Şimdi Ara

Hyundai, tam otonom sürüş gelene kadar fiziksel düğmeleri araçlarından kaldırmayacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai, tam otonom sürüş gelene kadar fiziksel düğmeleri araçlarından kaldırmayacak
    Otomobil üreticileri günümüz modern araçlarında giderek daha az fiziksel kontrol tuşuna yer veriyor. Otomobillerin iç mekanları daha büyük ekranlarla şekillenirken kontroller ise dokunmatikleşiyor. Kilit özelliklerin dokunmatik ekranla alınması aynı zamanda güvenlik sorunlarına da neden olmakta. Bu nedenden dolayı Hyundai, fiziksel düğmeleri araçlarında tutacağın duyurdu.



    Tam otonom gelene kadar fiziksel tuşlara devam



    Hyundai Tasarım Başkanı Sang Yup Lee, yeni nesil Hyundai Kona'nın lansmanı sırasında şirketin düğme ve kadranları araçlarında tuttuğunu doğruladı Bu durum, Koreli devin en son araç içi teknolojiyi benimsemeyerek kendi ayağına kurşun sıkması gibi görünebilir, ancak Lee bunun bir güvenlik sorunu olduğunu söylüyor. Hemen alttaki haberimizden fiziksel tuşlar ile dokunmatik kontroller arasındaki kıyaslamaya da bir göz atabilirsiniz.



    Ayrıca Bkz.Arabalardaki fiziksel kontrollerin dokunmatik ekranlardan daha üstün olduğu bulundu



    Öte yandan çoğu lüks otomobil dokunmatik ekranlara ve tuşlara yöneliyor. Örneğin Mercedes-Benz 2023 EQS SUV modelinin ön panelinin neredeyse tamamı bilgi-eğlence sistemiyle kaplanmış ve 56 inçlik bir Hyperscreen panelle bütünleşmiş vaziyette. Bazı ayarlar ve özellikler ekranların uzak kısımlarına yerleştirildiğinden dolayı sürücülerin gözlerini yoldan daha uzun süre ayırmasına neden oluyor. Öte yandan fiziksel düğmeler ise daha pratik bir erişim sağlıyor.



    Hyundai, tam otonom sürüş gelene kadar fiziksel düğmeleri araçlarından kaldırmayacak
    Yukarıdaki resimde de görebileceğiniz gibi Hyundai Kona, bir çift 12,3 inç ekranın yanı sıra çok sayıda fiziksel düğme ile birlikte geliyor. HVAC sistemi için kontroller ve ses seviyesi için gerçek kadranların panelde olduğu görülüyor. Hyundai, araçlarından fiziksel düğmeleri tamamen kaldırmayı kalıcı olarak göz ardı etmiyor. Hyundai, 4. Seviye otonom araçların gelişine kadar fiziksel düğmeleri araçlarında tutmakta kararlı gibi görünüyor.




    Kaynak:https://www.techspot.com/news/98030-hyundai-pledges-keep-physical-buttons-cars-safety-reasons.html







  • Çok doğru bir karar. Tuşların yeri, sırası bilinir ve elle hissedilerek bakmadan işlem yapılabilir fakat dokunmatik olunca gözler ister istemez yoldan ayrılıyor.
  • Yeni Kona EV çok güzel ya, fiyatı düzgün olsa da alınsa..
  • Vw’de klima tuşlarının yerine gittiler dokunmatik geitrdiler sanki büyük yenilikmiş gibi. Kesinlikle ergonomik değil öyle olduğunu savunan fanboydur.
  • Bu dokunmatik olayını arabaya getirenin zaten pratiklik konusunda sınıfta kaldığı besbelli.
  • Bu dokunmatik tuşlar kadar rezil bir şey yok, dünyanın en saçma trendi hep tesla çıkardı bunları
  • Hyundai yerinde ve doğru karar vermiş
  • Sony ağlaya ağlaya mahkemelere sürdü olayı yine beceremedi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.