Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (53. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.077
Cevap
1
Favori
89.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Senin için sevindim Bahri, tatil yaptığına . Forumuda eskisi gibi canlandıralım bu aralar bayağı bi astık. Emrede gözükmüyor ortalarda. Trakya Üniv. Muhasebe bölümünü kazanmış.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CoreI

    arkadaşlar yeri midir bilmem ama bir sorum var. 2006 accent 15.crdi var bende. suya girdim aşırı yağışlarda. sonra kilit gibi bi işaret yanmaya başladı. bu işaret ne anlama geliyor bilen var mı acaba? şimdiden sağolun.




    Arkadaşım o motor şifre ışığıdır,hemen servise gitmende fayda var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Senin için sevindim Bahri, tatil yaptığına . Forumuda eskisi gibi canlandıralım bu aralar bayağı bi astık. Emrede gözükmüyor ortalarda. Trakya Üniv. Muhasebe bölümünü kazanmış.

    aa emre adına sevindim mail atayım bari
    bu arada bugün istanbul tuzlada skidcar ile ani frenleme kayma güvenli ve defansif sürüş eğitimi aldım işin ustalarından yanlış bildiğimiz bir çok konunun dogrusunu onlardan ögrendim onlarıda formun ilerleyen günlerinde sizlerle paylaşacam bugün sadece şunu söyleyeyim aracın yanındaki aparatlarla 130 km ile yapılan araç spin atma derslerini 30 km gibi sürat ile yaptık acayip zevkli idi ve yararlı bunların hepsini sizinle paylaşırım abi şimdilik benden bu kadar ben kaçar kendine iyi bak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: CoreI

    arkadaşlar yeri midir bilmem ama bir sorum var. 2006 accent 15.crdi var bende. suya girdim aşırı yağışlarda. sonra kilit gibi bi işaret yanmaya başladı. bu işaret ne anlama geliyor bilen var mı acaba? şimdiden sağolun.



    eğer o işaret anahtar sembolu ise immobilizer hatası var eğer motor işareti ise zaten check engine ışığınında yanması gerekir resmini çekip koyarsan daha verimli yanıt verebiliriz şuda aklıma geldi akü kutup başını söküp 5 dakka bekleyip tekrar bağlayıp bir bakın sönmezse servise gitmeniz gerek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: westbam


    quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Senin için sevindim Bahri, tatil yaptığına . Forumuda eskisi gibi canlandıralım bu aralar bayağı bi astık. Emrede gözükmüyor ortalarda. Trakya Üniv. Muhasebe bölümünü kazanmış.

    aa emre adına sevindim mail atayım bari
    bu arada bugün istanbul tuzlada skidcar ile ani frenleme kayma güvenli ve defansif sürüş eğitimi aldım işin ustalarından yanlış bildiğimiz bir çok konunun dogrusunu onlardan ögrendim onlarıda formun ilerleyen günlerinde sizlerle paylaşacam bugün sadece şunu söyleyeyim aracın yanındaki aparatlarla 130 km ile yapılan araç spin atma derslerini 30 km gibi sürat ile yaptık acayip zevkli idi ve yararlı bunların hepsini sizinle paylaşırım abi şimdilik benden bu kadar ben kaçar kendine iyi bak



    bu heyecan için randevu almak gerekiyormu birde bu heyecan ne kadar ücret karşılığında veriliyor




  • EMNİYET KEMERİ KULLANIMI

    Emniyet Kemeri Neden Gereklidir?
    Emniyet kemerlerinin yararları, kaza kategorilerinin hepsinde görülmektedir. Fakat ölüm ve ağır yaralanmanın en çok meydana geldiği çarpma/çarpışma kazalarındaki yararları daha dikkat çekicidir.

    Çarpma sonucu savrulan bir eşya da olsa insan bedeni de olsa eninde sonunda bir engelle durdurulur. Bir çarpma anında araç saniyenin ilk on salisesinde durmakta ise de eğer emniyet kemeri takılı değilse direksiyon, kontrol paneli ya da ön cam tarafından durdurulana kadar araç içindeki eşyalar ve araçta bulunan kişilerin bedenleri aynı hızdaki hareketlerine devam edeceklerdir.

    Oysa doğru takılmış bir emniyet kemeri insan bedenini:
    Çarpma etkisiyle vücutta meydana gelen sarsıntının kademe kademe azalmasını sağlayarak,

    Kaza anında meydana gelen çarpma etkisini vücut yapısındaki en güçlü noktalara yönelterek,

    Çarpma etkisinin vücutta tek noktada toplanmayıp dağılmasını sağlayarak,

    Çarpma/çarpışma anında koltuktan fırlamayı engelleyerek,

    Hassas ve en önemli organların yer aldığı kafa ve omuriliğin herhangi bir yere çarpmasını önleyerek korumaktadır.


    Emniyet Kemerinin Etkileri Hakkında Bazı Çarpıcı Araştırma Sonuçları:
    Üç noktalı emniyet kemerleri, otomobilde seyahat edenlerin ağır yaralanma risklerini % 45 kamyonetlerde de % 60 oranında azalmaktadır.
    Ölümlü kazalarda emniyet kemeri kullananların % 24.8'i hiç zarar görmeden kazayı atlatırken, emniyet kemeri kullanmayanlarda bu oran %6.3'tür. İleri düzey araştırmalarda arka koltukta emniyet kemeri kullanımının, arka koltukta meydana gelen ölüm ve yaralanmaların 2/3'nün ve ön koltukta ölümlerin ise % 6'sını önlediği saptanmıştır. Bütün ağır yaralanmalarda ise, arka koltuk emniyet kemerleri yaralanmanın şiddetini % 50 oranında azaltmaktadır.
    TRL (İngiltere Ulaşım Araştırma Laboratuarı) analizleri, ön koltuk yolcularının tamamına yakınının emniyet kemeri takmasına karşılık, daha düşük oranda emniyet kemeri kullanan arka koltuk yolcularının yaralanma riskinin 2 kat, fırlatılma riskinin ise 7 kat daha fazla olduğu ortaya koymuştur.

    Emniyet kemeri takmamış arka koltuk yolcuları en çok kafa, yüz ve boyun zedelenmelerine maruz kalmaktadır. Arka koltuk yolcularının en büyük yaralanma nedeni fırlatılmadır. Genel bir ifade ile belirtecek olursak emniyet kemeri kullanımının zorunlu olduğu ülkelerdeki ölüm ve yaralanma oranları, kullanımın zorunlu olmadığı ülkelere göre % 40 daha azdır.
    Avustralya'nın bir eyaleti olan Viktorya'da emniyet kemeri kullanımı 1970 yılında zorunlu hale getirilmiştir. Bundan 4 yıl sonra 1974istatistiklerinde ölümlerde % 37'lik azalma, yaralanmalarda % 41'lik azalma ve omurilik zedelenmelerinde ise % 27'lik azalma meydana gelmiştir.
    1995'te Amerika'da ise emniyet kemerleri 9.797, hava yastıkları 475, çocuk koruma sistemleri ise 279 kişinin hayatını kurtarmıştır. Kanada'da,1989'dan bu yana emniyet kemerleri 2.400 kişinin hayatını, 55.000 kişinin yaralanmasını önlemiş, sosyal ve sağlık maliyetlerinde 3 milyon dolar tasarruf sağlamıştır. Yine aynı ülkede ise 1995 yılında ölümlü kazalarda, koruma sistemi kullanmayanların (Emniyet kemeri, araç çocuk koltuğu vs.) % 25'i aracın dışına fırlatılmıştır.
    Bu özelliklerine rağmen bir çok kişi emniyet kemerlerini çeşitli nedenlerle kullanmayı gereksiz ya da sakıncalı bulmaktadır.

    İşte bazı bahaneler ve bazı bilgiler:
    "Kısa yolculuklarda emniyet kemeri hiçbir işe yaramaz..."

    Aslında emniyet kemeri kullanmamızı en çok gerektiren bu süre ve bu mesafedir. Çünkü ölümlü trafik kazalarının % 80'i evinize 30-35 km uzaklıkta ve 55-60 km/h hızın altında gerçekleşmektedir. Ayrıca trafik kazası ölümlerinin % 35'i şehir içinde ve büyük olasılıkla günlük güzergahlar üzerinde meydana gelmektedir. Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü'nce 1999 yılında Ankara'da trafik yoğunluğunun fazla olduğu 27 kavşakta gözlem yoluyla yapılan bir araştırmada, 40.587 özel araç sürücüsünden 8.557'sinin (%21,08) emniyet kemeri kullandığı tespit edilmiştir. Bu çalışmada, arka koltukta oturan hiçbir yolcunun emniyet kemeri kullanmadığı rapor edilmiştir. EGM kaza istatistiklerinde 2001 yılında meydana gelen kazaların %88.79'unun yerleşim alanları içinde meydana geldiği ve yaralanmaların %66.03'ünün, ölümlerin ise %44.31'inin bu kazalar sonucu ortaya çıktığı görülmektedir (Bu verilere Jandarma tarafından denetlenen kırsal alan kaza istatistikleri dahil değildir).

    "Emniyet kemeri düşük hızla seyir halindeyken pek işe yaramaz..."

    Emniyet kemeri kullanmıyorsanız, 30 km/s hızda çarptığınızda bile, ağır yaralanma riski çok fazladır. Emniyet kemeri takmamış yaralıların % 70'i, 50 km/s'dan daha düşük bir hızda yol alırken yaralanmıştır. 50 km/s hızdaki bir çarpma, 4. kattan düşmeyle eşdeğerdir!

    "Kaza yapmam, ben iyi bir sürücüyüm..."

    İyi sürücülüğünüz sizin kaza yapmamanızı sağlayabilir, ama kötü bir sürücünün size çarpmayacağından emin misiniz?

    "Kazada durumunda çarpma etkisini azaltabilecek güçteyim, direksiyona ya da kapı kollarına tutunurum..."

    Bunu yapmak için saniyenin dilimlerini kullanabilseniz dahi, çarpma etkisi kendinizi frenlemek için kullandığınız kol ve bacaklarınızı kırıp, parçalayabilir. Çünkü kol kasları 25 kg'ın üzerindeki bir güce pek dayanamaz. Oysa, bir duvara 50 km/h hızla çarpma esnasında iki tonu geçen bir etki oluşur ki buna engel olmak için 75 kg güç gerekir. Emniyet kemeri 2,5-3 tonluk bir etkiye direnebilecek şekilde tasarlanmıştır. Tutunabileceğiniz yerler bunlar için tasarlanmamıştır. Kemerin bağlanmaması durumunda, vücut ya ön cama ya da araç içinde bir yere fırlar. Ve bu durumda, tutunmak veya bir çocuğu kollarından tutarak korumak imkansızdır.

    "Aracımdan dışarı fırlamayı tercih ederim..."

    İstatistiksel olarak, kaza anında en iyi yerin aracınızın içi olduğu ispatlanmıştır. Aracın dışına fırlatılma durumunda, ölüm riskiniz 25 kat daha fazladır. Araçtan fırladığınızda yumuşak ve yeşil çimlerin üzerine mi düşeceğinizi sanıyorsunuz? Bir trafik kazasında araçtan hiçbir engele çarpmadan fırlamak neredeyse imkansızdır. Fırlama ile aracınızın ön camına, kaldırıma, kendi aracınıza veya başka bir araca çarpabilirsiniz.

    Emniyet kemeri araçta kalmanızı sağlayan ve sizi hayata bağlayan tek bağdır.

    "Emniyet kemerinin kaza anında beni araç içerisinde kilitlemesinden korkuyorum..."

    Kazaların çok az (% 0.5) bir kısmını oluşturan yanma ve suya dalma durumlarında panik içinde dışarı çıkmanız gerektiğinde dahi emniyet kemerinin fonksiyonu büyüktür. Çünkü aracın içinde sağa sola fırlatılıp bilincinizi kaybetmeyeceğiniz için dışarı çıkmak çok daha kolay ve çabuk olacaktır. Emniyet kemeri takanların, yangın durumunda yaşama şansı 5 kat, suya batma durumlarında ise 3 kat daha fazladır. Ayrıca kemerin sıkışma durumu çok ender bir durumdur. Bu güne kadar bilimsel incelemelerde ve kaza soruşturmalarının hiç birinde ortaya çıkmamıştır.

    "Emniyet kemeri rahatsız ediyor..."

    Aslında modern emniyet kemerleri oldukça rahattır. Bir çoğu da istediğiniz gibi hareket etmenize izin vermekte ve kaza anında otomatik olarak kilitlenmektedir. Bazılarının ise omuz yönünden gelen kayışını istediğimiz ölçüde gevşetebilirsiniz. Diğerlerinde de sizi fazla sıkmayacak derecede gevşetme payları bırakılmıştır. Emniyet kemeri bedeninize uymuyorsa, aracınıza daha genişini monte ettirebilir veya araç alırken böyle bir tercihte bulunabilirsiniz. Emniyet kemerlerinin rahatsız edici bulunmasının diğer bir sebebi ise onları kullanmaya alışmamış olmamızdır.

    Emniyet kemeri kullanımı bir tutum haline geldikten sonra insanlar emniyet kemerini rahatsız edici bulmamaktadır. Emniyet kemeri rahatsız edici olsa bile bu durum trafik kazası sonucu sakatlanan bir kişinin durumuyla asla kıyaslanamaz.

    "Emniyet kemerine gerek yok, hava yastığım var..."

    Hava yastığı yalnızca önden şiddetli çarpmalara karşı ek bir koruyucudur. Sürücü için hava yastıkları, kemerlerle sabitlenmiş olan vücudun, baş ile direksiyon arasındaki temasını engelleyen bir tamamlayıcısıdır. Hava yastığı emniyet kemerinin etkinliğini % 40 oranında artırmaktadır ve emniyet kemerine yardımcı olmak için araca yerleştirilmiştir. Hava yastıkları yandan çarpma ve savrulmayı önlemede hiçbir zaman emniyet kemerinin yerini tutamaz.

    "Benim böyle bir şeyle karşılaşma ihtimalim oldukça düşük, bunlar diğer insanların başına gelir."

    Bu bizim hayata bakış açımızdır. Kazaların sadece diğer insanların başına geldiğini düşünmek bizi rahatlatır. Ancak gözardı edilmemesi gereken gerçekler de vardır. Örneğin; her üç insandan biri hayatlarının herhangi bir zamanında meydana gelen bir araç çarpışması kazasında yaralanmaktadır. Bunun ne zaman başımıza geleceğini tahmin edemeyiz.

    "Hamileler için emniyet kemeri sakıncalı olabilir..."

    Motorlu araç kazalarında ceninin ölümü annenin de ölümüne yolaçabilir. Doğmamış çocuğunuza sağlayacağınız en güzel koruma üç noktalı emniyet kemerini kullanmanızdır. Bel hizasındaki şerit çıkıntı oluşturan hamile karnının alt kısmından, karına baskı yapmayacak şekilde geçmelidir.

    Omuzdan gelen şerit ise normal kullanımdaki gibi göğüs kafesi üzerinden çapraz ve normale göre daha gevşek şekilde geçmelidir. Emniyet kemerinin her iki şeridi de doğru kullanılıyorsa, cenin için hiçbir risk oluşturmaz ve hem annenin hemde bebeğin güvenliği sağlanmış olur.

    "Emniyet kemeri benim problemim, başkalarını ilgilendirmez..."

    Trafik kazalarının topluma trilyonlarca lira maliyeti vardır. İlkyardım, hastanede tedavi, yeniden eğitim vs, giderlerin tamamına yakını topluma yüklenmektedir. Kaza geçirenlerden emniyet kemeri kullanmayanların tedavileri, kemer kullananlara göre yaklaşık iki kat daha uzun süre ve maliyeti de beraberinde getirmektedir. Kişisel olarak aldatıcı bir özgürlük duygusu için hayatın ziyan edilmesi ya da kaybedilmesi nasıl kabul edilebilir? Aylarca hastanede yatmak veya ömür boyu tekerlekli sandalyeye mahkûm olmak bu basit özgürlük duygusuyla karşılaştırılabilir mi?





    ALINTIDIR




  • YAĞMURLU HAVALARDA ARAÇ SÜRÜŞ TEKNİĞİ

    Sollama esnasında aracın silecekleri en yüksek hızında çalıştırılmalıdır. Kalorifer sistemi ve arka cam rezistansları çalışır halde olmalı, görüş alanını kısıtlayacak buharlanma gibi durumlarda bir bez ile görüş alanı yaratılmalıdır.

    Kısa farlar devamlı açık tutulmalıdır. Yoğun yağışlı ve çamurlu yollarda ön, arka farlar, stoplar, sinyaller ve fren lambaları belli aralıklarla silinmelidir.

    Su birikintilerine girildikten sonra ıslanan fren balatalarını kurutmak için kısa bir süre frene hafifçe basılmalıdır. Araca binmeden önce ıslanan ayakkabıların acil bir durumda fren pedalından kaymasını engellemek için bir bezle taban kısmı silinmelidir.

    Yağmurlu havalarda gaza gereğinden fazla basmak, sert bir şekilde frene basmak, ani bir şekilde direksiyonu çevirmek ve debriyajdan ayağın hızlıca çekilmesi kayma hareketini daha kolay başlatacağından bu hareketlerden özellikle kaçınılmalıdır.

    Yağmurun ilk yağdığı an yol yüzeyinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı için bu dakikalarda hız yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır. Sağanak yağmur esnasında oluşan su birikintilerine girerken aquaplaning (su yastığı üstünde kayma) olayı oluşur. Bu durumlarda direksiyon sıkıca tutulmalı ve hız kesmek için ayak gazdan çekilmeli, frene çok yavaş basılmalı (eğer ABS varsa sonuna kadar basılmalıdır) ve ani haraketlerden kaçınılmalıdır.

    Özellikle lastiklerinizin dış derinliği 3 mm'den az ise öndeki aracın lastik izleri takip edilerek kayma riski azaltılabilir.

    Yağışlı hava ve yol koşullarında otomobil kullanmaktan çoğu kişi çekinir. Yağışın olumsuz etkisinin yanı sıra ülkemizdeki yolların durumu da sürücüyü zor durumda bırakır.
    Bu gibi sorunlarla baş edebilmek için bazı sürüş tekniklerine dikkat etmemiz gerekiyor.

    Lastikler ;
    Otomobilin lastik havası ve dış derinlik değeri aracın yol üzerinde tutunmasını sağlayan en önemli unsurlardan biridir. Bu nedenle bu değerleri daima kontrol etmeli ve fabrikaların verdiği değerler bozulmuş ise lastikleri değiştirmeliyiz.
    Lastikler düzgün bile olsa havalarını sık sık kontrol etmeliyiz.

    Silecekler ;
    Otomobilinizin silecekleri her zaman bakımlı ve suyu her zaman dolu olmalı.

    Kalorifer ;
    Yağmurlu havalarda kalorifer havalandırmanızı buharlanmayı engellemek için çalışır vaziyette tutmalısınız.

    Fren ve araç takip mesafesi ;
    Yağışlı havalarda normal asfalt üzerinde yapmış olduğumuz frenlerdeki otomobilin durma mesafeleri değişir ve otomobilimiz daha geç durur.
    Başka bir ifadeyle ani frenlerde otomobil kaygan zeminde kayma eğilimi gösterir. Bu yüzden araç takip mesafemizi normal koşullardaki mesafemizin en az iki katı kadar fazla bırakmamız gerekir.
    Türkiye’deki kazaların çoğu bu takip mesafesine dikkat edilmemesinden kaynaklanıyor.

    Yol tutuşu ;
    Yağışlı havalarda asfalt ile lastikler arasında kalan suyun teşkil ettiği ara zemin otomobilin yol ile asfalt temasının kaybolmasına ve otomobilin suyun üzerinde kontrolsüz bir şekilde yüzmesine neden olabilir (aqua planing). Bu durumda yapılacak ilk şey otomobili motor komprasyonundan kurtarmak yani debriyaja basmak olmalıdır. Bu durumda kesinlikle frene basılmamalı, otomobil asfalta tutunana kadar beklenmelidir.

    Virajlar ;
    Yağışlı havalarda viraj öncesi normal şartlardan daha evvel yavaşlanması gerekir.
    Ayrıca virajı dönerken sürat normal koşullardakinin en az yarısına indirilmelidir. Viraj içinde kesinlikle frene basılmayacağını da unutmamamız gerekir.
    Bunlar sizleri muhtemel kaza riskinden uzaklaştırır.






    ALINTIDIR




  • quote:

    Orjinalden alıntı: final fantasy


    quote:

    Orjinalden alıntı: westbam


    quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Senin için sevindim Bahri, tatil yaptığına . Forumuda eskisi gibi canlandıralım bu aralar bayağı bi astık. Emrede gözükmüyor ortalarda. Trakya Üniv. Muhasebe bölümünü kazanmış.

    aa emre adına sevindim mail atayım bari
    bu arada bugün istanbul tuzlada skidcar ile ani frenleme kayma güvenli ve defansif sürüş eğitimi aldım işin ustalarından yanlış bildiğimiz bir çok konunun dogrusunu onlardan ögrendim onlarıda formun ilerleyen günlerinde sizlerle paylaşacam bugün sadece şunu söyleyeyim aracın yanındaki aparatlarla 130 km ile yapılan araç spin atma derslerini 30 km gibi sürat ile yaptık acayip zevkli idi ve yararlı bunların hepsini sizinle paylaşırım abi şimdilik benden bu kadar ben kaçar kendine iyi bak



    bu heyecan için randevu almak gerekiyormu birde bu heyecan ne kadar ücret karşılığında veriliyor

    ewet kardeş fiyatını bilmiyorum firma autodrom internetten telefonunu alabilirsin



    bu arada mevlüf abicim hoş geldin diyelimmi ankaradamısın bomba gibi konu ve yazılarla geri dönmüşsün




  • Ben burdayım Bahri kardeşim, Ankara'dayım ama forumda bizim arkadaşlardan kimse gözükmüyor. Ara sıra sıra uğrarsanız iyi olur.sizin haberlerinizi almış oluruz.Topicide biraz güncel halde bulundururuz. Bizim Edirneli Emre'de piyasada gözükmüyor. Sağlıcakla kalın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mevlüt Aksoy -- 25 Ekim 2008; 21:48:25 >
  • tabiki mevlüt abi ugrayacam :) bu arada gündemdeki ÖTV indirimi konusunda ne düşünüyorsunuz sanırım bizim arabaların degerleri daha da düşecek ne yapacaz ya birde sanırım hurda araba olayı tekrar geliyor gibi aslında fiyatları düşükken bir tane almak lazım ben arabayı değiştirmeyi düşünğyorum yararı olur gibi sence ne olur abi
  • belli olmaz walla bunların işi piyasada baya plakalı hurda araç var yaparlar gibime geliyor
  • Hurda ındırımının ıstısmar edıldıgını ve bunun dusnulmedıgını soyledı bakan amcamız.OTV yı dusurme planımız var dıye acıkladı.Ama ne zaman ve % kaclık bır dusus olacak kesın bır sey yok henuz.
  • ona bakarsan vergi affı bagkur affıda yoktu ama yaptılar yine yaparlar piyasada hurda araba çok
  • ÖTV indirimine yönelik bir çalışmamız yok
    Maliye Bakanlığı, taşıt araçlarında uygulanan özel tüketim vergisi (ÖTV) oranlarının değiştirilmesi veya hurda indirimi uygulanmasına yönelik herhangi bir çalışması olmadığını açıkladı.
    Bu yöndeki iddialar üzerine Bakanlık'tan yapılan açıklamada, taşıt araçlarında uygulanan özel tüketim vergisi oranlarında indirim yapılacağına veya bu araçlarda hurda indirimi uygulanacağına ilişkin son günlerde yayılan söylentinin piyasada olumsuz etkilere yol açtığı vurgulandı.

    Açıklamada, “Bakanlığımızca, taşıt araçlarında uygulanan özel tüketim vergisi oranlarının değiştirilmesi veya hurda indirimi uygulamasına yönelik herhangi bir çalışma yapılmamaktadır” denildi.
    Kaynak : Mynet Haber.

    Benim bulduğum en son haber bu, malesef öyle bir çalışma yokmuş.




  • öyle abi haklısında yine yaparlar gibi geliyor bana ne bileyim
  • Eveet ben geldim, nerde bizim grup
  • hoş geldin abi yaa walla mekan dağılmış toparlamak gerek
  • Muayene ihmale gelmez!
    30.11.2005

    Muayene istasyonları baştan sona yenileniyor. Yeni yılda faaliyete geçecek istasyonlarda işlemlerin nasıl yapılacağını sizler için araştırdık.



    Otomobiliniz üç yaşını geçti. Tüm bakımları serviste yaptırdınız. Fakat bu resmi kurumlar tarafından yeterli görülmüyor. Çünkü kısa zaman içinde aracınızla bir muayene istasyonunu ziyaret etmek zorundasınız. Burada sizi sıkı bir imtihan bekliyor; geçer not almak için ihtiyaç duyacağınız ayrıntıları ve yararlı ipuçlarını sizler için hazırladık.

    Öncelikle otomobilinizin trafik muayene istasyonunu ziyaret ihtiyacı olup olmadığını belirlemeliyiz. Sıfır kilometre olarak satın aldığınız otomobil ilk iki yıl boyunca muayeneden muaf tutuluyor. İkinci yılın sonundaysa her iki yılda bir düzenli olarak muayeneye gitmelisiniz. Ticari araçlar binek otomobillerden farklı olarak her yıl trafik muayenesi yaptırmak zorunda…
    Muayene öncesi halk arasında temiz kağıdı olarak anılan ve otomobilin vergi borcu olmadığını kanıtlayan belgeyi almalısınız. Bu belgeyi muayene istasyonları içerisindeki vergi dairelerinden de almak mümkün. Ancak burada uzun sıralar olabileceğini unutmamalısınız. Önerimizi; fazla kalabalık olmayan bir vergi dairesi bulmanızı yönünde olacak. Burada dikkat edilecek husus vergi dairesine giderken geçmiş tüm vergi ve ceza ödemelerinizi kanıtlayan banka dekontlarını yanınıza almanız. Çünkü bazı durumlarda daha önce ödediğiniz cezalar ve vergiler bilgisayar sistemine geçmiyor. Bu problem sonucunda borçlu duruma düşebilirsiniz. Bu belgeyi almaya gittiğinizde muayene harç tutarını da yatırmalısınız.

    Muayene için gerekli belgelerden birisi de egzoz emisyon pulu. Bu pulu temin etmek tahmin ettiğinizden daha kolay. Pek çok özel otomobil servisi tarafından, kontrol karşılığında pulu alabilirisiniz. Otomobilinizde LPG takılı değilse bu adımdan sonra muayene istasyonunun yolunu tutabilirsiniz. Eğer otomobiliniz LPG’liyse Makine Mühendisleri Odası’nın belirlediği noktalardan ayrıca ‘Gaz Sızdırmazlık Raporu’ almalısınız.
    Muayene istasyonlarının yıl sonu yoğunluğunu unutmamalısınız. Belgeleriniz tamam ise erken saatlerde muayene istasyonuna gitmeniz ve sıraya girmelisiniz.

    Adım adım muayene
    Trafik Muayene İstasyonları’nda önce aracın mecburi teçhizat kontrolü yapılıyor. Bu kontrol çerçevesinde aracın ilk yardım çantası, kriko, iki adet reflektör, çekme halatı, yedek lastik, takoz, yangın söndürücü, emniyet kemerinin olup olmadığı kontrol ediliyor. Daha sonra aracın farları, sinyalleri, diğer ışık tertibatı ve fren tertibatına bakılıyor. Son olarak kapılar, camlar, aracın kasası, korna, aynalar, güneş siperliği, direksiyon, lastikler, egzoz susturucu, oturma koltukları, şasi ve motor numaraları kontrol ediliyor.

    Teknik Muayene harç tutarları
    Otobüs, kamyon, çekici ve tanker 118 YTL
    Otomobil, minibüs, kamyonet, özel amaçlı taşıt, arazi taşıtı, römork ve yarı römork 88,5 YTL
    Traktör (römorklu ve römorksuz), motosiklet, motorlu bisiklet 47,2 YTL.


    Gerekli belgeler
    1.Muayene Harcı ve Vergi Borçlu Olmadığına Dair Belge (Temiz kağıdı)
    2.Zorunlu Mali Sorumluluk Poliçesi, (primlerin artması halinde Zeyil name)
    3.Alternatif yakıt olarak LPG/CNG dönüşümü yapılan araçlardan, Gaz Sızdırmazlık Raporu
    4.Sefer Görev Emri. (Arazi Vitesi Olmayan otomobillerle zirai traktörler hariç)

    Sızdırmazlık Raporu veren merkezler

    İSTANBUL
    1- Kartal Açık Oto Pazarı E5 Karayolu Üzeri Soğanlık Kartal / İSTANBUL
    Tel.: 0212 457 57 06

    2 - Büyükşehir Mahallesi Büyükşehir Caddesi Plaza İş Merkezi yanı,
    Karayolları Beylikdüzü Araç Muayene İstasyonu karşısı, E – 5 Karayolu yanı
    Tel: 0 212 871 19 96

    3 - Mimar Sinan Mah. Zümrüt Sok. 299 Ada
    Kemerburgaz Fenni Muayene İstasyonu Arkası
    Kemerburgaz / İSTANBUL

    ANKARA
    1- MMO Ostim Mesleki Denetim Bürosu: Ahievran Caddesi 36. Sokak No: 1/E Ostim/Ankara 0 312 385 88 80 – 81
    2- Ankara Şoförler Odası Taksimetre ve Çekici Servisi Aktim/Ankara 0 312 384 14 89 - 384 29 43

    İZMİR
    Dikili Mesleki Denetim Bürosu - Adnan Menderes Cad. Özay Pasajı No:30/E Dikili – İZMİR 0 232 671 23 11

    Yeni yıl ne getiriyor?
    Bilindiği üzere 2005 yılının başında yapılan ihaleyle Akfen-Doğuş-Tüvsüd Ortak Girişimi muayene istasyonları ihalesini 613.5 milyon dolara kazanmıştı. Bir yıla yakın bir süre bolunca danıştayın onay kararı beklendikten sonra geçtiğimiz günlerde yeni nesil muayene istasyonlarının açılma işlemi başladı. Peki gelecek yıldan itibaren faaliyete geçecek yeni istasyonlar ne gibi özellikler taşıyor?

    - Muayene olmayan araçlara her ay için yüzde 5 faizli ceza uygulanacak.

    - Muayene istasyonları artık TüvTürk ismini alacak.

    - İstasyonların sayısı İstanbul’da 12’ye, Türkiye çapında 69’a çıkacak.

    - İlçe ve köylere hizmet verebilmek için mobil istasyonlar oluşturulacak.

    - Eski araç muayene istasyonları kapatılacak.

    - Araçlarda muayene uygunluk işareti konulacak. Bu işaret ya ön cama yapıştırılacak ya da arka plakanın arkasında büyük bir işaretle gözle görülebilir şekilde taşınacak.

    - Muayene onayı için gelen araçlar dörde ayrılacak. Kusursuz, hafif kusurlu, ağır kusurlu ve ölümcül kusurlu araçlar. Bunlardan kusursuz ve hafif kusurlu araçlara onay belgesi verilecek. Hafif kusurlu araçlarda kusurun giderilmesi yönünde eğitim ve destek verilecek.

    - Muayeneden kusursuz olarak geçen araçların ikinci el değeri artacak.

    - Muayenede araçlar kontrol süresince 100 noktadan test edilecek. Bunların belli başlıları fren sistemleri, direksiyon sitemi, ışıklandırma sistemi, görüş güvenliği, şase kontrolü, elektrik donanımı, tekerlekler ve lastikler olacak.

    Yurt dışında durum ne?
    Almanya´da otomobillerin fenni muayenesi bağımsız denetim kuruluşları TÜV ve Dekra tarafından kurulan istasyonlarda yapılıyor. Sadece Kuzey Almanya´da 150 TÜV istasyonu ve 7 bin 500 anlaşmalı muayene servisi bulunuyor. Bu istasyon ve anlaşmalı muayene servislerinde kanunen belirlenmiş araç muayeneleri gerçekleştiriliyor. Binek araç fenni muayenesi genel, egzoz ve özel muayenelerden oluşuyor.
    Araçlar lifte kaldırılarak paslanma olup olmadığına bakılıyor, yine test cihazı üzerinde amortisörlerin darbe emme işlevini sağlıklı yapıp yapmadığı kontrol ediliyor. Yürüyen aksam, karoser bağlantıları, direksiyon sistemi, lastikler, jantlar, egzoz sistemi ve fren sistemi ayrı ayrı kontrol ediliyor. Teknik kontrollerde saptanan arızalar giderildikten sonra araç sahibi tekrar denetleme istasyonuna geliyor ve ancak o zaman muayeneden geçebiliyor.
    Almanya´da TÜV´ün dışında ayrıca Dekra adlı bir başka şirkette araç fenni muayenelerini gerçekleştiriyor. Tulu DARICAN


    ALINTI: Arabam com.




  • Arkadaşlar İnternette aşağıdaki gibi bir haber okudum, bu konuda bilgisi olan varmı, haberin doğruluğunu bilen arakadaşlar varsa bilmeyenler için açıklarlar ise çok iyi olur.
    Sürücü belgeleri yenileniyor: Ehliyet değişimi
    11 Mayıs 2008 · Bağlantıları Yalnızca Üyelerimiz Görebilir Lütfen Üye Olun Ya Da Üyelik Bilgilerinizle Giriş Yapın
    2009 sonuna kadar tüm ehliyetlerde TC kimlik numarası olması gerekiyor. Trafik kazasına karışanlar artık tutanağı kendileri tutuyor. Bu iş için de yeni ehliyet gerekiyor. Belli bir geçiş süresi tanınmış. Şu anda kuyruk yok ancak bir an önce ehliyetleri değiştirmek gerekiyor.

    Gereken evraklar:

    6 tane vesikalık foto
    Herhangi bir hastaneden sağlık raporu (tam teşekküllü devlet hastanesine gerek yok ufak özel hastaneler de bu belgeyi veriyor, göz ve el titremesini kontrol ediyorlar ve 4 resim burada gidiyor)
    Nüfus kâğıdı önlü arkalı fotokopi 2 nüsha
    Ehliyet fotokopisi ve aslı
    Önce hastane raporunu alıp diğer belgelerle beraber (İL ) İlçe Emniyet Müdürlüğüne şahsen gitmeniz gerekiyor çünkü ilk gün yeni ehliyetinize boşken imzanız gerekli.
    Bir hafta sonrada eski ehliyetinizi alıp yenisini veriyorlar.
    Hastane raporu 20 dakika,ilk başvuru 10 dakika , ehliyeti almak 5 dakika sürüyor. Yığılma başlarsa , doğal olarak bu süre daha da uzayacak gibi görünüyor.




  • selamlar;

    Arabamın 100.000 km bakımını yaptırdım.
    Aşağıya dökümünü çıkarıyorum ilgilenenlere yararı olur,

    Castrol magnetec 4 lt. ..............58 ytl.
    Yağ Filtresi...................................7 ytl.
    Hava Filtersi.................................8 ytl.
    Benzin Filtresi..............................15 ytl.
    Polen Filtresi................................10ytl.
    Fren diskleri bakımı.........normal.
    kampana temizliği.
    el freni gerdirmesi.
    Lastik Rotasyonu.
    Hava akış sensörü temizliği.
    antifiriz ölçümü.
    Hı-scan taraması. (arıza kaydı yok).
    Bakım işçiliği..............................20 ytl.

    Toplam..................................120 ytl.

    Bunlar sanyide özel serviste yapıldı. Tekrar birkez daha iyi ki yerli araba almışım dedim. İyi ki hyundai almışım dedim.

    Herkese iyi akşamlar.




  • 
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.