Şimdi Ara

Yağ değişimi yapılırken, üstten çekilen atık yağ hakkında..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
38
Cevap
1
Favori
19.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşımın aracının uzun yolda yağ pompası bozulmuş. Haliyle aracın motoru pert. Takır tukur sesler geliyordu anlamadım dedi.

    Araç özel servise gittiğinde, servisteki arkadaşı; Aracın yağı değişirken en fazla 2 kere üst kısmından atık yağ alınsın dedi. 3 seferde alttan aldır dedi. Çünkü üstten alınan atık yağ, dibinde tortu bırakabiliyormuş. Bu da pompanın tıkanmasına neden olabiliyormuş.

    Doğruluk payı var mıdır?

    Üstten yağ çeken cihazın resmi..

     Yağ değişimi yapılırken, üstten çekilen atık yağ hakkında..



     Yağ değişimi yapılırken, üstten çekilen atık yağ hakkında..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 27 Ağustos 2012; 3:03:35 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Üstten Çekerek Motor Yağını Değiştirme: Fazla Motor Yağını Boşaltma

    Motor yağını üstten çekme yöntemi, aracınızdaki fazla motor yağını boşaltmanın etkili bir yoludur. Bu yöntem için özel bir vakum cihazı kullanılır. İşte adım adım talimatlar:

    1. Malzemeleri Topla: Vakum cihazı, yağ toplama kabı, eldivenler, temiz bezler ve yeni motor yağı.
    2. Aracı Hazırla: Aracı düz bir zemine park et ve park frenini çek. Motoru durdur ve soğumasını bekle.
    3. Yağ Çubuğunu Çıkar: Motor kaputunu aç, yağ çubuğunu yerinden çıkar ve bir beze sil.
    4. Vakum Hortumunu Bağla: Vakum cihazının hortumunu yağ çubuğu deliğine yerleştir.
    5. Yağı Çek: Vakum cihazını çalıştır ve fazla yağı yağ toplama kabına çek. Bu işlemin tamamlanması birkaç dakika sürebilir.
    6. Yağ Çubuğunu Yeniden Tak: Yağı tamamen çektikten sonra yağ çubuğunu yerine tak.
    7. Yeni Yağ Ekle: Belirtilen miktarda yeni motor yağını motora ekle.
    8. Yağ Seviyesini Kontrol Et: Yağ çubuğunu yeniden çıkar, sil ve seviyeyi kontrol et. Yağ seviyesi doğru aralıkta olmalıdır.
    9. Aracı Çalıştır: Motoru birkaç dakika çalıştır ve yağ sirkülasyonunu sağla.
    10. Yağ Seviyesini Tekrar Kontrol Et: Motoru durdur ve birkaç dakika bekle. Yağ çubuğunu tekrar çıkar ve yağ seviyesini bir kez daha kontrol et. Gerekirse daha fazla yağ ekle.
    11. Temizle: Yağ toplama kabındaki atık yağı uygun şekilde bertaraf et. Vakum hortumunu ve yağ çubuğunu temizle.

    Önemli Notlar:

    • Motor soğukken yağ değişimi yapılması önerilir.
    • Atık yağı çevreye zararlı olabilir. Lütfen uygun şekilde bertaraf edin.
    • Yağ değişim aralıklarını aracınızın kullanım kılavuzunda belirtildiği şekilde takip edin.
    • Motor yağını üstten çekme yöntemi, tüm araçlar için uygun değildir. Lütfen aracınızın kullanım kılavuzunu kontrol edin.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • subliminal mesaj var orda adamın üstündeki resme bakın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ColDasHeLL

    subliminal mesaj var orda adamın üstündeki resme bakın

  • Motor sıcakken, karter içinde bulunan yağ üst tarafa ve motorun her tarafına dağıtılmış durumda. Bu yağı üstten çekmek, yeni ekleyeceğiniz yağa daha az eski yağ karışmış olması için yapılan bi yöntem. Motor soğuk iken (imkan varsa) kartere süzülmüş yağın boşaltılıp değiştirilmesi, bana göre yeterli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Motor sıcakken, karter içinde bulunan yağ üst tarafa ve motorun her tarafına dağıtılmış durumda. Bu yağı üstten çekmek, yeni ekleyeceğiniz yağa daha az eski yağ karışmış olması için yapılan bi yöntem. Motor soğuk iken (imkan varsa) kartere süzülmüş yağın boşaltılıp değiştirilmesi, bana göre yeterli.

    Yani zararı yok mu demek istiyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ColDasHeLL

    subliminal mesaj var orda adamın üstündeki resme bakın

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ColDasHeLL

    subliminal mesaj var orda adamın üstündeki resme bakın

    He, reklam yapıyoruz alır mısın?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bence yağı alttan boşaltmak daha iyi.artı her yağ değişiminde yağ filtreside değişimi yapmak en sağlıklı,ilerde doğabilecek sorunlar için en ucuz çözüm.
  • Aracınızın yağını her zaman karterden yani alttan boşalttırın.En fazla 2. yağ değişimindede filtreyi değiştirin.
  • En iyisi motoru soğutup yağı alttan boşaltmak. Ötesi yalan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    En iyisi motoru soğutup yağı alttan boşaltmak. Ötesi yalan.

    +1..
    yağ filtresini de yeni takmak en iyisi..
  • Her yağ değişiminde yağ filtresi değişmelidir, 2 yağ değişiminde yağ filtresi değiştirme gibi bir durum söz konusu olmamalı. yağ karterden boşaltılır, üstten çekilmez. sakın yaptırmayın böyle yöntemler yazık günah.
  • filtre her seferinde degisir 3-5 kurus tasarruf diye motordan olmayin...yagida alttan degistirin icat cikarmayin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor sıcakken yağ çook ince ve akıcı oluyor..Alttan tapayı açıp sıcak yağı boşaltın. Bir 10 dak bekleyin..İyice süzülsün aksın....Karter contası diye yedek parçacıya gidip para vermeyin..Varsa var...Yoksa bir karış boyunda ince bakır teli plastik dışından sıyırıp tapanın boğazına sarıp kartere vidalayın..İşlem tamam.Bir karter contası için 100 mt yağmurda yürüdüğüm zamanlar oldu...Bilginiz olsun..
  • araba nedir merak ettim ?
  • motoru sogutmak yag akışkanlıgını kaybetmesi dolayısıyla içerde daha fazla yag kalması .....

    yag çubugundan karterin her bir köşesine oynatılabilen ince hortumla yapılan çekme tapa dan akıtılan yag dan çok daha az kalıntı bırakır tavsiyemdir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tmaister

    motoru sogutmak yag akışkanlıgını kaybetmesi dolayısıyla içerde daha fazla yag kalması .....

    yag çubugundan karterin her bir köşesine oynatılabilen ince hortumla yapılan çekme tapa dan akıtılan yag dan çok daha az kalıntı bırakır tavsiyemdir


    Ne alakası var?
    yağ çubuğundan uzatılan hortum katerin her köşesine nasıl ulaşıyor, içinde kamera mı var?
    motoru stop edildikten sonra bir süre beklenir, motor içindeki yağ kartere süzülür sonra tapa açılıp yağın hepsi boşaltılır. eğer - 5 derecede falan yağ değişmi yapmıyorsanız, motor yağının akışkanlığından dolayı karterde yağ kalmaz, zaten soğuyacak kadar beklemiş motorun tüm yağı kartere süzülmüş sayıır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tmaister

    motoru sogutmak yag akışkanlıgını kaybetmesi dolayısıyla içerde daha fazla yag kalması .....

    yag çubugundan karterin her bir köşesine oynatılabilen ince hortumla yapılan çekme tapa dan akıtılan yag dan çok daha az kalıntı bırakır tavsiyemdir


    Ne alakası var?
    yağ çubuğundan uzatılan hortum katerin her köşesine nasıl ulaşıyor, içinde kamera mı var?
    motoru stop edildikten sonra bir süre beklenir, motor içindeki yağ kartere süzülür sonra tapa açılıp yağın hepsi boşaltılır. eğer - 5 derecede falan yağ değişmi yapmıyorsanız, motor yağının akışkanlığından dolayı karterde yağ kalmaz, zaten soğuyacak kadar beklemiş motorun tüm yağı kartere süzülmüş sayıır.

    kamera yok beyin var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tmaister

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tmaister

    motoru sogutmak yag akışkanlıgını kaybetmesi dolayısıyla içerde daha fazla yag kalması .....

    yag çubugundan karterin her bir köşesine oynatılabilen ince hortumla yapılan çekme tapa dan akıtılan yag dan çok daha az kalıntı bırakır tavsiyemdir


    Ne alakası var?
    yağ çubuğundan uzatılan hortum katerin her köşesine nasıl ulaşıyor, içinde kamera mı var?
    motoru stop edildikten sonra bir süre beklenir, motor içindeki yağ kartere süzülür sonra tapa açılıp yağın hepsi boşaltılır. eğer - 5 derecede falan yağ değişmi yapmıyorsanız, motor yağının akışkanlığından dolayı karterde yağ kalmaz, zaten soğuyacak kadar beklemiş motorun tüm yağı kartere süzülmüş sayıır.

    kamera yok beyin var

    Kaç senedir sanayi içindeyim, evet bu işe yetecek, yapacak beyinler var ama o beyinler iyi çalışmıyor malesef. siz yaptırın birşey diyemem ancak kimseye önermeyin, yanlış yönlendirmeyin, vebal alırsınız.




  • Ya ne gerek var, eski yağ az bir şey kalsa ne olacak motorda, sanki F1 aracı kullanıyoruz. Gidersin servise, yarım saat kadar beklersin, sonra karter kapağını çıkartır yağı boşaltırsın alttan, üstten yeni yağı koyarsın olur biter.
    O alet alttan boşaltılması mümkün olmayan yağlar içindir daha çok.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.