arkadaşlar ben de 2004 model 1.3 accent admire almayı düşünüyorum. başka neler tavsiye edersiniz 2004 modele ve 14.000 ytl ye kadar. ayrıca hyundai lerin parçalarının pahalı olduğu yazılmış. diğer markalarla kıyaslandığında bu ne kadar doğrudur? vereceğiniz bilgiler için şimdiden çok teşekür ederim.
Arkadaşım yukardaki siteye bakarsan Arkadaşlar orda ayrıntılı bir şekilde bilgi vermişler.
Yukarda verdiğim sitede Accent 1.3 nasıl arabadır böiümüne bakarsan gerekli bilgiler orada var
evet abi sanırım ikimizden başka kimseler yok olsun abi boş ver senin gibi biri ile böyle teke tek muhabbet etmekte güzel mevlüt abi nerdensin sen
Evet bahri kardeş ikimiz kaldık Topic okuyan arkadaşlardan ara sıra takılanlar oluyor. Biliyorsun bizim kapımız herkese açık, bütün arkadaşlarla bilgi paylaşmaya hazırız. Hatta hyundaıci olmasa bile. Önemli olan bizlerin ve arkadaşların bilmediği bilgileri bize iletmeleridir. Elantra Fan kulübünde arkadaşlara faydalı bilgiler verilmesini söyledim birde bilgi vermiştim.Mavim1974 adlı arkadaş da şu bilgiyi bize vermiş. "bendende çok küçük bir püf noktası;kırmızı ışığı ilk gördüğünde ayağını gazdan çekenler, ışığa kadar gaza basarak gidenlere göre çok daha fazla tasarruf ederler..." Arkadaşa teşekkür ederiz.
Bahri Kardeş Ben Ankara-Eryaman semtindeyim. İyi Akşamlar.
evet abi Mavim1974 haklı bende mümkün olduğu kadarıyla yapmaya çalışıyorum yakıt fiyatları o kadar yüksek ki bir de ben mesala araba ile işim olmadıkça pek çıkarmıyorum gezmediim her hün kardır gezmek için harcıyacağım yakıtı acil bir durum olursa diye saklıyorum birde kredili arabam borç ödüyorum dananın kuyrugu bir yerden kaçmasın istiyorum
onun için ekonomik yolları denemek zorundayım işe servis varken gitmek bir lüks ve ekstra masraf demektir benim için
ee mevlüt abi emekli oldun e şimdi ne ile ugraşıyon yoksa emekliliğin tadınımı çıkarıyorsun
""Arkadaşlar bir ara benim mazot bitti ve yolda kalmıştım. 1.5 litre şişeye eurodizel koydum araba çalışmadı sonra 5 litre daha aldım. Marşa bas bas almıyor hyundainin yol yardımını aradım. Telefonumu alıp beni arayacaklarını söylediler. O arada devriye geçen polisler uğradı yanıma. Bi de onlar denediler sonunda marş bastı. Neyse benzinliğe gidip eurodizeli fulledik. O arada hyundai yol yardımından aradılar ve ustaya bağladılar. Dedim çalıştı ama hava yapıp yapmıyacağını sordum. Aracınızda hava olmaz o eski modellerde oluyordu dedi. Ayrıca yakıt bittiğinde ne kadar yakıt koyayım dedim. En az 10 lt koyarsanız rahat çalışır dedi. Depoyu görene kadar doldurduğumda 50 lt aldı. 5 lt sanırım ara borularda kalıyor. Ama arkadaşlar hava yapma olayı bizim getzde yok bilesiniz. Keyifli sürüşler dilerim. ""
mevlüt abi yukarıda alıntı yaptığım yazı hakkında ne düşünüyorsun servisin dediği dogru olabilirmi hyundai servislerinin bilgileri konusunda herkes şikayetçi yanlış biliyor olabilirlermi
Bahri Kardeş Bu gün bilgisayarım bozuldu tamire götürdüm.Fazla bir arızası yoktu yaptırdım.Yalnız akşam eve gelinceye kadar bakamadım.Senin mesajları yeni gördüm.Sen ne işi ile uğraşıyorsun. Ben emekli oldum ama yinede başka bir yerde çalışıyorum. Servis konusuna gelince doğru söylüyorlar bazı servisler baştan savma iş yapıyorlar.Ben ankarada üç tane servis değiştirdim. Ve kendilerinede açık açık söyledim hizmetlerinizi beğenmedim diye. Mazot konusuna gelince deponun altında bir bölüm var şamandıra orayı görmüyor.Yakıt tamamen bittiğinde şamandırayı görünceye kadar yakıt koymak lazım O da 7 ila 8 lt.ye tekamül ediyor.
Araba bizim gibi insanlara acil durumlarda lazım işyerinin servisi varken işe arabayla gitmek dediğin gibi lükse girer. Kendine iyi bak.
quote:
Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma
Bahri Kardeş Bu gün bilgisayarım bozuldu tamire götürdüm.Fazla bir arızası yoktu yaptırdım.Yalnız akşam eve gelinceye kadar bakamadım.Senin mesajları yeni gördüm.Sen ne işi ile uğraşıyorsun. Ben emekli oldum ama yinede başka bir yerde çalışıyorum. Servis konusuna gelince doğru söylüyorlar bazı servisler baştan savma iş yapıyorlar.Ben ankarada üç tane servis değiştirdim. Ve kendilerinede açık açık söyledim hizmetlerinizi beğenmedim diye. Mazot konusuna gelince deponun altında bir bölüm var şamandıra orayı görmüyor.Yakıt tamamen bittiğinde şamandırayı görünceye kadar yakıt koymak lazım O da 7 ila 8 lt.ye tekamül ediyor.
Araba bizim gibi insanlara acil durumlarda lazım işyerinin servisi varken işe arabayla gitmek dediğin gibi lükse girer. Kendine iyi bak.
geçmiş olsun nesi var bilgisayarın benim servisle pek sorunum olmadı ama servislerin yeterli bilgiye sahip olmadıklarını bir sorunu anlamak için bazen sorunsuz yerleride söküp taktıklarını söylüyorlar ve sorunlarada çözüm bulamıyorlar yakıt konusunda arkadaşın depo ya tamamen bitmedi sanırım yada en alt çizğiyide bitirdiyse hava yapmadı bu mümkünmüdür yeni araçlarda hava yapmaması özeline mesaj gönderdim okursun abi
Bahri Sana PM den mesaj attım. Son Çıkan teknolojik araçlarda Hava yapma riski yok Onlarda benzinli araçlar gibi artık. Zaman ilerledikçe teknoloji gelişiyor. Bilgisayarın Disket sürücüsü bozulmuştu onu yaptırdım.
sanırım pm mesajlarında bir problem olsa gerek mesaj gelmemiş mail yollarım abi kayıtlı maili kullanıyormusun
bence de son teknoloji arabalarda bu tür sorunlar olmaması lazım ama tam bilgi olmayınca insan ister istemez tedirgin oluyor ya yolda kalırsam hava yaparsa diye kırmızıda gezdiğim de oluyor asıl olan en az çeyrekte tutmak ama maddiyat bazen isteklerin önüne geçebiliyor
Doğrudur Ben sana PM öğlen atmıştım.Mail ile gönderirsen de gelir. Ben senin mail adresini bimediğim için mail den yazamadım. mevlut.aksoy62@mynet.com
mevlüt abi mail gönderdim :)
Bir Arkadaşın Yakıt Konusunda araştırmasını arkadaşların bilgisi olsun diye aşağıya çıkarttım. “Geçen haftalarda uzun bir araştırma yapmıştım yakıt konusunda opet yada totalin euro dizeli konusunda en başarılı olduğu sonucuna kullacılar deneyerek varmışlardı. opetin kükürt oranının düşük, setan oranının yüksek olduğu totalinde setanı yüksek ama kükürt oraranının düşük olduğunu gördüm.Bir yazıyla totale sordum cevap geldi. ve kükürt oranı düşük gelen yazıyı sizle paylaşıyorum. “
TOTAL EXCELLIUM EURODIESEL
*Excellium Eurodiesel adlı ürünümüz 50 ppm Kükürt içermektedir.
*Total’in Fransa’daki laboratuarlarında geliştirilen Excellium Eurodiesel, Eurodiesel’den bile daha üstün niteliklere sahiptir.
*Excellium Eurodiesel ile aracınıza, yol ve sürüş şartlarına bağlı olarak standart bir Eurodiesel’e göre bir depoda ortalama 30 km daha fazla yol kat edebilirsiniz.
* Mevsime göre değişen donma noktası ile ( Max : -20 ) aracınızı mevsimsel etkilerden korur.
*Sürtünme azaltıcı özelliğiyle motordaki mekanik kayıpları azaltır ve bu özelliğiyle motorun randımanını arttırır, yakıt ekonomisi sağlar.
*Deterjan özelliğiyle motoru temizler ve yakıt sistemine zarar veren birikintileri azaltır. Enjektörler ve emme supapları gibi motorun hassas parçalarının temizliğini yaparak motorun daha sağlıklı çalışmasını sağlar, ömrünü uzatır.
*Yakıt sistemini paslanmaya karşı korur.
*Setan sayısı standart bir Eurodiesel’e göre ortalama 3 puan daha yüksektir.(54 puan)
*Motor sesini 2 dB (%37 oranında) azaltır.
*Çevrecidir, motora ve çevreye zarar veren kükürt oranı normal motorine göre çok daha düşüktür. Ayrıca egzoz gazı emisyonu dengelenmiş ve düşürülmüştür.
*Standart bir Eurodiesel’e göre Karbon monoksit emisyonu %20’ye ve sera etkisi yaratan Karbondioksit emisyonu ise %5’e varan oranlarda daha düşüktür.
*Üretimindeki üstün teknoloji dolum sırasındaki köpük oluşumunu azaltır. Oluşan köpük 5 saniyeden daha kısa bir sürede kaybolur.
Bahri Sana mail attım.okursun.
Antifriz hakkında biraz bilgi verelim. Antifriz gerçeği ;
Kış aylarının en önemli koruyucusu olan antifrizlerle ilgili yeterince bilgi sahibi misiniz?
Kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil 4 mevsim kullanılabiliyor. Ünlü bir motor yağı firmasının internet sitesinde yer alan habere göre, kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil, 4 mevsim kullanılabiliyor. Antifrizin 4 mevsim kullanılabilmesinin nedeni ise içeriğindeki katıklarla aynı zamanda metal ve alaşımlarını paslanma ve aşınmaya karşı koruması ve kışın donmayı önlediği gibi, yazın da harareti önlemesi.
Donma noktasına dikkat
"Ne kadar çok antifriz kullanırsam o kadar çok koruma sağlarım" düşüncesi de yanlış. Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -65 dereceye kadar düşüyor. Ancak antifriz + su karışımında antifriz oranı arttıkça donma noktası bir dereceye kadar düşüyor, daha sonra tekrar yükseliyor. Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemli. Su oranı yüzde 70'i aşarsa donma yüzde 30'un altına düşüyor ve hararet tehlikesi başgösterir. Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için yüzde 33 ila yüzde 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye ediliyor. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor. "Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir" düşüncesi de antifriz kullanımında yanlış bir bilgi. Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçer. Formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermez. Dolayısıyla, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçemez.
öncelikle bu yararlı bilgileri verdiğiniz için teşekkürler. Kaç dereceye kadar koruduğunu nasıl anlayabiliriz.İkinci bir konuda "antifirizli cam suyu" diye satılan ürünlerin içeriği hakkında bilginiz var mı? Ürün üzerinde açıklama yok.
quote:
Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma
Antifriz hakkında biraz bilgi verelim. Antifriz gerçeği ;
Kış aylarının en önemli koruyucusu olan antifrizlerle ilgili yeterince bilgi sahibi misiniz?
Kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil 4 mevsim kullanılabiliyor. Ünlü bir motor yağı firmasının internet sitesinde yer alan habere göre, kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil, 4 mevsim kullanılabiliyor. Antifrizin 4 mevsim kullanılabilmesinin nedeni ise içeriğindeki katıklarla aynı zamanda metal ve alaşımlarını paslanma ve aşınmaya karşı koruması ve kışın donmayı önlediği gibi, yazın da harareti önlemesi.
Donma noktasına dikkat
"Ne kadar çok antifriz kullanırsam o kadar çok koruma sağlarım" düşüncesi de yanlış. Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -65 dereceye kadar düşüyor. Ancak antifriz + su karışımında antifriz oranı arttıkça donma noktası bir dereceye kadar düşüyor, daha sonra tekrar yükseliyor. Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemli. Su oranı yüzde 70'i aşarsa donma yüzde 30'un altına düşüyor ve hararet tehlikesi başgösterir. Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için yüzde 33 ila yüzde 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye ediliyor. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor. "Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir" düşüncesi de antifriz kullanımında yanlış bir bilgi. Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçer. Formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermez. Dolayısıyla, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçemez.
Arkadaşım Antifriz koyarken bulunduğunun bölgede kış sıcaklığının ortalamasını bilmen gerekir. Antifriz tenekelerinin üzerinde hangi oranda suyla karıştırıldığında kaç dereceye kadar koruyacağını belirten yazılar bulunur, veya herhangi bir motor tamircisine gittiğinde onlarda bunu bilirler.
2 nci sorun:Antifirizli cam suları cam suyunun ve püskürtme deliklerinin donmaması için konur. Aynı zamanda silecek lastiklerini korur, camdaki yağlanma ve böcek kalıntılarını temizleyerek gece gündüz Net görüş sağlar. İçerisinde Metan gazı bulunmaz.İçeriği Antifiriz-su karışımı ve cam sil deterjan katkılı olarak üretilmiştir. Bildiğim kadarı ile cam suyu deposuna su katmadan konursa -15 veya -20 dereceye kadar koruduğunu sanıyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma
Arkadaşım Antifriz koyarken bulunduğunun bölgede kış sıcaklığının ortalamasını bilmen gerekir. Antifriz tenekelerinin üzerinde hangi oranda suyla karıştırıldığında kaç dereceye kadar koruyacağını belirten yazılar bulunur, veya herhangi bir motor tamircisine gittiğinde onlarda bunu bilirler.
2 nci sorun:Antifirizli cam suları cam suyunun ve püskürtme deliklerinin donmaması için konur. Aynı zamanda silecek lastiklerini korur, camdaki yağlanma ve böcek kalıntılarını temizleyerek gece gündüz Net görüş sağlar. İçerisinde Metan gazı bulunmaz.İçeriği Antifiriz-su karışımı ve cam sil deterjan katkılı olarak üretilmiştir. Bildiğim kadarı ile cam suyu deposuna su katmadan konursa -15 veya -20 dereceye kadar koruduğunu sanıyorum.
abi bilgiler için yine teşekkürler senin sayende arabaları biraz daha tanıyoruz mevlüt abi ben kışa girmeden servise götürdüm arabayı sanırım onlar motorun suyunu antifirizini değiştirdi veya eklediler bu konuda servisten bilgi almadan eklememek sanrım çünki motorun burada teknik verileri önemli motorun çalışma sıcaklığına etkisi olan bir şey var ortada önemli bir konu bu sanırım cam suyu olayına gelince artık cam sileceklerden yagmur yagmasın diye dua edecek duruma geldim değiştirecem başka yolu yok 52 bmc gibi garç gurç bu cam suyu olayına gelince ben bazı arabalarda alkol kondunu gördüm ne gibi bir yararı vardırki alkolüğn donmamasındanmı yararlanıyorlar saf alkolün