Şimdi Ara

easytronic vites alınırmı? (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
114
Cevap
1
Favori
66.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Her hızda yürür. İster gaza basma istersen gazı döşemeye yapıştır. Dün akşam sıkışık trafikte boşa aldım. Sonra vitese taktım frenden çektim ayağımı düz yolda kendi hareket etmeye başladı.

    Frenden çektiğinde motor soğuksa devir kendisi götürüyor zaten ki soğuk motorla gaza basmadan yokuş çıktı araç.
    ısındıktan sonra frenden çektiğinde ufaktan ufaktan gidiyor kendisi.
  • Şu yüzden sordum.
    Easytronic şanzımanlar yapı olarak bildiğimiz manuel şanzımanın robotize edilmiş hali.Sadece bizim yerimize bir robot değiştiriyor bu vitesi.
    Dolayısıyla bizim manuel şanzımanlarda parkederken yaptığımız yarı debriyaj hareketini bu viteste nasıl yaparız yada yapabilirmiyiz?
  • Yarı debriyajı neden yapacaksın ki. Gerek yok. Gaza hafif bastığında atmıyo kendini araba. Gazın tepkisine göre debriyajı bırakıyo. Bağırtmıyo düz vites gibi.

    Sen en iyisi bayiye gidip tamamen incele bu vitesi kullan aklındaki tüm soruları araba üstünde dene.
  • Bayiiye sizde 1.6 easytronic astra varmı dedim.1.3 cdti corsası var(easytronic) o olmazmı dedi: )
  • arkadaşlar ben yaklasık 6 ay dır kullanıyorum. aracım astra 2007 1.6 easytronic(2008 kasa) yaklasık 5000 km yaptım hepsi istanbul sehir içiydi sanırım 2 kere basıma soyle bi olay geldi ani yavaşlamalarda araba stop edip tekrar kendi kendine calıştı buna artı olarak 1 vitesdeyken ani bi seklide hızladıp ayagını hemen gazdan cekince cok sarsıntılı vi vites değisimi yasıyosunuz bunlara rağmen kesinlikle cok zevki bir sistem ben suan cok cok memlunum ama biraz alışma sureci istiyor.
  • 2009 model Opel corsa 1.4 easytronic enjoy sport paket hakkında olumlu olumsuz bilgisi olan arkadaşlar var mı ? arabayı almak üzereyim ,fikirleriniz nelerdir ?
  • Biraz sürüş zevki biraz konfor arıyorsan kesinlikle önermiyorum. Hele birde agresif sürücüysen hiç yanaşma
  • kesinlikle tavsiye etmem en küçük bir beyin arızasında araç hareket edemiyor ve tamiri yok değiştirmen gerek başıma geldi biliyorum.
  • One minut
    Benim için düz vites bitmiştir. Bundan sonra düz vites kullanmam.
  • DSG VARKEN, DSG KULLANILIR... DİĞER OTOMATİKLERDEN ÇOK FARKLI...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ctrl_alt_del

    DSG VARKEN, DSG KULLANILIR... DİĞER OTOMATİKLERDEN ÇOK FARKLI...

    Doğuş kazığını yemek istiyosun herhalde.
  • DSG konusunda arkadaş haklı,DSG otomatik viteste bir çığır açtı ancak dediğiniz gibi Doğuş kazığı yemek istemiyorum,bomboş bir golf bile 45 milyarken ben o paraya full Astra alabileceğimi düşünüyorum.

    Bazı arkadaşlar easytronic vitesin uzun ömürlü olması için neler yapabiliriz demiş.Ben böyle birşeyi kabul etmiyorum.Arabaya bindiğim zaman easytronic sorun çıkaracak mı acaba diye düşünürsem kanserden ölürüm.
    Eğer aklınızda şüpheniz varsa gidin manuel alın.
    94'ten beri Opel'e biniyorum.Astra corsa vectra..Geçen ay Focus almaya niyetlenmiştim ama Opel'e alışınca insan ayrılamıyor işte birdaha..
    Bu arada sabırsızlıkla yeni Astrayı bekliyorum,ilk müşterilerinden biri olacağım inşallah.
    Saygılar
  • 2005 model astra 1.6 easytronic şanzuman arabam vardı.3 kere şanzumandan dolayı yolda kaldı.Kalması bi yana arabayı yerinden oynatamıyorsun.yolun ortasında öylece bekliyorsun çekicinin gelmesini. Ayrıca vites değişimide berbat idi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El_domingo -- 27 Haziran 2009; 20:36:56 >
  • Aracı alalı 9 ay oldu 7500 km de 30 yıldır otomobil kullanıyorum easytronik için özel sürüş tekniği geliştirmek zorundasın
    tabiiki alışılıyor ama bir daha alırmısın derseniz tövbe almam.
  • Mesela ne gibi teknik doktor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: doktor77

    Aracı alalı 9 ay oldu 7500 km de 30 yıldır otomobil kullanıyorum easytronik için özel sürüş tekniği geliştirmek zorundasın
    tabiiki alışılıyor ama bir daha alırmısın derseniz tövbe almam.

    Özel bi sürüş tekniğine gerek yok. Vites geçişleri sırasında ayağını gazdan hafif çekince sarsıntın olmuyor.
  • Teknik dediğim başta Ünal Korkmaz ın dediği gibi ayağı gazdan hafifçe çekmek sollamalarda manuel vitese alıp vites küçültmek fren yaparken küt diye durmamak içinde frene basma tarzını değiştirmek
    vs. 40 milyara yakın para verip sürüş konforu beklemek hakkımızdır diye düşünüyorum.Tabiki bu sırf Opel e ait değil sanıyorum tüm troniklerin şanzımanların derdi.
  • Biz de yakın zamanda aldık. Biraz korkmadım desem yalan olur. Bir kere evin önünde A yanıp söndü. Geriye takıp sonra A'ya aldım ve sonra A'ya geçti. Bugün benzinciden çıkarken yaptı aynısını. İki kere boşa aldıktan sonra geçti. Yalnız farları söndürüp bir süre sonra tekrar yola çıktığında aynısını yaptığı gibi de bir düşünce oluşmaya başladı. Bir sorunun habercisi mi yoksa gerçekten alet akıllı ve farları söndürdükten kısa bir süre sonra yola gitmeye kalkarsan seni göndermiyor mu bilemiyorum...

    Onun dışına eski bir soru ama ben de fikrimi yazayım. Performans bekleyenler için kesinlikle değil bu şanzıman. Yalnız biraz sakin kullanabilecekseniz vites değiştirmeler falan optimumda. Özellikle yokuşlarda sağınızdan solunuzdan vızır vızır gelenler sizi rahatsız ediyorsa çok yakması pahasına biraz gaza yüklendiğinizde yüksek devirde düşük viteste çalışabiliyor ama zorlanarak tabi.

    Bu şanzumanı bozan arkadaşlarım sık sık manuele geçiş yaptıklarından bozulduğunu iddia etmişlerdi. Mümkün olduğunca otomatikte kullanmak gerektiği tavsiyesinde bulunduar.

    Yokuşta biraz strese girip çok gaza yüklenip patinaj yaptırma çok olası bir durum olabiliyor ama bileklerinizin ve sinir sisteminizin rahat olduğu zamanlarda rahatlıkla çok az bir kaymayla kalkabiliyorsunuz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: El_domingo

    2005 model astra 1.6 easytronic şanzuman arabam vardı.3 kere şanzumandan dolayı yolda kaldı.Kalması bi yana arabayı yerinden oynatamıyorsun.yolun ortasında öylece bekliyorsun çekicinin gelmesini. Ayrıca vites değişimide berbat idi.


    Çekici nasıl alıyor seni, araba yerinden oynamıyorsa, trafiğin çekicileri gibi havaya mı kaldırıp sırtına alıyor? Ayrıca yolda kalınca Opel Asistance'ı aradın mı, aradıysan ne dediler?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dradis -- 5 Temmuz 2009; 0:46:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bilgealp.ozturk

    Biz de yakın zamanda aldık. Biraz korkmadım desem yalan olur. Bir kere evin önünde A yanıp söndü. Geriye takıp sonra A'ya aldım ve sonra A'ya geçti. Bugün benzinciden çıkarken yaptı aynısını. İki kere boşa aldıktan sonra geçti. Yalnız farları söndürüp bir süre sonra tekrar yola çıktığında aynısını yaptığı gibi de bir düşünce oluşmaya başladı. Bir sorunun habercisi mi yoksa gerçekten alet akıllı ve farları söndürdükten kısa bir süre sonra yola gitmeye kalkarsan seni göndermiyor mu bilemiyorum...

    Onun dışına eski bir soru ama ben de fikrimi yazayım. Performans bekleyenler için kesinlikle değil bu şanzıman. Yalnız biraz sakin kullanabilecekseniz vites değiştirmeler falan optimumda. Özellikle yokuşlarda sağınızdan solunuzdan vızır vızır gelenler sizi rahatsız ediyorsa çok yakması pahasına biraz gaza yüklendiğinizde yüksek devirde düşük viteste çalışabiliyor ama zorlanarak tabi.

    Bu şanzumanı bozan arkadaşlarım sık sık manuele geçiş yaptıklarından bozulduğunu iddia etmişlerdi. Mümkün olduğunca otomatikte kullanmak gerektiği tavsiyesinde bulunduar.

    Yokuşta biraz strese girip çok gaza yüklenip patinaj yaptırma çok olası bir durum olabiliyor ama bileklerinizin ve sinir sisteminizin rahat olduğu zamanlarda rahatlıkla çok az bir kaymayla kalkabiliyorsunuz.


    Tamamen durmadan A'dan R'ye -veya tersi- geçmeye çalıştığın için olmuştur. Bu durumda R veya A yanıp söner.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.