Şimdi Ara

HYUNDAI ELANTRA FAN KULÜBÜ (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.703
Cevap
69
Favori
701.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba. 2006 elantra sahibiyim bende ve yeni denk geldim forumunuzxa ve dolayısıyla aranıza yeni katıldım. elantrayı seviyorum ama şöyle bi sıkıntım var: zaman zaman deli yanıma geliyo 7000i geçtiği oluyo devrin. ve bu aralar motor sesi fazla arabada özellikle yüksek devirlerde. önceden de böylemiydi hatırlamıyorum sizce yüksek sevirde sıkıştırmanın bunda yada bunun dışında herhangi birşeye etkisi olurmu ne dersiniz?
  • ÖNCELİKLE HOŞGELDİN aramıza.
    elantra böyledir.120-130 km hızdan sonra ve yüksek devirlerde motor sesini çok alıyor.
    aracı devirli kullanıp sıkıştırırsan çok yakar.mekanik bi sorun yaratırmı bilmiyorum.ama çok yakacağı kesin.
  • Murat aramıza hoşgeldin,
    Öncelikle 7000 d/d'yi geçiyorum demişsin, O nasıl oluyor benim araba 7000de elektrik kesiyor? Araç 2004
  • elantra 6800 de kesiciye giriyor.ben bazen gaza gelip kapışırken yapıyordum.bide acık hava filtresi vardı.
    30 binde sattım aracın hiçbir sorunu yoktu.
  • 7000i geçmesi şöyle oluyor genelde: makas atarken 140la giderken çat diye 3 e düşüyorum öyle olunca gaz kesmezsem kısa bi süre 7000i gördüğü hatta geçtiği oluyo onun dışında 6000in üzeri zaten çok yavaş ilerliyo kadran.

    arkadaşlar elantrasında xenon kullanan var mı ben bu aralar düşünüyorum xenon takmayı ama iki tür sıkıntım var birisi piyasa malı xenonların arıza lambası yakma durumu, diğeri de xenon markaları hakkında pek birşey bilmiyorum performans/fiyat oranı yüksek ve öğrenci bütçesini yormayacak bi xenon düşünüyorum. eğer kullanan ve memnun olan arkadaşlar varsa beni bu konuda aydınlatabilirlermi? şimdiden çok teşekkür ederim arkadaşlar.

    ayrıca sık sık yetkili servise uğruyorum ahbaplıktan dolayı aracınızla ilgili mekanik sıkıntı olduğunda bilgi almak isterseniz sizin adınıza servise danışıp size bilgi vermekten mutlu olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratb49 -- 23 Haziran 2008; 18:11:48 >




  • xenon farda en iyi marka benim bildiğim cyclone.tanıdığım kişilerin araçlarında hep cyclone war ve çok kaliteli bi aydınlatması war. ben cyclone derim.
  • Selam bu kulübe benide ekleyin. Bende elantra hayranıyım. Bigün mutlaka bi elentra alacağım. Mümkünse kaplan gözlülerden olacak.
  • Bende konu açmıştım, Elantranın Far ampülleri H kaç büyüklüğünde diye, ama hiç cevap veren olmadı bilen yoktu galiba, yoksa Xenon alıp takıcaktım, Ama Peder yakın zamanda arabayı satıcaz zaten değiştiricez dedi, bende ondan sonra üstüne hiç varmadım, Bu arada Hyundai Sonata'yı dün showroomda gezdim pederle, acayip tatlı olmuş araba, Bu kafamıza yattı ama biraz beklememiz lazım, Sonatayı almamız için. Çok uzadı konu Xenon'dan buraya kadar ama sonuçta Hyundai Kalitesi Anlatmamak elde değil
  • faruk yardımın için teşekkür ederim. bide mtec var piyasada cyclonla birlikte adı geçen. ben ankaralıyım bana buralarda cyclon kiti bulabileceğim bir yer tavsiye edebilecek arkadaş varmı? birde bizim arabalarda arıza lambası olayı nedir yada akım dengesizliğinden kaynaklı olarak başka parçada problem yaratırmı xenon? ben biraz araştırdım bu konuyu ama elantra hakkında birşey bulamadım. 406 larda silecek motorunu yakmaya varan sorunlara neden olmuş bu akım dengesizliği olayı.

    not: akım dengesizliğinden kastettiğim durum xenon farın normalin altında akım çekiyor oluşu. yani normal ampuller 60A civarı bi akım çekiyor sanıyorum ama xenon ilk açılışta 14-15 amper çekip ısındaıktan sonra bunu 3-4 e kadar düşürüyor. bu da aracın beyninin far ampulünü çalışmıyor gibi algılamasına neden aluyor. bunun yanı sıra xenon balastının oluşturduğu yüksek voltaja dayalı masnyetik alan içerideki bazı parçaları sersemleştirebiliyor. ilk sorun bir direnç, kondansatör ve sanırım transformatör içeren bir düzenekle halledilebiliyor fakat ikincisinin tek çözümü motor içinde yer değiştirmek ki çoğu zaman o da pek sonuç vermiyormuş.


    ayrıca elantranın far tipi h7 dir arkadaşlar hem uzunlar hem kısa farlar H7 tipi far kullanır. saygılar.




  • murat çok detaylı olarak bilmiyorum ama çıkan sorunları.geçen ay bizim bi arkadaşın babası 2007 audi a3 e taktıdı hiç sorun çıkarmadı bugüne kadar.arıza lambasınıda yakmadı.ama elantralarda ne olur bilemem...
  • bu arada A3'e takılan xenon kitin markasıda cyclone.....
    unutmuşum yazmayı
  • Muratb49 merak etme aracına taktırdığın Xenon bir probleme yol açmaz, bu arada bende ankaradayım, Birde birşey sorucam Elantraların ampüllerinin numarası kaç (H) kaç yani ? hani h1, h2 ,h3 diye sıralanıyo ya onu soruyorum ?
  • Aşağıdaki problemden sonra yani anahtar yedek anahtarla çalıştıktan sonra eskisini tekrar taktığımızda okudu anahtarı...ilk başta takınca immobilizier ışığı yanmamıştı...bugün iki anahtarı da anahtarcı da okuttum ikisi de sağlam dedi...anlayabilmiş değilim neden öyle bişey yaptı...neyse dediim gibi sabahları ilk çalıştırınca rolanti sorunu vardı...kurumlaşmış benzinden olabileceğini söylediler...oysaki kışın çok soğuklarda bile ilk marşta alıodu..hiç de düşmüyor du rölanti...100 km benzinde kullandım aracı...ilk başlarda 11 lt gösteren yol bilgisayarı bi süre sonra 8,8-9,2 aralığına düştü...şimdi tekrar lpg ye geçiyorum..bakalım problemi tekrarlayacak mı...?


    quote:

    Orjinalden alıntı: erro

    selamlar; geçenelrde yazmıştım araba sabah çalıştırdıktan sonra stop ediyodu..sonra normal çalııyordu...rölanti problemi vardı...bugün ustaya götürdüm..orda hiç çalışmadı...problem anahtardan kaynaklanıyormuş...içindeki chipi okumuyomuşş...yedek anahtarla çalıştırınca çalıştı araç..birde lpg kullanımından dolayı biraz benzinli kullanmamı söyle ve bi katkı maddesi vererek kurumlaşmış benzini temizlenmesi gerektiğini söyledi...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: arinc_3222

    Birde birşey sorucam Elantraların ampüllerinin numarası kaç (H) kaç yani ? hani h1, h2 ,h3 diye sıralanıyo ya onu soruyorum ?


    arınç arkadaşım yukarıda yazmıştım sanırım dikkat etmedin tekrar yazayım. elantralar uzun farada kısa fara da H7 tipi ampul kullanır. yanlış bilmiyorsam sisler de H 1 di diye hatırlıyorum.

    arkadaşlar istanbullu arkadaşlara ufak bi uyarıda bulunayım. maslak civarında gece araç kullanan genç arkadaşlar varsa özellikle MC varmış heralde orda onun civarında pek dikkat çekmemeye çalışsınlar çünkü polis küçücük aksesuardan dolayı araç bağlıyabiliyo. rijinal egzos üzerine 10 cmlik egzos başlığı taktığı için aracı bağlanan bi arkadaş var. ankarada durum nedir bilmiyorum ama açıkçası xenondan sonra polisle uğraşmaktan da korkar oldum taktırma kararımı bile etkileyebilir yani o derece.




  • o nasıl bi polismiş öle yaw.
  • Arkadaşlar Elantra'larımızla kaç kmdeyizz? ve kaç model

    ben 21500kmdeyim aracım 2006 model.
  • Ben Söylemiyim Hepinizinkini geçer

    Ben 94253 km'deyim Yeni bartından ankaraya geldim, 140'dan aşağıya düşmedim virajlarda dahil,Maksimum 190a çıktım, viraj çıkınca mağlum sakata gelmek istemiyo insan, Bartından Ankaraya gelişim 3 saat Araç 2004 Model bu arada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arınç -- 25 Haziran 2008; 20:02:06 >
  • abi benimki yattı otoparkta baya...
    2006 model 12500 de... :)
  • 2006 model 23.500 kmde. araç 2005 çıkışlı benim ehliyet 2007 :D elime aldığımda 6.000 civarındaydı 5. haneyi elimde gördü gösterge.
  • faruk arkadaşımın sorusuna bir tane de ben ekleyeyim max. ne surat gördük kadranda? hız delisi olduğumdan değil bizim arabaların sınırlarını bilmek istiyorum birde bu hızlarda arabanın neler hissettirdiğini de yazarsak hoş olur.

    ben 190ı azıcık geçtim o hızda bakıpda hesaplıyamadım kaç olduğunu tek gördüğüm 190ın üstünde olduğuydu:D gece olduğu için ve yol da karanlık olduğu için olsa gerek pek güvende hissedemedim ama ne bağırıyodu motor yaw:D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratb49 -- 26 Haziran 2008; 0:05:07 >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.