Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.077
Cevap
1
Favori
89.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mevlüt abi selamlar. Senin sayende araştırmayı öğreniyoruz. Desteklerini bekliyorum. Saygıarımla

     HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU
  • evet abi profesör_42 arkadaşımızın dediği gibi yazılarını ve desteğini bekliyoruz ben kendi adıma bilgiye her zaman aç ve öğrenme hevesinde biri olarak senin vermiş olduğun bilgi yazı ve anektodlara diyecek hiç bir şey yok bu arada çok teşekkür abi çünki bize işlerinden zaman ayırıp bu tür bilgiler veriyorsun
    bilgi en değerli servettir.
  • MEVLÜT BEY VE PROFESÖR ÇOK DEĞERLİ YAZILARINIZ İÇİN SONSUZ TEŞEKKÜRLER.BENİM ARACIM CRDİ 3 SİLİNDİR OLAN GETZLERDEN 6500 KM.DE BİLDİĞİM KADAR BU BOR KATKISINI 10.000 KM DEN ÖNCE ATAMIYORUZ MOTORA.DOĞRUMUDUR.???
  • <Bu bilgi Hepsi burada com'dan alınmadır.# Sitededeki ürün kullanma talimatını yazıyorum.
    Kullanma talimatında 8.000 Km.den sonra kullanılmasını öneriyor.
    Haziran 2006 dan itibaren İngiltere Ford ve Almanya BMW araçlarında MOTORSILK kullanmaya başlamıştır.
    Yüzyılın en önemli buluşlarına verilen R&D 100 ödülünü almıştır.Bu ödül bilimin Nobel‘i diye adlandırılır.Bu buluşu ile Prof. Dr. Ali Erdemir Triboloji bilimine çağ atlatan bilim adamı olarak literatürlere geçmiştir.
    Motor Sılk Boron CLS Bond metallerde sürtünme katsayısını 0.01’e düşüren bu buluşun ürünüdür.
    Ham maddesi Bor madenidir.DÜNYA REZERVİNİN %70 Nİ ELİNDEN BULUNDURAN VE BİR ÇOK MADDEDE KULLANILAN BOR ELEMNETİ İLK DEFA BU ÜRÜNDE KULLANILMIŞTIR. Motor Sılk Bor madeni işleterek üretilen dünyadaki tek üründür.
    Motor Sılk yağ katkısı değildir.YAĞ DEĞİŞTİRMEDEN ETKİLENMEZ.Metal katkı ürünüdür.
    Dünyada üretilen tüm yağ katkı maddelerinden 40 kat daha etkilidir .Motor Sılk üstün teknolojisi sayesinde motor içinde ilk görevi kalitesiz yakıtlardan oluşan kurum ve karbon atıklarını temizler.
    Sıvı olarak Borik Asit halinde bulunan ürün metalle karşılaşınca,kimyasal reaksiyon geçirir; Borik asit halinden katı hale geçerek Boroksit’e dönüşür.Ve metal yüzeylerdeki aşınma çiziklerine dolgu yaparak metallere nüfuz eder.Boroksit’in özelliği: Dünyada bilinen en sert element elmastır,Boroksit elmastan daha sağlam ve güçlü bir yapıya sahiptir.Bu özelliğinden dolayı metallerde yüzey kalitesini ve mukavemeti çok yüksek oranda arttırır.Ürünün içerisinde bulunan 0.2 mikron küçüklükteki bor partikülleri çalışan iki metal arasında bilye görevi görerek raylı bir sistem oluşturur, işte bu sayede metallerde sürtünme katsayısını 0.01’e düşürür.
    ONAY VE BELGELER
    Dünyada alanında API belgesine,EPA belgesine,ABS sertifikasına sahip tek üründür.NASA’nın onayladığı ve kullandığı teknolojidir.
    FAYDALARI
    Sürtünmeyi yok ettiği için aşınmayı %98 daha aza indirir.Sürtünmeye harcadığı enerjiyi tasarruf dönüştürür.
    % 10 yakıt tasarrufu sağlar.
    Kompresyon kaçaklarını önlediği için yağ eksiltmeleri azaltır.Egsozdan duman salınımını azaltır.
    Beygir gücünü ( 2 ile 6 ) HP arası arttırır.
    Tork değerlerini % 10 civarında arttırır.
    Aşınan yerlere dolgu yaptığı için motorunuzu onarır.İlk günkü haline yakın duruma getirir.Soğuk havalarda kolay ve aşınmadan çalışmasını sağlar.
    Bor madeni ısıyı 10-15 oC kadar kendi bünyesinde absorbe eder ve metallere yansıtmaz. Böylece harareti önler.Aşınmayı azalttığı ve ısıyı dengelediği için madeni yağın kirlenmesini engeller ve ömrünü uzatır.
    Ürün sıvı halde yağın içinde kalmadığı için yağ değişimlerinde yağla birlikte boşalmaz. Metallerde Boroksit olarak kalır böylece yağ değişimlerinden etkilenmez.
    Sadece bir defa kullandığınızda 150.000 km motorunuzda görevine devam eder. Bu nedenle dünyadaki en ekonomik katkı ürünüdür.
    Motor ömrünü en az iki kat uzatır.
    KULLANIMI
    Yağ ve yağ filtresi yeni değiştirilmelidir.
    ÖNEMLİ NOT: Aracınız 8 lt ye kadar yağ kapasiteli bir araç ise,475 ml lik MOTOR SILK i komple yağa dökünüz.Aracınız 3 lt dahi olsa yine aynı şekilde kutuyu tam olarak boşaltmanız gerekmektedir.Her 8 lt ve katlarına kadar birer kutu katınız.
    Yeni yağ ile motorunuzu çalıştırınız.Hararet 80 oC’ye gelinceye kadar ısıtınız.Motor Sılk kutusunu iyice çalkalayınız.Dibe çökmüş olan Bor partiküllerinin karışımını sağlayınız.Motoru stop ediniz ve Motor Sılk’in tamamını motora ilave ediniz.
    Motor Sılk uygulandıktan sonra motorunuzu 15 dakika rolantide çalıştırınız veya 30 km yol katediniz.
    Tüm sentetik ve mineral yağlarla uyumludur.
    Benzin, dizel, LPG vb. ile çalışan tüm otomobil, otobüs, kamyon, traktör ve iş makineleri ile deniz araçlarında güvenle kullanılabilir.
    Sıfır ve yeni rektefiyeli motorlarda 8000 km’den sonra kullanınız.
    DÜNYADAKİ REFERANSLARIMIZDAN BAZILARI
    Daimler-Chrysler (Nourth America )
    Ford
    General Motors
    Hundai
    Toyota
    Honda
    Nissan
    Nascar Racing Teams
    Bartell Yachts
    Bimba Corporation
    Boeing Aerospace & Aircraft
    Robert Bosch
    Chem Tool
    Enron Wind
    General Petroleum
    Haliburton Corporation
    Henkel Chemical
    Hitachi Refrigeration E117
    Florida Light and Power
    Fujikoshi
    Husqvarna
    Idemetsu
    Kaiman Aerospace
    Marine Industries
    Matsushita
    Mitsubishi Heavy Industries
    Mitsubishi Metals
    Mitsui
    Navistar
    Neste/Fortum Oil
    Nihon Chemical Kogyo
    Nihon Victor Oil
    Nisseki
    Parking America
    Raceway Marine, AB Sweden
    Ryder Trucks
    Ryobi
    Shandong Provence/China
    Southern Marine
    Sumitomo Heavy Industries
    Sumitomo Lubricants
    Tayteks/Turkey
    Toei Sagyo
    Volvo N. America
    Von Weise Gear Co.
    Wellstream North Sea
    Yasuda Fire and Casualty
    Mabuchi Motors




  • masraf ama işe yarıyor ben denedim.

     HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU
  • http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=12354050&key=otomobil%2Chakk%FDnda%2Cherkesin%2Cbilmesi%2Cgerekli%2Cbilgiler
    Daha önce yazdığımız ve otomobil Genel Bölümüne konan Topiçte'de güzel bilgilerimiz var. Okumayan arkadaşlar tekrardan okuyabilir.
  • mevlüt abi açtığın topic bugün nihayet tekrar girdim link için teşekkür ederim bundan sonra bende bilgi ve yazı eklemesi yapacam.
  • Bahri Eklediğin bilgilerin bir kısmınıda bo topiçe ekle.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Bahri Eklediğin bilgilerin bir kısmınıda bo topiçe ekle.


    Biz birinizi Westbam digerinizi de Emekli jandarma olarak bilirken siz naptınız be abi?Mevlut abi ...Bahri... felan diye hitap edince bütün karizma gitti be abi
  • quote:

    Orjinalden alıntı:opxito
    Biz birinizi Westbam digerinizi de Emekli jandarma olarak bilirken siz naptınız be abi?Mevlut abi ...Bahri... felan diye hitap edince bütün karizma gitti be abi

    Kardeş Bunlar bizim gerçek adımız ,kendi adlarımızı söylemekle karizma bozulmaz.Aslında aramızdaki bağları dahada güçlendirir.İstersen sanada isminle hitap edebiliriz.Kendine iyi bak kardeşim, bilgilerinizi bekleriz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: opxito


    quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Bahri Eklediğin bilgilerin bir kısmınıda bo topiçe ekle.


    Biz birinizi Westbam digerinizi de Emekli jandarma olarak bilirken siz naptınız be abi?Mevlut abi ...Bahri... felan diye hitap edince bütün karizma gitti be abi

    mevlüt abime katılıyorum opxito isimle hitap etmek daha güzel ismini söylersen eğer sende istersen isimle hitap ederiz dostluk dahada güçlenir karizma hiç bir şey susuzluk herşeydir
    abi yazılarım gelecek forma güzel ve önemli konular bulmak istiorum gerçi sen bu konularda baya güzel bilgi eklentisi yaptın bakalım ben neler yollacam




  • Bende bugün performans hava filtresi taktım arabaya. Yakıtta şuan için değişiklik görmedim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: legion90

    Bende bugün performans hava filtresi taktım arabaya. Yakıtta şuan için değişiklik görmedim..

    Performans Hava Filtresi hakkında bilgi:
    Standart hava filtresi yerine kullanılan 10 yıl veya 1.600.000 km garantili performans filtresi. Araç performansını %4'e kadar arttırır, 120 beygirlik bir araç 124.8 beygir civarında güç üretir. Toz tutuşunu iyileştirerek motor ömrünü uzatır. 4 katmanlı pamuk bezlerden oluşmuştur. 1. katman hava türbülansını düzenlerken diğer katmanlar farklı büyüklükteki toz taneciklerini tutar. Toz tutma %98'e kadar, SAE (Society of Automobile Engineers-Otomobil Mühendisleri Kuruluşu) tarafından J726 toz testi ile onaylanmış ve 0 ile 5 mikron büyüklüğündeki tozların %39'a kadar büyüklükte olanlarını tutmaktadır. Özellikle 150 beygir üstü araçlarda performans için kullanılması tavsiye edilir. Debimetre, oksijen sensörü gibi hava alma sistemine bağlı regülatör kullanan araçlarda performans uygulamalarında direk filtreye göre daha uzun süreli sonuçlar verir.

    Sen filtreyi daha yeni takmışsın biraz kullan sonra görürsün. Ne diyor %4 'e kadar artırır.




  • bilgiler için teşekkürler mevlüt abi bu arada açılan topic e bilgiler eklemeye başladım arabalar hakkında bilinmesi gerekenlere

    http://resim.donanimhaber.com/m_12354050/mpage_1/key_//tm.htm#13079425
  • selamlar;
    Arabamın (Hyundai accent admire 1.3 MPI 2004) dün itibariyle 50.000 km bakımını yaptım . Masrafları aşağıya çıkarıyorum:
    Motor yağı : Castrol magnetec = 55 ytl .
    Yağ filtresi : Fil = 3.75 ytl.
    Hava Filtresi : Fİl= 4.50 ytl.
    Benzin Filtresi : Kore malı = 15 ytl .
    Polen filtresi : Hama = 12 ytl .
    İşçilik : Özel servis = 15 ytl.
    Toplam = 105 ytl.

    Gitmeden önce yukardaki malzemeleri kendim yedek parçacıdan aldım. Ama gerek yokmuş , bizde herşey vardı boşuna almışsınız dediler. Alışveriş yaptığım dükkanda Polen filtresi 9 ytl idi. Ama bulamadılar . Özel serviste 12 ytl imiş . Geçen yıl yetkili servisten 33 ytl ye aldığımı hatırlayarak pahalı demedim. Takın dedim.

    Bu arada yukarıdaki bakıma (50.000 km) yetkil servis 150 ytl dedi. Polen filtresi ve benzin filtresi hariç dedi. 33 ytl polen filtresi , 25 ytl benzin filtresi , 25 ytl elektrik işçiliği toplam 83 ytl olacakmış. Toplamda benden 150 +83 = 233 ytl alacaklardı.

    Yemezler dedim.

    Bu arada çok ilginç özel servisteki ustaya bujilere bakmasını istediğimde , çok şaşırdık , çünkü bujiler bosh marka çıktı . 30.000 km bakımında bu bujileri yetkili servis değiştirmişti. Şaşırdık çünkü , yetkili servisin ya champion marka yada japon malı bir buji var, onu kullanması lazım. Bu bosh bujiler bizim arabalara uyum sağlamıyor. Fazla yaktırıyor. Usta yakıtımı sordu , bir dahaki sefere değiştirelim dendi , tamam dedik.

    Diğer bir ilginç noktada şudur , Benzin filtresini önceki arabalarımızdan alışkanlıkla hep motorun etrafında arıyordum .Nerde olduğunu anlayamıyordum . Meğer arka koltuğun altındaymış. Ve ilk defa değişiyor. Eve gelince baktım , yetkili servis , 30.000 km bakımında benzin filtresi değiştirmesi yapmış , parasını benden almış. Oysa koltuğun altında bir kapak var kapak siyah silikonla tutturulmuş (Fabrikasyon .Yani daha önce hiç açılmamış) , benim gözlerimin önünde ilk defa açıldı. Filtre pislik içindeydi.

    Yetkil servisin koyduğu yağ Piyasadaki en ucuz - uyduruk yağ olan Petrol ofisinin yağı (35 ytl - yarı sentetik). Bundanda sürekli rahatsız oluyordum . Nasıl bu arabaya kıyıpta bu yağı koyabiliyolar diye. En iyi yağı aldım gittim . Castrol magnetec.

    Tüm bu işleri gözlerimin önünde arabanın başında bekleyerek , ustaya sorular sorup aydınlatıcı cevaplar alarak yaptık . Herşey içime sindi . Çok memnun ayrıldım.
    Bi daha da yetkili servise gidersem . Allah beni top yapsın.




  • carenfly Kardeş bakımı iyi ucuza getirmişsin,hayırlı olsun. Dediğin gibi serviste seninle fazla ilgilenmezler,arabayı alırlar seni yanına bile yaklaştırmazlar sen ne yaptıklarını hangi parçayı değiştirdiklerini göremezsin bile en sonunda sana bir hesap çıkarırılar. Dediğin gibi yapmadıkları hizmetin parasını bile senden almaya kalkarlar. Ama diğer özel servislerde ve tamircilerde her yapılan işlem gözünün önünde ve senin isteklerin doğrultusunda gerçekleşir. Servise sadece parça bulamadığın zamanlarda ve servisin yapabileceği işler için gitmektede fayda var.
  • Bahri yazdığın bilgileri okudum çok teşekkürler,eline sağlık.Bayağı bir zamanını almıştır. Diğer arkadaşlarında bu gibi faydalı bilgiler yazmalarını bekliyorum.
  • MEVLÜT BEY SELAM.BENİM ARACIM DİZEL GETZ 2006 3 SİLİNDİR OLANLARDAN. 82 HP.BU ARACA PERFORMANS HAVA FİLTRESİ UYGULAMASI YAPILIRMI SİZCE.BEN MOTOR BÖLÜMÜNE BAKTIM HAVA FİLTRESİNİ GÖĞÜSLÜN HEMEN ARKASINA BİR YERE KOYMUŞLAR SANIYORUM ORADAN ÖNE DOĞRU BİRAZ ZAHMETLİ BİR ÇALIŞMA İLE OLUR GİBİ.ARACIN HP GÜCÜNDE FARK EDERMİ.BİR DE EN ÖNEMLİSİ ÇOK SES YAPARMI....TEŞEKKÜRLER.KUTU İÇİ FİLTRE DÜŞÜNMÜYORUM ÇÜNKÜ FAYDASI OLMUYOR BİLİYORUM.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    carenfly Kardeş bakımı iyi ucuza getirmişsin,hayırlı olsun. Dediğin gibi serviste seninle fazla ilgilenmezler,arabayı alırlar seni yanına bile yaklaştırmazlar sen ne yaptıklarını hangi parçayı değiştirdiklerini göremezsin bile en sonunda sana bir hesap çıkarırılar. Dediğin gibi yapmadıkları hizmetin parasını bile senden almaya kalkarlar. Ama diğer özel servislerde ve tamircilerde her yapılan işlem gözünün önünde ve senin isteklerin doğrultusunda gerçekleşir. Servise sadece parça bulamadığın zamanlarda ve servisin yapabileceği işler için gitmektede fayda var.


    5 yıllık garanti süresi boyunca periodik bakımları özel servislerde degil de hyundai nin kendi anlaşmalı servislerinde yapabilecegimizi biliyordum.Özel servislerde de yapabilirmiyiz bunları?




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.