evrensel dildir derken insanların tamamı matematiği tam olarak anlar ve çözer mi demektir

    herkes birşeyler anlar ama bilgisi kadar anlar. bu kaide her anlatılan için geçerlidir. nasıl ki sokaktaki matematikten az çok haberi olan insan pi sayısına 3.14 derken, matematik profu sana pinin destanını yazarsa;
    sokaktaki adam köleye karşı köle ayetini senin gibi anlarken, bir fıkıh alimi de sana islam hukukunu destanını yazar.
  • mhmt042 M kullanıcısına yanıt
    köleye köle kısas demek 2+2=4 demek kadar açık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C36D8071F -- 4 Ocak 2019; 21:12:56 >
  • sen böyle dedikten sonra bana da islamın hak din olduğu 2*2=4 den daha açık hakikat demek kalıyor.
    senin açık anlayışın sana
    benimki bana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhmt042 -- 4 Ocak 2019; 21:16:16 >
  • mhmt042 M kullanıcısına yanıt
    bir şeyin 2. anlamına bakmak veya başka anlam aramak onu açık yapmıyor
    köleye köle kısas derken nerede öldüren öldürülür diyor ?
  • bak hala demediğimi demiş gibi yapıyorsun anlamıyorum şurada konuştuğumuzu bile çarpıtırken 1500 yıl önce inmişi anladığını söylemek bırakın arkadaşım herkes sizin düşündüğünüzü düşünmek, sizin inandığınıza inanmak zorunda mı?

    evrime iki laf ediyorum. yok darwin yok şu sıralıyorsunuz. kuranı da aynı şekilde yaşayanlardan öğrenin internetten değil zanlarınızla hiççççççççç değil
  • ben anne ve baba denen bireyin doğumuyum ben ise daha doğmadım.

    bu açıdan ben varken daha yaratılmadım ve bu açıdan ben adem gibiyim.

    .......................

    zamanın ve mekanın donuklaştığı bir anda ben denen özne bakımından şeytanın isyanı meleğin itirazı gönderileceğim dünya denen yer an ve an mevcut.

    hesap bitti mi sınandık mı başladı mı cennet mi cehennem mi...

    daha ilk ayet bile inmemişken neyi tartışıyoruz.

    kitabın en büyük mucizesi budur.

    ................................


    her şey apaçıktan kasıt senin özne olduğun ancak nesne şeklinde görüldüğün bir yerdendir.

    daha ilk ayet bile inmedi. ha o zaman kitabı insan yazdı demek ki. sen daha ademsin huzurdasın bi yere inemedin daha.

    fil açmazda şahı kale tehdit ediyor. o filin önüne ben vezir çekiyorum sen alabileceğini zan ederken açmazı görünce demek ki kitap bu şartlarda daha inmiş olamaz demek zorunda kalıyorsun.

    ...............................

    durumunuz apaçık da siz o açıklıktaki öznesiniz. sizi gören sizi nesneleştiriyor. açmazdaki haliniz apaçık. bu apaçıklık esasen çözümsüzü de kavrayabilirseniz apaçık ne demek anlarsınız. ancak özne iken nesne gibi değerlendirilmeyi de anlamak lazım.

    zodion bu işlerden anlardı o da piyasa da yok.

    ........................

    şahın önündeki filsin şah kalece tehdditte ve ben veziri filin çaprazına koydum sen fili hareket ettiremezsini anlarsan apaçık neymiş onu da anlarsın demek lazım. bu apaçık hal bir çözüm mü çözümsüzlük mü? çözümsüz olduğundan apaçık zaten de sen nesnesin. umarım anlatabilmişimdir.




  • mhmt042 M kullanıcısına yanıt
    Başka anlam arayan APAÇIK kuranı çarpıtıyor aslında
    Tabii ki böyle bir şart yok ister inan ister inanma ama senin daha bu foruma katılma amacın ateistleri bitirmek değil miydi ?
    Evrime laf edemiyorsun çünkü evrim hakkında bir şey okumamışsın. Bu kuran hiç okumadan sallama ayet söylemek gibi bir şey senin yaptığın.
  • amacım evrimi değil, buradaki zihniyeti anlamak olduğu için yorumsuz soru sordum gelen cevaplara göre şekillendi evrim konuları amacım laf etmek olsaydı ederdim son noktada anladığım evrimin bir kaç tanımını duruma göre kullanıp dansözlük yapıyorlar.

    kuranı hakaret etmeden anlamaya çalışana da istediği kadar anlatırım. öyle konu ismine bakarak hakaret ediyor demem

    APAÇIK lafına cevabımı yazdım tekrar edecek kadar uzak değil bir iki mesaj üste bakıver
  • ikinci açıdan apaçığa bakalım.

    12 hamlede seni mat ediyorum. bu tahta ve bu varyantla bu durum apaçık.

    ama sana değil. zira sana da apaçık olsa 12 hamle sonra mat olur musun? hayır.

    seni özne halinden nesne haline çevirmişsem her şey bana apaçıktır.

    tahtada benden kaçamazsın? yine aynı tahta şunu der; sana apaçık olmaması da zaten meselenin apaçık olmasındandır.

    ..................................

    senin meseleyi görmemen veya idrak edememen bu durumu değiştirmez. mesele hala apaçıktır.

    bu durumda sen apaçığı görebilmek için benim açımdan nesneden başkası değilken özneleşmen gerekmekte. sen tahtada 16 tane taşsın ve bu kadarsın. artık bundan başka bir değerin yok. özne olmak denen şeyin anlamı kalmadı. artık 5 piyon 2 fil 1 kale 1 vezir değilsin.

    ...................................

    kitabi olanda iki karanlıktan bahsedilir. artık kurtulamazlar mealinde devamı var.

    üstüne iki yorgan atılmış adamın hali gibi isek birinden kurtulduğunda hepsinden kurtulduğunu zannetmek senin açmazın iken iki yorganın da varlığını bilen için senin açmazın apaçıktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-3559F3B6A

    Matematikle türkçe bile karşılaştırılamıyorken bu söylediğin aşırı yanlış bir durum.

    Türkçe'de en bilir kişiler bile bazı sorularda farklı anladıkları için farklı şıklara yönelirler.

    Matematikte böyle bir şey yoktur. Cevap kesin ve nettir. Ya bulursun, ya da bulamazsın. "ama ben şöyle düşününce bu cevap çıkıyor" gibi bir durum olmaz.

    Matematikteki bu kesinliği, neredeyse her okuyanın farklı anladığı, okuyanların bir sürü mezhepdir bilmem tarikattır cemaattir gibi gruplara ayrıldığı kitapla kıyaslamak doğru değil.

    Alıntıları Göster
    Üye sana cevap vermiş ama matematik dediğin için yazayım matematikte tek doğru vardır sorun yok ama tek doğruya farklı yollardan farklı çözüm yolu ile ulaşılabilir o yüzden matematiğin güzelliği burada çıkmış oluyor. Arkadaşın anlatmak istediğine de bu şekilde bakabilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sen hep zor olanlarda ilerliyorsun Bu konuyla ilgili şu an aklımda Kur'an üzerinden bir açıklamam yok ancak arkadaş kısmen de olsa doğru söylüyor. Sıkıntılı görünen ayetlerde arap tarihini bir kurcalamak işe yarıyor.

    Kur'an indiği dönemden beri kimsenin sen benim kölemi öldürdün ben de senin köleni öldüreceğim diye bir olayı peygambere veya ayete atfettirdiğini okumadım. Sanmıyorum ama varsa bilinen hadis-mezhep kitaplarından örnek bir olay aktarsın biz de öğrenelim. Sadece katil olana uyguluyorlar. Güçlü de olsa güçsüz de olsa farketmiyor. Katilsen affedilmediğin takdirde öleceksin. Uygulama hep bu şekilde.

    Örnek verecek olursak burdaki çoğu kimsenin de bildiği gibi 3. halife Osman öldürülüp yerine 4. halife Ali seçilince Muaviye ve aşireti kısas istiyor ve Ali kimin öldürdüğü tespit edilemediği için kimsenin öldürülmesine izin vermiyor. Buna kızan Osman'ın aşireti Ali'ye itaat etmiyor Muhammed sonrası inananlar arasındaki ayrışma da bundan sonra başlıyor.




  • köle kimdir modern zamanlarda da var mıdır?

    ..................

    mesela ensestin yasal olduğunu düşünün.

    buna göre A ve B türemeye girip C gibi bir doğumu kendi cinsel çıkarı için kullanabilir. zira A ve B esasen C dir de.

    şimdi A ve B C yi cinsel olarak kullanırken ayrıca acaba öldüre de bilir mi?

    ........................

    C evlat denen varyasyon iken sex kölem. ancak bunun ötesinde C istersem kürtaj da edebileceğim bir şey. daha bu hamleyi oynamadığımdan ancak mesela 12 yaşa da ötenazi hakkı tanıyıp bunu dolayladığımdan ötürü, ben C yi köle olarak tanımlama peşindeyim.

    benim kölemi öldürme hakkım varken cinsel olarak onu kullanıp ötenezi hakkına sürüklerken bunu başkası yaparsa ne olur?

    ..............................

    modern zamanların kölesi islamdan mı çıktı bu birinci soru olsun.

    ikinci hal ise ben C yi öldürme bakımından bir yol izlemişken bir diğeri bunu öldürürse bu durumda kısas için bedel alsam bu durum da köleyi satmış gibi de olurum.

    ...............................

    esasen bu durumu serbest bırakan ülkeler islam değilken uygulamanın şekli bir garip oldu ve karşı taraf aslında elini gösterdi.

    ................................

    benim kölemi sen öldürürsen ben de senin köleni öldürürüm. bu halde sahip kavramına dokunmamak nedendir. zira kölesi için kısas hakkı denen maddi bedeli alabilir.

    kölelikten kastın en ağır hali budur zira elin adamını değil kendi evladını!!!! her türlü kullanabiliyorsun. bu haksızlık mı?

    köle açısından normal bir hayat şekli yok esasen ancak haksızlık mı derken oluşması muhtemel haksızlığın anlatımı da mümkünsüz değil. iki sahip iki sahiple sahiplendikleri hayvanı dilediği gibi kullanıyor diyelim.

    ..................................

    temel manada köleliğin gerçelliği bakımından kişi sahip olduğu evladı öldürebilir zira onu doğurmayadabiliyordu. modern hukuk kişi tam olarak doğmak koşulu ile cenine de şahıs hüviyeti verdiğinden öldürmek mümkün değil. ancak sex kölesi olmuş bi zavallının ne kadar yaşam isteği ile dolu olacağı da tartışmasız.

    .....................................

    bana kalırsa total gerçek bakımından savaşlar açlıklar soykırımlar insan denen varlığı yardı. tüketti. çürüttü.

    buna göre ebeveyn denen nesneye türeme konusunda verilen ihtiyar esasen başka kurumlar aracılığı ile elinden alınmak istenmekte. bu açıdan köleliğin ilk çağ anlamı ile bu çağdaki iz düşümünün birlikte değerlendirilmesi mümkün olabilir.

    .........................................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 4 Ocak 2019; 23:54:33 >




  • Youtube'da yakup deniz izle.. Karşı bakış açısını da gör.
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Hacı seni kimse sallamıyor anla şunu artık.

    "Bak bu tuhaf tuhaf kelimeler seçiyor felsefeye çok hakim, ne büyük bir düşünür." demiyor kimse. Uyandırayım dedim.
  • mesajlarımı iyi analiz etmişsin.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.