Şimdi Ara

Hyundai İX35 1.6 GDi LPG Tavsiyesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
2
Favori
20.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hayırlı olsun diyelim şimdiden üstat.
    Tabi otomatik vitesler 1.5 litre civarı daha fazla yakıyor, tam otomatik şanzıman olduğu için ama araç ve motor kalitesine göre tölare edilebilir diye düşünüyorum.
    Yakıt çok önemliyse eğer Dizel otomatik Style paket de alabilirsiniz. İmzamda gördüğünüz üzere, çoğu aracın en full paketinden daha doludur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Passenger

    Hayırlı olsun diyelim şimdiden üstat.
    Tabi otomatik vitesler 1.5 litre civarı daha fazla yakıyor, tam otomatik şanzıman olduğu için ama araç ve motor kalitesine göre tölare edilebilir diye düşünüyorum.
    Yakıt çok önemliyse eğer Dizel otomatik Style paket de alabilirsiniz. İmzamda gördüğünüz üzere, çoğu aracın en full paketinden daha doludur.


    Yakıt okadar önemli değil hocam Yılda 10 bin km civarı yapıyorum.10-11 Litrelere kadar kabulüm.Evet syle gayet dolu ama Cam tavan,Anahtarsız çalıştırma sebebiyle Elite düşünüyorum.Dizel için daha önce dizel bir araç almadım pek almayıda düşünmüyorum dizel araç pek sevmem.




  • Yahu arkadaşlar benzinle beraber lpg harcıyor dediğiniz olay eğer sıralı sistem ise, böyle bir şey yok. Şöyle ki;

    Sıralı sistemde, ilk çalıştırmada motor sıcaklığı 40 dereceye gelene kadar (genelde preset değer budur) benzinde çalışır, sonra lpg'ye geçer. Bu işlem zaten siz aracınızı park yerinden çıkarana kadar oluyor, 2-3 dakika benzinde çalışıyor, bu da bahsetmeye değmeyecek kadar az bir harcama.

    Bende 3 litrelik araç var, sıralı sistem Prins takılı ve aylık benzin tüketimim 20 TL'yi geçmez eğer istersem. Ki ben genelde benzinde biniyorum.

    Yani lpg'ye geçene kadar benzin harcaması öyle çok bir miktar değil.
  • http://www.hyundaiclubtr.com/forum.php

    Bu sitede bir konu açarak sorabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrebozkurt800

    Yahu arkadaşlar benzinle beraber lpg harcıyor dediğiniz olay eğer sıralı sistem ise, böyle bir şey yok. Şöyle ki;

    Sıralı sistemde, ilk çalıştırmada motor sıcaklığı 40 dereceye gelene kadar (genelde preset değer budur) benzinde çalışır, sonra lpg'ye geçer. Bu işlem zaten siz aracınızı park yerinden çıkarana kadar oluyor, 2-3 dakika benzinde çalışıyor, bu da bahsetmeye değmeyecek kadar az bir harcama.

    Bende 3 litrelik araç var, sıralı sistem Prins takılı ve aylık benzin tüketimim 20 TL'yi geçmez eğer istersem. Ki ben genelde benzinde biniyorum.

    Yani lpg'ye geçene kadar benzin harcaması öyle çok bir miktar değil.

    GDI motordan bahsediyoruz hocam.
    Klasik atmosferik bir ünite değildir bu. Doğrudan enjeksiyonlu bir sistemdir ki açılımı zaten Gasoline Direct Injection (Benzin Doğrudan Enjeksiyonu) anlamına gelir.
    TSI motor da tıpkı böyledir + olarak turbo vardır. Bu tür motorlarda yakıt, yanma odasına doğrudan enjektörle aktarıldığı için LPG takılsa dahi, benzin tüketiminin önüne geçilemiyor sıralı sistemle. Sadece sıvı likit sistemde bu olabiliyor, o da dediğimiz gibi masraflı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Passenger

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrebozkurt800

    Yahu arkadaşlar benzinle beraber lpg harcıyor dediğiniz olay eğer sıralı sistem ise, böyle bir şey yok. Şöyle ki;

    Sıralı sistemde, ilk çalıştırmada motor sıcaklığı 40 dereceye gelene kadar (genelde preset değer budur) benzinde çalışır, sonra lpg'ye geçer. Bu işlem zaten siz aracınızı park yerinden çıkarana kadar oluyor, 2-3 dakika benzinde çalışıyor, bu da bahsetmeye değmeyecek kadar az bir harcama.

    Bende 3 litrelik araç var, sıralı sistem Prins takılı ve aylık benzin tüketimim 20 TL'yi geçmez eğer istersem. Ki ben genelde benzinde biniyorum.

    Yani lpg'ye geçene kadar benzin harcaması öyle çok bir miktar değil.

    GDI motordan bahsediyoruz hocam.
    Klasik atmosferik bir ünite değildir bu. Doğrudan enjeksiyonlu bir sistemdir ki açılımı zaten Gasoline Direct Injection (Benzin Doğrudan Enjeksiyonu) anlamına gelir.
    TSI motor da tıpkı böyledir + olarak turbo vardır. Bu tür motorlarda yakıt, yanma odasına doğrudan enjektörle aktarıldığı için LPG takılsa dahi, benzin tüketiminin önüne geçilemiyor sıralı sistemle. Sadece sıvı likit sistemde bu olabiliyor, o da dediğimiz gibi masraflı.

    Pardon ben bahsi geçen arabadaki motorun GDI değil de, klasik atmosferik olduğunu düşündüm bir an. Bizdeki gibi manifoldda değil tabii direkt enj.

    Yalnız diğer bir handikap var, o da GDI ve benzeri motorlardaki valflerin (sübaplar) LPG'ye karşı eski tip atmosferikler kadar dayanıklı olmadığı ve lpg'nin yüksek yanma ısısı karşısında zamanla eridiği yönünde.

    Bunun için Prins valvecare denilen valf yağlama sistemini geliştirdi gerçi ama onun hakkında da tecrübe sahibi değilim.




  • En basta Qq almak daha mantikli olmazmi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar sizce ix35 e lpg taktırmak mantıklı mı yakıt konusunda çok ekonomik oluyor mu? uzun yolda 90-100 'ü geçmeyecek şekilde hızla sürülecek araç bu durumda style modeli ile ortalama yakıt tüketimi konusunda bilgi verebilir misiniz lütfen
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.