Şimdi Ara

Çinli elektrikli araç üreticileri 'ya tamam ya devam' noktasında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çinli elektrikli araç üreticileri 'ya tamam ya devam' noktasında
    Çin’deki elektrikli araç üreticileri, iç pazarda indirim savaşlarıyla artan rekabet, yurt dışında uygulanan yüksek tarifeler ve arz fazlası gibi sorunlarla karşı karşıya. Uzmanlara göre, dış finansman desteği olmadan operasyonlarını sürdürebilen şirketler, bu zorlu ortamda ayakta kalabilecek. Ayak uyduramayanlar ise havlu atmak durumunda kalacak.



    Yüksek rekabet zayıfları yok edecek



    Çinli premium elektrikli araç üreticileri Nio, Xpeng, Geely'nin birimi Zeekr ve Stellantis destekli Leapmotor gibi firmalar, artan kayıplarını durdurmak ve rekabete ayak uydurmak için yeni modeller tanıtıyor ve maliyet azaltıcı önlemler alıyor. Ancak sadece BYD, Li Auto ve Huawei destekli Aito gibi büyük oyuncular, şu ana kadar kâr elde etmeyi başardı.



    Analistlere göre pazar doyuma ulaştıkça ve yurt dışında satışlar yüksek tarifeler nedeniyle yavaşladıkça, şirketler maliyet kontrolünde çok daha verimli olmak zorunda. Aksi takdirde, sektörün daralan çemberinde yer bulamayacaklar. Endüstri danışmanlık şirketi olan Shanghai Mingliang Auto Service'in CEO'su Chen Jinzhu, “Piyasa yeni bir aşamaya girdi ve tüm şirketlerin yakında ya tamam ya devam anıyla karşı karşıya kalması bekleniyor.” diyor.



    Yüksek kapasite, düşük talep



    Çinli elektrikli araç üreticileri 'ya tamam ya devam' noktasında
    Goldman Sachs’a göre, 2023 sonunda Çin’deki elektrikli araç fabrikalarının yıllık üretim kapasitesi 17 milyon birime ulaştı, ancak tesislerin sadece yüzde 54’ü tam kapasiteyle çalışıyordu. 2024’te bu kapasitenin 20.2 milyon birime çıkması beklenirken, Çin Otomobil Üreticileri Derneği, bu yıl toplamda 11 milyon birim araç teslim edileceğini tahmin ediyor. Bu, üretim kapasitesinin yalnızca yarısının kullanılabileceği anlamına geliyor. Hiçbir işletme, ekonomi veya endüstri kapasitesinin yarısını kullanmayı istemez, sevmez ve sürdüremez.



    50 firmadan 8’i ayakta kalacak



    Xpeng CEO’su He Xiaopeng, sektörde faaliyet gösteren yaklaşık 50 üreticiden sadece sekizinin 2027 yılına kadar ayakta kalabileceğini öngörüyor ve “Küçük üreticiler, hızlı büyüyen bu sektörde sert rekabete dayanamayacak,” diyor. Xpeng, güçlü talep gören yeni modelleri sayesinde 2025’te mali açıdan dengede olmayı, hatta kâra geçmeyi hedefliyor. Şirketin başkanı Brian Gu, son çeyrekteki zararlarını yüzde 53.5 oranında azaltmayı başardıklarını belirtti. Leapmotor ve Zeekr ise 2025’te kâra geçmeyi planlıyor. Nio, yeni modeller ve uygun fiyatlı bir marka olan Firefly’ın desteğiyle 2026’da kâr etmeyi bekliyor.



    Çinli üreticiler, ABD ve Avrupa Birliği’nin (AB) yüksek tarifeleri nedeniyle küresel pazarda büyümekte zorlanıyor. Geçtiğimiz aylarda AB, Çin yapımı elektrikli araçlara yüzde 35.3’e varan ek vergiler uygulama kararı aldı. Bu vergiler, standart yüzde 10’luk tarifelere ek olarak önümüzdeki beş yıl boyunca geçerli olacak. ABD ise Çin’den ithal edilen elektrikli araçlardaki tarifeyi yüzde 25’ten yüzde 100’e çıkardı. Türkiye de Çin’den gelen tüm araçlara ek yüzde 40 gümrük vergisi uygulamaya başlamıştı. Dolayısıyla ABD ve AB gibi dev otomobil pazarlarında varlık gösteremeden Çinli üreticilerin ayakta kalması beklenmiyor.




    Kaynak:https://www.scmp.com/business/china-business/article/3287596/chinese-ev-makers-face-do-or-die-moment-competitive-screws-tighten







  • Tam aksine. Avrupa'lı üreticilerden iyi haber illa vermişizdir de çoğunluğu kötüdür. Fabrika kaptmayı düşündüklerini, işten çıkarmalar yaptıklarını defalarca yazdık. Çindekilerin başarılarını da yazdık. Ama gerçekleri de aktarmak lazım. 50 tane üreticinin bir ülkede ayakta kalması imkansız. Kalacaklarsa da küçülmek zorundalar. Kaldı ki kaynak da Çin medyası. Yani haber batı kaynaklı da değil.

    Evet, Çinli üreticiler teknolojide ilerdeler, hızlı büyüyorlar ama bu, büyük sorunların olmadığı anlamına gelmiyor. Ölçek ekonomisi çok büyük bir avantaj olsa da bunu net gelire çeviremeyince sırtınızda taşıdığınız büyük bir yük oluyor. Bu kadat atıl kapasiteyi taşımak devlet desteği ile bile çok zor.
  • Huawei destekli Aito'yu merak etmiyor değilim.

  • Avrupa'dan gelişme haberleri ve şimdi Çin kötülümesi....

    Belli ki küresel güçlere algı oyunlarına başlamış ve DH bu işin içinde. Editör Akpınar ise bu büyük resmin bir köşesinde erik dalı oynuyor.

  • Ee, normal. O kadar oyuncu olması normal değildi, zayıflar elenecek. Bazıları bu çinliler avrupalı üreticileri bitirecek diye neredeyse zil çalıp oynuyorlardı burada. Temizlik her iki tarafta da olacak, iyi yönetilen ve cebi derin olanlar örselenseler de hayatta kalacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt
    Tam aksine. Avrupa'lı üreticilerden iyi haber illa vermişizdir de çoğunluğu kötüdür. Fabrika kaptmayı düşündüklerini, işten çıkarmalar yaptıklarını defalarca yazdık. Çindekilerin başarılarını da yazdık. Ama gerçekleri de aktarmak lazım. 50 tane üreticinin bir ülkede ayakta kalması imkansız. Kalacaklarsa da küçülmek zorundalar. Kaldı ki kaynak da Çin medyası. Yani haber batı kaynaklı da değil.

    Evet, Çinli üreticiler teknolojide ilerdeler, hızlı büyüyorlar ama bu, büyük sorunların olmadığı anlamına gelmiyor. Ölçek ekonomisi çok büyük bir avantaj olsa da bunu net gelire çeviremeyince sırtınızda taşıdığınız büyük bir yük oluyor. Bu kadat atıl kapasiteyi taşımak devlet desteği ile bile çok zor.

  • Birbirlerini alırlar ve böylece marka sayısı azalır. Şu anda altına hücum gibi bir şey söz konusu ileride 8-10 marka yeterde artar bile.

    Esas biz ise tek marka ile devam ediyoruz. İki marka yapsaydık keşke farklı modellerimiz olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 24 Kasım 2024; 21:39:44 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Metin Yasir Akpınar kullanıcısına yanıt
    Hocam parodiydi yalnız. Erik dalıyla anlaşılır sanmıştım :)

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt
    Boşluğa gitmiş ya
    Neyse, açıklamış olduk en azından

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Avrupa ve amerika salak mı da çinlilere kucak açsın, deli gibi teşvik versin , kendi işçisini bile getirmesine izin versin , o kadar teşviğe rağmen yüksek fiyattan satışa sunmasına rağmen iç pazarını ve kendi markalarını bitirmesini izlesin.

    Bunu yapan salaktır net.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mylevi -- 24 Kasım 2024; 22:51:47 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.