Toyota enayiydi sanırım 1.33 motoru yıllarca 1.33 olarak sattı. Toyota'da 1.3 deseydi keşke Etrafımda şuan 1.33 Megane alan 2 kişi bu arabanın MTV'sini öğrenince şok oldu. Arabayı almadan önce sorsalardı uyarırdım. 1.3 MTV si ödeyecek sanıyordu ama hayal kırıklığına uğradı. Burdan açık çağrı yapalım. 1.3 adı altında satılan araçlar aslında 1.33 ve Yıllık MTV'leri yıllık 2.200 TL :) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Renault'un 1.33 olan motoru 1.3 olarak pazarlaması :)
-
-
1.33 kadjarla 1. 2 3008 arasında çok gidip gelmiştim. Her MTV zamanı doğru kararı vermişim diyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Resmen nitelikli dolandırıcılıktır.
Herkes otomobilden anlamayabilir. Benim çevremde 1 kişi hüsrana uğradı. MTV'si niye yüksek çıkıyor 1.3 arabanın diyor
Bu arada Renault'da ki kimse siz sormazsanız uyandırmıyor.
1.3 deyip geçiyor.
Ağlanacak halimize gülüyoruz. Renault 1.33 motor MTV mağdurları grubu kulur yakında
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Olur öyle şeyler
-
o 33 cc yi kesip atsalar olmuyor mu yani? düz 1300 yapın 1298 yapın şunu. niye +33 var yani çok şey mi katıyor o +33 cc de vazgeçemiyorlar ?
-
Neden 1298 falan dememişler acaba,benim aracımda reno 1.6 motorlu ama ruhsatta 1598 diye geçiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1332cc . Bunu 1299 diye yazamazsın. Devlette keriz değil sonuçta.quote:
Orijinalden alıntı: Mendieta58
Neden 1298 falan dememişler acaba,benim aracımda reno 1.6 motorlu ama ruhsatta 1598 diye geçiyor
O zaman tüm üreticiler arabalarını 1299cc olarak yazsınlar ruhsata
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiyeye gelmeyen 1.6'larında durum daha feci. 1600 cc diye alıyorsun, 37 cc ile 2000 cc ötv ve mtv'si ödüyorsun.
-
Renault birtek Türkiyeye araç üretmiyor. Normları tutturabildiği için silindir hacmindeki bu ufak farkı dert etmemiş olabilirler ama bizim saçma vergilendirme sistemimiz sayesinde 33 cc'den sebep bi dünya mtv farkı çıkıyor. Araç alırken bayi çalışanlarının bilgilendirmemesi çok doğal. Adam sonuçta ticaret yapıyor araba satıcak işi bu. Bu olumsuzluğu müşteriye söyleyen bi satış temsilcisi müşteriyi araba almaktan vazgeçirirse o gün işinden olur gözünün yaşına bakmazlar. Yalan dolanın içinde olduğumuz bir ortamda basit bi araba bayisinin satış temsilcininin eksik bilgi vermesi çok doğal karşılanmalı bence.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senged -- 25 Ağustos 2021; 15:1:37 > -
Adam "motor hacmine göre vergi mi alınır? haraç mı kesiyorsunuz bilader" diyeceğine motor üretene laf ediyor "33cc eksik niye yapmadınız" diye. Onlar da tüm mühendisliği bizim liyakatsız memur-bürokrat tayfasının uydurduğu vergi sistemine göre yapacaklardı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Esasında bu motor 3 silindirli 999 cc olan motorun 4 silindirli hali. Yani esasında 1.0 altında kalmak için geliştirilen motorun 333 cc lik silindirinden 4 tane olunca bu hacim oluyor. Toyotanınki de aynı şekilde diye biliyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
zamanında clio rs lerin de en büyük satmama sebebi buydu. Yanlış hatırlamıyorsam 1618 cc di motor. Bu arabaya bakanlar da bu konulara daha hakim olduğundan clio rs tercih edilmemişti.
-
Fiat'ın 1.3 multijet motoru da aslında 1248cc ama 1.3 diye pazarlıyor. Fiat buna 1.25 diyebilirdi ama psikolojik sınır 1.3 gibi olduğu için 1.3 diye satıyor.
Markaların mühendisleri motor tasarlarken bizim saçma sapan vergi sistemimizi düşünmüyorlar doğal olarak.
Sorun 1.33 ve 1.30 olması değil. Asıl sorun bizim eşşek yüküyle vergi ödemek zorunda kalmamız.
-
Suzuki de 1.242 CC Allah'tan daha fazlasına çıkmamışlar
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
0.9 tce den farklı hocam 1.3 tce.mercedes Nissan reno ortak mühendisliği ile tasarlanmış hem ekonomik hem performanslı ayrıca zincirli bir motor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok doğru.. neden böyle ki çok saçma bir sistem! hayır yani bari vergi alacaksan ne bileyim oranı 100er 100 er arttır, 1300 arabanın vergisi ayrı 1400 arabanın ayrı olsun. Öyle 1300ü az geçince hop ver 1600 vergisi resmen şuursuz kulaktan dolma sürüleri oldukları belli oluyor!..
-
Zaten ben de 0.9 TCE yi değil 1.0 TCE yi kastettim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Adam "motor hacmine göre vergi mi alınır? haraç mı kesiyorsunuz bilader" diyeceğine motor üretene laf ediyor "33cc eksik niye yapmadınız" diye. Onlar da tüm mühendisliği bizim liyakatsız memur-bürokrat tayfasının uydurduğu vergi sistemine göre yapacaklardı.
|
Renault birtek Türkiyeye araç üretmiyor. Normları tutturabildiği için silindir hacmindeki bu ufak farkı dert etmemiş olabilirler ama bizim saçma vergilendirme sistemimiz sayesinde 33 cc'den sebep bi dünya mtv farkı çıkıyor. Araç alırken bayi çalışanlarının bilgilendirmemesi çok doğal. Adam sonuçta ticaret yapıyor araba satıcak işi bu. Bu olumsuzluğu müşteriye söyleyen bi satış temsilcisi müşteriyi araba almaktan vazgeçirirse o gün işinden olur gözünün yaşına bakmazlar. Yalan dolanın içinde olduğumuz bir ortamda basit bi araba bayisinin satış temsilcininin eksik bilgi vermesi çok doğal karşılanmalı bence. |
o 33 cc yi kesip atsalar olmuyor mu yani? düz 1300 yapın 1298 yapın şunu. niye +33 var yani çok şey mi katıyor o +33 cc de vazgeçemiyorlar ? |
Fiat'ın 1.3 multijet motoru da aslında 1248cc ama 1.3 diye pazarlıyor. Fiat buna 1.25 diyebilirdi ama psikolojik sınır 1.3 gibi olduğu için 1.3 diye satıyor. Markaların mühendisleri motor tasarlarken bizim saçma sapan vergi sistemimizi düşünmüyorlar doğal olarak. Sorun 1.33 ve 1.30 olması değil. Asıl sorun bizim eşşek yüküyle vergi ödemek zorunda kalmamız. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X