1.2 benzinli bir araç 1.6 benzinli kadar yakar ,bilgin olsun..
1.2 benzinli corsa aracımız var dediğiniz gibi 1.6 benzinli kadar filan yakmıyor yanlış bilgilendirme yapmayalım lütfen,Aracımız şehirdışı 5 lt,şehirçide 7 lt yakıyor.Hangi 1.6 araç bu değerlere ulaşabiliyor?
Geçen hafta Pazar günü 7.5 lt yaktım şehir içinde 1.6 Astra ile.
1.6 kadar yakıyor denmesinin sebebi sakin kullanımda değil. Bu araba gitmiyo diyip gaza bastığınızda 1.6 kadar yakar deniliyor.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz
quote:
Orjinalden alıntı: denizci81
quote:
Orjinalden alıntı: happycar
1.2 benzinli bir araç 1.6 benzinli kadar yakar ,bilgin olsun..
1.2 benzinli corsa aracımız var dediğiniz gibi 1.6 benzinli kadar filan yakmıyor yanlış bilgilendirme yapmayalım lütfen,Aracımız şehirdışı 5 lt,şehirçide 7 lt yakıyor.Hangi 1.6 araç bu değerlere ulaşabiliyor?
Geçen hafta Pazar günü 7.5 lt yaktım şehir içinde 1.6 Astra ile.
1.6 kadar yakıyor denmesinin sebebi sakin kullanımda değil. Bu araba gitmiyo diyip gaza bastığınızda 1.6 kadar yakar deniliyor.
1.6 astra ile şehiriçi 7.5 lt çok iyi,tebrik ederim.Demek bizde 1.2 corsayı biraz sakin kullanırsak 6-6.5 lt'ye düşürebiliriz
quote:
Orijinalden alıntı: denizci81
quote:
Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz
quote:
Orjinalden alıntı: denizci81
quote:
Orjinalden alıntı: happycar
1.2 benzinli bir araç 1.6 benzinli kadar yakar ,bilgin olsun..
1.2 benzinli corsa aracımız var dediğiniz gibi 1.6 benzinli kadar filan yakmıyor yanlış bilgilendirme yapmayalım lütfen,Aracımız şehirdışı 5 lt,şehirçide 7 lt yakıyor.Hangi 1.6 araç bu değerlere ulaşabiliyor?
Geçen hafta Pazar günü 7.5 lt yaktım şehir içinde 1.6 Astra ile.
1.6 kadar yakıyor denmesinin sebebi sakin kullanımda değil. Bu araba gitmiyo diyip gaza bastığınızda 1.6 kadar yakar deniliyor.
1.6 astra ile şehiriçi 7.5 lt çok iyi,tebrik ederim.Demek bizde 1.2 corsayı biraz sakin kullanırsak 6-6.5 lt'ye düşürebiliriz
Alıntıları Göster
İl, yol, hava, lastik, hız, trafik, arabanın doluluk durumuna göre de değişiyor.
Ben;
Ankara'da Samsun yolundan başlayıp Konya yolunda Aştiyi geçtikten sonraki alt geçite girmeden test ettim. Aynı yolu defalarca gittim geldim. Hızım 60 civarı. Bazı yerler yokuş bazı yerler iniş. Yol idare eder. Trafik Pazar akşamı trafiği, Hava güzel yağmursuz. Araba da benden başka ağırlık yapacak büyük bişey yok. Lastikler ortalama 1.5 aylık 205/55/16 Primacy HP Michelin, basınçlar tam ayarında.
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutu
Yoğun trafikte ilerlerken arada sırada boşa almak faydalı elbette.Çünkü manuelde nasıl sıkışık trafikte viteste iken yarım debraj yapıyorsan easytronikte onu yapıyor.Adım adım giden trafikte gerek yok,zaten yapamazsın.Ama trafik sıkıştı.Bekleme süreleri 10 sn üzeri hatta bazen 30 sn üzeri ise, al derim.Baskı balatanın ömrünü uzatırsın.
Alıntıları Göster
yoğun trafik veya az yoğun çok yoğun trafik hiç fark etmez araç durduğu anda hemen boşa al zor bişe diil sonuçta sağa doğru bi tık yapıyosun ama yaptığın her bu hareketinle balatalarının ömrü uzuyo bide çok önemli bişey; mecbur kalmadıkça trafik olan yokuş yerlere girme alternatif yollar varsa yolu uzatma pahasına bile olsa yolunu değiştir easytronik şanzımanın en büyük düşmanı yokuşta uzun süre dur kalk yapmaktır haberin olsun zaten balata kokusundan bunu anlarsın :)95.000 km opel corsa easytronic ve 60.000 km de astra easytronik kullanan biri olarak bu tavsiyelerime sen ve bu yazıyı okuyan herkes uysun karlı çıkarsınız benden söylemesi!!!
quote:
Orijinalden alıntı: 34 HIZ 50
yoğun trafik veya az yoğun çok yoğun trafik hiç fark etmez araç durduğu anda hemen boşa al zor bişe diil sonuçta sağa doğru bi tık yapıyosun ama yaptığın her bu hareketinle balatalarının ömrü uzuyo bide çok önemli bişey; mecbur kalmadıkça trafik olan yokuş yerlere girme alternatif yollar varsa yolu uzatma pahasına bile olsa yolunu değiştir easytronik şanzımanın en büyük düşmanı yokuşta uzun süre dur kalk yapmaktır haberin olsun zaten balata kokusundan bunu anlarsın :)95.000 km opel corsa easytronic ve 60.000 km de astra easytronik kullanan biri olarak bu tavsiyelerime sen ve bu yazıyı okuyan herkes uysun karlı çıkarsınız benden söylemesi!!!
1-bence aracı sıkışık ve yokuşlu trafikde manuelde kullanmak gerekli.(çok zorlayıcı bişi değil) 2-birinci vites de çok düşük hızlardaki tepkileri bazen konforu olumsuz etkiliyor. yani sanki debriyajdan ayağınızı kavrama noktasına çok hızlı getirdiğinizi düşünün araç ani hızlanır öle bişi . sorun şanzımandan böle davranmasını beklmediğiniz anda yapması. 3- ikinci vitesden sonra vites geçişleri olsun performans olsun gayet başarılı hatta 180bindeki lpgli 1.6 eski kasa focusuma göre canavar gibi diyelibilirim. 4-bir çok aracı uzun süreli kullanma fırsatım oldu. jetta, golf, passat, focus, a3, eski kasa civic, e270 cdi ancak astranın darbe emişi gerçekden harika bakın bunu son derece dürüstlükle yazıyorum. 5-2005 1.3cdti kullanmışdım daha sessiz gelmişdi acaba km ilerledikçe sessizleşirmi? 6- şuan için şanzımana alışdım ve ilk gnlerden gerçekden daha rahatım.
1-bence aracı sıkışık ve yokuşlu trafikde manuelde kullanmak gerekli.(çok zorlayıcı bişi değil) 2-birinci vites de çok düşük hızlardaki tepkileri bazen konforu olumsuz etkiliyor. yani sanki debriyajdan ayağınızı kavrama noktasına çok hızlı getirdiğinizi düşünün araç ani hızlanır öle bişi . sorun şanzımandan böle davranmasını beklmediğiniz anda yapması. 3- ikinci vitesden sonra vites geçişleri olsun performans olsun gayet başarılı hatta 180bindeki lpgli 1.6 eski kasa focusuma göre canavar gibi diyelibilirim. 4-bir çok aracı uzun süreli kullanma fırsatım oldu. jetta, golf, passat, focus, a3, eski kasa civic, e270 cdi ancak astranın darbe emişi gerçekden harika bakın bunu son derece dürüstlükle yazıyorum. 5-2005 1.3cdti kullanmışdım daha sessiz gelmişdi acaba km ilerledikçe sessizleşirmi? 6- şuan için şanzımana alışdım ve ilk gnlerden gerçekden daha rahatım.
Alıntıları Göster
arkadaşlar aracın yokuşta park halinde iken el freni çekili değilse kayması normalmi. aracı boşa almadan M1 ve A1 için ayrı ayrı denedim o şekilde stop ediyorum. freni bıraktığım anda kaymaya başlıyor. ancak el freni ile durabiliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: floyd
arkadaşlar aracın yokuşta park halinde iken el freni çekili değilse kayması normalmi. aracı boşa almadan M1 ve A1 için ayrı ayrı denedim o şekilde stop ediyorum. freni bıraktığım anda kaymaya başlıyor. ancak el freni ile durabiliyor.
Alıntıları Göster
yokuş kalkış desteği yoksa normal. Beyler mt ile mta arasındaki fark nedir?
quote:
Orijinalden alıntı: ucanhoroz
yokuş kalkış desteği yoksa normal. Beyler mt ile mta arasındaki fark nedir?
Alıntıları Göster
arac çalışır durumda iken yokuşta geri kaymıyor. stop ettikten sonra el frenini çekmezsem kayıyor. aracı viteste bıraktıgım için kaymaması gerekmiyormu?
quote:
Orijinalden alıntı: floyd
arac çalışır durumda iken yokuşta geri kaymıyor. stop ettikten sonra el frenini çekmezsem kayıyor. aracı viteste bıraktıgım için kaymaması gerekmiyormu?
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: floyd
arac çalışır durumda iken yokuşta geri kaymıyor. stop ettikten sonra el frenini çekmezsem kayıyor. aracı viteste bıraktıgım için kaymaması gerekmiyormu?
viteste bıraktıysan kaymaması lazım
quote:
Orijinalden alıntı: Mnr980
quote:
Orjinalden alıntı: floyd
arac çalışır durumda iken yokuşta geri kaymıyor. stop ettikten sonra el frenini çekmezsem kayıyor. aracı viteste bıraktıgım için kaymaması gerekmiyormu?
viteste bıraktıysan kaymaması lazım
Alıntıları Göster
Ne kadar kayıyor? Baya baya gidiyor mu yoksa belli bi süre sonra mesela 3 5 CM sonra duruyor mu?
quote:
Orijinalden alıntı: Ünal
Ne kadar kayıyor? Baya baya gidiyor mu yoksa belli bi süre sonra mesela 3 5 CM sonra duruyor mu?
Alıntıları Göster
2002 model corsa 1.2 easytronic 60 binde. Baskı balata ne zaman değişmeli sizce.
quote:
Orijinalden alıntı: n a v y_35
2002 model corsa 1.2 easytronic 60 binde. Baskı balata ne zaman değişmeli sizce.
Alıntıları Göster
baya baya gidiyor. duracak gibi değil. 2004 corsa easytronic sahibi bir arkadaşa sorrdum o da aynısını söylüyor. el freni çekmezsen kayar diyor. halbuki kitapçıkta aracı m1 veya a1 de stop edin ,çalışırken kendi N ye otomatik alır diyor. yani bu, stop edip bıraktıgımızda çalışana kadar hala 1 inci vitesde bekliyor demek olmuyor mu?
quote:
Orijinalden alıntı: floyd
baya baya gidiyor. duracak gibi değil. 2004 corsa easytronic sahibi bir arkadaşa sorrdum o da aynısını söylüyor. el freni çekmezsen kayar diyor. halbuki kitapçıkta aracı m1 veya a1 de stop edin ,çalışırken kendi N ye otomatik alır diyor. yani bu, stop edip bıraktıgımızda çalışana kadar hala 1 inci vitesde bekliyor demek olmuyor mu?
Alıntıları Göster
bir easytronic kullanıcısı olarak şimdi benimde merak ettiğim konuları benden daha kıdemli arkadaşlarla paylaşmak istiyorum. ben aracı kullanırken mesela trafik ışıklarında beklerken N konumuna atmıyoorum.servis ile de konuştum frene tam bastığınız anda zaten sistemin otomatik olarak kendisini boşa attığını söylüyor.bu doğru mu? ayrıca aracı parkederken N konumuna alıp stop ettiriyorum eğer eğimli bir yerlerde park etmiş bulunuyorsam o zaman A veya R pozisyonunda bırakıp kontağı açıp aracı çalıştırmadan önce N ye alarak marşa basıyorum. esasında sistem kendisini otomatik olarak N konumuna alıyor ama belki başka zararları oluyordur diye o şekilde kullanıyorum. sizce hangisi doğru ?
quote:
Orijinalden alıntı: codexhoo
bir easytronic kullanıcısı olarak şimdi benimde merak ettiğim konuları benden daha kıdemli arkadaşlarla paylaşmak istiyorum. ben aracı kullanırken mesela trafik ışıklarında beklerken N konumuna atmıyoorum.servis ile de konuştum frene tam bastığınız anda zaten sistemin otomatik olarak kendisini boşa attığını söylüyor.bu doğru mu? ayrıca aracı parkederken N konumuna alıp stop ettiriyorum eğer eğimli bir yerlerde park etmiş bulunuyorsam o zaman A veya R pozisyonunda bırakıp kontağı açıp aracı çalıştırmadan önce N ye alarak marşa basıyorum. esasında sistem kendisini otomatik olarak N konumuna alıyor ama belki başka zararları oluyordur diye o şekilde kullanıyorum. sizce hangisi doğru ?
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: codexhoo
bir easytronic kullanıcısı olarak şimdi benimde merak ettiğim konuları benden daha kıdemli arkadaşlarla paylaşmak istiyorum. ben aracı kullanırken mesela trafik ışıklarında beklerken N konumuna atmıyoorum.servis ile de konuştum frene tam bastığınız anda zaten sistemin otomatik olarak kendisini boşa attığını söylüyor.bu doğru mu? ayrıca aracı parkederken N konumuna alıp stop ettiriyorum eğer eğimli bir yerlerde park etmiş bulunuyorsam o zaman A veya R pozisyonunda bırakıp kontağı açıp aracı çalıştırmadan önce N ye alarak marşa basıyorum. esasında sistem kendisini otomatik olarak N konumuna alıyor ama belki başka zararları oluyordur diye o şekilde kullanıyorum. sizce hangisi doğru ?
frene tam basarsan debriyaja tam basar vitesi boşa atmaz.boşa atmak debriyaj sisteminin ömrünü biraz daha uzatır.ışıklarda beklerken boşa atman daha iyidir.
aracı park ederken mutlaka viteste bırak(a1,m1,r..).boşta bırakma.çalıştırıken frene basıp marşa bastığında araç kendini boşa alıyor.yani boşa alma çalıştırma anında oluyor.
quote:
Orijinalden alıntı: superposition
quote:
Orjinalden alıntı: codexhoo
bir easytronic kullanıcısı olarak şimdi benimde merak ettiğim konuları benden daha kıdemli arkadaşlarla paylaşmak istiyorum. ben aracı kullanırken mesela trafik ışıklarında beklerken N konumuna atmıyoorum.servis ile de konuştum frene tam bastığınız anda zaten sistemin otomatik olarak kendisini boşa attığını söylüyor.bu doğru mu? ayrıca aracı parkederken N konumuna alıp stop ettiriyorum eğer eğimli bir yerlerde park etmiş bulunuyorsam o zaman A veya R pozisyonunda bırakıp kontağı açıp aracı çalıştırmadan önce N ye alarak marşa basıyorum. esasında sistem kendisini otomatik olarak N konumuna alıyor ama belki başka zararları oluyordur diye o şekilde kullanıyorum. sizce hangisi doğru ?
frene tam basarsan debriyaja tam basar vitesi boşa atmaz.boşa atmak debriyaj sisteminin ömrünü biraz daha uzatır.ışıklarda beklerken boşa atman daha iyidir.
aracı park ederken mutlaka viteste bırak(a1,m1,r..).boşta bırakma.çalıştırıken frene basıp marşa bastığında araç kendini boşa alıyor.yani boşa alma çalıştırma anında oluyor.
Alıntıları Göster
beyler bu easytonic ile, 1.vitesde 10>15>10 km gibi düşük hızlarda seyrederken. veya duracak kadar yavaşlamadığınızda tekrar gaz vermeniz gerektiğinde felan debriyajı acemi gibi kullanmasını yaşıyorum sizdede varmı?
bu durum benim gibi köprü traği çeken biri için sıkıcı oluyor. bi çözümü varmıdır? yeni yazılımla çözerler mi? servis hiç sanmam şanzımanın karakteristiği böle dedi ama olay bence yazılımsal..
araç henüz 2500kmde
quote:
Orijinalden alıntı: oguzdag
beyler bu easytonic ile, 1.vitesde 10>15>10 km gibi düşük hızlarda seyrederken. veya duracak kadar yavaşlamadığınızda tekrar gaz vermeniz gerektiğinde felan debriyajı acemi gibi kullanmasını yaşıyorum sizdede varmı?
bu durum benim gibi köprü traği çeken biri için sıkıcı oluyor. bi çözümü varmıdır? yeni yazılımla çözerler mi? servis hiç sanmam şanzımanın karakteristiği böle dedi ama olay bence yazılımsal..
araç henüz 2500kmde
Alıntıları Göster
Benim aracımda easytronic astra 5000 km de şuan dediğin problemi bende yaşıyorm ama bu vitesin özelliği önemli olan ayağının gaza alışması,,, zamanla bu problemi daa az yaşarsın ,, beni en çok sıkan bu şanzımanda çok fazla vites deiştirmesi ama dediğim gibi ayak gaza alışınca kullanması keyiflii...
quote:
Orijinalden alıntı: serty23
Benim aracımda easytronic astra 5000 km de şuan dediğin problemi bende yaşıyorm ama bu vitesin özelliği önemli olan ayağının gaza alışması,,, zamanla bu problemi daa az yaşarsın ,, beni en çok sıkan bu şanzımanda çok fazla vites deiştirmesi ama dediğim gibi ayak gaza alışınca kullanması keyiflii...
Alıntıları Göster
Ya o kadar para verip araba alıyosunuz ve dünya kadar şeye dikkat etmeniz gerekiyor. Ne gerek var hangi ışıkta hangi yokuşta hangi vitese alıyım derdine? Al tam otomatik olsun bitsin.
quote:
Orijinalden alıntı: gkkt
Ya o kadar para verip araba alıyosunuz ve dünya kadar şeye dikkat etmeniz gerekiyor. Ne gerek var hangi ışıkta hangi yokuşta hangi vitese alıyım derdine? Al tam otomatik olsun bitsin.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: gkkt
Ya o kadar para verip araba alıyosunuz ve dünya kadar şeye dikkat etmeniz gerekiyor. Ne gerek var hangi ışıkta hangi yokuşta hangi vitese alıyım derdine? Al tam otomatik olsun bitsin.
Aynen Katılıyorum. Al otomatiğe keyfini sür.
Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: ilgazi
quote:
Orjinalden alıntı: gkkt
Ya o kadar para verip araba alıyosunuz ve dünya kadar şeye dikkat etmeniz gerekiyor. Ne gerek var hangi ışıkta hangi yokuşta hangi vitese alıyım derdine? Al tam otomatik olsun bitsin.
Aynen Katılıyorum. Al otomatiğe keyfini sür.
Saygılarımla
Alıntıları Göster
ben 2006 1.3cdti easytronic kullanıyorum arada bi tanıdığımızda var.bu arabanın vites olayı tam bir rezalet.ya acemi şöför olsa vitesli arabada o kadar sarsmaz yolcuları.bence o parayı kaketmeyen bir araç
quote:
Orijinalden alıntı: bagator816
ben 2006 1.3cdti easytronic kullanıyorum arada bi tanıdığımızda var.bu arabanın vites olayı tam bir rezalet.ya acemi şöför olsa vitesli arabada o kadar sarsmaz yolcuları.bence o parayı kaketmeyen bir araç
Alıntıları Göster
Toyotanın mmt si bu kadar sorunlu değil. Artı toyota arıza durumunda kendini olaydan soyutlamıyor aracının arkasında duruyor.
quote:
Orijinalden alıntı: froster2006
Toyotanın mmt si bu kadar sorunlu değil. Artı toyota arıza durumunda kendini olaydan soyutlamıyor aracının arkasında duruyor.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: froster2006
Toyotanın mmt si bu kadar sorunlu değil. Artı toyota arıza durumunda kendini olaydan soyutlamıyor aracının arkasında duruyor.
Kim diyo onu. Yokuş yukarı çıkarken balata kokusu veren MMT değil dimi? Araştırın.