Karoserinde dengesiz tepkiler yaratmayan ix35, güvenilir bir sürüş tecrübesi yaşatıyor.Önden çekişli olan ix35 1.6, yol tutuşu konusunda sürücüsünü zor durumda bırakmıyor.Sınırlar dahilinde oldukça keyifli olan sürüş özellikleri, sınırlar zorlandığında devreye giren elektronik yardımcılarla tekrar aynı güvenli çizgiye girmekte zorlanmıyor.ESP 'nin standart donanım listesinde sulunuyor olması da oldukça önemli..
Bu haftaki otobaher dergisinden ;
Motor hacminin 1.6 lt olması, gücü ve torkuyla çok etkisiz olacağı izlenimi yaratmasın.Her ne kadar bu haftaki " Sürüş izlenimi" yazılarımızda turbo destekli motorların keyfinden bahsetmiş olsak da atmosferik üniteler de umut vermeye devam ediyor.6300 d/d' de 135 HP maksimum güç üreten ünite, 4850 d/d' de 168 Nm maksimum tork üretiyor.Atmosferik bir ünitenin karekterine uygun olarak yüksek devirlerde güç ve torkunu üreten motor alt devirlerde birer cansız.Devir yükseltildiğinde hızlanma konusunda tatminkar bir seviye yakalanıyor.Ara hızlanmalarda ise etkileyici olmaktan oldukça uzak..
Bu haftaki otobaher dergisinden ;
1.6 lt'lik atmosferik motor, önden çekiş, 6 ileri manuel şanzıman ve 1502 kg'lik boş ağırlık birlikteliği düşünüldüğünde, benzerlerinden çok farklı hızlanma ve esneklik verileri ortaya çıkmadı.7.9 lt/100 km' lik ortalama test tüketimi de fena sayılmaz.Bu konuda da sınıfının ortalamalarına ulaşılmış.Başlangıç fiyatıyla gelen çekicilik zengin standart donanım, makul hızlanma ve yakıt tüketimi değerleriyle artıyor..
Yenilikçi tasarım: Ön konsoldaki çizgilerde simetriye önem gösterilmiş.Kontrol tuşlarının iri tasarımları da kullanışlı..
Bu haftaki otobaher dergisinden ;
Sigorta danışmanı ( dizel araç düşünenenler çok iyi okusun )
Soru: İki ay önce yeni ford focus dizel style plus aldım.Sivastayım ve daha aracım 500 km deyken mazot filtresi dondu ve hiçbir uyarı yapılmadığı halde grantiye girmez diyerek fiyatını benden tahsil ettiler.Aracımı korkumdan kullanamıyorum.Ben de onlara " bu durumda Ankara'nın doğusunda dizel ford satmayın her 500 km'de ben 150 tl mi ödeyeceğim diyorum cevap yok. Ford genel müdürlüğü de sorunuma geçiştirici cevap veriyor.Üstelik bana önerdikleri firmadan dizel yakıt aldım , üstelik içine katkı maddesi ( donmaya karşı) koydurmuştum ne yaptırmalıyım ??
Cvp
Karşılaştığınız bu arızayı aracaınızın üretiminden kaynaklanan bir hata yerine ülkemizin şu sıralarda yaşadıgı iklim koşullarından aracınızın etkilenmesi olarak düşünmeniz daha doğru olacaktır. Otomobilizde kullanılan dizel motor " common rail" tipi yakıt sistemidir.common rail yakıt sistemlerinin karakteristik özelliği enjektörlerin yüksek çalışma basıncına sahip olmasıdır.Bu özelliği kaliteli motorinin kullanılmasını gerektirdiği gibi bu motorinin de mükemmel süzülmesini gerektirir..
Depoda bulunan motorin soğuğun ve hava sıcaklıgının etkisiyle tıpkı suyun buza dönüşmesi gibi kristalleşerek katılaşır.Kristalleşen motorin adeta şekerleşmiş bal kıvamında olur akıcılığı azalır.Mazot bu haliyle ince yakıt filtresini geçemez gözenekleri tıkar deforme eder motor çalışmaz..vs.vs.
Sonuç olarak ustamız tavsiyelerde bulunmuş.. Yakıt deponuzu mümkün olduğunda maksimum seviyede tutun Aracınızı günde bir defa çalıştırın Katkı maddeleri kullanarak donma noktasını düşürün Aracı kapalı yerlere parkedin kuzey rüzgarlarına açık yerlere park etmeyin Aracınızın kaput ve motor bölümünü izolasyon maddesi ( Battaniye, örtü gibi) kaplayarak kaput altı ısısının düşmesini engelleyin. Aracınızın mtoor tarafını bina barak gibi rüzgar almayan yerelere yakın park edin vs vs
Bunları yapacaksam ne işim var dizel motorda ayrıca belli bir km den sonrada ağır bakımları vs var.. Dizel motoru iki defa düşnmek lazım..Yılda 30000 yapıyorsanız ok ama aşağısı ise LPG 10 bin ve aşağısı ise benzin kalsın :)
mybestfriendim
heyacan konusunda tiquan formunda cevabını aldın sanırım. herkeze saygı duymak gerek. yoksa toplum ıcınde bu sekılde laf yemen kacınılmaz olur....
quote:
Orijinalden alıntı: KAJUMAJU
mybestfriendim
heyacan konusunda tiquan formunda cevabını aldın sanırım. herkeze saygı duymak gerek. yoksa toplum ıcınde bu sekılde laf yemen kacınılmaz olur....
Dostum lütfen bu forumda milleti bilinçlendirecek bilgilendirecek konuları yazalım..polemik istemiyoruz biz forumdaşlar :)
Üreticiler fizik kurallarına karşı mı gelsin? Mazot -30'larda donuyor arkadaşım. Bu yıllardır bilinen birşey. Yıllardır da bunun çözümü arabayı kuytu köşeye park etmek, yüzünü açıkta bırakmayacak şekilde bırakmak, kapalı otoparkta bırakmak. İzole etmek vs. Bunun çözümü yıllardır bu. Başka çözümü yok. Fizik kurallarını değiştiremez ya üreticiler... Soğuk memlekette yaşıyorsanız ve bu kadar zahmete girmek istemiyorsanız, alın benzinli binin... Sibirya'da kamyonlar, otobüsler bile benzinli... Bunda ekstrem bir durum yok. Üreticiye cödürdeyecek bir durum da yok... Sivas, Erzurum vs. sınırdalar. Arabanızı az birşey kollarsanız sorun olmaz. Arabanın bu sorunu yaşama ihtimalinin olduğu gün sayısı da yılda 20 günden fazla olmayabilir... O zaman üretici niye satmasın? Tüketicinin biraz bilinçli olması gerekmez mi? Fizik kanunu neticede...
Bu kış benim iki defa dondu Afyonda,-27 ve -29 derece oldu iki gece. Burdakiler bir depo mazota 1-2lite benzin koyuyorlar o zaman donmuyormuş ben zarar filan verebilir diye koymadım donmayı önleyici mazot katkısı attım ama yemedi
quote:
Orijinalden alıntı: mybestfriendim
peşpeşe mesaj atarak post kasmayınız, mesajlarınızı toplayıp bir mesaj altına yazınız....
quote:
Orijinalden alıntı: mybestfriendim
quote:
Orijinalden alıntı: KAJUMAJU
mybestfriendim
heyacan konusunda tiquan formunda cevabını aldın sanırım. herkeze saygı duymak gerek. yoksa toplum ıcınde bu sekılde laf yemen kacınılmaz olur....
Dostum lütfen bu forumda milleti bilinçlendirecek bilgilendirecek konuları yazalım..polemik istemiyoruz biz forumdaşlar :)
Madem bilinçlendirmek istiyorsun niye her konuda post yapıp dizelden korkulur diyorsun? Bir sen bilmiyordun herhalde -20 dereceden sonra motorinin risk taşıdığını. O focus style arac sahibi de olayı neden garantiye dayatmis anlamadım. Ama soğuk bölgelerde bu tarz hadiselerin gelmesi gayet normal. Dizele tas atana kadar almasaymis. Kendinizi keriz gibi mi hissediyorsunuz acaba benzinli araca biniyorum diye. Sonra da dizele laf sokmadan duramiyonuz. O ix35 1,6 dizel olsaydı kabede tavaf eder gibi dönüp tapinirdiniz heralde
Biraz abartı bilgi vereyim. Dizel yakıtta yaklaşık -10'dan sonra bulutlanma başlar. Soğuk memlketlerde dizel almamak gerekir. Ruslar dizel kamyon bile kullanmaz. Tankları da benzinlidr. Detayları şurdan okuyabilirsiniz (alıntıdır):
YAKITIN SOĞUKTA AKIŞ PERFORMANSI
TANIM: Düşük sıcaklıklarda yakıtın özelliklerini koruma yeteneği soğukta akış performansı olarak adlandırılır. Dizel yakıtın en fazla % 20si göreceli olarak ağır moleküllerden (parafin) oluşabilir. Düşük sıcaklıklarda bu ağır parafin molekülleri ayrışarak pafin mumu oluşturur ve çökelirler, yakıt hat ve filtrelerinin tıkanmasına neden olurlar. Bu durum motorun güç kaybetmesine ve/veya stop etmesine neden olur.
Bu çökelmenin oluşacağı sıcaklık, yakıtın hangi bölgenin petrolünden üretildiğine, yakıtın tipine ve kaynama sıcaklık bölgesine bağlıdır. Yüksek parafin yüzdesi demek çökelme sıcaklığının yüksek olması (daha çabuk çökelmenin başlaması) ve soğukta çalışma performansının düşmesi demektir.
ÖLÇME YÖNTEMİ: Bir yakıtın soğukta akış performansını hassas olarak tayin etmek, gerçek bir motorda çalışma problemlerinin başladığı sıcaklığı ölçmekle mümkündür. Kontrollü koşullar altında ve düşük sıcaklıklarda test için geliştirilmiş bir dinamometre (bremze) üzerinde bu test yapılabilir. Bu test için seçilecek motorun, o dönemde kullanımda olan ve düşük sıcaklıklara hassaslığı en fazla olduğu tesbit edilen motor olması gerekir. Bu motorun problemsiz olarak çalışabildiği en düşük sıcaklık, o dizel yakıtı için en düşük çalışılabilir sıcaklık olarak tesbit edilir.
Bütün kış dizel yakıtları için bu motor testini uygulamak pratik olmayacaktır. Bu yöntem yerine, en düşük çalışılabilir sıcaklığı yaklaşık olarak tesbit etmek için çeşitli laboratuar analizleri geliştirilmiştir. Bu analiz yöntemleri sıklıkla kullanılmaktadır ama herbirinin ayrı ayrı sakınca (veya dezavantajları) bulunmaktadır.
Geçmişte, dizel yakıtların en düşük çalışılabilir sıcaklıklarını tesbit etmek için bulutlanma noktası (cloud point-ISO 3015 veya ASTM D 2500 standartları) veya akma noktası (pour pointASTM D 97) değerleri kullanılmıştır. Gerçekte bu değerlerin hiçbiri tam olarak dizel yakıtın bir araçtaki en düşük çalışılabilir sıcaklık değerini kestirmek-tahmin etmek için yeterli değildir. Eğer dizel yakıt, düşük sıcaklıklarda çalışma özelliklerini arttırıcı katıklar içeriyorsa bu kriterler yanlış sonuçlar verecektir. Doğru nokta bulutlanma noktası sıcaklığı ile akma noktası sıcaklığı arasında bir değerdir.
Bulutlanma noktası (cloud point) sıcaklığı, dizel yakıtı soğutulduğunda ilk parafin mumunun görünür hale geldiği sıcaklıktır. Bu değer, araçta çalışma problemlerinin oluşmaya başladığı sıcaklığın üstünde bir değerdir. Pek çok yakıt bu sıcaklığın altındaki değerlerde tatmin edici çalışmaya izin verir. Çünkü bu sıcaklıklarda oluşan çok ince parafin kristalleri filtre ve yakıt sisteminden rahatlıkla geçebilir.
Akma noktası (pour point) sıcaklığı ise, dizel yakıtının çökelen parafin kristalleri nedeni ile akabildiği en düşük sıcaklıktır.
Akma noktası sıcaklığı genellikle bulutlanma noktası sıcaklığından ve en düşük çalışılabilir sıcaklıktan daha düşüktür. Çünkü yakıt hala bütün olarak akabilmesine rağmen parafin mumu kristalleri yakıt filtrelerini ve yakıt hatlarını tıkayabilir.
Günümüzde Soğukta Filtre Tıkanma Noktası (Cold Filter Plugging Point-CFPP) testi (IP309 veya EN 116:1981 standartları) sıkça uygulanmaktadır. Bu test, parafin kristallerinin filtreden yakıt geçişine, performansı etkileyecek derecede tıkaması nedeni ile, izin vermediği sıcaklığı belirler.
Soğukta Filtre Tıkanma Noktası (Cold Filter Plugging Point-CFPP) testi için kabul edilebilir koşul, belirli bir sıcaklıkta toplam 20 mi. yakıtın 45 mikrometre nominal açıklığı bulunan bir süzgeçten 60 saniyede geçmesidir. Bu koşul sağlanamayıncaya kadar yakıtın her 1°C sıcaklık düşümünde test tekrarlanır.
Tıkanma Noktası (Cold Filter Plugging PointCFPP) testi için kabul edilebilir koşul, belirli bir sıcaklıkta toplam 20 mL. yakıtın 45 mikrometre nominal açıklığı bulunan bir süzgeçten 60 saniyede geçmesidir. Bu koşul sağlanamayıneaya kadar yakıtın her 1°C sıcaklık düşümünde test tekrarlanır. Yakıtın açıklanan koşullarda süzgeçten geçtiği en düşük sıcaklık, o dizel yakıtının Soğukta Filtre Tıkanma Noktası (Cold Filter Plugging PointCFPP) sıcaklığı olarak alınır. Gerçi bu test çalışan gerçek bir yakıt sisteminin tam olarak yerini tutamaz ama CFPP testi ile gerçek bir sistemin performansı arasında bir uyum vardır. Bu test yönteminin tek kısıtlaması ise CFPP testi ile tesbit edilen sıcaklık ile buIutlanma noktası (cloud point) sıcaklığı arasındaki maksimum farkın 10Co olması gerekliliğidir.
Eğer bu fark 10°C dan fazla ise, araç, yakıt sıcaklığı CFPP noktasından yukarıda olmasına rağmen performans kayıplarına uğrayabilir.
SOGUKTA AKIŞ PERFORMANSINI ARTTIRMAK: Dizel yakıtın soğukta akış performansını arttırmak için çeşitli katıklar kullanılmaktadır. En yaygını [Middle Distillate Flow ImproversMDFls] adındaki akışkanlık geliştirici katkılardır. Bu katık düşük sıcaklıklarda ortaya çıkan paratin mumu kristalleri ile birbirini etkiler ve bu kristallerin daha küçük boyutlu kalmalarını sağlar. Böylece oluşan kristallerin filtre ve/veya yakıt sistemlerinin tıkanması önlenir, yakıt kullanılabilir formda kalır.
Bu katkının yakıtın bulutlanma noktasına bir etkisi olmaz ancak CFPP sıcaklığını düşürür. Bu nedenle CFPP değeri, eğer MDFls katığı kullanılmış ise yakıtın soğuk hava performansının belirlenmesinde kullanılabilir.
DiZEL YAKITINA GAZYAGI VEYA BENZİN KATMAK Bazı araç üreticilerinin bakım-kullanım, dizel yakıtının gazyağı (kerosine) veya benzin ile karıştırılabileceği belirtilmektedir. Amaç, çok soğuk ortamlarda yakıtın akış performansının iyileştirilmesidir.
Gazyağı (kerosine) ancak çok özel şartlar oluştuğunda ve başka bir çözüm bulunamadığında eklenmeli ve hiçbir zaman oran % 50 yi aşmamalıdır. Çünkü gazyağı, araç gücünün düşmesine ve yakıt sisteminde aşınmaların artmasına neden olur. Bazı ülkelerde kullanımı yasaktır çünkü vergi yükü otomotiv sektöründe kullanıma göre düzenlenmemiştir.
Benzin hiçbir koşulda motorine eklenmemelidir. Çünkü, benzin dizel yakıtının parlama noktasını çok aşağı çeker ve araç içi veya dışında büyük zararlara neden olabilecek problemlere yol açabilir.
Yakıtın soğukta akış performansını arttırmak. için yakıt çeşitli yöntemlerle ısıtılabilir. Ancak yakıt sıcaklığının hiçbir zaman 52°Cüzerine çıkmasına izin verilmemelidir. Çünkü azalan viskosite nedeni ile yakıttan elde edilen güç azalacaktır. Ayrıca düşük viskosite nedeni ile yakıtın yağlama yeteneği de azalacak ve yakıt sisteminde problemlere yol açacaktır.
SU, TORTU VE MİKROPLARIN YOL AÇTIĞI KİRLİLİK:
SU KİRLİLİĞİ: Su, dizel yakıta kolaylıkla karışabilir ve yakıtın içinden tümü ile yok edilmesi mümkün değildir. Su kirliliği aşağıdaki nedenlerden ortaya çıkabilir. · Depolama tank havalandırmaları, sıcaklık değişimlerinden veya yakıt ikmallerinden sonra nemli havaya açılıyorsa, · Sıcaklık düştüğünde hava içindeki nem yoğuşuyorsa, · Depolama tankları yağmura karşı yeterince korumalı değilse, · Taşıma sırasında yakıt tanklarına su giriyorsa.
Dizel yakıtı içinde suyun bulunması; · Mikropların oluşmasını (bakteri ve mantar gibi) hızlandırabilir, bunlarda filtrelerin tıkanmasına neden olurlar. · Paslanma ve aşınmalara (özellikle yakıt sistemlerinde) neden olabilir. · Bulanık renkli akaryakıta neden olur, eski berrak haline dönmesi zaman alır. · Su ile birlikte bulunması olası olan tuz korozyon ve birikinti oluşmasının en büyük nedenidir. Yoğunlukla enjektör ve sekmanlarda birikintilere, yakıt sistemi parçalarında hızlı aşınmalara yol açarlar.
TORTU: Tortu aşağıdaki maddelerden oluşur: · Yakıt tankları ve hatlarından gelen pas ve metal parçacıkları. · Kötü saklama koşulları nedeni ile yakıta karışan kirlilik. · Hava sıcaklığındaki değişimlere bağlı olarak havalandırma aracılığı ile havadan karışan toz, gaz aerosol, vs. · Kararlı olmayan yakıt bileşiklerinden gelen organik kirlilikler. · Bulutlanma sıcaklığının altına kadar inen yakıt scaklıkları nedeni ile oluşmuş olan parafin mumu.
Tortu, araç yakıt ve dağıtım filtrelerinin tıkanmasına, yakıt sistemlerinde ve motorun kendisinde paslanmaya ve aşınmalara neden olur. Tortular genellikle filtre ve süzgeçlerde tutularak sisteme gitmeleri engellenebilir. Ancak bu sık filtre değiştirmeyi gerektirir, maliyetlerin ve iş kayıplarının artmasına neden olur. Ayrıca filtrelerden geçebilecek tortular yukarıda açıklanan problemleri yaratmaya yetebilir. · Yakıtın kirlenmesini önlemek, · Yakıtı dinlendirerek tortuların aşağıya çökmesini sağlamak ve daha sonra bunları tahliye etmek etkili ve kolay uygulanabilir önlemlerdir.
MİKROPLAR: Dizel yakıtı rafineride üretildiğinde steril durumdadır. Ancak taşıma ve depolama sırasında mikroplar havalandırmalar aracılığı ile yakıta ulaşırlar ve maya, mantar ve bakterileri oluşturarak dizel yakıtı kirletirler. Bu organizmalar yakıt içerisinde canlı kalır ve ancak suyun olması durumunda çoğalabilirler.
Mikroplar, yakıta bulanık bir görüntü verirler. Filtrelerin tıkanmasına ve motor performansının düşmesine neden olurlar. Mikroplar nedeni ile ortaya çıkan kirlilik, yakıttaki su miktarı minimize edilerek azaltılabilir. Bu nedenle;
· Depolama tankları doğru projelendirilmeli, imal edilmeli ve iyi bakıma tabi tutulmalıdır. · Suyun tanklara girmesi engellenmelidir. · Tank dibinde biriken su düzenli olarak tahliye edilmelidir.
KİRLİLİK NASIL ÖLÇÜLÜR: Tortunun ölçülmesi ASTM D1796 standartına göre uygulanan santrifüj metodu ile yapılır. Su ve tortu miktarları, orjinal miktarın hacimsel olarak % si ile gösterilir. Tipik standart maksimum % 0.05 (500 ppm) dir.
Su ve tortu ayrı ayrı olarak belirtiliyor ise bu oranlar su miktarı için 500 ppm, tortu için ise 100 ppm.dir. Bu kirliliklerin ayrı ayrı belirlenmesi için ASTM D 1744 standartına uyulur.
DİZEL YAKITIN FİLİTRELENESİLİRLİK ÖZELLiGi: Dizel yakıtın filitrelenebilirliği, yakıtın filtreden tıkanmadan geçebilme yeteneği olarak tanımlanabilir. Aşağıdaki karakteristikleri aracılığı ile belirlenir.
Sigorta danışmanı ( dizel araç düşünenenler çok iyi okusun )
Soru: İki ay önce yeni ford focus dizel style plus aldım.Sivastayım ve daha aracım 500 km deyken mazot filtresi dondu ve hiçbir uyarı yapılmadığı halde grantiye girmez diyerek fiyatını benden tahsil ettiler.Aracımı korkumdan kullanamıyorum.Ben de onlara " bu durumda Ankara'nın doğusunda dizel ford satmayın her 500 km'de ben 150 tl mi ödeyeceğim diyorum cevap yok. Ford genel müdürlüğü de sorunuma geçiştirici cevap veriyor.Üstelik bana önerdikleri firmadan dizel yakıt aldım , üstelik içine katkı maddesi ( donmaya karşı) koydurmuştum ne yaptırmalıyım ??
Cvp
Karşılaştığınız bu arızayı aracaınızın üretiminden kaynaklanan bir hata yerine ülkemizin şu sıralarda yaşadıgı iklim koşullarından aracınızın etkilenmesi olarak düşünmeniz daha doğru olacaktır. Otomobilizde kullanılan dizel motor " common rail" tipi yakıt sistemidir.common rail yakıt sistemlerinin karakteristik özelliği enjektörlerin yüksek çalışma basıncına sahip olmasıdır.Bu özelliği kaliteli motorinin kullanılmasını gerektirdiği gibi bu motorinin de mükemmel süzülmesini gerektirir..
Depoda bulunan motorin soğuğun ve hava sıcaklıgının etkisiyle tıpkı suyun buza dönüşmesi gibi kristalleşerek katılaşır.Kristalleşen motorin adeta şekerleşmiş bal kıvamında olur akıcılığı azalır.Mazot bu haliyle ince yakıt filtresini geçemez gözenekleri tıkar deforme eder motor çalışmaz..vs.vs.
Sonuç olarak ustamız tavsiyelerde bulunmuş.. Yakıt deponuzu mümkün olduğunda maksimum seviyede tutun Aracınızı günde bir defa çalıştırın Katkı maddeleri kullanarak donma noktasını düşürün Aracı kapalı yerlere parkedin kuzey rüzgarlarına açık yerlere park etmeyin Aracınızın kaput ve motor bölümünü izolasyon maddesi ( Battaniye, örtü gibi) kaplayarak kaput altı ısısının düşmesini engelleyin. Aracınızın mtoor tarafını bina barak gibi rüzgar almayan yerelere yakın park edin vs vs
Bunları yapacaksam ne işim var dizel motorda ayrıca belli bir km den sonrada ağır bakımları vs var.. Dizel motoru iki defa düşnmek lazım..Yılda 30000 yapıyorsanız ok ama aşağısı ise LPG 10 bin ve aşağısı ise benzin kalsın :)
çok komik motor kaputunu battaniye ile saracakmışız , bir tane varmı piyasada? arabanın parçalarını yeterince yalıtımlı yapma mazot donsun sonra arabayı niye battaniyeye sarmadın? niye kuzeye bıraktın? böyle saçmalık mı olur
Haftasonu Ankara ekibi olarak inceledik ix35'i.
Kesinlikle çok kaliteli bir araç olmuş.
Otomatik vites olayı 1.6 motorla birlikte olsaymış daha da çok satardı diye düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
Haftasonu Ankara ekibi olarak inceledik ix35'i.
Kesinlikle çok kaliteli bir araç olmuş.
Otomatik vites olayı 1.6 motorla birlikte olsaymış daha da çok satardı diye düşünüyorum.
vay haluk 23
bizim başlıkta görmek ve bu güzel cümleleri okumak gurur verdi.
ankara ekibinden geçtiyse tamamdır zaten
otomatik vites değilde biz 1.6 dizeli gelirse diye çok korkuyoruz.qq gibi her köşe başında aracımızdan görmek istemiyoruz.
quote:
Orijinalden alıntı: dermeister01
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
Haftasonu Ankara ekibi olarak inceledik ix35'i.
Kesinlikle çok kaliteli bir araç olmuş.
Otomatik vites olayı 1.6 motorla birlikte olsaymış daha da çok satardı diye düşünüyorum.
vay haluk 23
bizim başlıkta görmek ve bu güzel cümleleri okumak gurur verdi.
ankara ekibinden geçtiyse tamamdır zaten
otomatik vites değilde biz 1.6 dizeli gelirse diye çok korkuyoruz.qq gibi her köşe başında aracımızdan görmek istemiyoruz.
İç mekan malzeme kalitesi ve işçilik son dönemlerde gördüğüm araçlar içinde belki de en iyisi.
Koltuklar çok başarılı.
Görüş açıları çok iyi.
Ses sistemi çok iyi.
Donanım ciddi çok iyi.
Test sürüşü yapamadım daha.
Benzinli ve düz vites bir araç alacak olsam, test sürüşünde yalıtım gibi diğer noktalara da baktıktan sonra o gün kaporayı yatırırdım.
Her köşe başında aynı aracı görmek beni kesinlikle rahatsız etmez bu arada.
O aracın ciddi olarak öne çıktığı bir (ya da daha fazla) özelliği olduğunu düşünürüm.
Önceki Hyundai modellerinde bu özellik fiyat idi.
Şimdi kalite olayı öne çıkmış.
Fiyatı da rakiplerine göre hesaplı sayılabilir yine de.
Araçlarınıza güle güle binin arkadaşlar.
Selamlar.
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
quote:
Orijinalden alıntı: dermeister01
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
Haftasonu Ankara ekibi olarak inceledik ix35'i.
Kesinlikle çok kaliteli bir araç olmuş.
Otomatik vites olayı 1.6 motorla birlikte olsaymış daha da çok satardı diye düşünüyorum.
vay haluk 23
bizim başlıkta görmek ve bu güzel cümleleri okumak gurur verdi.
ankara ekibinden geçtiyse tamamdır zaten
otomatik vites değilde biz 1.6 dizeli gelirse diye çok korkuyoruz.qq gibi her köşe başında aracımızdan görmek istemiyoruz.
İç mekan malzeme kalitesi ve işçilik son dönemlerde gördüğüm araçlar içinde belki de en iyisi.
Koltuklar çok başarılı.
Görüş açıları çok iyi.
Ses sistemi çok iyi.
Donanım ciddi çok iyi.
Test sürüşü yapamadım daha.
Benzinli ve düz vites bir araç alacak olsam, test sürüşünde yalıtım gibi diğer noktalara da baktıktan sonra o gün kaporayı yatırırdım.
Her köşe başında aynı aracı görmek beni kesinlikle rahatsız etmez bu arada.
O aracın ciddi olarak öne çıktığı bir (ya da daha fazla) özelliği olduğunu düşünürüm.
Önceki Hyundai modellerinde bu özellik fiyat idi.
Şimdi kalite olayı öne çıkmış.
Fiyatı da rakiplerine göre hesaplı sayılabilir yine de.
Araçlarınıza güle güle binin arkadaşlar.
Selamlar.
haluk abi selam....
aynı şeyleri elantra içinde söyleyebilrmisin ?
elantra test yazında beğendiğini hatırlıyorum....
quote:
Orijinalden alıntı: cıvıcem
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
quote:
Orijinalden alıntı: dermeister01
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
Haftasonu Ankara ekibi olarak inceledik ix35'i.
Kesinlikle çok kaliteli bir araç olmuş.
Otomatik vites olayı 1.6 motorla birlikte olsaymış daha da çok satardı diye düşünüyorum.
vay haluk 23
bizim başlıkta görmek ve bu güzel cümleleri okumak gurur verdi.
ankara ekibinden geçtiyse tamamdır zaten
otomatik vites değilde biz 1.6 dizeli gelirse diye çok korkuyoruz.qq gibi her köşe başında aracımızdan görmek istemiyoruz.
İç mekan malzeme kalitesi ve işçilik son dönemlerde gördüğüm araçlar içinde belki de en iyisi.
Koltuklar çok başarılı.
Görüş açıları çok iyi.
Ses sistemi çok iyi.
Donanım ciddi çok iyi.
Test sürüşü yapamadım daha.
Benzinli ve düz vites bir araç alacak olsam, test sürüşünde yalıtım gibi diğer noktalara da baktıktan sonra o gün kaporayı yatırırdım.
Her köşe başında aynı aracı görmek beni kesinlikle rahatsız etmez bu arada.
O aracın ciddi olarak öne çıktığı bir (ya da daha fazla) özelliği olduğunu düşünürüm.
Önceki Hyundai modellerinde bu özellik fiyat idi.
Şimdi kalite olayı öne çıkmış.
Fiyatı da rakiplerine göre hesaplı sayılabilir yine de.
Araçlarınıza güle güle binin arkadaşlar.
Selamlar.
haluk abi selam....
aynı şeyleri elantra içinde söyleyebilrmisin ?
elantra test yazında beğendiğini hatırlıyorum....
Arkadaşım merhaba,
O gün Elantrayı da (bir kez daha) inceledik ekip olarak :)
Elantrayı da beğeniyorum ve benzinli otomatik olarak en başarılı araçlardan birisi kesinlikle.
Ama ix35 malzeme ve işçilik kalitesi olarak Elantradan daha başarılı olmuş.
Elantra da iyi ama ix35 çok çok iyi.
Test sürüşü yapayım, detayları paylaşırım.
Selamlar.
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
quote:
Orijinalden alıntı: cıvıcem
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
quote:
Orijinalden alıntı: dermeister01
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
Haftasonu Ankara ekibi olarak inceledik ix35'i.
Kesinlikle çok kaliteli bir araç olmuş.
Otomatik vites olayı 1.6 motorla birlikte olsaymış daha da çok satardı diye düşünüyorum.
vay haluk 23
bizim başlıkta görmek ve bu güzel cümleleri okumak gurur verdi.
ankara ekibinden geçtiyse tamamdır zaten
otomatik vites değilde biz 1.6 dizeli gelirse diye çok korkuyoruz.qq gibi her köşe başında aracımızdan görmek istemiyoruz.
İç mekan malzeme kalitesi ve işçilik son dönemlerde gördüğüm araçlar içinde belki de en iyisi.
Koltuklar çok başarılı.
Görüş açıları çok iyi.
Ses sistemi çok iyi.
Donanım ciddi çok iyi.
Test sürüşü yapamadım daha.
Benzinli ve düz vites bir araç alacak olsam, test sürüşünde yalıtım gibi diğer noktalara da baktıktan sonra o gün kaporayı yatırırdım.
Her köşe başında aynı aracı görmek beni kesinlikle rahatsız etmez bu arada.
O aracın ciddi olarak öne çıktığı bir (ya da daha fazla) özelliği olduğunu düşünürüm.
Önceki Hyundai modellerinde bu özellik fiyat idi.
Şimdi kalite olayı öne çıkmış.
Fiyatı da rakiplerine göre hesaplı sayılabilir yine de.
Araçlarınıza güle güle binin arkadaşlar.
Selamlar.
haluk abi selam....
aynı şeyleri elantra içinde söyleyebilrmisin ?
elantra test yazında beğendiğini hatırlıyorum....
Arkadaşım merhaba,
O gün Elantrayı da (bir kez daha) inceledik ekip olarak :)
Elantrayı da beğeniyorum ve benzinli otomatik olarak en başarılı araçlardan birisi kesinlikle.
Ama ix35 malzeme ve işçilik kalitesi olarak Elantradan daha başarılı olmuş.
Elantra da iyi ama ix35 çok çok iyi.
Test sürüşü yapayım, detayları paylaşırım.
Selamlar.
haluk abi çok teşekkürler.... hyundai gerçekten çok gelişti son yıllarda...
nasipse yılsonu gibiniyeim var elantra için... sendende bunları duymak çok güzel...
test sürüşü tekrar yaparsan izlenimlerini merakla beliyoruz....
saygılar...
mybestfriendim
sonunda cezayı yedi keşke atılsaydı, bu ceza ona az kalmış diğer arkadaşlarada formu böldüğüm için kusura bakmayın...
quote:
Orijinalden alıntı: KAJUMAJU
mybestfriendim
sonunda cezayı yedi keşke atılsaydı, bu ceza ona az kalmış diğer arkadaşlarada formu böldüğüm için kusura bakmayın...
forumun bölünmesi benimde hiç hoşuma gitmiyor gerçektende mesela bakın forumun müdavimlerinden haluk23 görüşlerini buraya yazmış halbuki ana başlık burası değil, diğer insanlarda böyle yanılgıya düşüyor.