Şimdi Ara

ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
2
Favori
1.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçtiğimiz hafta 2012 Tiguan 160hp Manuel aracıma ICOM Likit LPG Sistemi montajı yapıldı. Aynı zamanda Eniştemin 2008 Touran DSG aracına da montaj yapıldı. Her ikisinin de montaj sonrası resimlerini paylaşacağım.
    Kullanım verileri için henüz erken olsa da zaman içerisinde deneyimlerimi ve verileri paylaşarak merak eden arkadaşlara yardımcı olmaya çalışacağım.

    Montaj sonrası ilk soğuk marş videomu da yükledim.

     ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG
     ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG
     ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG
     ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG
     ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG
     ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG
     ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akineton -- 20 Mart 2015; 19:33:02 >







  • Touran Resimleri.
     ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG
     ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG
     ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG
     ICOM + 2012 Tiguan + 2008 Touran DSG



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akineton -- 20 Mart 2015; 9:58:43 >




  • Montaj fiyatı ne kadar hocam
  • Bu uygulamada benzin enjektorlerini kullaniyorlar degilmi
  • Evet. Lpg sıvı olarak benzin pompasına giriyor ve oradan itibaren aracın kendi sistemiyle aynı yolu kullanıyor, aracın enjektörlerinden sıvı fazda püskürtülüyor.
  • Akineton kullanıcısına yanıt
    Benzin enjektorlerinin ariza yapma olanagi nedir peki yaparsa firma usleniyormu bizde de var 122 bg tiguan bu konuda aydinlatirsan bende takdira bilirim.
  • Açıkcası diğer lpg konuları da dahil, enjektör arızası ile ilgili birşey okumadım. Şu var ki icom; HDI sigorta ile bir anlaşma yapmış ve 5 yaş altı araçlara (icom lpg sistemi kaynaklı arızalar için) motor sigortası yapıyorlarmış. Benim aklıma yatıyor, ama şirtlarını da okumak lazım tabi.
  • Akineton kullanıcısına yanıt
    Merhabalar öncelikle hayırlı olsun. Çevremde çok fazla tsi kullanıcısı var ve hepsi merak ediyor İCOM sıvı lpg sistemini. Marttan beri kullanıyorsunuz sanırım. Buzamana kadar en ufak da olsa bir sorunla karşılaştınız mı. Diğer markaların kitlerinde mesela geç çalışma ya da bir iki dakika boyunca hiç çalışmama gibi sorunlar mevcut. Sizde buna benzer sorunlar çıktı mı ufak da olsa bilgi verirseniz sevinirim.

    Yakıt tüketiminiz ne civarlarda benzinde nekadardı aşağı yukarı. Pompa sesi geliyor mu aracın içerisine. LPG kitini Taktırdıktan sonra hiç ayar ya da buna benzer birşey için LPGyi taktırdığınız yere geri gittiniz mi.
  • mutu07 M kullanıcısına yanıt
    Evet test süreci mantığıyla gözlemliyorum aslında hala, 2000 km olmuş.
    Mart ayında en düşük 9 derecede denedim, sabah soğuk çalıştırmada gecikme olmadı.
    kış şartlarında ne olacağını göreceğiz. 1-2 kere uzun marş (3sn) oldu ama belirgin bir sebep göremedim ben.
    sıcak çalıştırmalarda herhangi bir gecikme olmuyor.
    50 litrelik tank sebebiyle bagaj taban kapağı 5-6 cm gibi yükseldi. Olduğu gibi kullanıyorum henüz bir izolasyon veya bagaj düzenlemesi yapamadım. Arka koltukları yatırdığım zaman tank ile taban kapağı arasındaki boşluktan pompa sesi geliyor, ancak yol sesi kesinlikle bastırıyor vızıltıyı. Koltuklar normal konumdayken kontağı açınca başlayan pompa sesi çalıştırdıktan bir süre sonra kesiliyor ve farkedilmeyecek seviyelere düşüyor.
    Montajdan sonra ikinci dolumda yavaş gaz dolumu şikayetiyle gittim ustaya, tankı ve dolum hortumunu kontrol etti sanıyorum; sonrasında 5. dolumu dün yaptım, bir sıkıntı yok şükür.

    Aracı aldığımdan beri "fuellog(android)" ile yakıt değerlerimi takip ediyorum.
    Benzinde 10,39; 9,84; 9,30; 9,54; 9,76; 10,75; 11,18, 9,91 litre/100km gibi değerlerde kullanmışım geçen sene. (yazın 10lt, kışın 11 civarlarına çıkmış)
    Lpg de ise son 5 depo değerlerim; 14,48; 13,18; 11,78; 12,18; 10,35 litre/100km olmuş.
    Farkettiğiniz gibi tüketim düşüş trendinde, sebebi ise tamamen tsi performansını yaşamak istemem.
    Zannediyorum 10,5 - 11,5 civarlarında kullanacağım aracımı.




  • Akineton kullanıcısına yanıt
    Ayrıntılı cevap için teşekkür ederim. Ben hernekadar şuan için düşünmesem de (aracım 2014 520i) çevremde de çok fazla tsi kullanıcısı ve Bmw kullanıcısı mevcut. Açıkçası bir iki seneye düşünebilirim belki zira aracıma uzun süre binmeyi düşünüyorum ve bu araç evin ikinci aracı olucak ileride. Buyüzden Bmw motorlarıyla uyumu pompa sesi sabah çelıştırma gecikmesi gibi konular İCOMda benim için çok önemli. Umarım aracınıza sorunsuz binmeye devam edersiniz. Şuan için kafamı kurcalayan pompa sesi ve geç çalışma durumu. Kit fiiyatı zamanla düşer diye düşünüyorum.

    Bu arada yakıt tüketimi Lpg fiyatlarıyla gerçekkten süper olmuş aracınızda aşağı yukarı 25 kuruş falan yakıyorki çok iyi neredeyse yarıyarıya. Umarım yaygınlaşması çok hızlı gerçekleşir bu kitin. Açıkçası çevremde birkaç Mercedes veya Bmw kullanıcısı olsa sıvı lpg ile hiç düşünmeden taktırırdım garanti bitince.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Ayrıntılı cevap için teşekkür ederim. Ben hernekadar şuan için düşünmesem de (aracım 2014 520i) çevremde de çok fazla tsi kullanıcısı ve Bmw kullanıcısı mevcut. Açıkçası bir iki seneye düşünebilirim belki zira aracıma uzun süre binmeyi düşünüyorum ve bu araç evin ikinci aracı olucak ileride. Buyüzden Bmw motorlarıyla uyumu pompa sesi sabah çelıştırma gecikmesi gibi konular İCOMda benim için çok önemli. Umarım aracınıza sorunsuz binmeye devam edersiniz. Şuan için kafamı kurcalayan pompa sesi ve geç çalışma durumu. Kit fiiyatı zamanla düşer diye düşünüyorum.

    Bu arada yakıt tüketimi Lpg fiyatlarıyla gerçekkten süper olmuş aracınızda aşağı yukarı 25 kuruş falan yakıyorki çok iyi neredeyse yarıyarıya. Umarım yaygınlaşması çok hızlı gerçekleşir bu kitin. Açıkçası çevremde birkaç Mercedes veya Bmw kullanıcısı olsa sıvı lpg ile hiç düşünmeden taktırırdım garanti bitince.
    Markayı Türkiye'ye getiren Necati bey CGI motora montaj yaptıklarını anlatmıştı. (umarım yanlış yazmamışımdır mercedes'ten bahsediyorum)
    Likit lpg için diğer markalarca da farklı tasarımların, yeni sistemlerin üretilmesi gerektiğine ben de katılıyorum. Hem fiyat açısından hem sorunsuz ürünler açısından. Yerli ürün çıkması da fiyat açısından ciddi etki yapacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akineton

    Markayı Türkiye'ye getiren Necati bey CGI motora montaj yaptıklarını anlatmıştı. (umarım yanlış yazmamışımdır mercedes'ten bahsediyorum)
    Likit lpg için diğer markalarca da farklı tasarımların, yeni sistemlerin üretilmesi gerektiğine ben de katılıyorum. Hem fiyat açısından hem sorunsuz ürünler açısından. Yerli ürün çıkması da fiyat açısından ciddi etki yapacaktır.

    Alıntıları Göster
    Kit hakkında yazmayı planladığım ama unuttuğum bir konu depo kapasitesiydi. 50 litrelik depo takribi 40 lt civarları lpg alır. Montaj yapılan Touran eniştemin aracı, bana 43-44 litre civarı bir dolumundan bahsetmişti. (lpg bitip araç benzine geçtikten sonra)
    Bende ise 33-34 litre civarında alıyor depo. Ustaya gitmeden önce bir kaç sefer daha deneyip takip etmeyi planlıyorum.




  • Akineton kullanıcısına yanıt
    Valla şuan İCOM kullanıp internette paylaşım yapan ender kullanıcılardan birisisiniz. Açıkçası firma yetkililerinin veya İCOM montajı yapan ustaların daha çok paylaşım yapması gerek zira neredeyse doğru düzgün bilgi yok bu kit hakkında.

    Mercedes CGİ lere montaj yapıldığını ben de duydum. Umudum Mercedesten zaten. Zira Mercedes kullanıcıları LPGye daha sıcak bakan kullanıcılar oluyor hep. Tahminim C180 ve E180lerin birçoğu kısa zaman içinde LPGye geçiş yapar (araçlar gözden düşsün de biraz). Umarım sorunsuz çalışırlar zira Mercedeste bu işin sorunsuz olması BMW için de güzel bir örnek olacaktır.


    Benim araç Bmw 520i (1.6) olduğu için beni BMWye uygunluk ilgilendiriyor tabiki. Şuana kadar hiç duymadım 1-3-5 e LPG takan. Belki de yeterince araştırmamışımdır. İCOM takılabiliyor deniyor ama en azından bir örnek olsaydı şöyle 40-50.000km deviren. Bu yüzden sizin verdiğiniz bilgiler çok önemli İCOM düşünenler için.

    Söylediğim gibi Pompa sesi, arıza durumu, tüketim, enjektörlerin uzun vadede arıza çıkarma olasılığı, geç çalışma. En önemli bilgiler bunlar. Umarım aracınıza sorunsuz binmeye devam eder ve benim gibi ileriki aşamada LPG düşünen kullanıcılara güzel bir örnek olursunuz.

    Bmwdeki en olumsuz taraf malesef Runflat lastiklerden dolayı bizim araçlarda stepne yok stepne yeri de yok. Bu yüzden büyük silindir tipi LPG tankı uygulanması zorunlu. Bunun avantajı ise 80 litrelik tank bile takılabiliyor oluşu Şu kitler bizim araçlarla da sorunsuz çalışsa da 80-100 litrelik bir Lpg tankı koysak araca sonra ver elini en az 1000km uzun yol kullanımı




  • mutu07 M kullanıcısına yanıt
    babamda 2007 318 vardı, bilirim bagajı; büyük boy silindir deposuyla ve pek nadir sönen arıza lambasıyla efsaneydi. ama sorunsuz bindik kaç sene..

    Bu arada CNR da lpg, cng, lng fuarı var. icom lpg uyguladığı bir tırla katılıyormuş fuara. 20% tasarruftan bahsediliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akineton

    babamda 2007 318 vardı, bilirim bagajı; büyük boy silindir deposuyla ve pek nadir sönen arıza lambasıyla efsaneydi. ama sorunsuz bindik kaç sene..

    Bu arada CNR da lpg, cng, lng fuarı var. icom lpg uyguladığı bir tırla katılıyormuş fuara. 20% tasarruftan bahsediliyor.
    Konuyu hortlatmış olacağım ama son durum nedir baya bir zaman geçmiş araç hala sizdemi ? Kullanıyorsanız süreçte ne kadar ve nasıl problemlerle karşılaştınız ? Kaç defa lpg servisine gitmek zorunda kaldınız ? (Cep numaranızı özelden verirseniz telefonda deray için konuşmak isterim)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ArmaganT

    Konuyu hortlatmış olacağım ama son durum nedir baya bir zaman geçmiş araç hala sizdemi ? Kullanıyorsanız süreçte ne kadar ve nasıl problemlerle karşılaştınız ? Kaç defa lpg servisine gitmek zorunda kaldınız ? (Cep numaranızı özelden verirseniz telefonda deray için konuşmak isterim)

    Alıntıları Göster
    Yakıt karşılaştırması yapmak çok gerçekçi sonuçlar vermeyecek gibi geldiği için yazmadım açıkcası.
    Eskiden 9-10 lt ortalamayı korumaya gayret ederdim ama lpg den sonra karşılaştırma için bile olsa hiç uğraşamadım. Kullanım tarzım çok ciddi farketti, trafikten kaçınmaz oldum ve ortalama da 14 litrelere çıktı.
    Ancak şöyle bir karşılaştırma yapabilirim, ki bu daha gerçekçi olacaktır. Benzinle memlekete gittiğimde 9-10 lt ortalama yakmışım, lpg ile 10-11.3 lt civarlarını bulmuş. Hız ve trafik açısından birbirine yakın kullanımlar olduğu için bu değerler şehir içinden daha gerçekçidir.




  • Yakıt durumu dışında herhangi bir problem yaşamadınız inşaallah....biraz bahsedebilir misiniz geç çalışma ikinci marş veya başka bir sorun oldu mu? Fiyat nedir şu an hala yüksek mi?
  • uakoc kullanıcısına yanıt
    Evet geç çalışma veya 2. marş bende de oluyor. Aralık ayında geç çalışma aşırı boyutlara ulaşmıştı. O kadar ki akü benzindeyken idare ediyordu ama lpg ile stop ettiğimde bir keresinde çalıştıramadan bitmişti. Mecburen yeni akü aldım. Sonra da vialle bayisine gittim, arkadaş sağolsun keçe takımını değiştirdi ama şimdilerde geç çalışma geri gelmeye başladı. Bu kadar kısa sürede tekrarlayacağını tahmin etmemiştim. Icom yetkilisi ile konuştuğumda keçelerin de kalite farkı olabileceğini söylemişti. Buna bağlı olarak ömürleri değişebilirmiş.
    Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki; benim sistemden yana değil sorunum, ama istanbul'da bir servisin olmaması acilen çözülmesi gereken bir sorun.
  • Bu cihazı getiren Necati izmir de yaşamaktadır biraz kendisi fahri distribütör dür icomun ama şuvar ki bu marka için acil büyük güvenilir bir firma şart diyorum yoksa çok sıkıntı olabilir bir Necati hangi şehire yetişebilir ki
  • Antakya/Hatay'daki İYİEL OTOMOTIV Bosch Car & Diesel Servis sanırım Türkiye Resmi Distribitörü oldu.
    https://m.facebook.com/icomjtgturkiye/
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.