Şimdi Ara

türkiye şartlarında ideal motor hacmi nedir sizce

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
4.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet paylaşalım bence 1600cc



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Türkiye Şartlarında En İdeal Motor Hacmi

    Motor hacmi, satın almayı düşündüğünüz bir araç için dikkate alınması gereken önemli bir faktördür. Türkiye'nin trafik koşulları, yakıt fiyatları ve vergilendirme sistemi göz önüne alındığında, en ideal motor hacmini belirlemek için aşağıdaki hususları değerlendirmelisiniz:

    Yakıt Verimliliği: Daha küçük motor hacimli araçlar genellikle daha fazla yakıt verimliliğine sahiptir. Türkiye'nin yüksek yakıt fiyatları göz önüne alındığında, yakıt ekonomisi öncelikli ise daha küçük bir motor hacmini tercih etmeniz faydalı olacaktır.

    Trafik Koşulları: Şehir içi yoğun trafikte sıklıkla sıkışıp kalıyorsanız, daha küçük ve manevra kabiliyeti yüksek bir araç tercih etmek isteyebilirsiniz. Ancak, sık sık uzun yolculuklar yapıyorsanız, daha büyük bir motor hacmi size daha fazla güç ve hızlanma sağlayacaktır.

    Vergisel Farklılıklar: Türkiye'de motorlu taşıtlar vergisi (MTV), motor hacmi üzerinden hesaplanır. Daha büyük motor hacimli araçlar daha yüksek MTV öderler. Bu nedenle, bütçenizi göz önünde bulundurmanız ve motor hacmi seçiminde vergisel farklılıkları dikkate almanız önemlidir.

    Genel Kullanım: Aracınızı ağırlıklı olarak hangi amaçlarla kullanacağınızı düşünün. Şehir içi kısa mesafeler için daha küçük bir motor hacmi yeterli olabilirken, uzun yolculuklar, yük taşıma veya çekme gibi ihtiyaçlar daha büyük bir motor hacmi gerektirebilir.

    Türkiye şartlarında en ideal motor hacminin 1.2 ila 1.6 litre arasında olduğu söylenebilir. Bu hacim aralığı, yakıt verimliliği, performans ve vergisel avantajlar arasında iyi bir denge sunmaktadır. Ancak, bireysel ihtiyaçlarınız ve tercihleriniz doğrultusunda en uygun motor hacmini belirlemek için yukarıda belirtilen faktörleri dikkatlice değerlendirmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • evet geçtiğimiz yıllarda bu böyleydi,ama artık daha düşük hacimlerinden iyi sayılabilecek güçler elde edilebiliyor.Türkiye şartları derken vergi olayını göz önünde bulundurmak ilk şartlardan.bu yüzden düşük hacimli ve yüksek güç üreten araçlar ülkemize daha uygundur diye düşünüyorum...Örneğin 1.3 dizel bir makineden 90 hp güç ve düşük yakıt tüketimi elde edilebiliyor.Veya şöyle bir örnek te olabilir;şahinler bildiğimiz üzere 1.6 motor ve 80 hp güç üretirken artık 1.2 Albea da daha düşük vergi daha düşük yakıt tüketimiyle aynı gücü üretebiliyor..Yani 1.6 fazla bile kaçmaya başladı denebilir..
  • 1.3

    hem vergisi az hemde 1.6 kadar kuvvetliler artık

    hatta 240bg olanları bile var yani
  • aracin agirligina göre motor hacmi secilmeli....

    mesela bir atos sinifinda bir araca 1.0 litre....
    polo veya atos sinifinda 1.3.........

    vectra,passat 1.6.........

    e-serisi,bmw 5serisi 2,5litre...............
  • 1,6 ve 100 beygir yeter
  • c segmentinde (megan,civic,corolla,307,astra,jetta) 1.6
    d segmentinde (vectra,Laguna,Passat,407,Accord) 1.8 veya 2.0
    bence ve param olduğunda da ilk alacağım 1.8 16V veya 1.8 20V. motorlar en ideali. Güç bambaşka bir şey
    hem vergi hem yakıt. am güç de var. küçük hacimlerden yüksek güç alınması bana pek makul gelmiyo.
  • 1.3
  • arkadaşlar mesala araç 1590 cc olsun 2. nesl accentlerde 1320 mi mi1340 mı ne motor vardı o yüzden yüksek vergi ödüyordu
  • 1.4 motor ideali aslında ancak 1.6 fena durmuyor...
  • Bence c sinifi Türkiye için en ideal sınıf ve 1.6 ve altı dizel bir araç olmalı.
  • 1,4-1,6 arası
  • Bence 1600cc
  • 3,0 ın altı mobiletlere uygundur aslında ama maliye saolsun
  • 1,3 DİYEN ARKADAŞLAR YANILIYOR NEDENİ 1,6 İLE AYNI VERGİYİ ÖDÜYORUZ
  • quote:

    Orjinalden alıntı: murat2485

    1,3 DİYEN ARKADAŞLAR YANILIYOR NEDENİ 1,6 İLE AYNI VERGİYİ ÖDÜYORUZ




    evet arkadaşım sana katılıyorum 1.3 ile 1.6 arasında vergi kazancı yok bu kazanç sadece mutlijet palio ve albeada var motor hacmi yorumlarında gördüğüme göre çoğunluk 1.4 gibi bir yaklaşımda bulunmuş ben katılmıyorum hacim ne kadar kçük ise tam dolu yolculuk sırasında özellikle hızlanma ve yokuş tırmanlamalarda bayılıyor bence ideal motor 1.6 olmalı hem hacim büyük hemde güç fazla dolasıyle kasaya motor tam uyum içinde oluyor
  • Motor hacminin arabanın ağırlığı ile orantılı olmalı. 1.5 ila 1.6 normal. Arkadaş yazmış kalkış, hızlanma, rampa. Bunlardan önce en önemli faktör İNSAN. Her şey kullanıcının zevkine kalmış. Selamlar.
  • Aracin kullanildigi yere gore degisir. Ornegin Antalya, Konya icin 1.2 motor 70-75 HP idealken, Istanbul'da minimum 1.6 90HP bence gerekli.
  • Her zaman arabanın hak ettiği motorun kullanılması taraftarıyım ama naparsın işte. Türkiye.

    Türkiye için 1600 CC veya 1800 CC idealdir. 1801 olduğu anda vergi üst sınıfa işliyo bu da canımı sıkıyo benim.
  • bence eğer araç 1299cc den buyukse ister 1,5 olsun,ister 1,4 motor sonuçta 1,6motorla aynı vergiyi odeyeceksek kesinlikle 1,6motor tercih edilmeli.Dizeldede 1600ccye en yakın dizel motoru almak en iyi performansı saglayacaktır.Yok eger D sınıfı araç alıyorsanız 1,6 dizel olanı(tork'tan dolayı durumu kıvırıyor çünkü) ve mümkünse 1,8 olmadı 2,0 D sınıfına yakışır bir motor seçenegi olacaktır.Kısaca özetlemek gerekirse
    B segmentinde 1300cc altı
    C segmentinde 1600cc(1,4,1,5 le aynı vergiyi odedikten sonra olmuşken 1,6dizel)
    D segmentinde 1600cc ve üstü(1600cc sadece dizel tavsiye edebilrim,vergi avantajı için 1,8olabilir,2000cc ise D sınıfının gerçek kasasıdır sizide asla üzmez maddiyat hariç tabi)............saygılarımla
  • tsı motor tipleri,küçük motordan tek veya çift turboyla üretilen güçler bu dagılımı biraz bozmuştur ama gerek kullanım ömrü gerekse fiyat aralıgı insanı ister istemez gene bu tarz motorlardan uzak bırakıyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.