Şimdi Ara

HYUNDAI ELANTRA ANA KONU (50. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.080
Cevap
68
Favori
820.049
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    quote:

    Orijinalden alıntı: dalgıç murat

    bu amerika dünyanın süper devleti ama demekki aptal bişeyden haberi olmayan halkı ve otoriteleri varki,dizayn dan tutun sınıfının en güvenli aracına ve parasını hakeden en gerçek değer ödülüne kadar 20 yi aşkın ödül vermişler ELANTRAYA ,,,aptal bu amerikalılar canım,bişey bilmiyolar arabadanda anlamıyolar ,


    Öncelikle, aracı beğendiğimi ve Hyundai markasına karşı bir Antipatim olmadığını belirterek yazıma başlamak istiyorum. Ama siz de diğer kullanıcılar gibi "ABD pazarında şöyle-böyle" gibi kıstaslardan vazgeçmelisiniz, Alman veya Japon araçlarının sonuçta Türkiye'de popüler olma sebepleri çok farklı, kendi ülkelerindeki başarısının bunda en ufak bir payı yok, ne yaparsak yapalım bu ülkede doğduk, bu ülkenin vergilerine katlanıyoruz, bu ülkede benzin alıyoruz vs. Lütfen piyasadaki araçları emsalleriyle kıyaslarken buna göre yorum yapalım. Şimdi;

    1- Dizayn-Tasarım vb. konularında -her ne kadar sübjektif de olsa- aracın dış tasarımı muhteşem, iç mekansa bana hitap etmiyor ama yenilikçi ve modern olduğunu belirtmeliyim.
    2- Kusura bakmayın ama EuroNcap ile Amerika'nın kriterleri çok farklıdır, araç henüz benim gözümde güvenlikte birşey KANITLAMIŞ değildir, ancak eskimiş bir model olan i30'un 5 yıldız alması sonucu bu modelin de benzer bir başarı göstereceğini düşünüyorum tabii teste sokarlarsa. Muhalefet ederken ABD!de, sınıfının en güvenli araçları seçilen Chevrolet Aveo'nun EuroNcap'te 2 yıldız, Chrysler Voyager'ın da 1.5 yıldız aldığını belirtmeliyim.
    3- Parasını hakeden? Arkadaşım orada adam 16.000 dolar veriyor, burada baz modeline, kapak jantlı bilmemnelisine 41.000 TL istiyor, şimdi Amerika'lı ucuza iyi mal alıyor diye 41.000 verilir bu arabaya gibi bir mantık güdülebilir mi? Hayır...

    4- Cevap verirken muhtemelen diğer üyeler gibi imzama bakarak yorum yapacaksınız, o yüzden sizi hemen Jetta başlığına yönlendiriyorum, VW Ürün Gamı'nın fiyatlandırılması konusunda da sert eleştirilerim mevcut, artık Jetta düşünen tanıdıklarıma Fluence veya Latitude önermeye başladım, kimbilir dizeli olsa belki Elantra da önerebilirdim, ancak benzinli motoru ve bu fiyatlandırmasıyla çok fazla şans vermiyorum. Umarım yazdıklarımı çarpıtmadan güzelce anlar ve tartışmanın seviyesi bozulmaz. Saygılarımla.


    dostum bana neyi ıspatlamaya çalışıyorsun anlamadım,,amerikada bu tip değerlendirmede ödül alan diger markalarda var volkswagen gibi ama elantra aralarında açık farkla önde,,amerika dünyada otomotivde en büyük pazar ve yüzmilyonlarca insanın tercihimi doğrudur yoksa 3-5 bin insanınkimi??herkes herşeyi beğenmek zorunda değildir ama genellemede çogunluğun tercihi ne ise iyiyi o gösterir benim düşünceme göre,yoksa dünyada başbakanlar veya yöneticiler çoğunlugun tercihine göre belirlenmezdi,,,
    ayrıca bana volkswageni örnek gösterme ,bundan önceki aracım 1.4 TSI golf v 140 hp idi, neyin ne oldugunu biliyorum merak etme,12 binde sattım aracımı arızasından bıktıgım için,,,ayrıca elantrayı dizeli olmadıgı sürece bende almam o ayrı bir konu,ama diğer her yönden alınacak bir araç benim düşünceme göre




  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    Tork, beygir gücü ve hızlanma üçgeni iyice bermuda şeytan üçgenine dönmüş durumda. Otomobilleri pazarlayan firmaların da araçların torklarını öve öve satması sebebiyle insanlara tork kadar önemli olan bir şeyi unutturuyor. O da aracın motorunun bir dakikada kaç devir çevirebildiği.

    Motorun bir dakikada kaç devir çevirdiği önemlidir. Çünkü beygir gücü bu iki veri ele alınarak hesaplanır. (rpm X tork)/7023= hp gibi çok kolay ve anlaşılır bir formülü vardır. Bilmeyenler için bunu da paylaştım.

    Arkadaşımızın verdiği iki araç örneğinden yola çıkarak bir takım hususları açıklayayım. Hyundai Elentra 132 hp ve Ford Focus 1.6 TDCI. Focus'un şansıman oranlarını bulamadım ama yine de son dişli oranı da fikir verecektir.

    Ford Focus ile başlayalım.

    Ford Focus 1.6 TDCI 109 hp modeli, maksimum tork devri olan 1750 d/d da 240 m tork üretir ve yukarıda verdiğim formülden yola çıkarak hesaplayacak olursak bu devirde ürettiği beygir gücü 59 hpdir. Maksimum güç devri olan 4000 d/d da ise 109 hp güç ve 191 nm tork üretmektedir. 1750 ve 4000 devir arasındaki 50 beygirlik ani artış size koltuğa yapışma hissini yaşatan durumdur. Ancak 4000 devirden sonra başlayan ani güç kaybı sizi 4500 devirde vites atmak zorunda bırakır.

    Şimdi gelelim Elentra'ya.

    Devir çevirmenin neden bu kadar çok önemli olduğunu Bu örnekte çok daha iyi anlayacaksınız

    Maksimum tork devri olan 4850 devirde 158 nm tork üreten Elentra motoru, yine bu devirde 109 hp güç üretir ki bu güç Focus�un maksimum gücüne eşittir. Oysaki Elentra�nın motoru 6300 devire kadar güç arttırmaya devam eder ve bu devirdeki gücü 132 beygirdir. Yine maksimum güç devrindeki torku ise 147 nm dir. Görüldüğü üzere torku Focus�a göre çok daha az olan Elentra, yüksek devir çevirebilen motoru sayesinde Focus�tan tam tamına 23 beygir daha fazla güç üretmiştir.

    Son dişli ve şanzıman oranları ise hızlanmayı ciddi oranda etkileyecek kadar önemlidir. Tekerleğe iletilen kuvveti hesaplamakta bu oran da kullanılır.

    Aynı motor gücüne sahip iki arabada birbirinden farklı oranlanmış şanzımanlar var ise, şanzıman oranları kısa olan otomobil daha çabuk hızlanacaktır. Çünkü lastiğe ilettiği kuvvet, şanzımanın oranının kısalığı kadar fazladır.

    Buradan da anlayacağınız üzere TDCI focusa bir darbe de uzun son dişli oranından geliyor. Uzun şanzıman oranları sebebiyle motorda ürettiği gücü lastiğe iletme konusunda benzinli Elentra kadar başarılı olamıyor Focus�un TDCI motoru.

    Pek tabii Focus�un da şanzıman oranı da Elentra�nın ki kadar kısa tutulabilirdi ama maksimum 4500 devir çevirebilen motoru nedeniyle çok komik son sürat değerlerine sahip olurdu.

    Şimdi gelelim bu iki otomobilin maksimum hızlanma performansına.

    İlk kalkış anında düşük devirde Elentra�ya oranla daha fazla güç üretmesinin sayesinde Focus bir adım önde olacaktır ama iki araçta vites yükselttiği anda bütün kozlar Elentra�nın eline geçecektir.

    Bunun nedeni ise çok basit.

    Performans karşılaşmalarında herkesin bildiği gibi vites redline a geldiği anda yükseltilirse en iyi sonuç alınır.

    Böyle bir durumda Focus, vites yükselmelerdeki hızlanmasını 100 ve 109 hop arasındaki bir devir bandında gerçekleştirecektir. Buna karşılık Elentra, her vites değişiminde en performanslı olduğu 4850 devir üstünü kullanaccaktır ve hızlanma işlemini 109 ve 132 beygir ürettiği devir bandında gerçekleştirilecektir.

    Böyle bir karşılaşmada şanzıman oranlarındaki uzunluğunda azizliğine uğrayan Focus, elentra karşısında hezimete uğrayacaktır.

    Yüksek devir ve yüksek tork arkadaşlar. Hedeflenen şey budur. Yüksek tork üretmesine rağmen devir çevirme özürlü motorlarla sadece alt devirleri daha iyi çevirirsiniz. Bu da size şehir içinde daha ekonomik bir sürüş şağlar.

    Böyle karşılaştırmaları yaparken vites yükselttiğinizde yüksek devirde olacağınızı ve benzinli otomobillerin daha kısa şanzıman oranlarına sahip olduğunu unutmayın.

    Result: Hyundai Elentra is noticeably faster.




    Eline sağlık güzel yazı.




  • Gerek kalmadı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 2 Ağustos 2011; 13:59:15 >
  • Citroen ford pejo reno nissan(qashqai) hepsini kullandım.En basit tabirle ELantra'nin hiçbirinden eksiği yok.Ben baz donanımlısını aldım eksik yönleri yok mu? var tabi ki mesela göze direk batan 42000 liralık aractan bi çelik jant bekliyor insan, orda sacmalamıslar tabi ki.bi kaç eksik donanımı var ama yakın hatta yüksek fiyatlı baz donanımlı diğer markalar donanım açısından elantranın baz'ına yaklaşamaz.Diğer modellerin yüksek donanımlı modelleriyle aynı nerdeyse.Motor gücüne yok beygirine torkuna gelirsek.Dün aksam ışıkta durdum yanımda Bmw 3serisi bir araca asılayım dedim.Benim aracım 5 günlük motoru acılmamıs bir arac.50 metre kadar asıldım adam şeyini yırttı arabamı üzmemek için daha fazla asılmadım artık.(Bmw'nin motor gücü beygir gücü hakkında bilgim yok onu da belirteyim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: safaxk

    Citroen ford pejo reno nissan(qashqai) hepsini kullandım.En basit tabirle ELantra'nin hiçbirinden eksiği yok.Ben baz donanımlısını aldım eksik yönleri yok mu? var tabi ki mesela göze direk batan 42000 liralık aractan bi çelik jant bekliyor insan, orda sacmalamıslar tabi ki.bi kaç eksik donanımı var ama yakın hatta yüksek fiyatlı baz donanımlı diğer markalar donanım açısından elantranın baz'ına yaklaşamaz.Diğer modellerin yüksek donanımlı modelleriyle aynı nerdeyse.Motor gücüne yok beygirine torkuna gelirsek.Dün aksam ışıkta durdum yanımda Bmw 3serisi bir araca asılayım dedim.Benim aracım 5 günlük motoru acılmamıs bir arac.50 metre kadar asıldım adam şeyini yırttı arabamı üzmemek için daha fazla asılmadım artık.(Bmw'nin motor gücü beygir gücü hakkında bilgim yok onu da belirteyim)


    Otomatik veya düz vites 316i'dir.

    Bunun dışındaki herhangi bir 3 serisi "uğraşmak" istememiştir...




  • iki araçta da tek kişi dizel arabayı geçemiyorum.Üstelik chipsiz .iki araçta aynı model.
    Bu standartları değiştirirsek araçta 2-3 kişi veya klima çık vaziyette yada rampa yolda sonuç hezimet oluyor.
    Siz doğru bildiğinizi bilin bende doğru bildiğimi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    quote:

    Orijinalden alıntı: safaxk

    Citroen ford pejo reno nissan(qashqai) hepsini kullandım.En basit tabirle ELantra'nin hiçbirinden eksiği yok.Ben baz donanımlısını aldım eksik yönleri yok mu? var tabi ki mesela göze direk batan 42000 liralık aractan bi çelik jant bekliyor insan, orda sacmalamıslar tabi ki.bi kaç eksik donanımı var ama yakın hatta yüksek fiyatlı baz donanımlı diğer markalar donanım açısından elantranın baz'ına yaklaşamaz.Diğer modellerin yüksek donanımlı modelleriyle aynı nerdeyse.Motor gücüne yok beygirine torkuna gelirsek.Dün aksam ışıkta durdum yanımda Bmw 3serisi bir araca asılayım dedim.Benim aracım 5 günlük motoru acılmamıs bir arac.50 metre kadar asıldım adam şeyini yırttı arabamı üzmemek için daha fazla asılmadım artık.(Bmw'nin motor gücü beygir gücü hakkında bilgim yok onu da belirteyim)


    Otomatik veya düz vites 316i'dir.

    Bunun dışındaki herhangi bir 3 serisi "uğraşmak" istememiştir...


    Söylediğim gibi aracın motor gücü hakkında bilgim yok.Ama ben yavaşladığımda Bmw'nin motorunun böğürdüğünü duydum en son baya da yırtındı




  • corolla ile elantra yı tasarım konusuna girmeden karsılastirabilecek varmı? tasarım benim icin hiç onemli değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper


    quote:

    Orijinalden alıntı: onurdavran


    quote:

    Orijinalden alıntı: ipo_aga

    Tartışmanızı konu başlığı dışında yapsanız da biz de sadece gelişmeleri takip etsek...


    Hocam haklısınız.İkimizi de şikayet edin hem mesajlar silinsin hem de uzaklaştırılalım.Bu kişi her yerde aynı tartışmayı başlatmaktan bıkmadı.Yeter ki konu bu kişiden arınsın.Uzaklaştırılmaya razıyım.


    Abartmamakta fayda var bence. Bu tarz popülist mesajlar yazmaktan kaçının derim.


    Öncelikle bana popülist mesaj yazmanın getireceği yararı anlatın.Burada bir iki kişi beni desteklese ne olacak?Moderatör falan mı olacağım.Ben blöf yapmam.İsteyen gitsin şikayet etsin.Kimsenin kendini tatmin etmek için başkalarının bilgi almasına engel olmaya hakkı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    corolla ile elantra yı tasarım konusuna girmeden karsılastirabilecek varmı? tasarım benim icin hiç onemli değil.




    Ben iki aracı da test ettim.

    Elantra daha yeni nesil bir araç olduğunu hemen hemen her konuda hissettiriyor.

    Arka koltuk konforu , ki Corolla bu konuda cidden zayıf, Elantrada çok daha iyi.

    Yalıtım avantajı, 6 ileri tam otomatik vites (Corolla 4 ileri tam otomatik vites) Elantrayı öne çıkartır.

    Corollanın tek üstünlüğü ikinci elde daha tanınan, tutulan ve popüler bir marka olması.

    Ama Elantra da çok kötü olmayacaktır.
  • arkadaşlar jant konusunda bir örnek beyaz jant takılmış sanırım 17 inç ayrıca ön tarafa yapılan uygulama da hoş olmuş gayet güzel duruyo buyrun ;

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-efsane-ilan-olmaya-geldiiiiii-55633789/detay/
  • Çok guZel Hyundai astı kendini
  • teşekkür ederim.

    bence eski tip otomatikler daha güvenilir. bu çift kavramalılardan önce tiptronik denen yarı otomatikler vardı ve ömrü kısa oldu. cvt ler de öyle. ben bu çift kavramalılar 200 bin devirmedikçe ben çok güvenmiyorum açıkçası. henüz 200bin deviren duymadım. kaçta balata değiştirmiş ne kadar tutmuş bilgi yok henüz. bunu riske edebilecek bütçe bende yok.


    arka koltuk konforunu bir karşılaştıracağım. yalıtım uzakdoğu araçlarının en büyük handikapı. elantra bunu aştıysa tebrik etmek lazım. bi test şart oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesemih

    arkadaşlar jant konusunda bir örnek beyaz jant takılmış sanırım 17 inç ayrıca ön tarafa yapılan uygulama da hoş olmuş gayet güzel duruyo buyrun ;

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-efsane-ilan-olmaya-geldiiiiii-55633789/detay/



    Tavanı ne yapmışlar ya? Cam tavan mı anlayamadım.
  • Tavan filmi..
  • "100 bg dizel, 132 bg benzinliyi üzer mi" sorusuna time_keeper güzel bir teknik açıklama getirmiş, aspava ise hala dizelin daha iyi olduğunda ısrarcı.

    Aslında 2'si de haklı.

    Nedeni yine motorların devir-güç eğrilerinde gizli. Ben Focus-Elantra örneğinden gitmeyeceğim.

    Yaklaşık olarak 105-115 bg (240-270 nm tork) güç üreten, piyasada tanınan 1.5-1.6lt dizellerle, 120-130 bg civarında gezinen 1.5-1.6lt benzinliler üzerinden konuşacağım.

    Kim kimi üzer?

    Cevap : Değişir.

    1. Düz bir pistte yarış yaparsanız, benzinli motor avantajlıdır.
    2. Yokuş yukarı yarış yaparsanız, dizel daha çabuk hızlanır, yokuş dikse daha hızlı çıkar, yokuş hafifse benzinli bir süre sonra geçebilir. (Eğime bağlı olduğu için 'geçebilir' dedim.)
    3. Günlük kullanımda, bu iki aracı kullanan bir sıradan sürücü, dizelde çok daha fazla keyif ve sürüş zevki yaşar. Çünkü benzinli motor, dizeli "üzmek" için çok yüksek devirler çevirmek durumundadır. Günlük hayatta bu devirleri çevirirseniz, hem gürültüden rahatsız olursunuz, hem yakıt tüketiminiz artar. Ancak dizel araç kullanan sürücü, zaten aracını her daim maksimum tork devri ve yakınında (1700-2000 devir) kullanacaktır. Bu durumda güç her zaman ayağının altında olacak, çok daha ani hızlanmalar yapabilecektir. Ancak günlük kullanımda bile sürekli spor kullanan birisi, benzinli araçtan daha fazla keyif alacaktır.

    Yani özetle, bahsi geçen motorlar bağlamında, yarış yapılması durumunda benzinli, günlük kullanımda ise dizel avantajlı. Her ikisinde de avantajlı duruma geçmek için aşırı beslemeli bir benzinli motor kullanılmalı.

    NOT : Yazdıklarımla ilgili teknik araştırma yapmadım, değerleri örnek olarak hafızamdan yazdım, ufak tefek hatalarım olabilir.

    Şu adreste de yazdıklarımla örtüşen "amatör" bir yazı var. Bazı bilgiler faydalı olabilir :
    http://haylaz.ca/makale/9/Otomobil-alim-rehberi-%28Tork-mu,-Beygir-Gucu-mu-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 3 Ağustos 2011; 12:47:35 >




  • Eklentideki makale ile benim yazdıklarım tamamen örtüşüyor.

    Tork önemlidir.
    Eğer beygir güçleri arasında çok fark yok ise örnek 68 hp lik tdci ile 115 lik benzinli kıyaslaması abestir.
    Ama eşdeğer beygirlerde torku fazla olan araç çok avantajlıdır.
    Düz yolda dahi son hızda dizelin daha hızlı gittiğini test edin.Gözünüzle görün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Tavan filmi..


    Kaporta açısından sakıncası yok mu tavan filminin? İleride düşünebilirim...
  • Düz yolda son hızda dizel daha hızlı gidemez.

    Tavan filminin sakıncası var mı bilmiyorum açıkcası. Bana saçma geliyor zaten...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aspava30

    Eklentideki makale ile benim yazdıklarım tamamen örtüşüyor.

    Tork önemlidir.
    Eğer beygir güçleri arasında çok fark yok ise örnek 68 hp lik tdci ile 115 lik benzinli kıyaslaması abestir.
    Ama eşdeğer beygirlerde torku fazla olan araç çok avantajlıdır.
    Düz yolda dahi son hızda dizelin daha hızlı gittiğini test edin.Gözünüzle görün.


    Hocam düz yolda da çok hızlandık ve neticeyi gördük sen merak etme.

    İşin teknik açıklamasını da yaptım.

    Bir aracın seriliğini belirleyen şey tork değildir. Beygir gücüdür.

    Beygir gücü ise tork ve o torkun üretildiği devirden yola çıkarak hesaplanır. Sen iyi okumamışsın.

    En basitinden 4000 hp de 157 nm tork üreten benzinli Focus, 4850 devirde 158 nm tork üreten Elentra'dan 1000 devir daha az çevirerek aynı çekiş gücünü üretiyor demişsin. Hayır kardeşim, böyle bir şey yoktur.

    Focus 4000 devirde 89 hp güç üretir, Elantra ise 4850 devirde 109 beygir güç üretir. İki arabanın da maksimum tork devrindeki gücüne bakacak olursak Elentra 20 hp daha avantajlı yani.

    Yani bir arabanın maksimum torkunu yüksek devirde vermesi kötü bir şey değildir.

    Bırakın artık şu tork çılgınlığını.

    Düşük devirdeki yüksek tork sadece sürücüsünü tatmin eder ve sehir içindeki yakıt tüketimini azaltır.

    Ah şu pert ettiğim Megane 1 dile gelseydi de 109'lık Focus TDCI'a neler yaptığını bir anlatsaydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 3 Ağustos 2011; 23:38:04 >




  • 
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.