Şimdi Ara

Corsa 1.3 CDTi Kronik sorunu var mı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
15.763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar selam,

    2005-2006 model 1.3 CDTi van- 50 BİN VEYA 60 BİN civarında araç almayı düşünüyorum ve hususi olarak kullanacagım. birkaç sorum var:

    1-Kronik sorunları var mı? tavsiye eder misiniz?
    2-Bazı araçlarda ruhsata işli koltuk diyor. bunlar birinci köprüden geçebiliyor mu? muayene için dikkat etmem gerekenler nelerdir?

    tecrübelerinizden faydalanmak isterim. şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi danga -- 5 Ekim 2009; 15:32:43 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Opel Corsa 1.3 CDTi Kronik Sorunları

    Opel Corsa'nın 1.3 litrelik CDTi dizel motoru, kronik sorunları ile bilinmektedir. Bu sorunlar, farklı Corsa nesillerinde ortaya çıkabilmektedir.

    Opel Corsa C 1.3 CDTi Kronik Sorunları

    • Enjektör Arızası: Enjektörler, yakıtın silindirlere püskürtülmesini sağlayan önemli bileşenlerdir. Corsa C'deki 1.3 CDTi motorlarda enjektör arızaları yaygın olarak bildirilmiştir. Bu, motor gücü kaybına, duman çıkmasına ve yakıt tüketiminin artmasına neden olabilir.
    • EGR Valfı Arızası: EGR valfi, egzoz gazlarını tekrar motora yönlendirerek emisyonları azaltmaya yardımcı olur. Ancak Corsa C'deki 1.3 CDTi motorlarda EGR valfı arızaları, motor performansını olumsuz etkileyebilir.

    Opel Corsa D 1.3 CDTi Kronik Sorunları

    • Zaman Zinciri Sorunları: Corsa D'nin 1.3 CDTi motorlarında zaman zinciri sorunları yaşanabilir. Zaman zinciri, motorun valflerini ve pistonlarını senkronize tutmaya yardımcı olan önemli bir bileşendir. Arızalı bir zaman zinciri, motor hasarına neden olabilir.
    • Turbo Sorunları: Turboşarj, bir aracın motorunun gücünü artırmaya yardımcı olur. Corsa D'deki 1.3 CDTi motorlarda turbo sorunları, güç kaybına ve artan yakıt tüketimine neden olabilir.

    Opel Corsa D ve Opel Combo 1.3 Kronik Sorunları

    • DPF Sorunları: Dizel partikül filtresi (DPF), egzoz gazlarından partikülleri filtrelemek için kullanılır. Corsa D ve Combo'daki 1.3 CDTi motorlarda DPF sorunları yaygındır. Bu, motor uyarı ışığının yanmasına, güç kaybına ve artan yakıt tüketimine neden olabilir.

    Opel Corsa 1.3 CDTi motoruna sahip bir aracınız varsa, yukarıda belirtilen kronik sorunların farkında olmanız ve gerekli bakımı yaptırmanız önemlidir. Bu sorunların erken tespiti ve giderilmesi, aracınızın performansını ve ömrünü uzatacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 2-2.5 yıl 2004 model cdti van kullandım
    çukurlu yollarda ön taraftan takırtı geliyordu ama ben hız kesici tümseğin birinden çok hızlı geçmiştim ondan sonra oldu bu olay.arabanın günahı yok.
    bunun dışında çok ekonomik bir araç,kilometre başına 0.11 kuruşla 0.15 kuruş arasında yakarsın klima açıkken bile 0.14 kuruşu geçmedi...
    hızlanması güzeldi sonuçta turbo

    fakat sonuçta bu araba van.yük nedeniyle kullanılmışsa iyi araştırın derim,yüklü kullanılmışsa yıpranma oranı fazladır.
  • boğaziçi köprüsünden geçebiliyor muyum?
  • hayır
  • bahsettiğiniz araçta kronik olabilecek direksiyon kutusu problemi vardır özellikle düz olmayan yollarda tıkırtı benzeri bir ses duyabilirsiniz bir de süspansiyonları serttir ve tümsek-çıkurlardan geçince ses yapar...
  • direksiyon kutusuu

    tıkırtı demişler bir yerden sonra arabanın ön tarafından "bırak beni gideyim, tutma" tarzı langırtıya dönüşür. insanı yoldan bıktırır. ama tamir edilince güzel olur (orjinal kutuyla değişince demiyorum, tamir edilince)
  • 1.7 mi 1.3 cdti mı tercih etmeli?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    direksiyon kutusuu

    tıkırtı demişler bir yerden sonra arabanın ön tarafından "bırak beni gideyim, tutma" tarzı langırtıya dönüşür. insanı yoldan bıktırır. ama tamir edilince güzel olur (orjinal kutuyla değişince demiyorum, tamir edilince)


    Zaten o his herşeye değer, aha bu araba yolda bırakır diyorsun dedikten sonra 10 bin km geçiyor,30 bin geçiyor hatta 100 bin geçiyor bi bakmışsın yolda kalmışsın ama o da ne sigortanın biri attığı için kalmışsın, yani o tangırtı tangırdamaktan başka zararı yok.

    Motoru modifiye ediceğim,bulunduğum yerde mazot kalitesiz vs dersen 1.7 ama diğer yönlerden 1.3, vergisi daha az, 1.3 ler daha modelli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    direksiyon kutusuu

    tıkırtı demişler bir yerden sonra arabanın ön tarafından "bırak beni gideyim, tutma" tarzı langırtıya dönüşür. insanı yoldan bıktırır. ama tamir edilince güzel olur (orjinal kutuyla değişince demiyorum, tamir edilince)


    Zaten o his herşeye değer, aha bu araba yolda bırakır diyorsun dedikten sonra 10 bin km geçiyor,30 bin geçiyor hatta 100 bin geçiyor bi bakmışsın yolda kalmışsın ama o da ne sigortanın biri attığı için kalmışsın, yani o tangırtı tangırdamaktan başka zararı yok.

    Motoru modifiye ediceğim,bulunduğum yerde mazot kalitesiz vs dersen 1.7 ama diğer yönlerden 1.3, vergisi daha az, 1.3 ler daha modelli.



    100bin bırak 5000 km çekilmez o ses ama ya. bam güm direksiyonda boşluk yapıyo bide




  • kullanan herkez cok memnun bence bı arkadasa öle denk gelmıstır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korgeneral_

    kullanan herkez cok memnun bence bı arkadasa öle denk gelmıstır

    Denk gelmeyle alakası yok tıkırtı sesi gerçekten var tek kronik sorunu denilebilir. Ama oda hallediliyor kafaya takmamak lazım.
  • peki arkadaşlar temiz (değişensiz, mekanik elektronik aksamı problemsiz), düşük km (70 bin ve altı) 2005-06 bir Corsa CDTi ı ne kadara bulabiliriz?
    Ya da söyle sorayım gerçekten temiz olanın ederi ne kadardır?
    teşekkürler
  • Ben 85.000km 2006 modeli 17e alıyorum.
  • hayırlı olsun iyi günlerde kullanın, bilgi için teşekkür ederim...

  • 2006 alırsanız (2005 sonu değil, orjinal 2006 da trafiğe çıkmış olanlardan) direksiyon kutusu sıkıntısı düzeltildi. Zaten 2004 civarlarında corsa cdti ler 100bin kmden aşağı bulmak zor gibi. 2006 70-80 bin civarında alırsanız üzmeyeceğini düşünüyorum. Cliodan, paliodan çok daha üstün ve kaliteli bi araç. Bana göre fiestadan da kaliteli, polo ile başa baş gidecek ama polodan çok daha ekonomik bir araç. Asfalt konforu ve yol tutuşu da bana göre fiesta ile lider bu sınıfta.
  • 2006 lar için internette nispeten temiz gözükenler 19 bin TL den başlıyor, bu fiyatlar normal mi?
  • En önemli sorunlarından birisi Volant dişlisi problemidir.
  • sıklık olarak
    1-direksiyon kutusu = revizyondan geçilerek ses ve titreme yapması önlenir
    2-debriyaj = dikkatli kullanımda bile max 60 bin km gidiyor
    3-arka amortisör = kolay yıpranır
    4-ön takım = ses yapar ama yeniykende ses yapar, arıza yapmaz.
    5-turbo=kullanılan yağa dikkat, 5w-30 magnatec diesel öneririm.
    6-egzos = kolay paslanır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.