2007.04 haritasını İstanbul-Safranbolu-Amasra yolunda deneme fırsatını buldum. O-4'ün (yani TEM'in) Gerede çıkışına kadar herşey iyi güzeldi. Ama o noktadan itibaren navigasyonu unutun. Safranbolu'ya kadar en az 5-6 adet (orada) olmayan yola yönlendirildim. Allah'tan sadece Karayolları tabelalarına itibar ettim de Safranbolu'ya varabildim. Safranbolu'da da pek çok sokak ismi yok. Neyse Amasra'ya doğru yola çıktık, yine olmayan yollara 90 derecelik açılarla dönüş veriyor alet, bu sefer 4-5 olmayan yola sapmamı önerdi. Hem kısa, hem de hızlı route parametrelerini denedim, sonuç değişmedi. Amasra'da da sokak isimleri büyük ölçüde eksik.
Biliyorum, karış karış harita çıkarmak ve bunları güncel tutmak çok zor iş, ama şehirlerarası yola çıkacaklara tavsiyem bu harita ile navigasyona itibar etmemeleri. Aksi takdirde çok sıkıntı yaşarlar. Almanya'da yaşayan arkadaşımla konuştum, hiç hata yaşamadığını söyledi. Umarım bir gün bizim haritalarımız da "tastamam" hale gelir.
Teleatlasın'da o bölgelerde haritası sorunlu...
harita anlamında almanya kalitesine ulaşmak Türkiye'nin coğrafyası gereği çok kolay olmayacak...
Bu sorunu daha önce yazmıştım aslında...
Köy yollarına ait hız verilerinin igo tarafından farklı kullanılmasından kaynaklandı.Alim bey'de bunu 1-2 yerde yazmıştı hatırlıyorum.Olmayan yolların görünmeside bu harita derlenirken oluyor maalesef.Ancak muhtemelen Ocak ayı içinde çıkacak 2008.01 datasında bunlar temizlenecek.Aslında 2007.10'dada köy yolları verileri düşürülmüştü ama genede igo derleme sırasında muhtemelen farklı bir yeri esas aldı.
Hatta mesajlarıma bakarsanız bunu yazdığımı göreceksiniz....Adapazarı-Bilecik-Eskişehir yolundada olmayan yollar ekrana gelir ve rota çizer :) yani düzelecek merak etmeyin.
Almanya'dada sorunlar olur ama yol bazında çok azdır.Çünki yabancılar bu işi bizden 10 sene önce yapmaya başladılar :) O kadar fark olur,ama kapatılır merak etmeyin.
İyi akşamlar
quote:
Orjinalden alıntı: gps.navigation Hatta mesajlarıma bakarsanız bunu yazdığımı göreceksiniz....Adapazarı-Bilecik-Eskişehir yolundada olmayan yollar ekrana gelir ve rota çizer :) yani düzelecek merak etmeyin.
Bunu duymak sevindirici.
quote:
Almanya'dada sorunlar olur ama yol bazında çok azdır.Çünki yabancılar bu işi bizden 10 sene önce yapmaya başladılar :) O kadar fark olur,ama kapatılır merak etmeyin.
Hem bizden önce başlamışlar, hem de orada kullanıcı/müşteri sayısı çok daha fazla olduğu için, şirketler harita çizimi için daha rahat finansman bulabiliyor olsalar gerek.
aslına bakılırsa fırma ve satış adetlerı bu kadar azken Türk harita firmalarının bu kadarını bile yapabilmeleri büyük bir iş. mutalaka yan bir iş olması
üretilen haritaların navigasyon dışında kullanılıyor ve ticari olarak değerlendiriyor olması gerekiyor. aksi takdirde uzun süreli finansman gerekir herhalde.
arkadaşlar 2 merak ettiğim soru var, bilen veya tahmin eden varsa paylaşırsa fikirlerini sevinirim ;
1- harita oluşturmanın veya güncellemenin km başı maliyeti ne kadardır ? 2- google örnek Başar'dan harita alırken ne kadar ücret veriyordur ? 3- navturk sadece bu navigasyon işi ile uğraşıyor , haritaların bir kısmını yapmış. kaç tane sattiki bu haritaların maliyeti çıkardı. (masa başında oturarak bu iş olmaz sonuçta ) 4- harita hazırlamak daha zor ve zahmetli bir işken , yazılım firmaları neden daha çok kazanıyor. katma değer hususu mu ?
gps.navigation dostumuzun bu sorulara cevap verebileceğini hissediyorum :)