Şimdi Ara

easytronic vites alınırmı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
114
Cevap
1
Favori
65.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar opel corsa almayı düşünüyorumda acaba easytronic vites iyimi bazı arkadaşlar bozulur yolda kalırsın tavsiye etmeyiz dediler anlayan arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa sevinirim bide yeni corsa citroen c3 ve peugot 207ye göre nasıl motor ve yol tutuş açısından



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Easytronic Şanzıman Alınır mı?

    Easytronic şanzıman, Opel tarafından geliştirilen ve bazı modellerinde kullanılan bir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır. Geleneksel manuel şanzımanların aksine, debriyaj pedalına ihtiyaç duymaz ve vites geçişleri otomatik olarak gerçekleştirilir.

    Easytronic Şanzıman Yorumları

    Easytronic şanzıman hakkındaki yorumlar genellikle olumludur. Kullanıcılar genellikle kullanım kolaylığını, sorunsuz vites geçişlerini ve yakıt verimliliğini vurgular. Ancak, bazı kullanıcılar düşük hızlarda sarsıntı ve gecikmiş vites geçişleri gibi bazı sorunlar bildirmiştir.

    Easytronic Şanzıman Alınır mı?

    Easytronic şanzımanın alınıp alınmayacağı, bireysel ihtiyaçlara ve tercihlere bağlıdır. Otomatik şanzıman kolaylığı isteyen ancak geleneksel otomatik şanzımanların maliyetine katlanmak istemeyenler için uygun bir seçenek olabilir. Ancak, mükemmel bir vites değiştirme deneyimi arayan veya sık sık yokuşlu arazilerde araç kullananlar, farklı bir şanzıman türünü tercih etmeyi düşünebilirler.

    Corsa Easytronic Şanzıman Nasıl?

    Opel Corsa'daki Easytronic şanzıman, genellikle olumlu yorumlar alır. Kullanıcılar, şehir içi sürüş için uygun olan sorunsuz ve verimli bir sürüş deneyimi bildirir. Ancak, bazı kullanıcılar, yüksek hızlarda veya yokuş yukarı tırmanırken vites geçişlerinde biraz gecikme olabileceğini belirtmiştir.

    Opel Easytronic Şanzıman Sorunları

    Herhangi bir mekanik sistem gibi, Easytronic şanzımanlar da bazı sorunlara yol açabilir. Bildirilen en yaygın sorunlar arasında düşük hızlarda sarsıntı, gecikmiş vites geçişleri ve şanzıman uyarı ışığının yanması yer alır. Bu sorunların çoğu, yazılım güncellemeleri veya mekanik onarımlar yoluyla çözülebilir.

    Sonuç olarak, Easytronic şanzıman, otomatik şanzıman kolaylığı arayanlar için uygun bir seçenek olabilir. Ancak, mükemmel bir vites değiştirme deneyimi arayan veya yokuşlu arazilerde sık sık araç kullananların, farklı bir şanzıman türünü tercih etmeyi düşünemeleri önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Vallaha bende astra alırken gözüm çok kormuştu,arıza yapıyor yolda bırakır dediler

    Sonradan yeni jenerasyonda çözüm bulunmuş dediler.

    Eger 2007 ikinci yarısı yada 2008 alacaksan için rahat olsun..

    Yol tutuş açısından verdıgın orneklerın uzerinde yer alır.

    Motor secenegı belirtmemişsin,yorum yapamayacagım!


    Şahsi fikrimdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    Vallaha bende astra alırken gözüm çok kormuştu,arıza yapıyor yolda bırakır dediler

    Sonradan yeni jenerasyonda çözüm bulunmuş dediler.

    Eger 2007 ikinci yarısı yada 2008 alacaksan için rahat olsun..

    Yol tutuş açısından verdıgın orneklerın uzerinde yer alır.

    Motor secenegı belirtmemişsin,yorum yapamayacagım!


    Şahsi fikrimdir.
    kardeş 1.2 yada 1.4 benzinli alıcam 2009 da alıcam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drkayzer

    kardeş 1.2 yada 1.4 benzinli alıcam 2009 da alıcam

    Alıntıları Göster
    1.4 benzinlide easytronic seçeneği yok klasik 4 ileri otomatik var. o şanzıman baya hantal 4 ileri olduğu için ve tüketimi fazla. aldığına pişman bir arkadaşım var. ama kıyıp satamıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    1.4 benzinlide easytronic seçeneği yok klasik 4 ileri otomatik var. o şanzıman baya hantal 4 ileri olduğu için ve tüketimi fazla. aldığına pişman bir arkadaşım var. ama kıyıp satamıyor

    Alıntıları Göster
    hmm ozaman 1.2 benzinli alıym ben en iyisi motor açısından peugot ve citroene göre nasıl acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drkayzer

    hmm ozaman 1.2 benzinli alıym ben en iyisi motor açısından peugot ve citroene göre nasıl acaba

    Alıntıları Göster
    sorma dostum easytronic benımde kafamı kurcalıyor hep,birde ucuz bişey değil ki GTC de 2.5bin ytl

    Tam bana göre bi şanzıman aslında ama sorunlarınıda göz ardı edemeyiz...Astralar makyajlandıktan sonraki easytroniclerde sorunlar ortadan kalktı deniyor hatta yokuşta kalkış desteğide standartlaşmış ama insanın aklında soru işareti olarak kalıyor hep...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gang Starr

    sorma dostum easytronic benımde kafamı kurcalıyor hep,birde ucuz bişey değil ki GTC de 2.5bin ytl

    Tam bana göre bi şanzıman aslında ama sorunlarınıda göz ardı edemeyiz...Astralar makyajlandıktan sonraki easytroniclerde sorunlar ortadan kalktı deniyor hatta yokuşta kalkış desteğide standartlaşmış ama insanın aklında soru işareti olarak kalıyor hep...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: MajestiC

    sorma dostum easytronic benımde kafamı kurcalıyor hep,birde ucuz bişey değil ki GTC de 2.5bin ytl

    Tam bana göre bi şanzıman aslında ama sorunlarınıda göz ardı edemeyiz...Astralar makyajlandıktan sonraki easytroniclerde sorunlar ortadan kalktı deniyor hatta yokuşta kalkış desteğide standartlaşmış ama insanın aklında soru işareti olarak kalıyor hep...

    sen kullanmasını bilirsen sorunu yok bence.aracı araç olarak kullanacaksan al ama ben illa bi vites boşmu diye bakarım diyosan:)manuel al




  • quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    quote:

    Orjinalden alıntı: MajestiC

    sorma dostum easytronic benımde kafamı kurcalıyor hep,birde ucuz bişey değil ki GTC de 2.5bin ytl

    Tam bana göre bi şanzıman aslında ama sorunlarınıda göz ardı edemeyiz...Astralar makyajlandıktan sonraki easytroniclerde sorunlar ortadan kalktı deniyor hatta yokuşta kalkış desteğide standartlaşmış ama insanın aklında soru işareti olarak kalıyor hep...

    sen kullanmasını bilirsen sorunu yok bence.aracı araç olarak kullanacaksan al ama ben illa bi vites boşmu diye bakarım diyosan:)manuel al

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: berat23


    quote:

    Orjinalden alıntı: MajestiC

    sorma dostum easytronic benımde kafamı kurcalıyor hep,birde ucuz bişey değil ki GTC de 2.5bin ytl

    Tam bana göre bi şanzıman aslında ama sorunlarınıda göz ardı edemeyiz...Astralar makyajlandıktan sonraki easytroniclerde sorunlar ortadan kalktı deniyor hatta yokuşta kalkış desteğide standartlaşmış ama insanın aklında soru işareti olarak kalıyor hep...

    sen kullanmasını bilirsen sorunu yok bence.aracı araç olarak kullanacaksan al ama ben illa bi vites boşmu diye bakarım diyosan:)manuel al

    yok yok tam bana göre :=) debriyaj pedalından nefret ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gang Starr

    quote:

    Orjinalden alıntı: berat23


    quote:

    Orjinalden alıntı: MajestiC

    sorma dostum easytronic benımde kafamı kurcalıyor hep,birde ucuz bişey değil ki GTC de 2.5bin ytl

    Tam bana göre bi şanzıman aslında ama sorunlarınıda göz ardı edemeyiz...Astralar makyajlandıktan sonraki easytroniclerde sorunlar ortadan kalktı deniyor hatta yokuşta kalkış desteğide standartlaşmış ama insanın aklında soru işareti olarak kalıyor hep...

    sen kullanmasını bilirsen sorunu yok bence.aracı araç olarak kullanacaksan al ama ben illa bi vites boşmu diye bakarım diyosan:)manuel al

    yok yok tam bana göre :=) debriyaj pedalından nefret ederim

    Alıntıları Göster
    1.2 benzinli bir araç 1.6 benzinli kadar yakar ,bilgin olsun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    1.2 benzinli bir araç 1.6 benzinli kadar yakar ,bilgin olsun..

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar dün opel bayisine gittim corsa için park sensörü hız sabitleyici yokmuş (opsiyonel bile )arka camlar elektrikli değilmiş çok tuafıma gitti 1.2benzinli enjoy easytronic spor paketine 30000ytl dediler sizce nası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drkayzer -- 24 Eylül 2008; 12:52:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drkayzer

    arkadaşlar dün opel bayisine gittim corsa için park sensörü hız sabitleyici yokmuş (opsiyonel bile )arka camlar elektrikli değilmiş çok tuafıma gitti 1.2benzinli enjoy easytronic spor paketine 30000ytl dediler sizce nası

    Alıntıları Göster
    bende de eski kasa corsa var. O parayı Corsa ya yatırırsan yazık derim. İkinci el Astra easytronic njoy al derim. Hem kasa daha güzel, daha ferah bir araç. Yada az model düşüp cosmo sunu bile alırsın o paraya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet

    bende de eski kasa corsa var. O parayı Corsa ya yatırırsan yazık derim. İkinci el Astra easytronic njoy al derim. Hem kasa daha güzel, daha ferah bir araç. Yada az model düşüp cosmo sunu bile alırsın o paraya

    Alıntıları Göster
    Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar yapıları gereği en azından şu ana kadar debriyaj balatasını çabuk bitirme gibi bir problemi var garantide dahi bu şartı işletmeyen servisler hiçbir bebriyajla alakalı bir şey yapılmamasına rağmen tüm suçu kullanıcıya yüklemektedirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar yapıları gereği en azından şu ana kadar debriyaj balatasını çabuk bitirme gibi bir problemi var garantide dahi bu şartı işletmeyen servisler hiçbir bebriyajla alakalı bir şey yapılmamasına rağmen tüm suçu kullanıcıya yüklemektedirler.

    Alıntıları Göster
    Gönül rahatlığı ile alabilirsin.En çok karşılaşılan sorunlar
    1-Baskı balata erken bitiyor
    Cevap: Eğer yokuş kalkış asistanı yoksa ( Corsa da yok biliyorum) yokuşta kalkarken sağ ayağınla frene bas araç topladığı anda bırak veya klasik el frenini çek öyle kalk.Erken bitme genelde araç geri kaçtığı zaman oluyor.
    2-Baskı balata erken bitiyor,çünkü dağda bayırda veya aşırı şehir içinde sürüyorum
    Cevap : Doğrudur.Aşırı dur kalk veya bayır kalkışları sistemi fazla yoruyor.Manuele göre erken bittiği doğrudur.Ama nu otomatikleştirilmişlerin ortak derdi.Yapacak bir şey yok.Erken derkende 10-20 bin anlaşılmasın gene de en kötüsünde bile 50 bini geçiyor
    3-Performans çok düşüyor
    Cevap: Doğrudur. 0-100 km minimum 2 saniye kötüleşiyor.Son sürat pek etkilenmiyor ama ivmelenme vites değiştirmek için gereken süre yüzünden kötüleşiyor.
    Ben al derim.Eğer sakin sakin aracımı kullanmayı severim benim için rahatlık önemli dersen sana uyar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Gönül rahatlığı ile alabilirsin.En çok karşılaşılan sorunlar
    1-Baskı balata erken bitiyor
    Cevap: Eğer yokuş kalkış asistanı yoksa ( Corsa da yok biliyorum) yokuşta kalkarken sağ ayağınla frene bas araç topladığı anda bırak veya klasik el frenini çek öyle kalk.Erken bitme genelde araç geri kaçtığı zaman oluyor.
    2-Baskı balata erken bitiyor,çünkü dağda bayırda veya aşırı şehir içinde sürüyorum
    Cevap : Doğrudur.Aşırı dur kalk veya bayır kalkışları sistemi fazla yoruyor.Manuele göre erken bittiği doğrudur.Ama nu otomatikleştirilmişlerin ortak derdi.Yapacak bir şey yok.Erken derkende 10-20 bin anlaşılmasın gene de en kötüsünde bile 50 bini geçiyor
    3-Performans çok düşüyor
    Cevap: Doğrudur. 0-100 km minimum 2 saniye kötüleşiyor.Son sürat pek etkilenmiyor ama ivmelenme vites değiştirmek için gereken süre yüzünden kötüleşiyor.
    Ben al derim.Eğer sakin sakin aracımı kullanmayı severim benim için rahatlık önemli dersen sana uyar.

    Alıntıları Göster
    mta beyin arızası çözümü tamirat 700 ytl civarı yenisi 3500 tamirata sadece 2 ay garanti veriyorlar. bu fiyatları geçen cuma serviste arızalı bir astranın sahibine veriyorlardı. asla easytronic almam hani ucuz oluyordu arıza yaptığı zaman. tork konvertörlü veya dsg tipi çift kavramalı bir şanzıman yakışır astraya opele easytronic değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    mta beyin arızası çözümü tamirat 700 ytl civarı yenisi 3500 tamirata sadece 2 ay garanti veriyorlar. bu fiyatları geçen cuma serviste arızalı bir astranın sahibine veriyorlardı. asla easytronic almam hani ucuz oluyordu arıza yaptığı zaman. tork konvertörlü veya dsg tipi çift kavramalı bir şanzıman yakışır astraya opele easytronic değil.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    mta beyin arızası çözümü tamirat 700 ytl civarı yenisi 3500 tamirata sadece 2 ay garanti veriyorlar. bu fiyatları geçen cuma serviste arızalı bir astranın sahibine veriyorlardı. asla easytronic almam hani ucuz oluyordu arıza yaptığı zaman. tork konvertörlü veya dsg tipi çift kavramalı bir şanzıman yakışır astraya opele easytronic değil.


    çift kavrama OPELde de olsun, ivmelenmede çok iyi Yalnız;
    çift kavramada adı üzerinde çift baskı balata var,yani baskı balata maliyeti 2 kat daha pahalı
    Beyin DSG de var, diğerlerinde de.Yani arızalanırsa yapacak bir şey yok. 1000 YTL nin üzeri fiyatlar çıkıyor.
    Normal otomatik şanzumanın tork konvertörüde yaklaşık 100 bin km değişme zamanı geliyor. Onda da 1000 YTL ve üzeri fiyatlar çıkıyor.
    Kısacası otomatik şanzuman sorun çıkardımı masrafı biraz külfetli.Bunun en büyük sebebide ( parça fiyatlarını saymazsak) tamirat yapacak özel servislerin nispeten azlığı.Servisler pahalı fiyat çekiyorlar.Fakat bu da yavaş yavaş düzelecek.
    Ayrıca genel olarak arızalar bilinçsiz kullanma ve tamirattan geçiyor.
    AKÜ kutup başı sökülmeden araçta kaynak ve elektrik tesisatı tamiratı yapılmaz.
    Otomatik araç sakin kullanım içindir.Sürekli sıkıştırılmaz.Her nekadar sport moduda olsa asıl amaç rahatlıktır.
    Otomatikleştirilmiş şanzuman daha da hassastır.Özellikle dediğim gibi yokuş eğim asistanı yoksa, aracı geri kaçırmadan kaldırın.
    Otomatik alan kişi paşa paşa sürsün arabasını,fazla ekşına gerek yok.
    Kaldı ki Mitsubishi Lancer EVO, Subaru İmprezza , Honda S2000 gibi araçları zorlayanlara sorun baskı balatayı kaç binde değiştirdiklerini.10 bin km zar zor gidiyor Honda S2000 ki mesala.Sürekli yanlar ve 0-100 km de iddialı kalkışlar yaparsan.




  • Arkadaşlar bende yıllar sonra ilkkez yarı-otomatik(easytronic) bir araç sahibi oldum birkaç sorum olacak bu baskı balata veya beyinin kullanım süresini uzatmak için yoğun tarfikte yani sürekli dur-kalk esnasında veya her durduğumuzda vitesi boşa almak zorundamıyız? veya bu gerçekten gereklimi? sizler sürekli her araç duruduğunda vitesi boşa alıyormusunuz? yada bunu yapmasak veya ara-sıra yapsak nasıl bir sorunla karşılaşırız?
    Cevaplarınız bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluksengul

    Arkadaşlar bende yıllar sonra ilkkez yarı-otomatik(easytronic) bir araç sahibi oldum birkaç sorum olacak bu baskı balata veya beyinin kullanım süresini uzatmak için yoğun tarfikte yani sürekli dur-kalk esnasında veya her durduğumuzda vitesi boşa almak zorundamıyız? veya bu gerçekten gereklimi? sizler sürekli her araç duruduğunda vitesi boşa alıyormusunuz? yada bunu yapmasak veya ara-sıra yapsak nasıl bir sorunla karşılaşırız?
    Cevaplarınız bekliyorum.
    Yoğun trafikte ilerlerken arada sırada boşa almak faydalı elbette.Çünkü manuelde nasıl sıkışık trafikte viteste iken yarım debraj yapıyorsan easytronikte onu yapıyor.Adım adım giden trafikte gerek yok,zaten yapamazsın.Ama trafik sıkıştı.Bekleme süreleri 10 sn üzeri hatta bazen 30 sn üzeri ise, al derim.Baskı balatanın ömrünü uzatırsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    1.2 benzinli bir araç 1.6 benzinli kadar yakar ,bilgin olsun..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    1.2 benzinli bir araç 1.6 benzinli kadar yakar ,bilgin olsun..


    1.2 benzinli corsa aracımız var dediğiniz gibi 1.6 benzinli kadar filan yakmıyor yanlış bilgilendirme yapmayalım lütfen,Aracımız şehirdışı 5 lt,şehirçide 7 lt yakıyor.Hangi 1.6 araç bu değerlere ulaşabiliyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizci81

    quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    1.2 benzinli bir araç 1.6 benzinli kadar yakar ,bilgin olsun..


    1.2 benzinli corsa aracımız var dediğiniz gibi 1.6 benzinli kadar filan yakmıyor yanlış bilgilendirme yapmayalım lütfen,Aracımız şehirdışı 5 lt,şehirçide 7 lt yakıyor.Hangi 1.6 araç bu değerlere ulaşabiliyor?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: denizci81


    quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    1.2 benzinli bir araç 1.6 benzinli kadar yakar ,bilgin olsun..


    1.2 benzinli corsa aracımız var dediğiniz gibi 1.6 benzinli kadar filan yakmıyor yanlış bilgilendirme yapmayalım lütfen,Aracımız şehirdışı 5 lt,şehirçide 7 lt yakıyor.Hangi 1.6 araç bu değerlere ulaşabiliyor?

    Geçen hafta Pazar günü 7.5 lt yaktım şehir içinde 1.6 Astra ile.

    1.6 kadar yakıyor denmesinin sebebi sakin kullanımda değil. Bu araba gitmiyo diyip gaza bastığınızda 1.6 kadar yakar deniliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Yoğun trafikte ilerlerken arada sırada boşa almak faydalı elbette.Çünkü manuelde nasıl sıkışık trafikte viteste iken yarım debraj yapıyorsan easytronikte onu yapıyor.Adım adım giden trafikte gerek yok,zaten yapamazsın.Ama trafik sıkıştı.Bekleme süreleri 10 sn üzeri hatta bazen 30 sn üzeri ise, al derim.Baskı balatanın ömrünü uzatırsın.

    Alıntıları Göster
    Teşekürler.


    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Yoğun trafikte ilerlerken arada sırada boşa almak faydalı elbette.Çünkü manuelde nasıl sıkışık trafikte viteste iken yarım debraj yapıyorsan easytronikte onu yapıyor.Adım adım giden trafikte gerek yok,zaten yapamazsın.Ama trafik sıkıştı.Bekleme süreleri 10 sn üzeri hatta bazen 30 sn üzeri ise, al derim.Baskı balatanın ömrünü uzatırsın.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.