Yukardaki bazı yorumları - ya da kendilerince sorunları- okuyunca Opel bana "özel" bir araç üretmiş diye düşünüyorum.
İnsanların araçlardan beklentisi doğal olarak farklıdır ve satın alacakları otomobilin beklentilerini karşılayıp karşılamayacağını araştırma zahmetine girmemiş olanların buraya yazma zahmetine de girmemeleri uygun olur.
Frene basmadan a ya ya da r ye geçerseniz a yanıp söner. Frene bastıktan sonra boşa ve a ya alırsanız düzelir. Bu normal. Ayrıca performans isteğinde yüksek devir verirsiniz araca olur biter. Manuel vitesten farkı yok zaten. Kalkışta da biraz nazlanıyor gibi yapar bu da şanzıman yapısı itibariyle normal.
quote:
Orjinalden alıntı: Dradis
quote:
Orjinalden alıntı: El_domingo
2005 model astra 1.6 easytronic şanzuman arabam vardı.3 kere şanzumandan dolayı yolda kaldı.Kalması bi yana arabayı yerinden oynatamıyorsun.yolun ortasında öylece bekliyorsun çekicinin gelmesini. Ayrıca vites değişimide berbat idi.
Çekici nasıl alıyor seni, araba yerinden oynamıyorsa, trafiğin çekicileri gibi havaya mı kaldırıp sırtına alıyor? Ayrıca yolda kalınca Opel Asistance'ı aradın mı, aradıysan ne dediler?
Asistance aradım araba yolda kaldı dedim.Modelini söyledim.Tamam dedi bekleyin çekici gönderiyoruz.Tamir olmazmı burda dedimde yok serviste olması lazım.İstanbulda çekici hemen gelmez zaten 1-1.5 saat bekledik.Gelip geçenlerde arabayı bi yere alsanızda trafigi engellemeseniz diyorlardı.şanzumanı kitlendi diyince gidiyorlardı.çekici geldi adam arabayı gördü.abi bunun şanzuman problemimi var dedi.evet nerden bildin dedim .bunlardan çok oluyor dedi. bunu sadece kaldırıp alan kurtacılar alabilir. yerinde oynamaz bu araba ön ve arka tekerler kitleniyor bunların .diğer tip çekicilerin sırtına alması için sürükleye sürükleye çekip sırtına alıyor.Kaş yapayım derken göz çıkartıyor kısacası.arac kiralıktı süresi bitti ve kurtuldum
quote:
Orjinalden alıntı: Dradis
Yukardaki bazı yorumları - ya da kendilerince sorunları- okuyunca Opel bana "özel" bir araç üretmiş diye düşünüyorum.
İnsanların araçlardan beklentisi doğal olarak farklıdır ve satın alacakları otomobilin beklentilerini karşılayıp karşılamayacağını araştırma zahmetine girmemiş olanların buraya yazma zahmetine de girmemeleri uygun olur.
"easytronic problemler" diye internette aratdığında ne kadar sorunlu bir şanzuman olduğu görürüsün. Beklentilerde ana hatları ile bellidir.Bu beklentilerin başında da sorun çıkarmayan araba ilk sıralarda gelir.
Arkadaşlar bi forumda easytronic şanzımanlara her on beş yirmi bin km lerde kalibre yapıldığını duydum.bu kalibrasyon işlemiyle vites geçişleri ilk günkü konforuna dönüyormuş.debriyaj balatasının ömrünü de uzatıyormuş
benim bildiğim,vitesi A konumuna getirdiğinizde eğer 3 saniye içinde frene ya da gaza basmazsanız (bu arada 3 defa A yanıp söner) araç vitesi otomatikman N ye alıyor... aynı şey geri için de geçerli olması lazım...
valla bu arada gecenlerde dayıoğluna kullandırdım arabayı,kendisi hollanda da yaşıyor izne geldi.hemen hemen mercedes den tutun bmw ye kadar kullanmadığı araba kalmamıştır ve otomatiği de çok sever kendisi otorite sayılabilir.yeğen şu arabayı bi ıslatalım deyip duruyordu.geç bakalım dayı dedim..tam anlamıyla ağzı açık kaldı.vites geçişleri nası dedim tek kelimeyle mütiş dedi.oto-manuel sanzumanı hiç kullanmamış çok beğendi.sen artık manuel araç binemezsin dedi genel olarak da arabayı çok beğendi.sport moduna bastığımdaki halini görmeliydiniz
arkadaslar ben 2006 easytronic astra aldım sımdılık seytan kulagına kursun bır sıkıntı esım ve ben cok guzel sıkıntısız kullanıyoruz. benım su aralar araba yenı kalkıslarda 1 de 2 ye gecerken bellı belırsız sankı mekanık şık şık diye bir ses gelıyor ama dıger vısteslerde kesınlıkle oyle bır sey yok ısıkta duruyorum 1 2 gecıs yıne aynı 1 diger sorum elfren cekılı arka koltuklara oturdumuzda arkan balata ta gacırtı gelıyor bu arkaya bınenlerı agırlıgı ıle oluyor el fren cekılı deılse hıc bır ses yok ilgınıze tesekurler bu aracı kullanan arkadaslar cevapları beklıyorum selamlar herkesın kazasız ve masrafsız bınmesı dılegı ıle
Merhabalar ;
Vites geçişlerinde belli belirsiz duyduğunuz ses şık şık sesi vitesin geçiş sesi .1 vitese geçerken gaz pedalına hafif dokunun 2 ye geçerkende gazdan hafifi ayanızı çekmeniz lazım.yani arabanın devir ve hızına göre bunu ayarlaya bilirisiniz. dur kalklarda çok yapar gazı ayarlayamazsanız . aynı şey bende de oluyor vites geçerken şık şık diye ses geliyor ama gaz pedalını iyi ayarlarsam olmuyor. Vitesin ne saman geçeçeğinide hissetmeniz lazım gerçi 2,500 devirden sonra geçiyor .. vites geçişlerinde ses yapması bence normal çünkü arabada manuel vites mantığı var. Belki balata da bitmiş olabilir ama benim araç 2009 bendede yapıyor.
Ayrıca arabayı ilk çalıştırdığınızda ilk hareketi verdikden sonra 10 sanıye sonra bir ses gelir. oda eastronk vitesin beyinden gelen bir sesi olarak yorumlanıyor hepsinde var bu durum..
El freni çektikden sonra arabaya biri oturunca cayır cayırt die bir ses geliyor evet aynı ses benden de geliyor. Bunu normal karşılıyorum . Bide ayak frenine basılı tutarak dene ..
quote:
Orijinalden alıntı: cappadoce
arkadaslar ben 2006 easytronic astra aldım sımdılık seytan kulagına kursun bır sıkıntı esım ve ben cok guzel sıkıntısız kullanıyoruz. benım su aralar araba yenı kalkıslarda 1 de 2 ye gecerken bellı belırsız sankı mekanık şık şık diye bir ses gelıyor ama dıger vısteslerde kesınlıkle oyle bır sey yok ısıkta duruyorum 1 2 gecıs yıne aynı 1 diger sorum elfren cekılı arka koltuklara oturdumuzda arkan balata ta gacırtı gelıyor bu arkaya bınenlerı agırlıgı ıle oluyor el fren cekılı deılse hıc bır ses yok ilgınıze tesekurler bu aracı kullanan arkadaslar cevapları beklıyorum selamlar herkesın kazasız ve masrafsız bınmesı dılegı ıle
quote:
Orijinalden alıntı: A_R_D_A
Arkadaşlar 2.el 2009 model opel corsa alıcaz babaanneme kaç litre yakıyor 1.2 si ltfen cevap verin şimdiden teşekkürler
Bi önceki kasa kullandım 2 tane, sakin kullanımla 6.7-7.2 lt/100km civarı yakmakta.
aynen katılıyorum önceki aracım Corsa 1.2 idi 7-8 litre ş.içi yakıyordu şuan 1.6 Golf otomatik kullanıyorum 10.5 litre yakıyorum şehir içi.Ama nalet öyle bi rahatki 13 litre bile yaksa görmezden gelebilirim :)
Ben de eşime Corsa 1,2 Easytronic almayı düşünüyorum. 1,4 normale göre arada 2.500 Tl civarında bir fark var, bir de yıllık vergiden 250 tl avantaj sağlıyor.
Ankara Opal'den satış temsilcisinin demesine göre yakıt olarak 1,2 motorlar 1,4'e göre ciddi avantajlıymış (aracın teknik verilerine göre %20 daha az yakıyor gibi görünüyor; benim tahminim de 1,2'lerin şehiriçinde 8 lt 1,4'lerin ise 10 lt yakacağı yönünde)ama sürüş konforu olarak vites değişikliklerini hissetme ve geri kaçması gibi dezavantajları varmış.
Sizin bu konudaki görüşleriniz nedir?
Alternatif olarak bir de Nissan Micra 1,2 CVT (tam otomatik) düşünüyorum, fiyat olarak 1,2 Easytronice göre 1.000 Tl avantajlı...
herkese selam... Çok şükür aracıma dün kavuştum. ilk izlenimlerim çok iyi gerçekten. aracı tam anlamıyla keşfetmem biraz zaman alacak gibi.... şu an 9,5 litre gösteriyor 100 km'ye. birde onun altında başka bir değer var ....km/h sanırım da saatteki ortalama yakıtı gösteriyor...
quote:
Orijinalden alıntı: tolgayuk
Ben de eşime Corsa 1,2 Easytronic almayı düşünüyorum. 1,4 normale göre arada 2.500 Tl civarında bir fark var, bir de yıllık vergiden 250 tl avantaj sağlıyor.
Ankara Opal'den satış temsilcisinin demesine göre yakıt olarak 1,2 motorlar 1,4'e göre ciddi avantajlıymış (aracın teknik verilerine göre %20 daha az yakıyor gibi görünüyor; benim tahminim de 1,2'lerin şehiriçinde 8 lt 1,4'lerin ise 10 lt yakacağı yönünde)ama sürüş konforu olarak vites değişikliklerini hissetme ve geri kaçması gibi dezavantajları varmış.
Sizin bu konudaki görüşleriniz nedir?
Alternatif olarak bir de Nissan Micra 1,2 CVT (tam otomatik) düşünüyorum, fiyat olarak 1,2 Easytronice göre 1.000 Tl avantajlı...
ben de corsa d 1.2 otomatik almayı düşünüyorum, sahibindende aratırken yarı otomatik diye arattıklarım acaba easytronik mi oluyor? 2007-2010 arası ikinci el bakıyorum,
geri kaçırmayla ilgili olarak birkaçında yokuş kalkış desteğine rastladım zannedersem vites geçişlerini hissetmemek için ya cvt ya da dsg şanzıman gerekiyor galiba
bende dün itibari ile citroen c3 aldım 2013 model bende de aynı şanzıman var opelde adı başka bizimkinde başka aynı bokun laciverti diyelim eski aracım 2006 scenicti şanzımanlar arasında dünya kadar fark var buna alışmak zaman alıcak belli bende aracı 39,750 tl ye aldım araç 27 binde esasen bizlere koyan konu şu 40 binlere varan rakamlarla bu şekil araçlar alıyoruz ama uğraşmak zorunda kalıyoruz ama esasen Türkiye piyasasındaki devletin bizlere atmış olduğu kazığı unutarak bu tür yorumlar yapıyoruz kendim sigortacıyım bir arabanın bayiye kaça geldiğini üzerine kaç para vergi konularak satıldığını gayet iyi bilirim bu arabalar avrupada muhtemelen 20.bin tl gibi rakamlara satılıyorlar burada devletimiz sagolsun kdv ötv gibi vergi isimleri ekleyerek bizlerden bir 20 bin daha alıyor araç geliyor bu sefer bize 40 bin tl ye e doğal olarak bizlerde 40 bin tl arabaya verdim beklediğim konfor bu olmamalı diye düşünüyoruz haklıyız da bende bu şanzımana bulaştım arıza yaparmı yapmaz mı bilmiyorum yaşayarak öğreneceğim Allah sonumuzu hayır etsin
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme