Şimdi Ara

HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.786
Cevap
179
Favori
210.757
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hyundai ioniq 5-6 ve sonrası modelleri ile ilgili kullancıları tarafından paylaşılan durumların, kişisel tecrübelerin, araç için gelen yeni güncellemelerin aktarılması için kurulmuştur
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • Bagaj: İoniq 5 bagaj küçük gibi görünüyor ama bavulları doldurunca nasıl bu kadar rahat sığdığına şaşırıyorsunuz hem de arka koltukları öne çekmeden. Yani hiç de öyle göründüğü gibi küçük değil bagajı.

    Tüketim: Şehir içi tüketim 10-16 kw arası değişiyor kullanımıza göre. Şehir dışı da 14-20kw arası değişiyor. Aracı sürmek çok keyifli olduğu için eco modda süresiniz pek gelmiyor, ben normal yada spor modda sürüyorum, yine de uzun süreli karma tüketimim 14kw.

    Şarj: Şehir içinde zaten düşünmenize hiç gerek yok, adım başı şarj istasyonu var. Tüketimi düşünmeden keyifle sürmenize bakabilirsiniz. Şehir dışı da diğer elektrikliler gibi değil %20'den 80'e çıkması 16-17 dakika. %95'e gelmesi için bir 15 dakika daha beklemeniz gerekiyor. Nerede şarj edeceğinize önceden bakın yeter, voltla uygulaması işe yarıyor. Mesela 150 km sonra bir daha şarj etmek için güzel bir yer var ise istediğiniz gibi basabilirsiniz de 160-170. Şehirler arasında istasyon sayısı daha çok olsa daha iyi olurdu, zamanla çoğalacaktır.

    Kör nokta: çok güzel çalışıyor, sadece uyarı değil araç kendisi direksiyona müdahale ediyor(titretme veya direksiyonu çevirtmeme gibi) veya fren yapıyor.

    2 milyonluk araçtan ioniq 5'e geçtim ve eşekten inip ata binmişim gibi geliyor. Bir daha asla benzinli düşünmem. Aracı değiştirirsem bir gün sadece ioniq 5'in yeni modeli ile olur.

    Bakın son iki gündür özellikle yorumlarınıza dikkat ediyorum. Konuşmayım konuşmayım dedim ama artık illallah ettim. Eleştirmek hakkınız, hakkımız. Ben de eleştiriyorum aracı yeri geldiği zaman, ama yapıcı eleştiri ile yıkıcı eleştiri arasında fark var. Değindiniz üç büyük konu var bunlar iç mekanın plastik olması, koltuk kaplamalarının yıpranması, araçların sürüş dinamiği. 


    İlk olarak kimse diyemez ki "hayır iç mekan plastik değil". Evet iç mekanı plastik, ancak bu plastik yapılmasının sebebi ekonomik kaynaklı değil, dinamik ve tasarımsal kaygıdan kaynaklı. Ucuz araçlardan biri olan Renault Clio içinde kullandığı plastik ile IONIQ içerisinde kullanılan plastik materyali arasında dağlar kadar fark var. Hatta şöyle izah edeyim anlamam derseniz; IONIQ serisinde kullanılan kapı döşeme plastikleri, kumaştan ve hatta suni deri kaplamadan çok daha pahalı materyalden üretiliyor. Kullanılan plastik hem doku olarak farklı hem de kimyasal olarak özel imal ediliyor ki hem hafif olup kilodan tasarruf yapsın (bu bize menzilde büyük artı sağlıyor) hem de tasarım olarak geri kalmasın. Aracın diğer yerlerinde kullanılan şeffaf plastikler de aynı kaygı ile üretilmiş plastiklerdir. e-gmp platformunu anlayamamış kişiler -sizler gibi- bu tip şeyleri eleştirme yolu ile hayatlarına devam eder.


    İkinci olarak gelelim geri dönüşüm materyallerine. Mesela aracın içindeki iplikler denizi kirleten balık ağlarından geri dönüştürülerek kullanılmış. Suni deriler ve kumaşlar da o şekilde. Bunun da sebebi var elbet. Sizler - ve bizler - elektrikli aracı "Doğayı koruyalım, karbon ayak izimizi azaltalım" mantığı ile almadık, benzinden ne kadar tasarruf yaparız diye aldık. Yurt dışındaki pazar yerlerinden farklı olarak güzel Ülkemizde alım gücümüz düşük olduğu için insan ister istemez cebini düşünüyor. Haliyle asgari ücretin %10'u bir depo(cuk) benzine gidince insanlarımız cebini düşünmeden edemiyor. Elektrikli araç sahibi olmak ayrı bir lüks, buna erişemeyen insanlar da "Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş" hesabı bi karalama kötüleme kampanyasına sokuyor kendini. Mesela neymiş efendim, "Elektrikli araç belki kullanırken karbon salmıyormuş ama elektrik şarjı olurken elektrikten dolayı karbon salınımına katkı sağlıyormuş", " elektrikli araç kullanırken karbon salmıyormuş belki ama elektrikli araçlar üretilirken fabrikalar çok karbon salıyormuş.". İşte sırf bu tip söylemlerden dolayı Hyundai de kurduğu e-GMP 3.0 platformunu yavaş yavaş %100 güneş enerjisine çeviriyor ve iç mekanlarında karbon sıfır'ı yakalamak için geri dönüştürülmüş materyaller kullanıyor. Çünkü sizin cebinizdeki yaklaşık 40.000 € 90 asgari ücrete eş iken, yurt dışı pazarında 30 asgari ücrete eş ve kimse asgari ücret ile çalışmıyor, ortalama 15 ay çalışma ile bu araca sahip olunabiliyor. Benim durumum yerinde ve benim IONIQ serisini seçmemdeki temel etmen de bu iç mekanın geri dönüştürülmüş olmasıydı. Çünkü benim için cebimden çok çevrem önemli. Ama insanların kazandığı para da zor olunca her şeyin en iyisini istiyorlar ve bu hakları.

    Son olarak sürüş dinamiklerinden bahsetmişsiniz, savuruyor vb. En kötü elektrikli c segmenti araç en iyi motorlu d segmenti araç ile aynı şartlar altında kat be kat daha iyi yol tutuş ve viraj performansı sergiler. Çünkü bataryalardan dolayı ağırlık merkezi orta noktaya çok yakındır. Ben en az 3-4 senedir elektrikli araç kullanıyorum, elektrikli araç denilen şey içten yanmalıya göre çok farklı dinamiklere sahip. Her hangi bir kayıp olmadığı için pedala dokunman ile ileri atılman bir oluyor. Bu dinamikleri bilmeyen bir insanın altına elektrikli araç verirsen sağa sola patlatır, tıpkı ehliyetini yeni almış gibi. Elektrikli aracı sanki dokunmatik telefonların yeni çıktığı dönem gibi düşünün. Genç insanlar dokunmatiklere çok çabuk alıştı ama orta-yaşlı kesim kullanmakta zorlandı. Aynısı geçerli şimdi de. Dinamikler çok daha farklı olduğu için 50 senedir motorlu araç kullanan birisi elektrikliye geçtiği zaman ya elektrik tüketimi çok oluyor ve elektrikli araçlara “benzinli ile aynı paraya gidip geliyoruz üstüne üstlük 2 saatte bir şarja duruyoruz bıktık” diye sallıyor, ya şarj etmeyi beceremiyor, hesabı doğru yapamıyor ve yolda kalıyor, ya da aracın dinamiklerine hakim olamıyor ve “araç çok savuruyor bi sağdan bi soldan savuruyor yağmurda kaza yapacaktım” diye sallıyor.

    Umarım yazdıklarımı sonuna kadar okursunuz ve buradan -özellikle kendinize- bir ders çıkartırsınız.

    Bu benim 5. Aracım oldu ve ilk elektrikli aracım. Ben bundan sonra benzinliye falan dönmem. Bindigim en iyi araç. Şehir içi 400 civarı, uzun yolda 110km sabit hızda 300km gidiyor. Uzun yolda menzili evet kısa ama şarj hızı aşırı yüksek. Burdur'da bi tane togg ile yan yana girdim trugo'ya. Benim aracım %30 idi. Yandaki araç ödeme sorunu nedeniyle işlem yapamadı. Araç sahibi trugo ile telefonla konuşup sorunu çözene kadar benim şarj %80 oldu yola devam ettim. 9dk sürdü şarj işlemi. Hızlı şarj nedeniyle bence ioniq 5/6 almak çok mantıklı.

    Herkese merhaba;
    Agustos sonunda ioniq 6 aldim ben de, 2 aydan biraz fazla oldu, her seyinden oldukca memnunum acikcasi, gunluk 70 km duzenli yol yapiyorum, evin 2. araci C5 aircross var bir tane de, clio5 im vardi onu satip bunu aldim. Acikcasi almaya niyetlenirken ilk amacim yakit tasarrufuydu, ayda 2000 km yapan birine cok fark olusuyor, araci test surusune gittikten sonra yakit isi arka plana dustu, surus konforu, ses yalitimi cok iyi. Vites gecisi diye bir sey olmamasi ise mukemmel acikcasi C5 ten de cok memnumum ama bundan ona binince vites ve motor gurultusu isi cok garibime gidiyor, traktor hissiyati olustu bende :)

    Hesap islerine hep ilgim vardi, elektrikli arac isi biraz hesapla ilgili aslinda ne kadar sarj ile nereye kac durakta giderim hesabi eglenceli geliyor bana, apartmanin kapali garajina eversarj dan 22 kw lik bir tasinabilir sarj aleti aldim, sigorta panosundan da hat cektirdim, bizim sigortalar monofaze oldugu icin 7 kw uzerinden bir sistem kurduk apartmana da yuk binmesin diye, sarj aleti otomatik algilayip ona gore akim aliyor, 6.9 ile 7 kw civarinda gidip geliyor genelde. Bu marka sarj aleti alacaklar icin ufak bir dipnot paylasayim sistemi kurduktan sonra bir sure verimli sekilde calistiramadik anlamsiz sekilde sigorta atmalari oluyordu her yerine 2-3 kez baktirdim sistemin ama farkli ustalar sorun yok olarak degerlendirdiler en son Siemens olan sigortayi Schneider olarak degistirince sorun cozuldu. DC sarj yine de cok cekici geliyor halen 17 dk da doldurup gelesim geliyor surekli :)


    Evim dik bir yokusun uzerine hergun en az 1 kez 500 m yokusu in cik yapiyorum bazi gunler 3 kez inip ciktigim oluyor, eger sakin kullanirsam sehir ici yokusla beraber 12.5 ortalamayi rahat yakaliyorum, sehirler arasi 110-120 kullanimda da yokus ile beraber 13-15 arasi oluyor. Ilk elektrikli aracim bu, alirken anlatilanlari acikcasi icten yanmalilar gibi imkansiz degerler olarak dusunuyordum cunku icten yanmalilar ile ilgili anlatilan dusuk yakit tuketimlerinin cogu cok ekstrem kosullarda yakalanmis degerler ulasmaniz neredeyse mumkum degil. Bu aracta sehir icinde azicik ayaginizi gazdan sakinirsaniz 10kwh altina dusersiniz. Ben dustum sahsen tabi ki tum bataryayi bu degerle kullanmak mumkun degil ama duz bir yerde sehir ici 11 12 ler cok standart.

    Forumu yeni buldum 50 60 sayfa kadar okudum geriye dogru, tabi hakli olarak herkes verdigi paranin karsiligini almak istiyor fakat bazi detaylari burayi okuyana kadar farketmemisim bile, bu kadar takilmaya gerek yok diye dusunuyorum. Aracin arka diz mesafesine halen her arka kapiyi actigimda sasiriyorum. Tabi ki eksik yonleri var, batarya 77kw olsa mesela tadindan yenmezdi.Biraz da fazla uzun sehir ici icin ama alisiliyor bir sure sonra. Renk takintim yok, cok absurt bir renk olmazsa en uygun araci alirim genelde, ama alacak arkadaslara ufak bir not paylasayim mat boya araclara pasta cila yapilamiyor bilginize ben de aldiktan sonra ogrendim, araci kaplatmak lazim kaliteli bir film ile biraz maliyetli.

    Almadan once Tesla Togg Kona ve I6 arasinda kalmistim, hizli sarj olmasi, Teslanin icini ve gorunusunu begenmemem arti finansman imkaninin zayif olmasi teslimat tarihi belirsizligi ve fiyatin teslimat tarihine gore degismesi, Togg daki kronik sorunlar ve servis yetersizligi, Kona nin da sarj hizi nedeniyle I6 da karar kildim, 700 bin sifir faiz kredi kafa karistirici ama donsem sanirim yine ayni tercihi yapardim diye dusunuyorum. Tek canimi sıkan konu basinda dolasan elektrik fiyatlari ile ilgili aciklamalar, 2.5 kat bir artistan soz ediliyor , yine de icten yanmalinin yarisina denk gelir, nasip deyip mutlu sekilde binmeye devam edicez :)
    Herkese selamlar ioniq 6 advance paket ile 1000km yaptım daha çok erken olsa da almayı düşünen arkadaşlar için eksileri ve artılarını yazmaya çalışacağım. 

    Önceki aracım 177hp audi a4'tü, ioniq 6'ı hiç test sürüşü yapmadan almıştım ama audi'nin performansını hiç aratmadı. Özellikle kesintisiz tork ile hızlanma çok iyi, çok kısa sürede 150 km hızlara çıkabiliyor araç.


    1680000'e 12 ay 300.000 faizsiz kredi ile aracı aldım. Teb bankasından krediyi kullandırdılar. Aracımı satmama da yardımcı oldular. 


    iç hacim ve bagaj

    Araç bindiğim en geniş araçlardan biri, ben çok geride araç kullanırım ve arkama hiç kimse rahat oturamazdı. Bu araçta arkaya 2 mt boyu olan kuzenim oturdu gene de dizleri değmedi gerçekten abartmıyorum makam otosu genişliğinde arka diz mesafesi. Bagaj, 2 büyük valiz 2 küçük valiz alabiliyor. 


    Tüketim

    Ben kw hesapları karışık anlatmayacağım. Hep dc istasyondan şarj ettim. 1050 km yolu toplamda 130kw ile yaptım bana maliyeti 1300 tl. Audi ile aynı yolu 3500 tl ile gidebiliyordum. Eve şarj istasyon kurulumu 30000 civarı tutuyor, dc istasyondan şarj etmek bana çok pahalı gelmediği için eve istasyon kurmayı düşünmüyorum.


    menzil ve şarj olma süresi

    Genel olarak düz yolda 70 80 arası sadece işe git gel kullandım full şarj ile menzil 400 km civarında oldu. Ben fren ile şarj olmasını dur kalk çok yapmadığım için kapattım. Gazdan ayağımı çektiğimde belli bir süre boyunca hızını koruyarak ilerliyor. Performanslı kullanınca tüketim bir anda çok yükseliyor.

    Uzun yol için menzie çok güvenemiyorum çünkü yüksek hızlarda 250 300 km menzil üzerini görmek çok zor. Özellikle uzun yolda uygulamaları kullanmada ve planlama yapmada çok iyi olmalısınız. Şarj olma hızı çok yüksek 20 25 dakika içerisinde %20 den %75 80'e çıkabiliyorsunuz.


    Güvenlik önlemleri

    Şerit takip çok iyi çalışıyor.İzlerin çok az olduğu yollarda bile beni uyardı. Kör nokta uyarısı mükemmel çalışıyor. 

    Araç uyarılarından hoşlanmıyorsanız bu araca yaklaşmayın bile. Normal bir sürüşte 20 dakikada abartmıyorum 30 ya da üzerinde bipleyerek uyarı veriyor.

    hız limiti uyarısı

    şerit ihlali uyarısı

    Araca yaklaşma uyarısı

    Araç ilerliyor uyarısı

    Mola verin uyarısı (bu daha 1 km gitmeden çıkıyordu, birinin yazısında okudum eğer sürekli şerit ihlali yapıyorsanız sistem yorgun olduğunuzu düşünüyormuş. Kemer takmama uyarısı gibi yüksek sesli olarak uyarı veriyor.

    Ben sürekli şerit değiştiren, araçlara çok yaklaşan tarzda kullanıyordum beni adam etti diyebilirim. 10 sene sonrasında şerit değiştirirken sinyal vermeye başladım.  Uyarı duymadan gitmeyi başarmak neredeyse imkansız.  

     

    İç mekan ve malzeme kalitesi

    Malzeme kalitesini çok beğendim. Koltuklar çok rahat ve deri dokusu çok kaliteli. Şimdiye kadar hiç bir noktasından ses gelmedi. Kullandığım yollar inanılmaz kötü dev çukurlar ve su, çamur berbat yollar. Bir kere bile altını çarpmadı ve içerisinden ses gelmedi. Pencerelerin açılmasının orta konsoldan olmasını çok sevmedim. İlginç bir durum var bu araçta ön kadranın ışığı bana arabanın ön camından yansıyor.  Bazen telefonu aracın ön kısmına koyduğumuzda ışık yansır ya ön camdan sürekli yansıma yapıyor.  Apple car play kablolu olmasının zaten açıklanacak hiç bir tarafı yok. Arabada kablo sevmediğim için bluetooth ile bağlıyorum. yani car play benim için yok hükmünde. Ses sistemi iyi ama bas gücü biraz zayıf.


    **Farlarda matrix teknolojisi falan diyorlar ama bana far gücü çok zayıf geldi sanki az aydınlatıyor, gücü ya da ayarı varmı bilen varsa yazabilir mi. Görmekte bazen zorlanıyorum. 


    Genel itibari ile ben aracı çok beğendim. Neredeyse tüm gözler sizin üzerinizde porshe'ye benzetiyorlar genelde. Tüm arkadaşlarım bana elektrikli alma dedi ama arabaya bindiklerinde tüm fikirleri değişti. Araç o kadar iyi ki ilk anda elektrikli arabaya olan önyargıları kırıyor.  Sormak istediğiniz ya da merak ettiğiniz başka soru varsa cevaplayabilirim. İyi forumlar diliyorum.

    Selamlar,

    Openpilot deneyimlerim su sekilde. Genel olarak cok iyi bir serit ortalama sistemi gibi calisiyor. Genellikle experimental mode denilen modda kullaniyorum. Bu moddayken yolda serit olmasa dahi araci yolda tutuyor. Hem kisa sehir ici, hem uzun sehirlerarasi yollarda kullandim uzun sure. Sehir icinde direksiyonu neredeyse tamamen kendi kontrol ediyor, gobekten donerken bile yardimci oluyor. Siz sadece direksiyonu ufak dokunuslarla yonlendirirseniz nereye gideceginizi anliyor. Eksi olarak da hizlanma ve yavaslama mevzulari. Benim acimdan biraz gec yavasliyor, onde arac kirmizi isikta duruyorsa 40-50 ile dibine kadar yanasip biraz gec frenliyor. O yuzden gaz fren olayini ben kendim daha konforlu ayarladigimi dusundugum icin sehir icinde kendim kullaniyorum. Kirmizi isigi vesaire gorup bekliyor, onde arac varsa onun hareket etmesiyle birlikte hareket ediyor. Ama dedigim gibi kirmizi isikta bile konforlu yavaslama konusunda biraz gelistirilmesi lazim. En basinda dedigim gibi, otonom surus olayi ne teslada ne de openpilotta var henuz. Basarilabilen bir sey degil. Teslanin amerikadaki FSD otonomuyla karsilastiranlar var redditte, hemen hemen ayni oldugunu soyluyorlar. Bizde yollar o kadar nizami olmadigi icin yine de cok zor.

    Sunnypilot kullaniyorum su siralar aktif olarak. En begendigim ozelligi normalde 100 ile giderken viraja yaklasinca 90 80 lere yavaslayip viraji gecince tekrar normal hizina donuyor. Bazi yerlerde harita bilgisini kullanarak hiz limitlerini otomatik ayarliyor. Ozellikle sehirler arasi cok iyi oluyor.

    Ozetle kirmizi isik gobek cart curt bunun gibi ekstra dikkat gerektiren yerlerde elinden geleni yapsa da ben pek guvenmiyorum, isterse dunyanin en akilli sistemi olsun kirmizi isikta gecip kazaya sebep veren cok, araca guvensem karsi tarafa guvenemem. Openpilotu da direksiyon yardimcisi olarak gorerek kullaniyorum, herhangi bir sorun yasamadim, memnunum. Tek sikintisi urunu Turkiye'ye getirmek. Urun ucreti kadar gumruk cikiyor, bilginize. Varsa merak ettikleriniz sorabilirsiniz.

    Merhaba ben de 2 hafta önce H ioniq 6 advance aldım ve bu forumdan çok yararlandım.. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim ..

    Blue Link in ülkemize getirilmesi için bize ulaşın bölümlerinden ve Media bölümünde ilgili/yetkili olabileceğini düşündüğüm kişilere e posta gönderdim. Amaç farkındalık yaratmak, uygun görürseniz siz de gönderebilirsiniz. Taslak e postaları ve iletişim bilgileri alağıda bulabilirsiniz:

    Kime: https://www.hyundai.com/worldwide/en/company/contact-us

    https://www.hyundai.com/tr/tr/utility/bize-ulasin


    https://www.hyundai.com/worldwide/en/newsroom/media-contacts

    Sayın Yetkili,

    Ben [Adınız ve Soyadınız], Hyundai araç sahibi ve Türkiye'deki kullanıcılar adına yazıyorum. Hyundai'nin sunduğu gelişmiş dijital bağlantı teknolojisi Bluelink’in, kullanıcı deneyimini iyileştiren benzersiz özelliklerini yakından takip ediyoruz. Ancak, Bluelink’in bazı ülkelerde aktif olmasına rağmen, Türkiye pazarında hala kullanılmıyor olması, kullanıcılar açısından önemli bir kısıtlama yaratmaktadır.

    Bluelink’in Türkiye’ye getirilmesi, araç güvenliği, enerji yönetimi ve dijital kullanıcı deneyimi gibi önemli alanlarda Hyundai kullanıcılarına büyük avantajlar sağlayacaktır. Ayrıca, Bluelink’in Türkiye pazarında kullanılmaya başlanması, Hyundai markasının teknolojik açıdan daha rekabetçi hale gelmesine de katkı sağlayacaktır.

    Bu hizmetin Türkiye pazarında kullanıma sunulması için gerekli düzenlemelerin yapılmasını talep ediyoruz. Konu hakkında bilgi almayı ve bu talebin değerlendirilmesini içtenlikle rica ederim.

    Saygılarımla,

    Dear Sir/Madam,

    I am [Your Name], a Hyundai vehicle owner, writing on behalf of Hyundai users in Turkey. We have been closely following Hyundai's advanced digital connection technology, Bluelink, and its unique features that enhance user experience. However, it is concerning that while Bluelink is available in several countries, it is still not offered in the Turkish market, creating a significant limitation for users here.

    The introduction of Bluelink to Turkey would provide significant advantages to Hyundai users, particularly in the areas of vehicle security, energy management, and overall digital user experience. Additionally, launching Bluelink in the Turkish market would further enhance Hyundai's competitiveness in the country.

    We kindly request that the necessary steps be taken to make this service available in Turkey. I look forward to hearing from you regarding this matter and appreciate your consideration.

    Best regards,

    quote:

    Orijinalden alıntı: S..aş

    Servise bıraktım bu gün aracı. Gelişmelerden haberdar ederim. İşine yarayan olur belki bilgiler. Ben de ondan korkmuştum. Sanıyorum başıma geldi.
    Sorun kalibrasyonlar yapılarak düzeldi.Bir daha karşılaşırsanız yardımcı oluruz. Şimdilik problem gözükmüyor. Arıza testlerinde de herhangibir sorun yok. Gerekli notlarımızı da aldık diyerek aracı teslim ettiler. Şimdilik çalışıyor. Sağolsun Cangarlar Antalya’daki arkadaşlar iyi ilgilendiler.
    Tecrübeleri aktarma adına bilgilendirmek istedim.
  • HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR



    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR




  • HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR




  • Progressive 2024’de de gelmeye devam edecek mi?
  • en doğru bilgiyi bayilerden alabilirsiniz ama gelmeyeceğine dair bir bilgi ya da söylentiye hiç rastlamadım.
  • Tam olarak progressive ile advance arasındaki farklara bakınca bu fiyat farkına değer mi?
    1.8m pro
    1.6m adv. bulunabiliyor.
  • eksik olan özelliklerin ne kadar önemli olduğu sizin beklentinize göre, sürücü profilinize göre değişir. kullanmayacağınız ya da kullanamayacağınız özelliklerin olmayışı eksiklik sayılmaz. misal babamın son 14 senedir kullandığı araçlarda hız sabitleyici vardır ama kullanamadığı için gereksizdir onun için, ben ise uzun yolda o özelliği sürekli kullanırım ve hız sabitleyici olmayan bir aracı asla almam.
    advance pakette verilen özellikleri ben biraz popülist buldum yani dıştan bakınca progressive’den farkı anlaşılmıcak(belki jant şekli farklıdır). koltuk ısıtma kesinlikle kalmalıydı kışın kısa mesafelerde klima etkili ısıtana kadar zaten varacağınız yere ulaşıyorsunuz, ama koltuk ısıtma bu durumlarda çok daha işlevsel ve bataryadan neredeyse hiç yemiyor. onun yerine başka özellikler çıkarılabilir ya da opsiyon yapılabilirdi, misal cam tavan opsiyon olabilirdi, herkes tercih etmeyebilir, şeritte kalma/ortalama, matrix farlar, ne kadar elzem, ya da jant boyutu düşürülebilirdi vs tabi bazı özelliklerin alternatif alt paketi olmayabilir misal matrix farlar gibi o konuyu bilmiyorum. güvenlik özelliklerini, koltuk ısıtmayı vs çıkarmak yerine elzem olmayan özellikleri opsiyon yapabilirlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 25 Şubat 2024; 17:29:39 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • diğer açıdan bakınca aslında advance paketteki özellikler bir çok markanın dolu diye sattığı paketlerde olan özellikler; matrix farlar, cam tavan, ısı pompası (elektrikli araç için şart), ısı yalıtımlı ve çift kat camlar, karartılmış camlar, katlanır ayna, far-yağmur-park(ön arka ve yan) sensörleri vs var. ama tanıtımlarda en çok bahsi geçen ama herkes için çok da elzem olmayan dışarıya güç verme(V2L) ve akıllı park yardımı(kumandayla dışarıdan hareket ettirme dahil) çıkarılmış
  • HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR




  • yabancı bir sitede ioniq 6 kısa ve uzun menzil için AC ve DC şarj cihazlarına göre şarj gücü ve sürelerinin belirtildiği tablolara rastladım, tabi resmi bilgiler değil. 53kw lik kısa menzillinin DC istasyonlarda göreceği max güç 175kw, ama ortalaması 140kw. 77.4kw lik uzun menzillinin DC istasyonlarda göreceği max güç 233kw, ama ortalaması 200kw demişler. bunlarda anormallik yok ama benim takıldığım burda yazılana göre AC şarjda 7.4kw’lik bir cihazdan (mono faze 230volt ve 32A) 7.4kw güç alabildiği. ancak ioniq 6 32A desteklemediği için zaten 22kW yerine 11kW AC şarj destekliyor. bu yüzden 7.4kW desteklediği bilgisi yanlış onu dikkate almayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 25 Şubat 2024; 18:17:31 >
  • ftrpist F kullanıcısına yanıt
    1.6m’a cidden f/p aracıdır advance donanım. Net
  • 10 gün önce 408 gt(1.7m) ile ioniq6(1.75m) arasında kalıp 408gt almıştım fakat hala aklım ioniq 6’da. Yüzde 10 ötv avantajı gerçekten müthiş. Evimde şarj imkanı olmadığı ve yaşadığım şehirde sadece bir dc trugo şarj istasyonu olduğu olduğu için almadım.
  • cuma günü malatya bayisi bir müşteriye gece grisi ve siyah renk için gözümün önünde progressive pakete 1780 fiyat verdi
  • ben yönetimle konuşup kapalı otoparka ortak alandan trifaze priz çektirdim. süzme sayaç da taktım böylece harcadığım kw’ye göre ödeme yapıyorum. benim de bulunduğum ilçede şarj istasyonu yok. ama evden şarj etmedikçe günlük kullanımda elektrikli araç işi sıkıntı. hem maddi olarak hem de vakit harcama olarak
  • ftrpist F kullanıcısına yanıt
    1750’ye bir bayiden anlaşmıştım hocam. Fırsat kaçtı. Kozmik altın.
  • renk çok iyimiş fiyat da. ama mat rengin bakımı nasıldır o konuda bilgim yok. ama elektrikli araç kullanma olayı çok farklı bir deneyim, ben tam formantor alacakken ioniq serisi dikkatimi çekti ve iyiki de bu aracı aldım diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 25 Şubat 2024; 18:40:39 >
  • 1 haftadir ioniq 6 sahibiyim ufak tefek seyler disinda hastasiyim arabanin, keske daha erken alsaymisim civic ten sonra esekten inip ata binmis gibi oldum
  • araca talep çok olduğundan son aşamada kalite kontrolde sorun var şu an. aracı teslim alırken çok detaylı kontrol etmek lazım. benim aracı aldıktan 3 gün sonra arka spoilerde açıklık ve ön konsolun solunda uçak kanat ucu gibi olan dekoratif çıkıntının arkasında kırık fark ettim. parça yaklaşık 1.5 ayda geldi ve cuma günü parçayı değişip spoilerdeki sorunu da hallettiler.
  • HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR




  • sıfır araç da olsa dikkat etmek şart. üzerinden zaman geçse kullanıcı hatası vs diyebilirler. ama konsoldaki kırığın içten dışa doğru olduğu belli o yüzden montajda kastırıp kırdıkları net. tabi farklı bir durumda kabul etmeyebilirler garanti açısından
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.