Şimdi Ara

Hyundai ix35 İnceleme ve Sürüş İzlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
17.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhaba,

    Bilenler bilir Avrupa'daki ilk i30 sahiplerinden biriyim, Türkiye'ye gelmeden 2007 Ağustos'ta almıştım ve büyük keyifli sorunsuz kullanmaya devam ediyorum. Genelde ortalama 3 yılda bir araç değiştirdiğim için bir süredir takipteyim. Uzun zamandır beklemekte olduğum ix35'i önceki gün Hyundai bayisine giderek inceleme ve sürerek test etme şansını yakaladım. Gitmişken i30 üzerine vermek suretiyle bir teklif de aldım ama maalesef anlaşamadık. Detayları aşağıda yazacağım.

    Öncelikle ix35'in Hollanda'da oldukça iyi fiyatlardan piyasaya sürüldüğünü söylemeliyim. Bunda BTV (KDV) oranlarının aşağı çekilmesinin etkili olduğu söylendi. Sanılanın aksine Hollanda'da araçlar Türkiye'ye göre daha pahalıdır genel olarak yalnızca yüksek motorlu 4x4'ler ya da spor araçlarda ve bazı A ve B segmenti araçlarda daha uygun fiyat yakalanabilir. C ve D sınıfı ise genelde Türkiye'ye göre daha pahalıdır, istisnalar olabilir.

    Fikir vermesi açısından söylemek gerekirse, Ben i30 Style aracımı tam tamına tüm masraflar, plaka, dolu depo, boya koruma vs dahil 23,650 Euro'ya almıştım. ix35 baz versiyonu ise 23,995 Euro liste fiyatından başlıyor, metalik renk, devir işlemleri vs ile 25,500 Euro civarında size teslim ediliyor.

    Fiyat düşük, iyi falan diye düşünenler olacaktır, belirtmekte fayda var. Bu aracın "active" donanımı. Active donanım arabada donanıma para vermek istemeyenlerin tercih ettiği ve her markanın getirdiği bir donanım tarzı. Bu tip araçlar bizde Kapıkule'den içeri giremez. Yine bir örnek, Corsa'nın 2009 Active donanımında merkezi kilit ve elektrikli camlar yoktur ;D i30'un "active" donanımı da örneğin 1.4 motorludur ve arka camlar manueldir, yine Opel'den iyi yani.

    ix35'in "active" donanımında ise ABS, ESP, Hill-Start, DownHill Crake Control, manuel klima, MP3 çalar, ön ve arka kol dayama, 6 hava yastığı, 16'' jantlar ve elektrikli camlar gibi özellikler standart. Yani bir arabada olmazsa olmazlar var ama ona ilaveten tek bir şey bile yok :D

    Dynamic donanımında +1,000 Euro
    Style donanımında +2,300 Euro
    i-Catcher (Style Plus'ın buradaki adı) donanımında + 5,800 Euro talep ediliyor.

    Bu versiyonlarda neler yer aldığını aşağıda açıklamaya çalışacağım. Motor seçenekleri tüm donanımlarda aynı, 2.0 Benzinli ve 2.0 CRDi motor. Ayrıca bu verdiğim fiyatlar yalnızca benzinli araçlar ve 2WD için. 4WD için ilave 2,000 Euro isteniyor.

    Tabii ki i30 Style gibi donanımlı bir araçtan geçecek biri olarak benim beklentilerim bunun çok ötesinde idi. Dolayısıyla "active" ve bunun üzerindeki "Dynamic" donanımlarını es geçerek doğrudan "Style" donanımdan işe başladım.

    Style donanım, i30'umuzdaki ile benzer özellikleri taşıyor, örneğin,
    - Far sensörü
    - Yağmur sensörü
    - Yarı deri döşemeler
    - Elektonik/Çift alanlı klima
    - Sis farları
    - Bagaj filesi

    gibi özellikler yine Style donanımda sunulmuş. Bunların yanısıra Türkiye'de i30 Style donanımda sunulan ama burada yer almayan otomatik kapanan yan aynalar özelliği de Style donanımında. Bu kez Hyundai Cruise Control özelliğini de Style donanımında sunmuş, yine 17'' alaşımlı jantlar, bluetooth, privacy glass (koyu renk arka camlar) ve tavan barları da sunulan özellikler arasında. İlginç olan şu ki, Park sensörü sunulmamış.

    Park sensörü ix35'te yalnızca arka kameralı olarak sunuluyor ve Style modellerinde navigasyon içerisinde görüntülenecek şekilde opsiyonel iken, diğer tüm modellerde dikiz aynasında görüntülenecek şekilde opsiyonel ve i-Catcher donanımında entegre navigasyon sistemi içerisinde geliyor. Style donanımında Navigasyon ile opsiyonel alırsanız istenen fiyat farkı tam 1,495 Euro. Dikiz aynası kameralı versiyonu ise 495 Euro.

    i-Catcher donanımında sunulan diğer özellikler şu şekilde sıralanabilir;

    - Tam deri döşemeler
    - Entegre navigasyon (kameralı arka sensörler dahil)
    - Sunroof ve panoramik tavan
    - Start/stop butonu
    - Isıtmalı ön koltuklar
    - 18'' alaşımlı jantlar

    Bu özelliklerin hepsi (Start/Stop hariç) yine Style ve Dynamic modellerinde opsiyonel olarak alınabiliyor. Örneğin panoramik tavan ve sunroof için 1,495 Euro isteniyordu yanlış hatırlamıyorsam.

    Otomatik vites de yine buradaki araçlarda bir opsiyon gibi sunuluyor, fiyatı 1,995 Euro.

    Hyundai ilk defa Hollanda'da bir aracına 5 yıl limitsiz KM garantisini de bu araçta sunuyor. 5 yıl ücretsiz yol yardımı ve 12 yıl karoser garantisi de mevcut.

    Biraz teknik özelliklerden bahsetmek gerekirse;
    - 2.0 CVVT, 163PK, 194Nm (manuel ve otomatik 2WD/4WD)
    - 2.0 CRDi, 136PK, 320Nm
    - 2.0 CRDi 184PK, 383Nm (manuel, bu versiyonda motor güçlendirilmiş)
    - 2.0 CRDi 184PK, 392Nm (otomatik)

    Benim istediğim donanımda mevcut i30'umda olmayıp yeni aracımda istediğim özellikler şunlardı:
    - ESP
    - Cruise control
    - Otomatik vites

    Bunlar aslında Style donanımında mevcut ancak park sensörünün olmayışı ve entegre navigasyon ile beraber gelmesi ve opsiyon fiyatının yüksek oluşu beni otomatikman i-Catcher donanımına yükseltti. Yaptığım fiyat görüşmesinde de yine bu model üzerinden konuştuk.

    Aldığım fiyat şu şekilde;
    - ix35 i-Catcher 2.0 CVVT- 29,795 euro
    - Metalik renk - 545 euro
    - Masraflar - 729 euro
    - Otomatik - 1,995 euro
    - Teflon boya koruma - 229 euro
    - Dolu depo - 90 euro
    - Plaka - 47 euro

    TOPLAM: 31,480 Euro

    Bu fiyata karşılık 2007 Ağustos'ta aldığım, 23,500 KM'deki i30 Style aracımı verirsem bana yalnızca 9,500 Euro, evet 20bin TL'den az bir fiyat önerdiler. Tabii ki bu fiyatı ben hakaret telakki ettim ve biraz tepki verdim. Ellerinde bu şekilde aldıkları 5 tane i30 bulunduğunu ve bazılarını 12 aydır elden çıkaramadıklarını (i30 sıfır fiyatlarında düşme olmuştu) söylediler.

    Aslında verdikleri fiyat 9,500 bile değil, zira aracı doğrudan almak istersem bana 1,949 Euro indirim yapıyorlar. Yani aslında arabaya teklif ettikleri fiyat 7,550 Euro oluyor. Kabul edilemez bir fiyat. Bazı arkadaşlar hatırlar, foruma yazmıştım, geçen yıl otomobil fuarında özel fiyatla 39bin Euro'dan 30bin Euro'ya inen otomatik ve full donanımlı Jeep Patriot için aracıma 14bin euro teklif etmişlerdi. KM'si 17bin'di o zaman. Neyse sonuç olarak, onu da kabul etmemiştim bunu da kabul etmedim ve i30'mla mutlu mesut yaşamaya devam etmeye karar verdim. Zaten eşim de i30'umuzu çok seviyor ve değiştirmemem için çok ısrarcı oluyordu.

    Gelelim sürüş izlenimlerime;

    Daha önce hiç SUV'um olmadı, pek kullanmadım da. Onun için ilk etapta oturuş pozisyonu yüksek ve sürüş biraz sarsıntılı geldi. Kesinlikle i30'daki sürüş konforu özellikle dönüşlerde bu araçta yok. Tabii ki bunu genel bir SUV, 4x4 özelliği olarak değerlendirip geçmemiz lazım.

    Test ettiğim model, navigasyon, kameralı entegre park sensörü ve sunroof/panoramik tavan opsiyonları eklenmiş bir 2.0 CVVT Style idi. Özellikle navigasyona entegre kameralı park sensörü mükemmel. Geri vitese taktığınız anda renk kodlu mesafe ayarlama özelliği ile arka görüntü navigasyon ekranına yansıyor. Park etme ve manevra işlemleri oldukça rahat. Navigasyon da Hollanda koşullarında mükemmel çalışıyor, Navigasyon devrede iken, sesli uyarı yaparken arka planda dinlemekte oldugunuz müziğin sesini kapatıyor, sonra müzik devam ediyor. Oldukça beğendim. Yalnız Türkiye'de navigasyonlu modelin gelmesi ya da haritaların yüklenmesi sancılı olabilir.

    Kapılarda ve ara döşemelerde i30'dan alışık olduğumuz deri ve yumuşak plastik kullanılmış. Kalitesi oldukça yerinde. Koltuk biraz sert ve rahatsız geldi, alışma meselesi. Sürüş dediğim üzere biraz sarsıntılı. Gaz tepkimesi çok hızlı, i30'dan hızlı diyebilirim. Gaz pedalı biraz daha yumuşak olduğu için hızlı tepki veriyor ve fırlıyor. Aracın motoru oldukça yeterli ve kuvvetli.

    Frenler oldukça başarılı ancak fren mesafesi i30'a göre uzun. Frenler çok sert değil. Vites geçişleri rahat ve başarılı. Sınıfındaki diğer araçları test etme şansı bulamadım maalesef ancak ben bu sınıf için oldukça iyi bulduğumu ve rekabetçi fiyatıyla burada tutacağını düşünüyorum. Türkiye'de de uygun bir fiyat politikası mutlaka olacaktır. Sonuçta Tucson bile belirli bir başarı sağlamışken, ix35 çıtayı çok daha ileri taşıyor. Mutlaka başarılı olacaktır.

    Dış görünüme çok özen veren ülkemin insanları mutlaka beğenecektir bu aracı da zira, en az ve hatta fazlasıyla fotoğraflarındaki şıklığa sahip. Yine i30'daki gibi önde yumuşak, arkada sert hatlar tercih edilmiş, güzel bir spor görünümü var.

    Arka koltuklarda diz mesafesi tahminimden az. Arkada rahat oturulabiliyor, mesafe olarak i30 gibi bir genişlik sunuyor fazlasını değil. Ancak bu sınıfta tüm SUV'ların bu şekilde olduğunu biliyorum. Arka koltuklar da biraz sert geldi bana, arkada oturanların, özellikle C ve D sınıfından geliyorlarsa biraz sarsıntıdan şikayet edeceklerini tahmin ediyorum.

    Bagaj hacmi yeterli ama çok aşırı değil. Hacim olarak 591lt olarak belirtilmiş.

    Şimdilik ilk izlenimlerim bu şekilde. Profesyonel bir inceleme yaptığım iddiasında değilim, amatör bir kullanıcı olarak görüşlerimi yansıttım ama objektif olduğuna inanıyorum. Maalesef fotoğraf çekme imkanım olmadı makinem yanımda olmadığı ve telefonumun foto kalitesi de çok yeterli olmadığı için. Fırsat olursa daha sonra yine detaylı bir inceleme sunarım. Sorularınız varsa iletin cevaplamaya ya da cevabını öğrenmeye çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur23 -- 18 Mart 2010; 15:16:54 >







  • ellerine sağlık.
  • Güzel ve ayrıntılı bir inceleme olmuş
  • keşke araç için resimde ekleseydiniz, şöyle içimiz açılırdı...
  • teşekkürler
  • Özgür teşekkürler.. Bu arada depo 90 euroya mı doluyor? Mazot fiyatı bize yakın galiba Hollanda da..
  • Teşekkürler, mesajım bulunsun kısa zamanda okuyacagım.
  • Güzel bir yazı ellerinize sağlık Resimde koysaymışınız fena olmazdı
  • Sizden benim ricam, bu aracın rakiplerine göre Hollanda' da yaklaşık nasıl fiyatlandırıldığından bahseder misiniz?

    2.0 dizel otomatik VW Tiguan, Nissan Qashqai, Ford Kuga gibi modellerin fiyatları nasıl? iX-35 pahalı mı kalıyor, aynı seviyedeler mi yoksa oldukça ucuz mu?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.