Şimdi Ara

██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██ (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.063
Cevap
62
Favori
410.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İ10 sınıfın en çok satan aracı olmasına ragmen dh i10 kulübüne gelen yok arkadaşlar gelsede bu kulübüde yoğun paylaşımlar içinde görsek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    İ10 sınıfın en çok satan aracı olmasına ragmen dh i10 kulübüne gelen yok arkadaşlar gelsede bu kulübüde yoğun paylaşımlar içinde görsek


    Örneğin Eskişehir'de i10 sayısı i30'dan daha fazla ama sanırım i10 tüketici kitlesinin internetle pek alakası yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurnihan

    Cok hAreketsiz bir grup olmuş. Neyse arkadaslar ben i10 dan (kurtuldum) parantez icinde yazıyorum cünkü arabaya diyecek sözüm yok güzel falan ama boyutuna göre cok yakıyor.. Onu verip Megane II aldım hem donanımı cok hemde nerdeyse onla aynı yakıyor.Neden yolda güvenmiyim ki Arabama dedim..

    İ10 a da binmis oldum bir ay kadar..

    Eyvallahhh


    Kesinlikle katılıyorum :) otomatık vıtesı hem gitmiyordu hemde basıncada cok yakıyordu ? kasaya göre 1.1 motor cok dusuk geliyor bence ..
  • Aracımız (otm) 10.000 km'ye yaklaştı ve yakıt tüketimi bariz geriledi. Total 95 performa yakıt kullanıyoruz bir süredir ve en son depoda kendi rekorumuzu kırarak şehir içi 100 liralık benzinle 500 km yol gittik. Yani 27.5 litre benzinle 500 km yol gittik. Buda 5.5 litreye denk geliyor sanırım. şehir içi ve araç otomatik. yakın zamana kadar 450 km'yi zor görüyorduk. Çok yakıyor diyenlere duyurulur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xuye

    Aracımız (otm) 10.000 km'ye yaklaştı ve yakıt tüketimi bariz geriledi. Total 95 performa yakıt kullanıyoruz bir süredir ve en son depoda kendi rekorumuzu kırarak şehir içi 100 liralık benzinle 500 km yol gittik. Yani 27.5 litre benzinle 500 km yol gittik. Buda 5.5 litreye denk geliyor sanırım. şehir içi ve araç otomatik. yakın zamana kadar 450 km'yi zor görüyorduk. Çok yakıyor diyenlere duyurulur.


    Şöyle dıyım 1 seneye yakın kullanmasaydım tamam haklısınız dıcektım . Acaba giderken boşa falanmı atıyorsunuz yoksa hiçmi gaza basmıyorsunuz ben kullanırken N ye bıle takıyordum ?? Benim demek istediğim şu i10 guzel arac ama motor ve performansı para etmez. Bir grande punto 90 beygır yada 75 lık farketmez 50 liralık mazota 400 km'ye yakın yol gıdıyor . Şuankı arabam benzınlı 3.2 litre yaktı 100 km de smart fortwo bahsettıgım arac 2004 eski teknolojı olmasına ragmen .. hyundai keske getz'lerdekı gıbı bır crdı secenegı cıkarsaydı şu i10 dizel olsaydı o zaman çoğu satan kişi aracını satmazdı Bende dahıl .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xuye


    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    İ10 sınıfın en çok satan aracı olmasına ragmen dh i10 kulübüne gelen yok arkadaşlar gelsede bu kulübüde yoğun paylaşımlar içinde görsek


    Örneğin Eskişehir'de i10 sayısı i30'dan daha fazla ama sanırım i10 tüketici kitlesinin internetle pek alakası yok.

    Galiba yok


    ██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██




  • Öncelikle Merhabalar,

    Sanırım ilk İ10 kullanıcılarındanım.
    Kardeşim ve ben 2008 model İ10 select ve team aldık.
    Artıları olduğu kadar eksileride mevcut her araç gibi.

    Benim şansızlığım direksiyon mili ile başladı ve hala devam etmekte. Geçen sene bayram öncesi direksiyon mili arıza verdi, ve birden sertleşmeler başladı.
    Garantiden değiştirildi. Daha sonra ön takımdan sesler gelmeye başladı. Gittik servise; amortisör kuleleri değişecek ve direksiyon kutusuna müdahalede bulunacaklarını (pul mu ne takılacakmış?!?!) belirttiler. 20 gün sonra parçalar geldi, değiştirdik.
    1-2 hafta sonra yine aynı sesler başladı. bu sefer de sağ rot kolu değişecek, yine 10 gün bekleme sonrası gerekli değişim yapıldı.

    Bitti mi? Maalesef bitmedi. En son ziyaretimde Direksiyon kutusu değişimi kanaatine varıldı.

    1-2 haftaya kadar parça gelecek. değişimden sonraki gelişmeleri bildireceğim.
    Fakat şunu da belirtmeden edemeyeceğim; sınıfındaki en iyi donanıma ve en iyi fiyata sahip bir araç.
    Benimki biraz düz tabanlık diyeceğim. Başka birşey değil.

    Yakıt sarfiyatına gelince
    Şehir içinde 0,20 - 0,23 TL arası,
    Şehir dışında 0,18 TL (ortalama 90 km.)

    Kazasız ve hatasız güzel sürüşler.
    Burak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zaquem

    Öncelikle Merhabalar,

    Sanırım ilk İ10 kullanıcılarındanım.
    Kardeşim ve ben 2008 model İ10 select ve team aldık.
    Artıları olduğu kadar eksileride mevcut her araç gibi.

    Benim şansızlığım direksiyon mili ile başladı ve hala devam etmekte. Geçen sene bayram öncesi direksiyon mili arıza verdi, ve birden sertleşmeler başladı.
    Garantiden değiştirildi. Daha sonra ön takımdan sesler gelmeye başladı. Gittik servise; amortisör kuleleri değişecek ve direksiyon kutusuna müdahalede bulunacaklarını (pul mu ne takılacakmış?!?!) belirttiler. 20 gün sonra parçalar geldi, değiştirdik.
    1-2 hafta sonra yine aynı sesler başladı. bu sefer de sağ rot kolu değişecek, yine 10 gün bekleme sonrası gerekli değişim yapıldı.

    Bitti mi? Maalesef bitmedi. En son ziyaretimde Direksiyon kutusu değişimi kanaatine varıldı.

    1-2 haftaya kadar parça gelecek. değişimden sonraki gelişmeleri bildireceğim.
    Fakat şunu da belirtmeden edemeyeceğim; sınıfındaki en iyi donanıma ve en iyi fiyata sahip bir araç.
    Benimki biraz düz tabanlık diyeceğim. Başka birşey değil.

    Yakıt sarfiyatına gelince
    Şehir içinde 0,20 - 0,23 TL arası,
    Şehir dışında 0,18 TL (ortalama 90 km.)

    Kazasız ve hatasız güzel sürüşler.
    Burak

    hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler




  • Hyundai i10’a 2011 makyajı.
    2011 model yılı kapsamında makyajlanan Hyundai i10, 2010 Paris Otomobil Fuarı’nda yüzünü gösterecek. Hyundai’nin ix35 ile başlattığı tasarım anlayışı çerçevesinde daha sert bir görünüme kavuşan i10’un teknik bilgileri henüz açıklanmamış olsa da, 3 silindirli, 1.0 litrelik 69 HP gücünde yeni bir benzinli motor seçeneğinin ürün gamına dahil olacağı söylentilerinin olduğunu eklemeliyiz.
    ██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██
  • Merhaba !

    Geçen ay sıfır km İ10 Team otomatik vites aldık.Evin ikinci arabası ,çocukları okula getir-Götür yapmak için .

    İlk depoyu fulledim 118-TL ödedim, 250 km yol yaptı.ilk depodur yanıltır dedim ciddiye almadım.Şimdi ikinci depoyu doldurup fulledim 102 -TL tuttu. Bakalım şimdi kaç km.gidecek.

    Ama ilk izlenimlerim,emsallerine göre araç daha derli toplu, iç konfor ferah,malzeme kalitesi iyi.
    Aracı kullanış amacımız belli olduğu için performansı tatminkar.

    Forumu okudum araç hakkında epey bilgi sahibi oldum

    İ10 a ben kısaca Ay-Ten diyorum.

    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi minycar -- 8 Ekim 2010; 22:15:19 >
  • Arkadaşlar başımdan geçen üzücü durumu hem sizlerle paylaşmak,hem de bu konuda bilinçlendirmek için yazıyorum.

    Yeni aracımı 19 Ağustos da Hyundai Tuna bayisinden almıştım.Tuna yetkililerine ve çalışanlarına buradan ayrıca teşekkür ederim.

    Araca Tuna'nın hemen yanında E-5 yan yolda Kadıköy istikametine doğru Opet Benzin İstasyonu (Acar Petrol) var, oradan 100 tl. ye parolu kartımla Eurodizel yakıt aldım.100 km. ye kadar bir problem yoktu ondan sonra devir saatinin sol tarafında bir ışık yanıp sönmeye başladı,ben ilk başta pek önemsemedim, ama sonradan yana ışık sönmemeye başladı.3-4 gündür de İst. dışında olduğum için ilgilenmemiştim.

    Bugün İş yerime yakın olan Elmas Servisine gittim, belki kısa bir şeydir, hemen yapılır diye ümit ederken,oradaki elaman aracı makinaya bağlayıp,aracın mazotunun sulu olduğunu söyledi.Bana 280-300 tl. gibi bir rakam çıkardı.Aracın deposunu açtılar içinden mazot örneği aldılar,mazotun Eurodizele benzer bir tarafı yoktu tamamen limonata rengindeydi.Aracı toplattım,direk mazotu aldığım Opet (Acar Petrol) istasyonuna gittim.Yanımda götürdüğüm aracın deposundan alınmış sulu mazotu oradaki yetkiliye gösterdim.Karşılığında bir özür beklerken bi küfür yemediğim kaldı.Adam benim bu sulu mazotu oradan aldığıma inanmıyor,beni yalancılıkla suçluyor.En sonunda kamera kayıtlarını inceleyin dedim. 19/08 saat 15:13 bakın dedim.Anca o zaman benim o istasyondan aldığıma kani oldular.Bu seferde başladı nereden yan çizeriz diye iftiralara " ben senin bunun içine su koymadığını nereden bileyim, Tuna'nın sana bu arabayı sattığında içindeki mazot suluymuş gibi ipe sapa gelmez iftiralar sıralamaya başladı.Beni tanımadıkları belli, bunu yanlarıma bırakır mıyım hiç? Aradım Müş. Hiz. ni durumu anlattım:ama şunu öğrendim böyle durumlarda olayı sıca sıcağına halledeceksiniz.Müş.Hiz bekleyin,sıraya aldık,gibi yuvarlak laflar etmekte.Opetin gezici yakıt kalite kontrol birimi var.Onun gelmesi için bu gün tam 5 sefer M.H. aradım.Gelsin ki sulu mazot aracın deposundayken örneğini alsın,sonradan beni zor durumda bırakacak iddialarda bulunmasın.
    M.H. ile görüşürken komiğime giden şey; bana 1 litrelik 6 tane CAM şişe bulmamı, sulu mazotu bunlara koymamı istediler
    Yav bırakın CAM şişeyi ben burada pet şişeyi zor buluyorum,o kadar gerekliyse senin opet istasyonun versin bana dedim.Onlarda da yok ki.

    Oranın sahibi sonradan geldi efendi birine benziyor,o zamana kadar benimle muhatap olan oranın müdürü olan yeğeniymiş.
    Opetin hemen yanında Hyundai bayisi Hunko var.Oranın sahibi gösterdiğim örneğe inanmak istemedi ki aracı birde Hunko servisine göstermek istedi.aracı makinaya bağladılar,makina mazotta su var uyarısı verdi,Servis elemanı bunu tanıdığından kem kim etmeye başladı,sonra Mazot filitresini söktük içindeki mazotu bir şişeye boşalttık.Bir görmeliydiniz içindeki suyu.Öylece yağ gibi ama ağır kütle gibi şişenin dibinde bir parmak kalınlığında koyu renkli öylece duruyordu.Amcamın artık diyecek bir şeyi kalmadı,ben M.H. ile görüşürken sessizce sıvışıp gitti.Aracı hemen orada toplattım, adamlar şaşırdı.Aracı yaptıracağımı sanıyorlardı.

    Hemen Tuna ya geçtim.Aracın deposunu açtırdım, o sırada opetin gezici kalite kontrol elemanı da geldi.Örnek almak için 1 litrelik 6 tane cam şişeyi çıkardı, aracın deposundaki sulu mazottan örnekleri aldı.2 şişeyi bana bıraktı,diğer 4 şişeyi tahlil için aldı.
    Size 1 hafta içinde dönülür dedi.
    Benim aracım daha 346 km. de içindeki de ilk aldığım yakıt.
    Serviste Yakıt filitresini değiştirdim,aracın yakıt deposundaki sulu mazotu komple boşalttırdım, içine yeni yakıt koydurdum.Yeni yakıt alınırken de küçük bir anlaşmazlık oldu sanırım; ben Shelden alınsın dediğim halde elamanın gönderdiği kişi gidip yakıtı Opetten almasın mı Baktım opet fişi, "kardeş ben o yakıtı aracıma bir daha koymam,6 saattir bunların pisliği ile uğraşıyorum ben size opetin hemen arkasında Shel var oradan alın, gidin ne yaparsanız yapın,benim araca Shelden alın" dedim.Sonara gidip shelden aldılar artık.Ona para vermedim.İlk aldıkları yakıtı naptılar bilmiyorum.Bu bana 202 tl. + 50 lik yakıt 252 tl ye maal oldu.

    Siz siz olun Opetten yakıt alırken dikkatli olun derim.Ben opetin her zaman müşteri yanında olduğunu düşünürken böyle bir olayın başıma gelmesi bendeki opet fikrinin değişmesine sebep oldu.

    Bunlar olup bittikten sonra yaklaşık 1.5 ay sonra OPET in Müş.Hiz.den aradılar( bir hafta da belli olu demişlerdi 1.5 ay sonra aradılar).Nereden bir bahane uyduracaklarını bilemediler.Laboratuvar sonuçları depodaki sulu yakıtın opetin yakıtı olduğu ve sulu olduğu yönünde çıktığı için bahane olarak aracı satan bayinin sıfır aracı satarken deposundaki mazot suluymuş dediler baktılar olmuyor bu seferde aracın deposundan laboratuar için alına 6 litrelik yakıt örneklerinin konduğu cam şişelerin içinde su olduğunu iddia etti.Onlara dedim ki cam şişeleri sizin kalite kontrol elamanı getirdi, su mu yok içinde sıfır ambalajından çıkardı cam şişeleri( ben bunların başıma geleceğini bildiğim için bizzat kalite kontrol aracının gelip aracın deposundaki sulu yakıttan örnek almasını ısrarla istemiştim ) yukarıda 1.5 ay önce yazmıştım bunu.
    Sonra Müşteri hizmetlerindeki bayana dedim, ben 252 tl ile ne batarım ne çıkarım ama bu OPET in ayıbı olarak daima kalacak ve anılacaktır.
    Şimdi burada OPet belki şöyle düşündü.Sulu yakıtı kabul etsek Opet bayisinin (Opetin) sulu yakıt sattığını kabul etmiş olacakları için gerçeği red edelim, inkar edelim yoluna gidiyorlar.
    Ama bilmiyorlar ki bu gerçek onlara daha çok zarar verecek.Her platformda bunu dile getireceğim.

    Artık bütün bunları okuduktan sonra gönül rahatlığı ile OPET ten yakıt alabilecek misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: minycar

    Merhaba !

    Geçen ay sıfır km İ10 Team otomatik vites aldık.Evin ikinci arabası ,çocukları okula getir-Götür yapmak için .

    İlk depoyu fulledim 118-TL ödedim, 250 km yol yaptı.ilk depodur yanıltır dedim ciddiye almadım.Şimdi ikinci depoyu doldurup fulledim 102 -TL tuttu. Bakalım şimdi kaç km.gidecek.

    Ama ilk izlenimlerim,emsallerine göre araç daha derli toplu, iç konfor ferah,malzeme kalitesi iyi.
    Aracı kullanış amacımız belli olduğu için performansı tatminkar.

    Forumu okudum araç hakkında epey bilgi sahibi oldum

    İ10 a ben kısaca Ay-Ten diyorum.

    saygılar



    bir depoyla 250 km çok çok az. tüm depo bittimi yani 250 km de?
    otomatik vites kullanım tecrübeniz varmı daha önceden? yani çok kısa mesafeler ve çok seri hızlanma yavaşlama eğilimleri tüketimi artırır ama bu kadar olacağını sanmıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: frekans76

    Arkadaşlar başımdan geçen üzücü durumu hem sizlerle paylaşmak,hem de bu konuda bilinçlendirmek için yazıyorum.

    Yeni aracımı 19 Ağustos da Hyundai Tuna bayisinden almıştım.Tuna yetkililerine ve çalışanlarına buradan ayrıca teşekkür ederim.

    Araca Tuna'nın hemen yanında E-5 yan yolda Kadıköy istikametine doğru Opet Benzin İstasyonu (Acar Petrol) var, oradan 100 tl. ye parolu kartımla Eurodizel yakıt aldım.100 km. ye kadar bir problem yoktu ondan sonra devir saatinin sol tarafında bir ışık yanıp sönmeye başladı,ben ilk başta pek önemsemedim, ama sonradan yana ışık sönmemeye başladı.3-4 gündür de İst. dışında olduğum için ilgilenmemiştim.

    Bugün İş yerime yakın olan Elmas Servisine gittim, belki kısa bir şeydir, hemen yapılır diye ümit ederken,oradaki elaman aracı makinaya bağlayıp,aracın mazotunun sulu olduğunu söyledi.Bana 280-300 tl. gibi bir rakam çıkardı.Aracın deposunu açtılar içinden mazot örneği aldılar,mazotun Eurodizele benzer bir tarafı yoktu tamamen limonata rengindeydi.Aracı toplattım,direk mazotu aldığım Opet (Acar Petrol) istasyonuna gittim.Yanımda götürdüğüm aracın deposundan alınmış sulu mazotu oradaki yetkiliye gösterdim.Karşılığında bir özür beklerken bi küfür yemediğim kaldı.Adam benim bu sulu mazotu oradan aldığıma inanmıyor,beni yalancılıkla suçluyor.En sonunda kamera kayıtlarını inceleyin dedim. 19/08 saat 15:13 bakın dedim.Anca o zaman benim o istasyondan aldığıma kani oldular.Bu seferde başladı nereden yan çizeriz diye iftiralara " ben senin bunun içine su koymadığını nereden bileyim, Tuna'nın sana bu arabayı sattığında içindeki mazot suluymuş gibi ipe sapa gelmez iftiralar sıralamaya başladı.Beni tanımadıkları belli, bunu yanlarıma bırakır mıyım hiç? Aradım Müş. Hiz. ni durumu anlattım:ama şunu öğrendim böyle durumlarda olayı sıca sıcağına halledeceksiniz.Müş.Hiz bekleyin,sıraya aldık,gibi yuvarlak laflar etmekte.Opetin gezici yakıt kalite kontrol birimi var.Onun gelmesi için bu gün tam 5 sefer M.H. aradım.Gelsin ki sulu mazot aracın deposundayken örneğini alsın,sonradan beni zor durumda bırakacak iddialarda bulunmasın.
    M.H. ile görüşürken komiğime giden şey; bana 1 litrelik 6 tane CAM şişe bulmamı, sulu mazotu bunlara koymamı istediler
    Yav bırakın CAM şişeyi ben burada pet şişeyi zor buluyorum,o kadar gerekliyse senin opet istasyonun versin bana dedim.Onlarda da yok ki.

    Oranın sahibi sonradan geldi efendi birine benziyor,o zamana kadar benimle muhatap olan oranın müdürü olan yeğeniymiş.
    Opetin hemen yanında Hyundai bayisi Hunko var.Oranın sahibi gösterdiğim örneğe inanmak istemedi ki aracı birde Hunko servisine göstermek istedi.aracı makinaya bağladılar,makina mazotta su var uyarısı verdi,Servis elemanı bunu tanıdığından kem kim etmeye başladı,sonra Mazot filitresini söktük içindeki mazotu bir şişeye boşalttık.Bir görmeliydiniz içindeki suyu.Öylece yağ gibi ama ağır kütle gibi şişenin dibinde bir parmak kalınlığında koyu renkli öylece duruyordu.Amcamın artık diyecek bir şeyi kalmadı,ben M.H. ile görüşürken sessizce sıvışıp gitti.Aracı hemen orada toplattım, adamlar şaşırdı.Aracı yaptıracağımı sanıyorlardı.

    Hemen Tuna ya geçtim.Aracın deposunu açtırdım, o sırada opetin gezici kalite kontrol elemanı da geldi.Örnek almak için 1 litrelik 6 tane cam şişeyi çıkardı, aracın deposundaki sulu mazottan örnekleri aldı.2 şişeyi bana bıraktı,diğer 4 şişeyi tahlil için aldı.
    Size 1 hafta içinde dönülür dedi.
    Benim aracım daha 346 km. de içindeki de ilk aldığım yakıt.
    Serviste Yakıt filitresini değiştirdim,aracın yakıt deposundaki sulu mazotu komple boşalttırdım, içine yeni yakıt koydurdum.Yeni yakıt alınırken de küçük bir anlaşmazlık oldu sanırım; ben Shelden alınsın dediğim halde elamanın gönderdiği kişi gidip yakıtı Opetten almasın mı Baktım opet fişi, "kardeş ben o yakıtı aracıma bir daha koymam,6 saattir bunların pisliği ile uğraşıyorum ben size opetin hemen arkasında Shel var oradan alın, gidin ne yaparsanız yapın,benim araca Shelden alın" dedim.Sonara gidip shelden aldılar artık.Ona para vermedim.İlk aldıkları yakıtı naptılar bilmiyorum.Bu bana 202 tl. + 50 lik yakıt 252 tl ye maal oldu.

    Siz siz olun Opetten yakıt alırken dikkatli olun derim.Ben opetin her zaman müşteri yanında olduğunu düşünürken böyle bir olayın başıma gelmesi bendeki opet fikrinin değişmesine sebep oldu.

    Bunlar olup bittikten sonra yaklaşık 1.5 ay sonra OPET in Müş.Hiz.den aradılar( bir hafta da belli olu demişlerdi 1.5 ay sonra aradılar).Nereden bir bahane uyduracaklarını bilemediler.Laboratuvar sonuçları depodaki sulu yakıtın opetin yakıtı olduğu ve sulu olduğu yönünde çıktığı için bahane olarak aracı satan bayinin sıfır aracı satarken deposundaki mazot suluymuş dediler baktılar olmuyor bu seferde aracın deposundan laboratuar için alına 6 litrelik yakıt örneklerinin konduğu cam şişelerin içinde su olduğunu iddia etti.Onlara dedim ki cam şişeleri sizin kalite kontrol elamanı getirdi, su mu yok içinde sıfır ambalajından çıkardı cam şişeleri( ben bunların başıma geleceğini bildiğim için bizzat kalite kontrol aracının gelip aracın deposundaki sulu yakıttan örnek almasını ısrarla istemiştim ) yukarıda 1.5 ay önce yazmıştım bunu.
    Sonra Müşteri hizmetlerindeki bayana dedim, ben 252 tl ile ne batarım ne çıkarım ama bu OPET in ayıbı olarak daima kalacak ve anılacaktır.
    Şimdi burada OPet belki şöyle düşündü.Sulu yakıtı kabul etsek Opet bayisinin (Opetin) sulu yakıt sattığını kabul etmiş olacakları için gerçeği red edelim, inkar edelim yoluna gidiyorlar.
    Ama bilmiyorlar ki bu gerçek onlara daha çok zarar verecek.Her platformda bunu dile getireceğim.

    Artık bütün bunları okuduktan sonra gönül rahatlığı ile OPET ten yakıt alabilecek misiniz?

    hocam çok geçmiş olsun. az bi olay yaşamamışsın. mücade etmiş olman ve bizleri bilgilendirdiğin içinde teşekkürler. bundan sonra opet girerken 3 kere düşüneceğim ve girmeyeceğm.. bu yazıyıda izninle hemen tüm arkadaşlarıma mail atıyorum.
    bu arada araba nedir? dizel olduğuna göre bizim i10 değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pashiba
    bu arada araba nedir? dizel olduğuna göre bizim i10 değil..


    Ben söyleyeyim i30
  • frekans heryere yazmış bu konuyu i10 i20 i30 hyundai clup
    iyi paylaşım
  • Merhaba arkadaşlar biz de bu klübe katıldık. 2 gün önce Kayseriden linkteki araçı eşime aldım. Fiyat 21.500'e aldık, otomatik vites, select model. üzerinde kış lastiklerini verdiler. aracı alır almaz zaten donanımı beni şaşırttı, benim araç Citroen C4, ön iki cam otomatikken, i10'da 4 cam otomatik.
    Aracı kayseriden kırıkkaleye getirdim. 240 km yol mesafesi, tabi aracı bol bol denedim. Aracın yol tutuşunu çok beğendim. yan aynalar kocaman, görüşü çok iyi yalnız kör noktası var. yolda 110 ile giderken tam önümdeki kamyonu sollayacaktım solumda araç varmış kornaya yüklendi bende biraz panikledim hızlıca direksiyonu sağa kırdım, bir an yoldan çıkacam sandım araç iyi topladı, araçla 130 km hıza çıktım, hiç zorlanmadı, sadece uzun yokuşlarda yokuşun ortasından sonra araç tıkanmaya başlıyordu, o durumda ayağımı hafif gazdan çekince otomatik vites vitesi yükseltiyor, böylece yokuşu daha iyi alıyor. sadece bagajı çok fazla küçük buldum o da zaten küçük araç olmasından. arka kotukların diz mesafesi benim Citroenden geniş çıktı çok şaşırdım. Müzik sisteminin direksiyondan kontrolü olsaydı iyi olurdu, yol boyunca kumandaya parmağım uzandı durdu olmayınca bozuldum durdum. Kayseride aracın deposunu fulledim, kırıkkaleye vardığımda ibre ortanın 1 mm üzerindeydi. yaklaşık yarım depoyla 250 km yapıyor yani. aldıktan sonra 2. gün aracın sağ arka çamurluğunu da başka araca sürttük, Allahtan ciddi bişey yok, hafif boyanın üzeri beyazladı onu da elle kazarak silince azaldı. Nazarlık olsun dedik. Eşim aracı çok beğendi, sürekli binip gezmek istiyor. araç hakikaten çok şirin. Araç tam bir bayan aracı. Herkes şehir içi aracı diyor bence şehir dışında da çok iyi, sadece yokuşta zorlanıyor.





  • bu arada ben otomatik ilk kez kullandığım için baz şeyleri bilmiyordum, aracı aldığım kişiye sordum o da bildiklerimden daha garip şeyler söyledi.

    N: boşta, araç ışıkta falan dururken yakıtı azaltmak için N'e alınmalı. Biri de uzun yolda ara ara N'e al yakıtı azaltır dedi de, onu güvenemedim.
    R:geri vites
    D: drive, sürüş modu
    2: araç 2.vitesten yukarı çıkmıyor, yokuş aşağı inerken kullanılır, araç hızlanması önlenir, veya aracın başka durumda hızlanmasını engellemek için
    L: araç 1.vitesten yukarı çıkmıyor, daha dik yokuşlarda aşağı inerken kullanılır, araç hızlanması önlenir

    Doğrumudur kullanım arkadaşlar?, lütfen otomatik vites bilenler yardımcı olsun.
  • Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Güzel günlerde kullanın. Çok iyi bir seçim yaptınız. İlk sayfalarda yer alan kendi sınıfındaki araçlarla olan karşılaştırmasını okursanız ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Bizim evde de 2. araç ve eşim kullanıyor ama şehir içi kullanımı (park gibi) o kadar rahat ki aracı sık sık ben de kaçırıyorum. Her ne kadar şehir içi kullanım için olsada şehir dışında da insanı yormuyor kesinlikle. Aracınız team-select gibi 1. sayfadaki listede belirtilen özelliklerini belirtirseniz listemize ekleyeceğim.

    Otomatik vitesin aşağıdaki N kullanımı ile ilgili söylenenler çok yanlış. N'de şanzıman yağ basıncı düşürülür. Eşimin daha önceki otomatik Getz aracında ve benim şuan kendi aracım olan i30 dizel otomatik aracımda devir saatinde gözlemlediğim şekliyle (i10'da devir saati yok çünkü); kırmızı ışıkta N konumuna yani boşa almanın yakıt ekonomisine hiçbir katkısı yok. Çünkü bu tamamen şanzıman yağ basıncı ile ilgili bir durum. N'e alınca rölantide devir aşağı inmiyor kesinlikle. Hatta bir miktar artıyor. Devir inmediğine göre yakıt rölantide kesinlikle N konumunda azalmaz. Bir aracın rölantide deviri ne kadar düşükse o kadar az yakar çünkü. Bu nedenle rölantide N yani boş konumda araç daha az yakar sözü bana göre tam bir şehir efsanesidir...
    Ayrıca uzun yolda giderken KESİNLİKLE ama KESİNLİKLE aracınızı N konumuna getirmeyiniz. Düz vitesde olduğu gibi öncelikle frenleriniz tutmaz hale gelir. 2. olarak ise şanzıman hızla dönerken siz otomatik şanzımanın yağ basıncını N konumunda çok düşüreceğiniz için (ki bu hıza ve o anki devire göre göre 4 de 1 bile olabilir) trübünlerin içi yağsız kalacaktır ve çok pahalı arızalara neden olacaktır. Hani deyim yerindeyse şanzımanı dağıtırsınız. Unutmayın otomatik vites için yağ ve yağ basıncı çok önemlidir. Aracınızın otomatik vites yağını (motor yağı değil) sık sık kontrol ediniz. 2. el aldığınız için serviste bir kontrol ettiriniz. Özellikle yağlarını (motor ve otomatik vites yağını) kontrol etsinler.
    Diğer vitesler için yazılanlar doğrudur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: doktororigo

    N: boşta, araç ışıkta falan dururken yakıtı azaltmak için N'e alınmalı. Biri de uzun yolda ara ara N'e al yakıtı azaltır dedi de, onu güvenemedim.





  • xuye yorumun için teşekkürler. aracımız i10 select otomatik vites. herkese kazasız belasız, dertsiz tasasız ve masrafsız yolculuklar dilerim.
  • Selamlar
    Foruma ilk defa katılıyorum,
    ben de eşim için 2009 model sıfır select otomatik almıştım geçen sene, teslim almadan serviste BRG marka LPG takıldı garantiden, araçtan genel anlamda memnunuz, ankara trafiğinde yokuşlarda performans sorunu oluyor ama bunu kabullendik sayılır,en azından otomatik araç yoğun trafikte yormuoyor.
    1. yıl bakımını 8500km de yaptırdım polen filtresi parası hariç makul düzeyde para verdim. Aracı aldıktan 1 ay sonra sıkışık trafikte çok yavaş ilerlerken hafif fren ihtiyacında veya ilk kalkışta ani fren gerektiğinde frende zayıflık oluyordu 3 kez kaza atlattık servise 4 kez götürmeme ve test etmelerine hatta bütün balataların sökülüp bakılmasına rağmen sorun gözükmüyor dediler, zira testlerini araç hep yüksek performanstayken ve sert fren denemeleri ile yaptılar her seferinde ben de sorunun motor düşük devirde iken olduğunu düşük devirde de sanki hidrolik basıncının yeterli gelmediğini düşündüğümü belirttim nihayet fren merkezini değiştirdiler sorun çözüldü,yıllık bakım sonrası fren lambası yanmamaya başladı fren pedalındaki müşür arızalanmış onu da garantiden değiştirdiler tabi bu parça değişimleri zaman aldı zira araç yurtdışı üretimi olduğundan parçaların yurt dışı tedarik süreci uzuyor.
    Aracın bir artısı da over/drive özelliği olması yani 4 ileri şanzıman yerine 3 ileri sport mod şanzıman kullanabiliyorsunuz özellikle uzun yolda 100 le giderken yokuş tırmanmaya başlayıp hız kesildiğinde veya sollama yapacağınız zaman güç istedğinizde gaz pedalını değiştirmeyip over/drive on/off düğmesine basınca araç 4. vitesten 3. vitese geçiyor rahatladığınızda düğmeye tekrar basıyorsunuz vites büyüyor çok hoşolan bir özellik ben hep düz vites araçlar kullandığımdan otomatik vitesin bu sport modunu çok beğendim bilmeyen arkadaşların denemesini tavsiye ederim
    yakıt konusuna gelince lpg kullanığımız için değerler farklı ancak yaklaşık söyleyebileceğim değer: şehir dışı ortalama 110 mk/sa ve yüksek performansta 7 litre/100km lpg, şehiriçinde de 8-8.5litre/100 km lpg harcaması var, sınıfına göre konforu çok iyi ve klimasını çalıştırdığımızda da belirgin güç kaybı hissetmiyorum. MP3 cd çaları da ayrı bir özellik direksiyondan kumanda edilseydi çok hoş olurdu kısacası bu segmentte kesinlikle tavsiye edeceğim bir araç
    saygılarımla




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.