selamlarım.ids plus lu ve sports kullanımlı astra sahiplerinin performans yakıt tüketimi ve yol tutuştan oluşan bermuda şeytan üçgenindeki yorumları için şimdiden teşekkür ederim. saygılar
soru kazık galiba
Ids plus otomobilin o andaki birçok parametresini hesaba katıp 'devir hız sıcaklık gaz pedal açısı yatma açısı öndeki lastiğin salınım durumu vb.'o ana göre en ideal süspansiyon ayarını yapan vites değiştirme devrini seçen gaz kelebeğinin pozisyonunu performans veya normal moda göre ayrlayan ve yakıt karışımını belirleyen vites geçiş zamanlarını hızlandıran direksiyonun hassasiyetini gerektiği zaman arttıran süspansiyonun zemine karşı en iyi ayara sahip olmasını sağlayan örneğin 'ön lastik bir çukurdan geçti arka lastiğin amortisör ayarını buna göre ayarlar'komple süspansiyon ve motorun entegre çalıştığı karmaşık bir şasi sistemidir.
vites değiştirme ayarına ids plus karışmıyor. türkiyedeki easytroniclerde ids plus yok. vites geçiş zamanına sürücü karar veriyor ülkemizde=)
quote:
Orjinalden alıntı: froster2006
Ids plus otomobilin o andaki birçok parametresini hesaba katıp 'devir hız sıcaklık gaz pedal açısı yatma açısı öndeki lastiğin salınım durumu vb.'o ana göre en ideal süspansiyon ayarını yapan vites değiştirme devrini seçen gaz kelebeğinin pozisyonunu performans veya normal moda göre ayrlayan ve yakıt karışımını belirleyen vites geçiş zamanlarını hızlandıran direksiyonun hassasiyetini gerektiği zaman arttıran süspansiyonun zemine karşı en iyi ayara sahip olmasını sağlayan örneğin 'ön lastik bir çukurdan geçti arka lastiğin amortisör ayarını buna göre ayarlar'komple süspansiyon ve motorun entegre çalıştığı karmaşık bir şasi sistemidir.
Arkadaşım easytroniclerde ıds plus yokta ne var söylermisin . Tüm sistem arçta mevcut hazerfendeki tanıtımdada opel yetkilileri bunuda belirtmişlerdi ha şunuda unuttum cdc de mevcut 'continiusly damping control.
easytroniclerde ids plus yok detaylı teknik tablolara bakabilirsn. ha 2009 modellere koydularsa bilmem. sport tutşu easytroniclerde sadece daha yüksek viteste devir değiştirmeye yarar başka da bi işe yaramaz gerisi psikolojik. ama bin bir gtc ye ids plusın nasıl çaıştığını gör. easytroniclerde ids var ids plus yok.
İkisinede bindim ikiside aynı gaz pedalı tepkileri artıyor amortisörler sertleşiyor direksiyon tepkisi artıyo vb. Artı ıds dediğim şey elektronik amortisörleri de içeriyor bence bir sor sen bunları hepsi var araçta gtc de sadece 15 mm daha alçak spor bir süspansiyon var fark olarak bir auto bild veya auto express in karşılaştırmalı testlerini gözden geçir yazdıklarımın aynısını onlarda yazıyorlar. Ayrıca cdc continiusly damping control amortisörlerin sertliğini sürekli olarak anlık olarak kontrol eden sistem de asrada var yani his farkı falan değil . Bu sistemi vectraya da sonradan koydular makyajdan önce galiba 1000euro opsiyon fiyatla 3.2 ve2.0 turboda alınabiliyordu ve cdc nin bu araç için yapılmış ince ayarı için ki cdc teoride hem konforu hem de viraj performansının ideal dengesinin korunmasının tek formülü olarak opel tarafından lanse edilmiş fakat bu araçta konfor tarafı pek fark edilmese bile yol tutuşa olan katkısı açıkça görüldüdü auto bild tarafından vurgulanmış.
: ) abiler kafam karıştı benim.bu ids plus süspansiyon kontrolü değilmi? değilse ne anlama geliyor? ben bi kullanıcıdan sporta basınca aracın dört parmak çöktüğünü duymuştum aslı varmıdır? birde verdiğim ilanda göğüslükteki dört tuştan olmayan hangisi? saygılar...
Yazdıklarımın hapsi hem gtc hemde hb astra için geçerli . En sağdaki tuş sport tuşu ıds plus ın var olduğunun göstergesi.
sen emin ol trdeki easytroniclerde ids plus yok. almanyada belki alınabilir ama tr için mümkün değil.
peki bu sistem sports kullanımdamı devreye giriyor yoksa herzaman devredemi?
ids her zaman devrede. sports kullanım seçildiğinde spor kullanım için belirlenmiş parametreleri değerlendirmeye alıyor.
yukardaki mesajlarda konfor değil ama yol tutuş olarak ciddi bir fark kattığı söylenmiş ids'in. bu sports modda kesin böyledir ama normal modda mesela bi focus 1 le kıyaslayabilirmisiniz? ve bu ilandaki araba için yorumlarınızı bekliyorum.
ilandaki araba gerçekten iyi bir donanıma sahip. bi xenon farlar bodykit ids plus ilk sahibi özene bözene sipariş verip almış belli. renkte çok yakışan şimşek grisi. komfor sessizlik olarak focus a göre öndedir. yol tutuş olarak bu araba ids plus lı olduğu için eğer bakımları düzgün yapılmış lastikler yeterli düzeydi ve alt takım sağlamsa her türlü focusu yersin. ancak focus geniş çaplı hızlı virajlarda daha başarılıydı. astra ise dar virajlarda daha kıvrak. annemin astra gsi dedemin focus1 i vardı. genelde astrayı kullanırdım yazlıkta ama arada dedemin arabasının bende kaldığı olurdu. ilk bir kaç viraj yadırgar sonra değişik bir karakterde hemen hemen aynı ortalama hızı tuttururdum akbükten didime giderken yolu bilen bilir. bir kaç viraj ondan sonra up uzun bir düzlük. astra h 5 kapı bir kez kullandım ama 6 ay gtc m vardı xenon paketli. focus 2 de de seyahet ettim. astra bana daha derli toplu yol tutuyor gibi geldi ama direksiyonda kendim olduğu içinde olabilir.
bütün mesajlarıma cevap verdin saol tifosi. el gazı cc mi oluyo? ve bu body kitler boyaya zarar vermeden çıkarılabilirmi?
el gazı dediği cc oluyor. genelde servisler body kiti cam macunu ile yapıştırıyor. eğer öyle yapılmışsa çıkartılabilir diye tahmin ediyorum
teşekkür ederim...
bide bu ilanda en soldaki olmayan butonun özelliği nedir? yada bu dört buton nedir o da olabilir : ) saygılar...