Size 800V mimarisi konusunda tamamen katılıyorum. 800V mimarisinde olmayıp, IONIQ 5'e yakın hızda şarj yapabilen tek araç Tesla sanırım. Elektrikli araç alıp uzun yol deneyimi yapacak insanlar genellikle uzun yol anksiyetesi yaşıyorlar. Sebebi de, teknik verilerdeki menzillerin gerçek menzillerle uyuşmaması. Örneğin WLTP 384 km menzili olan İ5 ile, ideal olarak her 150-200 km'de bir şarj yapmak gerekiyor. Planlama yapmadan ve hatta alternatif şarj istasyonlarını belirlemeden spontane seyahat etmek, bugünkü elektrikli araç dünyasında uzun yol şartları için pek mümkün görünmüyor. |
HYUNDAI IONIQ-5 Deneyim ve İncelemem (2. sayfa)
-
-
Bugünün şartlarında TR’de bana göre en mantıklı EV’ler:
1. Tesla Model Y SR
a. En iyi yazılıma sahip EV,
b. 400V mimarisine rağmen hızlı şarj,
c. LFP bataryaya sahip
d. En verimli motor ve en iyi menzile sahip otomobil.
2. IONIQ 5 SR
a. Fiyat avantajı,
b. 800V mimarisi ile hızlı şarj
c. İyi donanım ve genişliğe sahip otomobil.
3. IONIQ 6 SR
a. Fiyat avantajı,
b. 800V mimarisi ile hızlı şarj
c. Düşük rüzgar sürtünme katsayısı ile en iyi ikinci menzile sahip otomobil.
Ancak kendime göre nedenlerim ve ağırlıklı şehir içi kullanım zorunluluğumdan dolayı, bu modelleri büyük ebatları ve pratik kullanıma sahip olmamaları nedeniyle aşağıdaki sıraya göre eliyorum.
1. IONIQ 6 SR
a. En uzun araç (4,855 mm uzunluk ve 1,880 mm genişlik)
b. Arkada oturanlar için nispeten alçak tavana sahip
2. Tesla Model Y SR
a. En geniş araç (4,751 mm uzunluk ve 1,921 mm genişlik)
b. Dönüş yarıçapı en kötü otomobil
c. Sert süspansiyonlar nedeniyle düşük yol konforu
3. IONIQ 5 SR
a. İkinci en geniş araç (4,635 mm uzunluk ve 1,890 mm genişlik)
b. En kısa menzile sahip otomobil
Bana göre ideal bir EV aşağıdaki özellikleri barındırmalı:
1. 800V mimarisine sahip
2. LFP bataryaya sahip (%100 şarj sorun olmamalı ve şarj döngüsü uzun olmalı)
3. 350-400 km uzun yol menziline sahip
4. Uzaktan güncellenebilen ve iyi bir yazılım desteğine sahip
5. Boyutlar daha çok günlük kullanıma uygun ama uzun yol için de yeterli
6. Kullanımı pratik ve iyi bir manevra kabiliyetine sahip
7. Geniş bir servis ağına sahip olmalı.
Hepsinin bir arada olduğu bir EV henüz ülkemizde yok.
İlk dört maddeyi kapsayan bir araç üretildi sanki. Geely çatısı altındaki ZEEKR 007
Diğer EV araç üreticileri de, ZEEKR 007’nin sahip olduğu (75 kW LFP batarya - %10-80 arası 11 dk şarj) gibi, çok hızlı şarj olabilen LFP bataryaya sahip araçlar üreteceklerdir. Ülkemizde yatırım yapacak olan BYD mesela...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 22 Ağustos 2024; 13:59:19 >
-
1000 dolum döngüsünden kastınız nedir? 1000 kez bu aracı 0-100 arası şarj etmek mi oluyor? ben kapımın önünde şarj ediyorum ve mesela gün içinde kullandım, şarjı %60'a inmiş ve %80 olana kadar şarj edip çıkarıyorum bu yaptığım şey döngüden yer mi?
-
Bu bir döngü değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
%100 dolum yapıldığında, muhtemeldir ki bir döngü sayılır.
%80'e kadar yapılan dolumlarda aracın algoritması nasıldır bilemem, ancak 2 veya 3 kez %80'e kadar dolum yapıldığında bir döngünün tamamlanacağını düşünüyorum.
1000 döngü sonrasında bataryalar tamamen bitecek diye bir kaide yok. Kullanım şartlarına göre belki de batarya sağlığı %85 olacak.
-
Macbooklarda oldugu gibi batarya şarj döngüsünü görebileceğimiz bir menu falan var mı Hocam?
-
Sanmıyorum OBD cihazları ile bağlanıp batarya sağlığı hakkında bilgi alınabiliyor.
-
6 hafta öncesine kadar tam bir fiyat/performans aracı idi. Yapılan zamlar sonucunda maalesef artık değil.
Haziran 2024 ve Temmuz 2024 aylarında IONIQ 5 alanlar, "Advance" paketi en iyi fiyata aldılar.
Belki de yeni modelin gelmesinden önce, stok eritmek için HYUNDAI-KORE'den özel destek alınmıştır.
Eylül fiyatları ile satışların eskisi gibi olmadığını değerlendiriyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 18 Eylül 2024; 17:32:54 > -
ben de aracımı ağustos ortasında 1590'a aldım. ben aldıktan bir hafta sonra ilk zamlar gelmeye başladı. whatsapp grubunda bir kişi dün aracını 1720'ye almış. arada epey fark var... bence de artık fp aracı olmaktan çok uzak.
-
Ben 1 aylık ioniq 5 kullanıcısıyım. 2000 km yol yaptım şimdiye kadar. Ben yılda maksimum 2 sefer gerçek anlamda uzun yol yapıyorum. Diğer şehir dışları bir dolumla rahat gidebileceğim çevre iller. Ben şu 20-80 aralığına uzun yolda bu kadar takılmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Yola çıkarken 100 e tamamlayıp çıkılabilir. Hatta aracın kendi kılavuzunda ayda bir defa bataryanın 100 e kadar doldurulmasını tavsiye ediyor. Bildiğim kadarı ile uzun süre 100 de beklemek veya 20 nin altında beklemek sıkıntı. Şehir içi kullanımlarında dikkat ediyorum. Klima açık şekilde Kocaeli - Zonguldak arası 260 km yol yaptım. Otoyolda ortalama 110 km hızla gittim ve kalan kısımda da hız limitlerine uydum. Hesaplarıma göre bir full dolum ile 440 km yol gidebiliyorum. Bence 150 - 200 km de bir durmaya gerek yok. Çok rahat 300 km üstü çok basmadığınız müddetçe gidebilirsiniz. Yakın zamanda Kocaeli - Muğla yapıcam. Dolu batarya ile yola çıkıp Kütahya ve Burdur da yapacağım toplam 2 mola ile hedefime varabileceğimi düşünüyorum. Bence menzili bu kadar dert edecek bir durum yok. Çok dert ediyorsan bir kez daha mola verirsin. 750 km yolda 2 veya 3 mola gayet ideal. O yüzden bu menzil konusunun çok gözde büyütüldüğünü düşünüyorum. En büyük sıkıntının bence durduğunuz yerdeki şarj soketlerinin zaman zaman bozuk olması diye düşünüyorum. Bir de yola çıkmadan bir planlama yapma ihtiyacı tabi.
-
Çoğu yorumunuza katılmakla birlikte; sizin de belirttiğiniz gibi planlama yaptığınız istasyon G/F veya dolu olabiliyor. Bu nedenle, azami menzili düşünerek planlama yapmak bazen sıkıntı yaratabiliyor. Neticede daha kısa aralıklarla ve alternatifli şarj planlaması yapmak uzun yolda daha emniyette hissettiriyor.
-
Uzun menzilden ziyade şarj hızının daha önemli olduğu şeklinde bir argümanı öne çıkarmak, uzun menzilin daha önemsiz olduğu anlamına gelmez. Sonuçta tüm EV araç üreticileri, hem daha kısa sürede şarjlanan hem de daha uzun menzilli elektrikli araçlar üzerinde çalışıyorlar.
-
Yeni model 1895 gibi beklentinin üzerinde bir fiyat ile geldi. Kardeşi Kia EV6 da 1920 gibi bir fiyat açıkladı. Yıl sonunda muhtemelen her iki modelde de kampanyalar olacaktır.
Tesla da uzun bir aradan sonra fiyat güncellemesi yaptı. Halen her iki modelden de uygun fiyata alınabiliyor.
Potansiyel EV müşterileri, 4 Kasım'da BYD'nin açıklamasına kilitlenmiş durumda. Gelecek modeller ve fiyatlar EV piyasasını karıştırabilir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X