Öncelikle bu aracı alanlara ve alacaklara hayırlı olsun. Araçlarınızı, kazasız ve iyi günlerde kullanmanızı diliyorum. Yaklaşık bir ay ve 2000 km IONIQ-5 deneyimim oldu. Araç ile ilgili deneyimlerimi aktarmak ve bana göre artı ve eksilerini paylaşmak istiyorum. Belki almayı düşünenlere ufak bir katkım olur. Aşağıdaki yazdığım hususlar sadece benim gözlem ve değerlendirmelerim. Tamamı doğrudur diye bir iddiam yoktur. Bu incelemeyi yazdığımda, araç fiyat olarak iyi bir seviyede idi. Sonradan gelen/gelecek zamlar neticesinde fiyat/performans avantajını kaybedebilir. Bana Göre Artıları: - Araç fiyatına göre oldukça donanımlı. Donanım HYUNDAI sitesinde model broşüründe incelenebilir. - Aks mesafesi üç metre. Otomobil oldukça geniş bir araç. Bu durum hem avantaj, hem dezavantaj. - Soğutmalı ön koltuklar oldukça konforlu. Bir çok üst segment araçta olmayan bir özellik. - Doğuştan elektrikli 800V mimarisi ile DC istasyonlardaki şarj hızı çok iyi. Otomobilin 58 kw bataryası ile menzili düşük (WLTP 384 km) ancak, hızlı şarj sayesinde en fazla 15-20 dakikalık molalar ile %20 den 80’e aracı şarj edebiliyorsunuz. - Enerji geri kazanım sistemi şu ana kadar gördüklerimin en iyisi. - Süspansiyon konforu bir çok otomobile göre iyi. - Lastik yuvarlanma sesi az. Aracın yalıtımı genel olarak iyi, çift katmanlı ön yan camların yalıtıma katkısı büyük. - Yarı Otonom Sürüş ve Güvenlik donanımları yeterli ve etkin çalışıyor. Bana Göre Eksileri: - Bu boyutta bir araç için batarya küçük. Bu arada bizim makyajlı olarak adlandırdığımız ve yeni gelecek olan model, Kore’de PE (Product Enhancement- Ürün Geliştirme) olarak adlandırılıyor. Uzun yol çok yapılıyorsa, 84 kw bataryaya sahip olan PE uzun menzil ideal olurdu. Ama şu andaki vergi mevzuatı nedeniyle ülkemize getirilmesi pek mümkün görünmüyor. Ama yine de 63 kw'lık standart menzilli modelde, HYUNDAI mühendisleri iyileştirilen aerodinami ve 5 kw'lık batarya artışı ile menzili 440 km'ye çıkarmayı başarmışlar. - Ben şahsen bu araçlarda 1000 dolum döngüsüne sahip olan ve %80 şarj seviyesi tavsiye edilen Lityum-Ion batarya yerine, daha uzun ömürlü ve 3000 dolum döngüsüne sahip, ayrıca %100 şarj edilmesinde mahsur olmayan LFP batarya kullanılmasını isterdim. - Alacağınız elektrikli aracın marka ve modelini daha çok nerede kullanacağınıza göre karar vermek uygun olacaktır. Ağırlıklı şehir içi kullanılacak ise, bence araç biraz iri. 4,63 metre uzunluk çok sorun değil ama, otomobil yanca çok geniş (1,89 m). Şehir içerisinde dar sokak ve alanlar ile AVM otoparklarına giriş ve çıkışlar sorun olabiliyor. (Alternatif olarak; şehir içi kullanım için bir alt segment olan Kia Niro veya Hyundai Kona gibi modeller daha uygun olurdu. Ama ben Kia EV3’ü veya BYD modellerini beklerdim.) - Böyle cüsseli bir araç için, ön park sensörü ve 360 kamera gerekli bence. - Lastik yuvarlanma sesi az, ancak 110 km ve sonrası hızlarda özellikle karşı-yan rüzgar varsa, içeri rüzgar sesi alıyor. - Klima en az %10 menzili düşürüyor. Uzun yolda %20-80 aralığında (kapasitenin %30-40‘ı atıl kalıyor) mevcut modelin en fazla 200 km menzili var. Klima açık bir şekilde ve dikkatli bir kullanım ile, en iyi 18-20 kw/100 km ortalama tüketim yakalamak mümkün. Şehir içerisinde yine %80 şarj ile azami 300-350 km menzile erişmek mümkün. - Açık deri koltuklar güzel. Avantaj olarak, ısıyı koyu renkteki koltuklara göre yansıtıyor. Ancak hakiki deri olmaları nedeniyle, koltuklara kumaş boyalarının geçmesi muhtemel. Ben mümkünse kumaş koltuğu daha çok tercih ederim. PE’de baz ve orta paketlerde kumaş koltuk gelecek muhtemelen. - Göreceli bir konu olmakla beraber, iki kollu direksiyon ve beyaz renkli kadranlar şık değil. Bunlar PE’de yeniden elden geçirilmiş ve bence daha iyi olmuş. - Avrupa’da mevcut olan, Uzaktan Güncelleme (Blue Link) ülkemizde çalışmıyor. Nedeni belki donanım belki de mevzuat eksikliğidir. Umarım PE’de çalışır. - Aracın Navigasyon yazılımı ve ara yüzü yeterince kullanışlı değil. Belki son güncelleme ile düzeltilmiştir. Şarj istasyonları güncel değil. Her gün yeni istasyonların açıldığı bir zamanda, güncellemelerin daha sık yayımlanması gerekli. - BOSE Premium ses sistemi beklentimi karşılamadı. Orta kalitede bir ses sistemi ile eşdeğer kalitede ses veriyor. Belki aracın akustiği iyi ayarlanmamıştır. - Sağ arkada yer alan şarj soketi bence ön tarafta yer almalıydı. DC şarj istasyonlarına geri manevra ile yanaşmak yerine düz bir şekilde yanaşmak çok daha kolay olurdu. - Menü yazılımları daha iyi olabilir. Örneğin en çok kullanılan öğeler için, ekranın üst kısmına kısa yol ikonları konulabilir. Böylelikle ilgili menülere ulaşım daha kolay ve hızlı olabilir. - Kablosuz Android Auto ve Car Play desteği yok. Bu dolulukta bir otomobil için bence eksiklik. Benim 2000 km boyunca elde ettiğim ve edindiğim uzun yol ve şehir içi kullanım tecrübelerimden aktarabileceklerim bu kadar. Belirttiğim gibi bunlar benim deneyimlerim. Hepsi doğrudur diye bir iddiam yok. Bence IONIQ-5, halen fiyat-performans aracı. Yılın son çeyreğinde geleceğini düşündüğüm güncellenen PE modeli ile beraber bazı eksiklikler giderilmiş durumda. Menzili artan (WLTP 440 km), ekranları ve yazılım ara yüzü güncellenen, kablosuz Android Auto ve Car Play desteği gelen yeni PE modelinin, doğru fiyat politikası ve donanım seviyesi ile daha iyi satış rakamlarına ulaşacağına, ilave olarak modelin görünürlük ve bilinirliğinin artacağına eminim. Saygılarımla. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 18 Eylül 2024; 22:52:20 > |
HYUNDAI IONIQ-5 Deneyim ve İncelemem
-
-
Yeni makyajla İngiltere kataloğundan çok özellik kirpmuslar. Eğer öyle olsa Türkiye de ioniq 5 satışları biter -
Vergi mevzuatı ve satış politikası nedeniyle Türkiye paketi farklı donanıma sahip olabilir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 12 Ağustos 2024; 14:54:24 > -
Güzel bir deneyim özeti olmuş bir çok noktada sizinle paralel düşünüyorum bir EV sahibi adayı olarak. Birkaç soru ekleyeyim.
- Her ne kadar deneyiminiz kısa olsa da aracı ne kadar zararla sattınız? Belki malumunuzdur, forumda sürekli elektrikliler ikinci elde çok kaybettirir deniliyor ama ben aylardır değer kaybetmiş bir araç görmediğim için ikinci ellerden daha uygun olan sıfırları takip ediyorum.
- Almadan önce hangi araçları incelediniz? Tercihiniz neden Ioniq 5 oldu?
- Araç boyutları noktasında benzer düşünüyoruz, bu kadar büyük bir aracı şehir içinde yanımda taşımak istemem doğrusu, ya C'de bir HB olan MG4 tercih edilecek ya da dediğiniz gibi B sınıfına düşülecek. Ama mevcut C sınıfından konfor anlamında geriye gidip sınıf düşürmek istemiyor insan. Burada sorum şu: Elektrikliler zaten içten yanmalılardan daha konforlu, bu noktada konfor olarak uzatılmış/genişletilmiş bir elektrikli B, içten yanmalı bir C sınıfı ile kıyaslanabilir mi?
Umarım başta BYD'nin getireceği araçlarla olmak üzere her yeni araçta hem teknolojik bir ilerleme, hem de güzel fiyat düşüşleri görebiliriz.
-
Geçenlerde 6 yada bir 16 binde i5 1470 e satıldı -
Sorularınıza sırasıyla cevap vereyim.
1. Bu benim üçüncü elektrikli araç deneyimim. Daha öncesinde Zoe, Megane E-Tech ve son olarak IONIQ 5 kullandım. Zoe zarar ettirmedi ama araç bulunmayan zamanlarda satmıştım. Bana en çok zarar ettiren araç Megane oldu. Araç bulunmayan zamanda almış (Zoe yerine) ama araç bulunurluğunun arttığı bir zamanda satmıştım. Son aracımı ilan vermeden özel ve farklı şartlarda bir tanıdığıma verdim. Bu nedenle her iki taraf da azami fayda sağladı. Ama bugünkü şartlarda sıfır araç kampanyaları devam ettiği sürece, ikinci el yerine sıfır almak daha mantıklı.
2. Zaten elektrikli araç deneyimim vardı. Aracın büyüklüğü yüzünden bize uymayacağını bildiğim halde IONIQ 5’i fiyatı, donanımı ve 800V mimarisi nedeniyle tercih ettim. Ama sonuç değişmedi, aracın iriliğinden ve her ne kadar hızlı şarj olsa da şehirler arası menzilinden rahatsız olup bir ay sonra sattım.
3. Şimdi ben içten yanmalı bir C sınıfı HB’e geçtim. İstediğim batarya tipi (LFP veya daha iyisi), menzil (şehirler arası 400-500 km), ebatta (Kia EV3, vb) bir araç gelene kadar elektrikli otomobil macerama ara verdim.
Alacağınız aracın donanım ve fiyatı her şey değil. Deri koltuk, cam tavan gibi donanımlar hiç önemli değil benim için. Aksine istemem. Derinin bakımı zor, her ne kadar ısıtma ve soğutma olsa da yine de yazın terletiyor. Cam tavan, yaz aylarında içerinin aşırı ısınmasına ve klimanın daha fazla enerji harcamasına neden oluyor.
Aracın her ortamda (şehir içi-dışı) rahat kullanılabilmesi yani sınıfı (sınıflar büyüdü bu arada, B sınıfında ama çoğu C’den geniş araçlar var), kıvrak ve iyi bir manevra kabiliyetine sahip olması, özellikle elektrikli otomobiller için şehirler arası iyi bir menzil ve hızlı şarj kabiliyetine sahip olması gibi özellikler öne çıkıyor benim için.
Son bir dip not; evinde ve sitesinde şarj imkanı olmayan, hep dışarıdan şarj edecek birisi için elektrikli araçlar ne kadar mantıklı olur bilemiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 14 Eylül 2024; 17:18:17 >
-
Bende eski bir zoe kullanıcısıyım ve ioniq 5 düşünüyordum sizin yazınızı okuyana kadar çünkü uzun yol menzili ve aracı eşimde kullanacağı için ön park sensörü önemliydi.
Sizlere bir kaç olacak cevaplarsanız sevinirim
1- megane e-tech neden sattınız?
2- i5 ile megane arasında uzun yol tecrübeleriniz paylaşır mısınız? (Menzil, şarj hızı, vb.)
3- benim için megane e-tech tek eksisi ısı pompası olmaması, bu doğrultuda megane yerine yeni kona electric tercih edilir mi? (Kona 48kw bataryaya sahip ama daha az yaktığı iddia edildiği için iyi menziller verdiği söyleniyor)
Cevabınız için şimdiden teşekkürler -
Durmadan gidenler için Türkiye pazarında sanırım hiç 500 km şehir dışı elektrikli olmayacak. Ayrıca şehir dışı 250 km üstü süreç hiç yapmam çünkü riskli, hızlı dolan bir elektrikli 2 molada 750 km menzğl veriyor ki şehir dışında yeterli. Otomobil tamamen kullanım yeri, tipi ve zevke göre seçiliyor, mesela ben kırsalda oturuyorum ve ioniq5 benim için inanılmaz uygun bir araç, şehir içinde olsam Kona seçerdim. Ama bu boyutta enteresan bğr algı millet şehşr içinde pickup ile dolaşıyor.
Ioniq 5 in benim için tek eksiği ön park sensörü ki bu yurtdışında sonradan takılıyor, hyundai assan ın keyfi gelirse burada da takıkır.
-
Merhabalar, sorularınıza sırasıyla cevap vereyim.
1. Birinci neden; aracın 20 inç jantları ve 45 mm yanak ile, tavsiye edilen hava basınçları ile konfor düzeyi biraz kötü (gerçi en ufak bir çakıl taşını dahi hissettiren Zoe’den kat kat iyi). Bir süre sonra ön göğüs ve dikiz aynası bölgelerinden trim sesleri geliyor. Ayrıca 215/45/20 ebadında kışlık lastik bulmak zor ve pahalı. İkinci neden; olmadığı için ısı pompasının etkisini bilemem ama kışın menzil 250-300 km arasına düşüyor. Üçüncü neden; elektrikli araçların ikinci elde değer kaybı korkusu. Korkumda haklı çıktım ve zararla sattım. Ve son olarak; enerji geri kazanım sistemini beğenmedim. Zoe’deki B modu yoktu. Geri kazanım işlemi, bende arka frenler ile yapılıyor hissiyatını uyandırdı. (benim hissiyatım, teknik olarak doğrudur diyemem-servise sormak gerekir) Nedeni; arka disklerdeki ötme sesi hiç kesilmedi. Ayrıca, aracı her yıkadığımda arka disklerden çok fazla balata tozu geldi. Normalde ön diskler daha büyüktür ve frenlemenin büyük bölümü ön tarafla yapılır. Balata tozunun ön tarafta daha fazla olması gerekirdi.
2. İdeal iklim şartlarında uzun yolda menzil değerleri yakındır, belki Megane daha hafif olduğu için biraz daha uzun gider. Ama şarj hızlarını kıyaslayamazsınız. Megane 400V, IONIQ 5 800V mimarisine sahip. IONIQ 5 açık ara daha hızlı.
3. Ben aslında yeni KONA EV’yi boyut olarak ve donanım olarak (kumaş koltuk olması münasebetiyle) daha çok beğenmiştim. Ama tüm satış temsilcileri fiyat farkı çok az olduğu için IONIQ 5 tavsiye ettiler. Bu nedenle İ5 aldım. Ama inanın 64 kW’lık bataryaya sahip KONA olsa idi onu alırdım. Megane E-Tech ile kıyaslarsam yine KONA alırdım. Ama KONA’nın ikinci elinin, az satılan bir model olması nedeniyle IONIQ 5’e göre daha zayıf olacağını değerlendiriyorum. Tüm bu gelgit ler sonucunda İ5 aldım ama onu da yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı verdim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 14 Eylül 2024; 17:22:11 >
-
Cevaplarınız için çok teşekkürler. Megane arka lastiklerinde daha fazla balata tozu olması çok ilginç geldi gerçekten.
Sanırım konaya yönelmek daha mantıklı. İki yıl biner ülkeye gelecek byd modellerine göre değiştiririm diye düşünüyorum. Uzun yol verilerini sordum ama benim araç kullanımımım %90 şehir içidir. İstanbulda yaşıyorum senede bir belki 950km sivasa giderim bir kerede tatil bölgelerine giderim o kadar. -
Haklısınız. Kırsalda yaşasam ben de aracın boyutlarını çok dert etmezdim. Biz ağırlıklı şehir içerisinde aracı kullanıyoruz. Garaja giriş-çıkışlar en az 2-3 manevra ile yapılıyordu. Uzun yol yaptığımız zaman da genellikle büyük metropollere gidiyoruz. Evin tek aracı olarak her gün şehir içi kullanımı bize biraz sıkıntı yarattı. (kimileri büyük araç seviyor-saygım sonsuz)
BYD ile elektrikli araç piyasası karışabilir. BYD'nin LFP Blade bataryalarını beğeniyorum. Şayet gerçekten ülkemizde yatırım yapar ve teşvik belgesi alıp gümrük vergilerinden kurtulursa, uygun fiyata güzel elektrikli araçlara ulaşmak mümkün olabilir. Batarya teknolojisi günden güne gelişiyor ve maliyetleri düşüyor. Elbette bundan 2-3 yıl sonra farklı menzildeki marka ve modelleri konuşuyor olacağız.
-
Rica ederim. Kona zaten Megane'a göre çok daha ulaşılabilir bir fiyatta. Ve inanın daha kaliteli bir otomobil.
Uzun yol olarak IONQ 5 ile aynı hemen hemen aynı menzile sahiptir. Batarya daha küçük ama araç daha hafif ve tüketimi daha az. Sadece DC şarj hızınız İ5'e göre yarı yarıya daha yavaş olur. Ağırlıklı şehir içi kullanımda sizi oldukça memnun eder. Yine de ben sizin aklınızı çelmeyeyim, karar sizin. Umarım en kısa sürede istediğiniz aracınıza kavuşur ve kazasız belasız iyi günlerde binersiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 15 Ağustos 2024; 18:0:21 > -
Ben adanadan Karadeniz turu yaptim ioniq 5 advance ile, 800v 150kmde 12 dakika ortalama sarj ile genel olarak tamamladım. 130 sabit bastığım da oldu 100 sabit gittiğim de oldu. Ornek veriyorum 4 saatlik yolu 4.5 saatte tamamladım. Çocuğum var 1.5 saatte bir zaten 10 dakika mola verip çocukla ilgilenmeye çalışırken sarj tamamlanıyor.
Aslinda aksine uzun yolda yormuyor. Sehir icinde 3 günde bir sarj ettiriyor ama 800v mimarisi yine bu sıkıntıyı torpuluyor.
2 ornek vericem 1i jaguarin elektriklisinin olduğu sarj istasyonuna geldim adamlar kamp sandalyesi atmışlar sarj ediyorlardı, sordum abi 1 saatte sarj oluyor biz de bekliyoruz dedi. Maksimum 120kw görüyormuş. Ama bizimki gibi hem 180i gormuyor hem de 120kwda uzun sure dayanmıyor.
2. Örnek eqs gördüm 102kw bataryası var ben %35te şarja taktım adam benden önce gelmisti, ben %80 tamamladığında eqs %43teydi.
Menzil konusu 800v için bir sorun değil bana göre.
-
Yani ioniq olmasa bile 800v mimari kullanan bir arac almak çok çok onemliymis -
Haklısınız. Mevcut aracın 77 kw'lık, gelecek olan PE'nin de 84 kw'lık uzun menzilli modelleri var zaten. Sorun bizim vergi sistemimizde. Bizi standart menzilli araca mahkum ediyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 15 Ağustos 2024; 19:30:33 > -
Kesinlikle.
-
Ben de bu yazılanlardan sonra boyuttan korkmaya basladim. İkinci araç olarak elektrikliye geçeyim almışken de ioniq 5 olsun diyordum ama ara sokaklarda ve apartman otoparkında sorun yaşar mıyım diye düşünmeye başladım. On park sensörü şu anki aracımda (Corolla) sonradan takılıyor ve çok çok işime yarıyor. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
3 km yakında bir Hyundai bayisi var. Bu gidişle test sürüşünde eve gidip bir otoparka girmeye çalışalım diye rica edeceğim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tello2 -- 15 Ağustos 2024; 19:2:20 > -
Rica ederim. Bence de iyi bir test sürüşü yapın, kararınızı ona göre verin.
-
Ioniq 5i alacagim zaman 800v mimarisi oylesine luks ekstra donanim gibi görüyordum. meğer en önemli donanimmis.
Bugun de Aksaray Adana git gel yaptim. Nigde otoban tarafinda Demireller dinlenme tesisinde astor sarja girdim %35le tuvalete girdik ciktik %80 olmuş ben de heralde iptal falan oldu sandım.
Bir de ara vermek çok iyi oluyormuş bunu da görmüş oldum 2 saatte 1 ara verince yol uzun gelmiyor, yormuyor.
600 menzili olup da 400v olacağına 380 menzilli 800v tercih ederim. Eqsin menzili 2 kati benim aracin fakat adam da benden 2.5 kat daha uzun sarj ediyor. Totalde 500km ustu yollari ben daha hizli bile katedebilirim.
Ekleme: ioniq almak istemeyen arkadaşlarıma tavsiyem uzun yol cok kullananlar icin kesinlikle 800v olmazsa olmaziniz olsun. Menzili ne olursa olsun. Su anlik ioniq harici yoksa bekleyin derim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Methotrexate -- 15 Ağustos 2024; 21:50:0 >
Benzer içerikler
- en ideal motor hacmi
- hyundai i30 en çok tutulan modeli
- hyundai ioniq 6 yorum
- h100 yakıt tüketimi
- hyundai bayon kullanıcı yorumları
- tucson hibrit
- 2019 tucson
- ıoniq 6 fiyat listesi
- hyundai staria yakıt tüketimi
- hyundai verna
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X