Şimdi Ara

aracım 3000 deviri geçmiyor ve gaz yemiyor. ACİL yardım!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
1
Favori
45.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aracım dizel accent era 2007 model 125inde. aracı yeni aldım. 1000km falan yaptım ve bi sorunla karşılaşmamıştım. ta ki bu güne kadar... arkadaşlar arabam 3000 deviri geçmiyor. daha önce yokuşlarda çok güzel asılırlı. bugün antalya izmir yokuşlarında bayıldı kaldı. bide yokuş aşağı inerken de aynı sorun var 3000 deviri geçmiyor. yokuş aşağı inerken arabayı boşa aldığımda daha hızlı gidiyor. ve 3000 devirde kesinlikle gaz yemiyor.

    acil yardımlarınızı ve çözüm önerilerinizi bekliyorum....







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Araba 3000 Devirden Sonra Gaz Yemiyor

    Eğer dizel arabanız 3000 devirden sonra gaz yemiyorsa veya devir yükselmiyorsa, olası birkaç neden olabilir:

    • Yakıt Enjektörleri Tıkalı: Tıkalı yakıt enjektörleri, motora yeterli yakıt ulaşmasını engelleyerek güç kaybına neden olabilir.
    • Turbo Sorunu: Arızalı veya hasarlı bir turbo, aracın hava akışını kısıtlayarak performansı düşürebilir.
    • EGR Valfi (Egzoz Gazı Devridaim Valfi): Arızalı bir EGR valfi, egzoz gazlarının motora geri dönmesine neden olarak güç kaybına ve devir yükselmesinin engellenmesine yol açabilir.
    • Dizel Partikül Filtresi (DPF): Tıkalı bir DPF, egzoz gazlarının akışını engelleyerek devirlerin yükselmesini önleyebilir.
    • Manifold Mutlak Basınç (MAP) Sensörü Arızası: Arızalı bir MAP sensörü, motorun hava akışını doğru şekilde ölçememesine neden olarak güç kaybına yol açabilir.
    • Yakıt Pompası Arızası: Arızalı bir yakıt pompası, motora yeterli yakıt basıncını sağlayamayabilir ve bu da güç kaybına neden olabilir.

    Bu sorunları gidermek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Yakıt Filtrelerini Kontrol Et: Tıkalı yakıt filtreleri, yakıt akışını engelleyebilir. Filtreleri düzenli olarak kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Turbo'yu İncelet: Turbo arızalıysa veya hasarlıysa, bir tamirci tarafından incelenmeli ve gerekirse tamir edilmelidir.
    • EGR Valfini Temizle: Arızalı bir EGR valfi temizlenebilir veya gerekirse değiştirilebilir.
    • DPF'yi Temizlet: Tıkalı bir DPF, profesyonel bir temizlik gerektirebilir.
    • MAP Sensörünü Değiştir: Arızalı bir MAP sensörü değiştirilmelidir.
    • Yakıt Pompasını Kontrol Et: Arızalı bir yakıt pompası, bir tamirci tarafından kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.

    Sorunu kendin çözemiyorsan, aracını bir tamirciye götürmeyi düşünebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bu konuda bilgisi olan arkadaşlar... acaba bana ne kadara patlar bu durum??
  • Mazot filitresinden şüpheleniyorum, boş da iken gaza bastığınızda da ayni şey oluyormu... eğer Ümraniye taraflarına yakınsanız arkaşıma gösterebiliriz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightblue07

    bu konuda bilgisi olan arkadaşlar... acaba bana ne kadara patlar bu durum??


    evet boşa aldığımda da aynı şekilde oldu. 3000 devirde boğuldu kaldı.
  • Turbo devreye girmiyordur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightblue07

    quote:

    Orijinalden alıntı: nightblue07

    bu konuda bilgisi olan arkadaşlar... acaba bana ne kadara patlar bu durum??


    evet boşa aldığımda da aynı şekilde oldu. 3000 devirde boğuldu kaldı.

    Kusura bakmayın geç cevap verdiğim için...bu durum da egzozunuz tıkanmış olabilir, motor gazları çıkış yapamadığı yüksek devirler de motoru boğar...
  • arkadaslar aracımı servise götürdüm. bu şekilde bir sorunla ilk ve tek kez karşılaştımı söyledim. motorun herhangi bir arıza kaydı kaydetmediği, böyle sorunlarda kontağın kapatılmasından sonra sistem tarafından arıza kodlarının silindiği, dolayısıyla yaşanan geçici hatanın sebebinin bulunamadığı söylendi. ayrıca ustadan aldığım bilgiler doğrultusunda, yaz aylarında mazotun aşırı ısınması sonucu motor kendini korumaya alıp 3.000 devrin geçilmesine izin vermemekteymiş. ki bana mantıklı geldi antalyada o gün hava sıcaklığı 40ın üzerindeydi. ayrıca böyle bi hatanın tekrarlamaması da bu görüşü destekledi. bir diğer konu da turbo valfleriymiş ki buna hiç girmek istemiyorum. allaha şükür benim aracımda bunlar normalmiş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightblue07

    arkadaslar aracımı servise götürdüm. bu şekilde bir sorunla ilk ve tek kez karşılaştımı söyledim. motorun herhangi bir arıza kaydı kaydetmediği, böyle sorunlarda kontağın kapatılmasından sonra sistem tarafından arıza kodlarının silindiği, dolayısıyla yaşanan geçici hatanın sebebinin bulunamadığı söylendi. ayrıca ustadan aldığım bilgiler doğrultusunda, yaz aylarında mazotun aşırı ısınması sonucu motor kendini korumaya alıp 3.000 devrin geçilmesine izin vermemekteymiş. ki bana mantıklı geldi antalyada o gün hava sıcaklığı 40ın üzerindeydi. ayrıca böyle bi hatanın tekrarlamaması da bu görüşü destekledi. bir diğer konu da turbo valfleriymiş ki buna hiç girmek istemiyorum. allaha şükür benim aracımda bunlar normalmiş..

    Bence tatmin edici bir cevap değil öyle şey olurmu kontak kapatınca arıza silinir bence bu işin içinde başka bişi var normalde beyin her türlü arızayı kaydeder ve sorulduğunda da söyler zira akü tarafından devamlı beslenir ha dese'ki kutup başı çıktı kayıt silindi hadi bi derece...ayrıca mazot olayı da bana pek inandırıcı gelmedi ama benim ustabaşına soracağım bu konuyu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: nightblue07

    arkadaslar aracımı servise götürdüm. bu şekilde bir sorunla ilk ve tek kez karşılaştımı söyledim. motorun herhangi bir arıza kaydı kaydetmediği, böyle sorunlarda kontağın kapatılmasından sonra sistem tarafından arıza kodlarının silindiği, dolayısıyla yaşanan geçici hatanın sebebinin bulunamadığı söylendi. ayrıca ustadan aldığım bilgiler doğrultusunda, yaz aylarında mazotun aşırı ısınması sonucu motor kendini korumaya alıp 3.000 devrin geçilmesine izin vermemekteymiş. ki bana mantıklı geldi antalyada o gün hava sıcaklığı 40ın üzerindeydi. ayrıca böyle bi hatanın tekrarlamaması da bu görüşü destekledi. bir diğer konu da turbo valfleriymiş ki buna hiç girmek istemiyorum. allaha şükür benim aracımda bunlar normalmiş..

    Bence tatmin edici bir cevap değil öyle şey olurmu kontak kapatınca arıza silinir bence bu işin içinde başka bişi var normalde beyin her türlü arızayı kaydeder ve sorulduğunda da söyler zira akü tarafından devamlı beslenir ha dese'ki kutup başı çıktı kayıt silindi hadi bi derece...ayrıca mazot olayı da bana pek inandırıcı gelmedi ama benim ustabaşına soracağım bu konuyu...


    umarım başıma bi iş açmaz. inanın ki esas nedenini çok merak ediyorum. sizlerin de görüşleri benim için çok önemli...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.