Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (54. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.077
Cevap
1
Favori
89.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Akaryakıtınızı ölçerek ve akşam alın
    Araç sahiplerinin akaryakıt almadan önce, istasyonda bulundurulması gereken ölçü kabı ile pompanın litre kontrolünü yapabileceği bildirildi.

    AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, EPDK’nın lisans izni verdiği petrol istasyonlarında, Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü tarafından yapılan rutin ölçü denetimlerinin yanı sıra tüketici de denetimde bulunabiliyor.

    Çoğu araç sahibi tarafından bilinmediği belirtilen uygulama da, istasyonlarda zorunlu olarak bulundurulan ölçek, pompadaki litrenin doğruluğunu kesinleştirmek amacıyla, tüketici tarafından kullanılabiliyor.

    Genellikle 5-10 litrelik şeklinde bulundurulan ölçek kaplarına konulan akaryakıtın litresi ile pompadaki litrenin tutmaması durumunda ise pompadaki "brodi ölçeği" ayarı ile oynandığı ortaya çıkıyor.

    Günlük 15 bin litre akaryakıt satan bir istasyonun, brodi ölçeği ayarında yapılan oynama sonrası yüzde 3 kayıpla, litresi 2,5 YTL’den sattığı akaryakıttan ayda yaklaşık 30 bin YTL haksız kazanç elde ettiği belirtiliyor.

    Ölçeğe konulan akaryakıtın litresinin ölçekteki yoğunluk payı çizgisinin altında çıkması durumunda, tüketici hakkını aramak amacıyla Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerine başvuruda bulunabiliyor.

    Adana Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Remzi Özdoğan, petrol istasyonlarının EPDK tarafından verilen lisans gereği, uymak zorunda oldukları çok sayıda kural olduğunu söyledi.

    Ölçü ve Ayarlar Şube Müdürlüğüne bağlı ekiplerin akaryakıt istasyonlarında sürekli olarak litre denetimleri yaptığını belirten Özdoğan, tüketicilerden ise pompa litresinden şüphelendikleri istasyonlar hakkında şikayetçi olmalarını istedi. Özdoğan, litrede oynama yapan istasyonlara çeşitli cezalar uygulandığını da bildirdi.

    -"AKARYAKITI GECE ALIN"-
    Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Otomotiv Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Kadir Aydın da, güneşe ve sıcağa maruz kalan akaryakıtın genişleyerek 100 litrede 2 litre kayıp ortaya çıkabileceğini belirtti.

    Bir araca alınan akaryakıtın yıl bazında değerlendirildiğinde litre kayıplarının daha da önem kazandığını ifade eden Aydın, "Araç sahipleri de tıpkı petrol istasyonlarının rafinerilerden yaptığı gibi akaryakıtını sıcağın olmadığı gece almalı. Soğuk havada alınan akaryakıtta kayıp yaşanmaz" dedi.
    Kaynak:Mynet Haber




  • LPG hayat bile kurtarıyor
    Oto LPG sistemlerinin, standartlara uygun olarak montaj yapıldığında benzin kadar güvenli olduğu, hatta arkadan çarpmalarda hayat kurtarabildiği bildirildi.

    Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makina Mühendisliği Bölümü Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, oto LPG sistemleri hakkında tüm literatürlerde, en az benzin kadar güvenli olduğu bilgisinin yer aldığını kaydetti.

    Ancak, bunun için LPG sisteminin montajının doğru yapılması gerektiğini söyleyen Aydın, “tabii ki montajla da bitmiyor. Belli periyotlarda kontrol edilmesi lazım. Örneğin, Karayolları Trafik Yönetmeliğine göre her yıl LPG için 'sızdırmazlık raporu' alınması gerekmekte” dedi. Montaj aşamasında sıkça gerçekleştirilen hatalar arasında, motora giden LPG borularının araç içerisinden geçirilmesinin bulunduğunu söyleyen Aydın, aracına LPG montaj ettirenlerin şunlara dikkat etmesi gerektiğini söyledi:

    "LPG boruları aracın dışından geçmelidir. Dolum ağzının araç ya da bagaj içerisinde olmaması da gerekmekte. Ayrıca, tankın bulunduğu bagaj içerisinde bir sızıntı durumunda gazın dışarı atılması için havalandırma borusu olmalı. LPG tanklarının 10 yılda bir yenilenmesi gerekiyor. Takılan LPG sisteminin, Avrupa'da geçerli ECR-64 standardına uygun olması lazım. Bu bilgi kitin üzerinde yazmalı. LPG'nin popüler olduğu ilk zamanlar bu standarda uymayan fason kitler vardı. Neyse ki şu anda bu piyasada fason kitler yok.

    Ayrıca, 'simit tank' olarak adlandırılan, stepnenin yerine konan tanklar yasak olmasına rağmen halen kullanılmakta. Stepne arabada bulunması gereken zorunlu teçhizattan birisi. LPG tankı konunca, stepne çıkarılıp araçtan kaldırılıyor. Bu nedenle yasaklandı."

    LPG'de geçmişte yaşanan bir başka sıkıntının ise birinci nesil LPG sistemlerinin enjeksiyonlu motorlara uyumsuzluğu olduğunu belirten Aydın, “şimdi enjeksiyonlu motorlara uygun, gaz püskürtmeli, yani 'sıralı sistem' olarak adlandırılan sistemler çıktı. Sıralı sistemin maliyeti biraz daha fazla ama sıkıntı çıkarmıyor. Zaten Türkiye'de, Avrupa'da da olduğu gibi LPG'nin fiyatı benzinin yarısından daha az. Aracını çok kullanan bir kişi 6 ay 1 yıl gibi bir sürede amorti edip kara geçebiliyor” dedi.

    “PATLAMA” ENDİŞESİNE GEREK YOK
    Aydın, çok sayıda trafik kazasında bilirkişilik yaptığına değinerek, şöyle devam etti:

    “LPG tankları özel bir saçtan yapılıyor ve benzin deposundan daha dayanıklı. Bazı kazalarda, çarpmanın etkisiyle tankın yerinden kopup uçtuğunu, ancak patlamadığını dahi gördüm. Hatta, Emniyet Müdürlüğü için yaptığımız bir çalışmada, LPG tankına M-16, G-3 ve Kalaşnikof gibi silahlarla, normal ve izli mermi kullanarak ateş ettik. Delindi, ancak, patlamadı. Tank delindiğinde, içerisinde sıvı halde bulunan LPG buharlaşırken, anında buz haline dönüşüp deliği tıkıyor. Çünkü buharlaşmak için ısıya ihtiyacı var ve çevresindeki ısıyı emip anında buz haline geliyor. Yani gaz çıkışı dahi olmuyor.”

    Aydın, iyi monte edilmiş bir LPG tankının, arkadan çarpma durumlarında insanların hayatını kurtarabildiğini de ifade ederek, “burada önemli olan, kurallara uygun şekilde tankın şasiye monte edilmesi. Doğru monte edilirse, çarpan araçla yolcular arasında bir bariyer görevi görebiliyor. Buna birkaç kazada rastladım” dedi.

    LPG'nin patlama değil, benzin gibi yanma özelliği olduğunu ifade eden Aydın, “LPG sıvı halde borulardan geçip motora gelene kadar sorun yok. Motora geldiğinde gaz haline getirilip, öyle püskürtülüyor. O bölgede sorun çıkması halinde tutuşma ihtimali var. Ama bu durum benzin için de geçerli. Zaten LPG tankındaki regülatörde, kaçak ve kaza gibi durumlarda gazı kesen güvenlik sistemleri mevcut” dedi.

    LPG'nin zehirsiz, ancak, havadan ağır bir gaz olduğunu da ifade eden Aydın, “Havadan ağır olduğundan, sızıntı durumunda yerde birikmeye başlıyor. Birikip insanın burun seviyesine kadar gelirse, havayı yukarı ittiği için insan oksijen alamayıp ölebiliyor. Bu nedenle yer altlarındaki kapalı otoparklar gibi yerlere LPG'li araçların girmesi yasak” diye konuştu.

    ALINTI: Mynet Oto Bölümü




  • Arkadaslar, accent admirelerin fren hıdrolıklerı DOT3 mu yoksa DOT4 mu bılen varmı? servısler perıyodık bakımlarda hıc degıtırmıyorlar. Benim arac 3. yılını doldurdu hala degistrılmedı; frenhıdrolıgı,antıfrız ve sanzıman yagı alındıgı gunkı gıbı duruyor.
  • arkadaşlar ilgilenen olursa aracımı satıyorum burdan bakabilirsiniz

    http://www.sahibinden.com/beyaz_gelinde_son_indirim_WQQaXQQ10787412WQQpXQQdisplayitem
  • arkadaşlar ilgilenen olursa aracımı satıyorum burdan bakabilirsiniz

    http://www.sahibinden.com/beyaz_gelinde_son_indirim_WQQaXQQ10787412WQQpXQQdisplayitem
  • Merhaba arkadaşlar,
    İki günlük Hyundai kullanıcısıyım. 1991 Broadwaydan sonra kullananların methetmesiyle hyndaiye karar verdim ve 1998 Accent LX 1.3 aldım. Araç daha 68000 kilometreye gelmemiş. Meslektaşım (öğretmen) çok güzel kullanmış. Zaten temizliğine hayran oldum. Uzun süre kullanmak için aldım.
    Tabii lpg yok. Araç bana çok değişik geldi. Yani sizlerden öğreneceğim çok şey var.
    Öncelikle LPG taktırmak istiyorum. Hangi marka uyumludur, bana yaklaşık kaça malolur?
    Şimdilik tek soru yeter. Bu forumdan çok şey öğreceğime inanıyorum.

    Neyse cevap gelene kadar orijinal 2A mühendislik BRC marka lpg taktırdım. Umarım iyi yapmışımdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muallim_55 -- 3 Ocak 2009; 20:58:32 >
  • Arkadaşlar Nerdesiniz, ben biraz işlerim dolayısı ile ara verdim Topiçte kimse kalmamış.
  • Güvenli bir sürüş'teki en büyük etkenlerden biri kullandığınız araçtır. Yeni bir araç alırken o aracın hızlanmasından, son süratinden çok, yol tutuşunu, fren mesafesini, ABS-ESP-EBD-Hava Yastığı vs. gibi güvenlik önlemlerini göz önünde bulundurun.

    Teknik açıdan birkaç uyarı ve tavsiye...

    1) Hızınızı viraja girmeden önce azaltın. Viraj içinde gaz kesmek arabanın arkasının savrulmasına sebep olur.
    2) Hızınızı yolun gerçek şartlarına göre ayarlayın, kendi arzularınıza göre değil.
    3) Hız arttıkça daha uzağa bakın. Olacakları önceden tahmin etmeye çalışın.
    4) Her hızda fren için ne kadar duruş mesafesi olduğunu hesaplamayı öğrenin. Yolun fiziksel durumuna göre (asfalt, toprak, yağmur, kar) duruş mesafenizi tahmin etmeyi öğrenin.
    5) Mümkün oldukça trafikte diğer araçlarla yakın hızlarda seyredin. Ortalama ve istikrarlı bir şekilde seyretmek tehlikeyi azaltır.
    6) Öndeki araçla aranızda her zaman yeterli emniyet mesafesini bırakın. Araya başkası girmesin diye öndeki arabayı gereğinden fazla yakından takip etmek sizin için önünüze bir iki arabanın girmesinden çok daha kötü sonuçlar yaratabilir.
    7) Otomobil kullanırken sadece yola konsantre olun. Yanınızdaki kişiyle konuşurken sakın ama sakın ona bakmayın. Bir anlık kafanızı çevirmeniz, kendinizi önünüzdeki arabanın tamponuna yapışık bulmanıza sebep olabilir.
    Özellikle şehir içinde, radyo-teyp, klima, cam, vs gibi aksesuarlarla ilgilenirken mümkün olduğunca gözünüzü yoldan ayırmayın.
    9) Yüksek hızlarda ani manevralardan kaçının. Yüksek hızlarda kontrolü kaybedilen bir arabayı tekrar çizgisine getirmek çok zordur.
    10) Güvenli ve profesyonel bir sürüş mest olmuş halde değil, otomobilin kontrolünü elde tutarak yapılır.
    İki elinizi de her zaman direksiyon üzerinde tutun. Sol kolu camdan sarkıtmak, ya da sağ elinizi sürekli vites topuzunda tutmak size bir şey kazandırmaz.

    Değişken zeminlerde yol tutuşu değerlendirmek için uygun ortamda frenleri denemek veya küçük direksiyon hareketleri yapmak iyidir.

    İyi ve güvenli bir sürüş için aşağıdaki uyarılara dikkat etmelisiniz..
    1) Başa gelebilecek her türlü duruma karşı çözümleri önceden tasarlayın. Sebep-sonuç ilişkileriyle olabilecekleri önceden tahmin etmeye çalışın.
    2) Eğer bir konvoyda veya yakın takip edilen bir trafikte iseniz, diğer sürücülerin davranışlarını, ne yapabileceklerini önceden tahmin etmek için uzağa bakın.
    3) "Aquaplanning" etkisinde (lastiklerin su birikintilerinde yerle teması kaybetmeleri) gazı kesin, direksiyonu düz tutun.
    4) Sollama yapmadan önce öndeki araca çok fazla yaklaşmayın. Ani bir şekilde sol şeride çıkmayın.
    5) Sollamalarda öndeki araçtan biraz uzaktan seyredip, uygun zamanlamayı yaparak, aradaki mesafeyi hız almak amacıyla kullanıp sollamayı gerçekleştirmek daha kolaydır.
    6) Eğer önünüzde giden araç, aniden bir manevra yaparsa siz de onun izinden gidin. Büyük ihtimalle yoldaki bir engelden kaçmıştır.
    7) Yol üzerinde aniden bir hayvan veya bir objeyle karşılaşırsanız, direksiyonu aniden kırmayın, en az zararı verecek doğru manevrayı yapın. Ani frenle birlikte ani direksiyon hareketi arabayı rahatlıkla yoldan çıkarabilir. Ve unutmayın ki sizin hayatınız önünüze çıkabilecek bir hayvanınkinden daha değerlidir.

    ALINTIDIR:




  • merhaba arkadaşlar yeni 2002 1.3 mpı accent aldım.bir şeyi öğrenmek istiyorum.arabayı çalıştırmada kontağı takınca ilk cevirmede chekc yazan bir şey var bu çalışınca sönüyor bu işaret ne demek bilemedim.tşk ler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ocagriali

    merhaba arkadaşlar yeni 2002 1.3 mpı accent aldım.bir şeyi öğrenmek istiyorum.arabayı çalıştırmada kontağı takınca ilk cevirmede chekc yazan bir şey var bu çalışınca sönüyor bu işaret ne demek bilemedim.tşk ler

    Arkadaşım senin sorduğun sorunun cevabı,
    MOTOR ARIZA LAMBASI:Egzoz gazı ile ilgili bir parçada bir arıza olduğunda ışık yanar ve egzoz gazı ayarlama değerleri karşılanamadığı için sistem normal çalışmaz . Bu lamba kontak anahtarı ON açık konumuna getirildiğinde yanacak ve motor çalıştırıldıktan sonra birkaç saniye içerisinde sönecektir. Sürüş esnasında yanarsa veya kontak anahtarı On durumuna getirldiğinde yanmazsa sistemin kontrol edilmesi gerekmektedir. Yani Anlayacağın Ekzoz sistemi ve Katalizör sisteminin çalışma kontrolü için konmuş bir lambadır.




  • Bir zamanlar bu topiçte hep faydalı bilgiler verilirdi, şimdi arkadaşlar niye devamını getirmiyorlar. Arkadaşlar yararlanacağımız bilgilerini yazarlarsa bizlerde bilmediğimiz konularda bilgi sahibi oluruz.
  • Merhaba Em.jandarma,Nerelerdesin?Özlettin kendini.Aklımıza geldikçe daha dogrusu aslında başımıza geldikçe aslında bilgileri paylaşıyoruz.fakat hakikaten bu topiç eskiden çok daha canlıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: opxito

    Merhaba Em.jandarma,Nerelerdesin?Özlettin kendini.Aklımıza geldikçe daha dogrusu aslında başımıza geldikçe aslında bilgileri paylaşıyoruz.fakat hakikaten bu topiç eskiden çok daha canlıydı.

    Teşekkür ederim. Bu aralar sağlık nedeniyle bilgisayardan biraz uzak kaldım. Arkadaşlarda Topiçe mesaj yazmayınca sönmüş gitmiş, bundan sonra yeni bilgileri paylaşırız arkadaşlarla.


  • MERHABA

    ALLAH KISMET EDERSE INSAALLAH
    CUMAYA KDR ARABAYI ALACAGIM AKSILIK CIKMAZSA

    COK ARADIM NETTEN OTO PAZARINDAN RABBIM GONLUME GORE VERIR INSALLAH HERKEZ ICIN
    1,3 12 VALF 2005 MODEL 40 000 KM DE ICI DISI TEMIZ SORUNSUZ ARAC 14 500 DEN 13 000 TL YE KDR BIRAKTI.
    ARACIN SADECE SAG ÖN SAĞ ARKA BIRDE SOFOR KAPISI 1 KARIS KALEM GIBI INCE SEKILDE GÖÇMÜŞ
    ZATEN HYUNDAİ SERVISINE GOSTERECEGIZ A4 E CIKTI ALIP BAKACAGIZ ADAMDA ZATEN BAKTIR DIYOR ..

    ILK KEZ ARABA ALACAGIM ONDAN DOLAYI BIRAZ TEDIRGINLIK BIRAZDA HEYECAN BIRAZDA KARAMSALLIK

    100 LERCE YORUM 1000 LERCE CEVAP VAR 1,3 12 VALF ARACIN YAKITI ILE ALAKALI

    250 280 200 230 KRŞ YAKIYOR DIYENLER DE VAR

    BIRDE YOL BILGISAYARI YOK DIYORLAR BU DOGRUMU BEN ILANLARLA OZELLIKLERINDE GORDUM YOL BILGISAYARI VAR DIYE..

    YORUMLARINIZI SON KEZ ALMAK ISTIYORUM

    TŞKLER...

    YANI BU ARAC NASIL BIR ARAC




  • Hayırlı olsun. güle güle kullan. Araba dizelmi benzinli mi? Yakıt paralarını yazdığından benzinli gibi anlıyorum.Git birde brc lpg ni taktır, biraz daha rahat biniyor o zaman insan.:)ummadığın kadar az yakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cumhur45

    Hayırlı olsun. güle güle kullan. Araba dizelmi benzinli mi? Yakıt paralarını yazdığından benzinli gibi anlıyorum.Git birde brc lpg ni taktır, biraz daha rahat biniyor o zaman insan.:)ummadığın kadar az yakıyor.


    EVET BENZINLI 1,3 MOTOR 12 VALF GUCU VAR..

    INSALLAH HAYIRLISI OLUR BENIM ICIN HERKEZ ICIN...

    MOMO takacagım JANT OLARAK
    BIRDE LASTIK OLARAK Dunlop U ONERDILER..

    SIZCE NASILDIR ACABA?
  • ARKADAŞLAR TEKNİK BİR SORUM OLACAK. 1.3 100 HP BİR ARABAYLA 1.6 80 HP BİR ARABA ARASINDA PERFORMANS FARKI VARMIDIR VARSA FARKLAR NEDİR ÇEKİŞ GÜCÜ MÜ HIZ MI???
  • 
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.