Şimdi Ara

Yağ değişimi yapılırken, üstten çekilen atık yağ hakkında.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
1
Favori
19.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • pilli damacana su pompası önce ince bir hortum takıyoruz sonra sizin alttan akıtarak hayatta çıkaramayacagınız vebalsiz yagları tortu ları siz ne anlarsınızları çok bilmişlikleri sayanileri içindekileri çekip alıyoruz
  • Soğuk motorda yağda akışkanlık olmaz diyenler yeni yağı ocakta kaynatıp motora öyle mi koyuyor acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tmaister

    pilli damacana su pompası önce ince bir hortum takıyoruz sonra sizin alttan akıtarak hayatta çıkaramayacagınız vebalsiz yagları tortu ları siz ne anlarsınızları çok bilmişlikleri sayanileri içindekileri çekip alıyoruz

    hayatında hiç yağı düzenli değişmiş arabanın karterini sokulmuşken gördün mu? Birde kalkmış geyik yapıyorsun. Ya bu iş için gerek ürünleri satıyorsun yada bu ürünleri kullanan cahil sanayi esnafındansin :) ankaradaysan telefon numaranı pmden ilet, adresi vereyim gel büyük sanayiye göstereyim o tortuları ben sana ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 28 Ağustos 2012; 3:29:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Motor sıcakken yağ çook ince ve akıcı oluyor..Alttan tapayı açıp sıcak yağı boşaltın. Bir 10 dak bekleyin..İyice süzülsün aksın....Karter contası diye yedek parçacıya gidip para vermeyin..Varsa var...Yoksa bir karış boyunda ince bakır teli plastik dışından sıyırıp tapanın boğazına sarıp kartere vidalayın..İşlem tamam.Bir karter contası için 100 mt yağmurda yürüdüğüm zamanlar oldu...Bilginiz olsun..

    conta zaten filtreyle gelir gelmediğine pek rastlamadım...
  • Burada yazdığım filtre contası değil..Karter tapasına takılan ince pul..Çok sıktılarmı eziliyor..Her seferde yenileniyor..İşte oraya hazırda tapa contası, pul yoksa ince bakır tel dolamak en pratik çözüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones_

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Motor sıcakken, karter içinde bulunan yağ üst tarafa ve motorun her tarafına dağıtılmış durumda. Bu yağı üstten çekmek, yeni ekleyeceğiniz yağa daha az eski yağ karışmış olması için yapılan bi yöntem. Motor soğuk iken (imkan varsa) kartere süzülmüş yağın boşaltılıp değiştirilmesi, bana göre yeterli.

    Yani zararı yok mu demek istiyorsunuz?

    Mesajımı dikkatli okuyun.

    Stop edildikten sonra yarım saat veya daha fazla dinlenmiş bir motorun, karter tapası açılacak yağının ve yağ filitresinin değişmesi yeterlidir dedim. Ha üstten de ilave olarak emdirme yaparsın, veya için rahat etmez motoru komple açar, güzelce benzinle yıkar geri takarsın daha güzel pırıl pırıl olur. Ama gerek yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    araba nedir merak ettim ?

    Araç bu,

     Yağ değişimi yapılırken, üstten çekilen atık yağ hakkında..





    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Her yağ değişiminde yağ filtresi değişmelidir, 2 yağ değişiminde yağ filtresi değiştirme gibi bir durum söz konusu olmamalı. yağ karterden boşaltılır, üstten çekilmez. sakın yaptırmayın böyle yöntemler yazık günah.



    Peki bu ilk konuda koyduğum sistemle yağı çekerken bilmiyorlar mı zararlı olacağını? Yani dibinde tortu bırakacağını? Ben bu sistemi gördüğüm zaman ne güzel, zahmetsizce yapıyorlar diye düşünmüştüm. Ama bu tortu olayı doğru ise çektirmem üstten.




  • Bence yağ pompasının tıkanmasının yağ geçirmemesinin nedeni orijinal yağ filtresi kullanmamak yada yağ filtresini değiştirmemektir.

    Benim bildiğim yağ değişiminde yapılacaklar şu şekildedir;

    1.Motor sıcakken 10 dakika kadar düz bir zeminde bekletilir.

    2.Üst yağ kapağı açılır ki altan yağ çıkarken üstten hava alarak kolay boşalsın.(bunu genelde bilmezler)

    3.Yağ tapası açılır yağ iyice akıncaya kadar bekletilir

    4.Olarak yağ filtresi KESİNLİKLE ORİJİNALİ ile yeni contayı ihmal etmeden değiştirilir ve takmadan önce filtrenin içine bir miktar yağ koyulur contası parmakla yağlanır.(son yazdğımda genelde bilinmez)

    5.Yağ tapası yeni conta ile sıkılır.

    6.Aracın kitapçığında belirtilen vizkozitesine ve kitapçıkta yazan miktarınca ne az ne çok bilindik marka ve mümkünse sentetik yağ koyulur.

    7.Araç rolantide biraz çalıştırılır ki yağ blokta bir dolaşsın.

    8.Aracınız hazırdır kazasız sürüşler....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extrem_015 -- 15 Şubat 2014; 3:35:49 >




  • Aracimi frankfurtta yetkili mercedes servisi takip ediyor ve her zaman yagi ustten ozel bir aletle cekip filtreyi degistiriyorlar. Alttan neden acmadiklarini sordugumda bunun daha saglikli oldugunu soylediler.
    Zaten oyle olmasa essek kadar alete neden para versinler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha az işçilik ve süre

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ filtresi çok önemli, benim eski aracımın altında yağ sızması vardı bir kaç defak yıkattık yine altta sızma görünüyor tabii her ay 1.litre yağ takviyesi yapıyordum. sonra bir ustaya götürdüm anlattım durumu,dediki yağ filtresini yerine iyi oturtamamışlardır vede yan sanayidir dişleri tam uymamıştır ondan kenarlardan sızma yapar. neyse söktü bir çıkardı baktık gerçektende öyle,sonra orjinal filgtre aldık taktı,bir dajha öyle bir sorun olmadı.
  • faydalı bilgiler
  • karter tıpasından boşaltmak için de yağın soğuması gerekiyor, bu sefer viskozitesi artıyor. Sonlara doğru artık akış iyice yavaşlıyor, servis de haklı olarak sonuna kadar beklemeyip takıyor tıpayı.

    Üstten alınca en azından daha sıcak, akışkanlığı yüksek tortusu henüz dipte birikmemiş yağı çekme imkanı var.

    O sebeple üstten çekmek bana daha sağlıklı geliyor.

    Alttan alıp sonlara doğru bir litre kadar yağı üstten ekler tüm tortuyu temizlerim denirse o hepsinden iyi olur tabii.
  • alttan akması daha iyi olur.
  • Bugün shell yağ değişim merkezinde ( petrol içinde ) yağ değişimine gittim. "10-40 gas lpg" yi marketten 76 liraya aldim. Ve usta hocam araç soğuksa calistirip isimdir dedi. Ben de aksine sogumasini bekliyorum dedim. Vakum( üstten ) değil alttan boşalt dedim. Bu daha iyi çekiyor dedi, 400 bar basincla çekiyor , ben yillardir ustayim kem kum etti. Alttan alin diye israr ettim. Sonra ben motorun sogumasini beklerken ahbap olduk. Sonra alttan çektik ustten de kompresör ile hava basit, boyle daha iyi oluyor dedi, gram yağ kalmadi dedi. Hakikaten de alttan vidanin yerinden parmagimi soktuk yağ izi bile kalmamis. Üstten vakumlatmayin, partikül ve kurumların vakum ile yukari çekilmesi iyi değil. Ayrıca birikinti yapabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu hortlatayım

    Karter tapasından yağı boşalttıktan sonra komple karter haznesini söküp temizletsek sonra filtre yenileyip yağ koydursak böyle bir uygulama yapılabilir mi olursa nasıl olur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yucelbro

    Konuyu hortlatayım

    Karter tapasından yağı boşalttıktan sonra komple karter haznesini söküp temizletsek sonra filtre yenileyip yağ koydursak böyle bir uygulama yapılabilir mi olursa nasıl olur ?

    manuel yağ boşaltma pompaları var.
  • erkmenson kullanıcısına yanıt

    Eski arabalarda karter tıpasının dişleri ve karter dişleri sıyrılıp yalama olabiliyor. Kaçak olabiliyor tapadan.


    Karter değişimi veya karterin sıyrılan dişler nedeniyle işlem görmesindense, üstten çekilmesi daha iyi.


    Sonra karter tapasından yağ kaçağı oluyor. 2 defa ustaya gidiyorsun.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.