Şimdi Ara

Hyundai Accent 2003 1.3MPI Atiker Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
5.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi günler,
    Benim aracım 2003 Hyundai Accent 1.3MPI. Aracıma Atiker sıralı sistem LPG taktırdım. Taktırmamla problemlerin başlaması bir oldu. Araba motor soğukken(5-6 saat bekledikten sonra) çok zor çalışıyordu. Hatta 1-2 kez itekleyerek çalıştırmıştık. Durumu taktırdığım yere bildirdiğimde LPG sisteminin değiştirilmesi gerektiğini söylediler. Bir de benzin pompasına röle takılacağını söylediler. LPG sistemini değiştirdiler ve 35 tl ödeyerek röleyi de taktırdım.
    Araba soğukken yine zor çalışıyor. 3-4 kez marşa basınca çalışıyor ancak. Benzinden LPG`ye geçişte önce röle aktive oluyor sonra bip sesi ile LPG devreye giriyor. rölenin aktif olması ile bip arasında 5-10 sn var. o arada gaza basınca araba stop ediyor. Araba ile bir haftada ortalama 120-130 km yol yapıyoruz. 20 TL LPG ve 20TL benzin sarfiyatı oluyor. Yani araba aşırı benzin tüketiyor. Ortalama 1 km içinde LPG`ye geçiyor araba. Mesafe(süre) makul gözüküyor ama nedense Haftalık ortalama 20TL Benzin alıyorum. Hyundai servisini aradım, oradaki arkadaş da arabanın ECU suna röle takılması gerektiğini söyledi. Bu konuda tecrübesi olanlardan yardım bekliyorum.

    Not: Arabanın yağ, benzin, polen filtreleri yeni değiştirildi. Bujilere de bakıldı ve sorun olmadığı söylendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comp_mad -- 23 Mart 2010; 17:07:08 >







  • Regülatör basıncını 1.1 bar'a düşürün, enjektör memelerinide 1.5mm ile değiştirerek kalibrasyon yaptırın sorununuz düzelir. Bunun kit'le değil yapılan ayarla alakası var. Eğer İstanbul'daysanız Çevre Otogaz'ı tavsiye ederim, en güzel ayarı onlarda gördüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comp_mad

    İyi günler,
    Benim aracım 2003 Hyundai Accent 1.3MPI. Aracıma Atiker sıralı sistem LPG taktırdım. Taktırmamla problemlerin başlaması bir oldu. Araba motor soğukken(5-6 saat bekledikten sonra) çok zor çalışıyordu. Hatta 1-2 kez itekleyerek çalıştırmıştık. Durumu taktırdığım yere bildirdiğimde LPG sisteminin değiştirilmesi gerektiğini söylediler. Bir de benzin pompasına röle takılacağını söylediler. LPG sistemini değiştirdiler ve 35 tl ödeyerek röleyi de taktırdım.
    Araba soğukken yine zor çalışıyor. 3-4 kez marşa basınca çalışıyor ancak. Benzinden LPG`ye geçişte önce röle aktive oluyor sonra bip sesi ile LPG devreye giriyor. rölenin aktif olması ile bip arasında 5-10 sn var. o arada gaza basınca araba stop ediyor. Araba ile bir haftada ortalama 120-130 km yol yapıyoruz. 20 TL LPG ve 20TL benzin sarfiyatı oluyor. Yani araba aşırı benzin tüketiyor. Ortalama 1 km içinde LPG`ye geçiyor araba. Mesafe(süre) makul gözüküyor ama nedense Haftalık ortalama 20TL Benzin alıyorum. Hyundai servisini aradım, oradaki arkadaş da arabanın ECU suna röle takılması gerektiğini söyledi. Bu konuda tecrübesi olanlardan yardım bekliyorum.

    Not: Arabanın yağ, benzin, polen filtreleri yeni değiştirildi. Bujilere de bakıldı ve sorun olmadığı söylendi.

    lpgye geçmeden önce rölenin aktif olmaması gerekiyor lpgye geçtikten bir süre sonra rölenin aktif olması gerekiyor bu durumda stop etmesi normal yanlış monyaj veya yanlış röle kullanımı var sanırım...20 tl lpg ile 130 km zor bu durumda aracınız lpg ile birlikte benzinde harcıyor gibi gözüküyor bunun sebebi büyük ihtimalle ecudan kaynaklanır...ecu resetlenmesi düzelmezse değişimi gerekebilir...zor çalışmayla ilgili net birşey söyleyemem lpg montajından sonra başladıysa ancak onunda benzin pompasıyla ilgili olması yüksek ihtimal...




  • Aracınızı başka bir serviste kontrol ettirin.
  • Sonuç ne? sorunu halledebildinizmi
  • geçen hafta perşembe günü, taktırdığım yerin sahibi ve asıl ustası ile görüştüm. Bu problemin aracımın ECU sundan kaynaklandığını bunun düzeltilmesi için LPG nin sigortasını söktükten sonra, tercihen uzun mesafede benzinle 300 km yol gitmem gerektiğini söyledi. 300 km yol gittikten sonra LPG sigortasını takmadan LPG ayarını yeniden yaptırmam gerektiğini söyledi. Maddi durumlardan dolayı benzin ile 300 km işini bu haftasonu deneyeceğim inşaallah. sonucu sizinle paylaşırım.
  • bu işi doğru düzgün kimse yapamazmı bu nasıl iş anlamadım.benzinle 300 km yol yapılacakmışta bilmem nede vay vay vay...ustanın eline düştünmü yandın desene...sonuç ne olacak bekliyoruz bakalım...aynı araçtan bendede var...merak ettim şimdi..bende lpg taktıracam aynı şeyler başıma gelir diye endişe etmeye başladım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comp_mad

    İyi günler,
    Benim aracım 2003 Hyundai Accent 1.3MPI. Aracıma Atiker sıralı sistem LPG taktırdım. Taktırmamla problemlerin başlaması bir oldu. Araba motor soğukken(5-6 saat bekledikten sonra) çok zor çalışıyordu. Hatta 1-2 kez itekleyerek çalıştırmıştık. Durumu taktırdığım yere bildirdiğimde LPG sisteminin değiştirilmesi gerektiğini söylediler. Bir de benzin pompasına röle takılacağını söylediler. LPG sistemini değiştirdiler ve 35 tl ödeyerek röleyi de taktırdım.
    Araba soğukken yine zor çalışıyor. 3-4 kez marşa basınca çalışıyor ancak. Benzinden LPG`ye geçişte önce röle aktive oluyor sonra bip sesi ile LPG devreye giriyor. rölenin aktif olması ile bip arasında 5-10 sn var. o arada gaza basınca araba stop ediyor. Araba ile bir haftada ortalama 120-130 km yol yapıyoruz. 20 TL LPG ve 20TL benzin sarfiyatı oluyor. Yani araba aşırı benzin tüketiyor. Ortalama 1 km içinde LPG`ye geçiyor araba. Mesafe(süre) makul gözüküyor ama nedense Haftalık ortalama 20TL Benzin alıyorum. Hyundai servisini aradım, oradaki arkadaş da arabanın ECU suna röle takılması gerektiğini söyledi. Bu konuda tecrübesi olanlardan yardım bekliyorum.

    Not: Arabanın yağ, benzin, polen filtreleri yeni değiştirildi. Bujilere de bakıldı ve sorun olmadığı söylendi.

    çüşşş deseydiniz kardeş aracın ecusuna role ohaaa demekten kendimi alamıyorum .............
    şimdi gelelim sorunun çözümüne
    birincisi o montajcıyı bir an önce boşa arkadaş parametreleri okuyup dogru ayar yapmayı bilmiyor
    kincisi aracını 40veya 50km benzinde kullan lpg ye hiç almadan bu şekilde ana ecu bozulan programını yeniden benzine göre defult eder ve benzinde çalışmama ve performens bozuklugun ortadan kalkar sorunlar ortadan kalkınca öncelikle siz montajı bir konturol edin yada başka bir servise konturol ettirin montajda ne gibi hatalar var bunun tesbitini yapın.
    enj. hortumlarını 15cm geçip geçmedigini konturol etmeyi unutmayın!!!!
    üçüncüsü aracın ruhsatında güc birimi olarak bg mi kw yazıyor geçen seneye kadar ruhsatlarda bg yazıyordu artık kw birimler farklı oldugu için kw yi bg gibi derlendirip enj. nozullarını hatalı takabiliyorlar ...
    65kw x 1,36=88bg dir. hesaplamasınıda yazayımda ayıp olmasın
    şimdilik bu bilgiler dogrultusunda bir bak bakalım inşallah düzeltirsin aracını



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K -- 30 Mart 2010; 13:17:09 >




  • uzun bir araştırma ve kararsızlıktan sonra 2002 accent Lx 1.3 MPI aracıma atiker taktırmaya karar verdim ve 24/03/2010 tarihinde bayiye gittim.içeri girdiğimde ellerinde multifast sistem kalmadığı ve bayide fast safe modelinin ilk montajının aracıma uygulanacağını öğrendim. önce tereddüt ettim ama iyiki taktırmışım. arkadaşlar geçişlerde hiç bir sorun hissetmedim.çekişte en küçük bir fark yok. yakıt konusunda pek bilgim yok ama tahminim iyi gibi görünüyor. sabah ilk çalıştırmada yaklaşık 400m. sonra gaza geçti.sonraki çalışmalarda daha 30 sn.gibi bir sürede gaza geçiyor. daha önceki araştırmalarım sonucunda accentlerin benzin pompasına kesici role takıldığını duymuştum. takılmazsa benzin pompasının bozulacağını ve sabahları geç çalışma sorunu yaşanabileceğini öğrenmiştim. birkaç montaj bayisi gezdim ve hiçbiri roleden bahsetmedi. duymadıklarını söylediler. benim montajımı yapan bayii ben kapıdan girer girmez kesici role takılması gerektiğini söyledi ve montajı ona yaptırmama sebep oldu. zamanlayıcı bir role taktı ve araç çalıştıktan 1dk sonra benzin pompasının duracağını söyledi.role için de ücret talep etmedi.montajım çok başarılı oldu.40lt silindir tank takıldı ve sağ çamurluğa yaslandı. arkadaşlar birde şunu öğrendim: safe modelinde enjektörler değişmiş daha sessiz hale getirilmiş,direr parçaların ise boyutları küçültülmüş ve kibarlaştırılmış... şimdilik çok iyi. ayrıntıları daha sonra yazacağım. saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuncayer -- 9 Nisan 2010; 21:30:24 >




  • tuncayer arkadaşım,öncelikle hayırlı olsun..kazasız belazız sürüşler dilerim..iyi gazlamalar..hangi firmaya - nerde taktırdığını öğrenebilirmiyim..bende lpg montajı yaptıracam arayıştayım..bilgilerin için sağol...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ezbiderli

    bu işi doğru düzgün kimse yapamazmı bu nasıl iş anlamadım.benzinle 300 km yol yapılacakmışta bilmem nede vay vay vay...ustanın eline düştünmü yandın desene...sonuç ne olacak bekliyoruz bakalım...aynı araçtan bendede var...merak ettim şimdi..bende lpg taktıracam aynı şeyler başıma gelir diye endişe etmeye başladım...

    aynı araçtan benimde var 2008 temmuzda taktırdım 28 bim km oldu hiç sorun olmadı tartarini taktırdım tavsiye ederim hiç çekinmeden taktır.
  • @Tuncayer , Hayırlı olsun.
    Benim problemimle ilgili son durum şu, bu haftasonu 270 km gittim benzinle ve LPG sigortasını takmadan ustaya gittim, ayarları gözden geçirdi ve tekrar program yükledi. Problemin asıl kaynağının aracımın enjeksiyon zamanlamasının (ne demek olduğunu bilen varsa açıklarsa sevinirim) çok düşük(1.3) civarında olmasından dolayı lpg enjeksiyon zamanlamasının da düşürülerek ayar yapıldığını söyledi. Arabanın benzin enjeksiyon zamanlamasının 2 civarında olması gerektiğini söyledi. Bunun için hyundai servisine göstermemi söyledi. Aracın benzin tüketiminin yüksek olmasının sebebinin de bu enjeksiyon zamanlamasının düşük olması olduğunu da söyledi. Hyundai servisine gösterdikten sonra size tekrar bildiririm durumu.

    @aa.aslan
    Aracınızın benzin tüketimi, soğuk çalışma süresi v.b bilgileri paylaşabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aa.aslan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ezbiderli

    bu işi doğru düzgün kimse yapamazmı bu nasıl iş anlamadım.benzinle 300 km yol yapılacakmışta bilmem nede vay vay vay...ustanın eline düştünmü yandın desene...sonuç ne olacak bekliyoruz bakalım...aynı araçtan bendede var...merak ettim şimdi..bende lpg taktıracam aynı şeyler başıma gelir diye endişe etmeye başladım...

    aynı araçtan benimde var 2008 temmuzda taktırdım 28 bim km oldu hiç sorun olmadı tartarini taktırdım tavsiye ederim hiç çekinmeden taktır.


    tartarini iyi güzelde çok para bee..
  • Son durum şu şekilde.
    Servis baktı problem yok dedi ama isterseniz karbon clean yapalım dedi. yaptırdım. sonra kullanmaya devam ettim arabayı. araba artık sıcakken de zor çalışıyordu. benzine alıp çalıştırıyordum zar zor. lpg taktırdığım yerin sahibine götürdüm. adam 2 saat uğraştı. söylediği söz "kafayı yiicem ya" oldu. 3 ayrı ecu ile 3 farklı problem çıkarıyordu araba. 1 tanesinde sürekli dit dit çalıyor, 1 tanesinde kendi kendine benzine geçiyor, 1 tanesine program atılamıyordu. klimayı açmadan program yükledi bir tanesine ve bu şekilde kullan dedi. röle konusunda da atiker kendisi röle çıkarmış ondan takalım dedi. 1 hafta kullandım. bu arada 1000 km civarı uzun yol yaptım. araba yine zor çalışmaya başladı. adama tekrar gönderdim arabayı röle taksın diye. röl takınca araba lpg de stop etmeye başlamış bu sefer de. yani anlayacağınız lpg taktırdığım yere her gittiğimde araba daha beter oluyor. adam röleyi sökmüş. OBD cihazı diye bir cihaz getirtiyorum onunla inceleyelim dedi. Bu arada araba düzeldi tabi benzinde çalıştırınca bir süre. OBD cihazı ile ölçüm yaptı adam. Problem gözükmüyor dedi. OBD cihazı arabanın ECU sundan parametreleri okuyabilen bir cihaz. Arabanın benzin pompası ve geri dönüş valfine baktır bir de dedi. Onun için gittiğimde tamirci arkadaş "problem olduğunda sen bizi ara biz gelip bakalım problem pompadan mı yoksa elektrik mi kesiyor diye" dedi. Şimdi de arabanın problem çıkarmasını bekliyoruz. Bakalım ne zaman çıkaracak problem. Çözülmezse yazın satacağım artık bu arabayı.




  • 28 Mayıs itibariyle durum :
    Araba şu anda sabahları tek marşla çalışıyor. 3 haftadır arabanın benzin deposunda çeyrek depodan fazla benzin bırakıyorum, problem hallolmuş gibi. Çeyrek deponun altına düşürmeden kullanmaya devam edeceğim. Müsait bir zaman da benzin pompasına baktıracağım.
  • bende yeni taktırdım..atiker..2003 1,3 lx accent..montajı yapan ustada banada aynısı dedi,benzin çeyrek deponun altına düşmemeliymiş...bakalım şimdi sorun yok...bundan sonrada böyle devam eder umarım....
  • 03.06.2010 itibariyle durum,
    Çeyrek deponun altına düşürmediğim sürece sorun olmadığı kanaatine varmış bulunuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comp_mad

    03.06.2010 itibariyle durum,
    Çeyrek deponun altına düşürmediğim sürece sorun olmadığı kanaatine varmış bulunuyorum.




    Hep söylerlerdi bunu neden diye düşünüp dururdum meğer bundanmış
  • Lpg alırken depoyu fulluyorum + 20 tl likde benzin koyuyorum..böylelikle arabadan benzini hiç eksik etmiyorum...ayda ikisefer böyle yapıyorum..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.