Şimdi Ara

iki yaşında SIFIR lastik alınır mı? (SORUN ÇÖZÜLDÜ) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
27.123
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6


    quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    km yapmadan lastiğin ömrü dolacaksa sıfır lastiğe sıfır parası vermeye bile gerek yok. Yaşından dolayı cazip bir fiyat çekerlerse kaçırmayın.

    bildiğim kadarıyla lastiklerin bi raf ömrü var, çoğu yerde bunun 10 yıl olduğu söyleniyor ama bunun sadece üretilen lastikleri satabilmek amacıyla söylendiğini düşünüyorum..

    çünkü şu an aracımın üzerindeki fabrika çıkışlı bridgestone lastikler 6 yaşında..
    az kullanım sonucunda diş kalınlığı çok iyi olmasına rağmen yüzeyde çatlamalar yanaklarda pul pul dökülmeler gözle görülüyor..
    serviste ustaya gösterdim değiştirme zamanı gelmiş dedi.. yani fazla km yapmadan da ömrünün dolduğunu söyleyebilirim

    cakalpup size somut rakamlar vermiş. Eğer %40-50 kadar aşağısına alınabiliyorsa tercih edilebilir.

    İlk mesajınızda lastiklerinizi kilometresi dolduğu için değil, senesi dolarak hamuru bozulduğu için değiştirdiğinizi yazmışsınız.

    Üç senede 15 bin yapıp mesela 600TL verdiğiniz 4 lastiği çöpe atsanız km başı 4 kuruş maliyeti olur. Sıfır alsanız beş senede 25 bin yapıp 4 lastiğe 1000TL verseniz km başı maliyet yine aynıdır fakat tarihi geçen lastiğe alış sırasında gözle görülür bir fark ödersiniz.

    küçük bi düzeltme yapayım; ilk mesajımda bahsettiğim lastikleri henüz değiştirmedim, aracın üzerindeler ve 6 yaşındalar.. diş kalınlığı iyi ama ömrü dolduğu için şu an değiştirmek için arayış içerisindeyim.

    indirim oranına gelirsek; normalde 330lira fiyatı olan bir adet lastik için 300lira fiyat aldım yani %10 gibi bir rakam sözkonusu.. yani keşke 1000liralık bi seti 600e bıraksalar ama imkansız. ayrıca stokta olmadığı için bana fazla seçenek bırakmıyorlar. bu durumda 2013 hiç mantıklı değil, illa ki 2014 olması için ısrar etmekte fayda var.









    cevaplar için tşkler

    2013 AT lastikten bir sey olmaz. Lastik hamuru ekmek gibi rafta biraz durmali, biraz sertlesdir mukavemet kazanir. Bir de ustundeki yaglar vs ucar. Gecen sene lastikler takildiktan sonra hizlica donmustum, ciyaklayarak kaydirmisti, Bence ek bir jant seti alin, Fazla paraniz varsa kislik lastik veya H/L alin. Eski lastik, yuksek suratte isninca problem olabilir, ama AT lastik hem yanaklar olarak saglamdir, hem de yuksek hizda zaten guvenli degildir. AT lastige 6 senede bir sey olmaz, 2009 Pirelli P6 ile hergun otobanda 80 km yapiyorum, islakta ve freni gayet iyi, zaten eksta uzun omurde perfornamansin Michelinden iyi olacagini planamis muhendisler. Bridgestone, Lassa icin 6 sene hic bir sey. Serviste gecen sene 2009 uretimi Pirelli P6yi baska bir aracta gordum, Temmuzda sifir olarak takilmis, otobanda 180-190da yol tutus gayet iyi diyordu.

    neden ek bir jant seti alıyorum onu anlamadım.. aracın üzerindeki jantlar çok iyi durumda ve açıkcası bütçem kısıtlı.. 4 adet lastik alıp işin içinden çıkmak istiyorum.. marka - model - ödeme üçlüsünde anlaştık, tek sıkıntı üretim yılı oldu. belki birçok insan "hangisi varsa tak gideyim" zihniyetinde yaklaşır ama ben biraz tereddüt ettim, ondan bu konuyu açtım.

    bu arada aracın üzerinde fabrika çıkışlı bridgestone H/T lastikler var, bu marka için "6 yıl sorun olmaz" demişsiniz ancak görünen o ki, mevcut lastiklerim 6 yılda ömrünü tamamlamış durumda. demek ki 6 yıllık bi dayanma süresi var, iki yıl rafta bekledi 4 yıl da bana kalıyor. ama siz A/T lastiklerde durum farklı diyorsanız onu bilemem çünkü o konuda hiç tecrübem olmadı.




  • Yari fiyatina veriyorsa alinir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternetten baktınız mı? Bayilerde olmayan çok ürün bulunabiliyor. Yenisini bulabiliyorsanız 30 lira için 2 senelik lastik alınmaz. Aslında doğru saklandığı bilinse 5 yıllık bile alınır da güvenilir, işinin hakkını veren satıcı az maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antique


    bu arada aracın üzerinde fabrika çıkışlı bridgestone H/T lastikler var, bu marka için "6 yıl sorun olmaz" demişsiniz ancak görünen o ki, mevcut lastiklerim 6 yılda ömrünü tamamlamış durumda. demek ki 6 yıllık bi dayanma süresi var, iki yıl rafta bekledi 4 yıl da bana kalıyor. ama siz A/T lastiklerde durum farklı diyorsanız onu bilemem çünkü o konuda hiç tecrübem olmadı.

    Bu aracın ses izolasyonu AT lastik kullanmak için uygun mudur? Ben kullanıyorum da, böyle hafif araçlarda lastik gürültüsü önemli olur. Mesela, bir arkadaşım buradan 215.65 r16 Competus (4x4 lastiği) Winter ın Dacia Sandeorsunda uğultu yaptığını ve rahatsız ettiğini yazıyordu. Aynı lastiği Chrysler Town and Country minivande kullanınca ses yapmıyor. Sakin sakin yolda ykullanacaksanız belki en iyisi normal vasıta lastiği olur. Orjinal boyu bir ebat ufaltıp büyütebilirsiniz mesela 215 65 veya 235 70 gibi.




  • 2013 sonu çok eski sayılmaz eğer lastik iyi koşullarda saklandıysa (güneş vs görmediyese).kaldı ki kaliteli bir lastiğin ömrünün 10 yıl olduğunu söylüyor lastikçiler.yani ömrü bitene kadar lastik çoktan yıpranmış olur.30-35 bin km normal şartlarda 3 yılda yapılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: antique


    bu arada aracın üzerinde fabrika çıkışlı bridgestone H/T lastikler var, bu marka için "6 yıl sorun olmaz" demişsiniz ancak görünen o ki, mevcut lastiklerim 6 yılda ömrünü tamamlamış durumda. demek ki 6 yıllık bi dayanma süresi var, iki yıl rafta bekledi 4 yıl da bana kalıyor. ama siz A/T lastiklerde durum farklı diyorsanız onu bilemem çünkü o konuda hiç tecrübem olmadı.

    Bu aracın ses izolasyonu AT lastik kullanmak için uygun mudur? Ben kullanıyorum da, böyle hafif araçlarda lastik gürültüsü önemli olur. Mesela, bir arkadaşım buradan 215.65 r16 Competus (4x4 lastiği) Winter ın Dacia Sandeorsunda uğultu yaptığını ve rahatsız ettiğini yazıyordu. Aynı lastiği Chrysler Town and Country minivande kullanınca ses yapmıyor. Sakin sakin yolda ykullanacaksanız belki en iyisi normal vasıta lastiği olur. Orjinal boyu bir ebat ufaltıp büyütebilirsiniz mesela 215 65 veya 235 70 gibi.

    gezenbilir sitesinde bu lastiği kullandığını ve tavsiye ettiğini söyleyenler oldu da, ben de onların tavsiyeleri kadar biliyorum.. belki de dediğiniz gibi çok gürültü olacak bilemiyorum ki.. zaten 2014 üretimini de bulamıyorlar.. belki A/T almaktan vazgeçerim çok kararsızım yani.. A/T kullanan birilerini bulmak da hiç kolay değil, bulalım görüşlerini alalım ama yok işte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noyedi

    2013 sonu çok eski sayılmaz eğer lastik iyi koşullarda saklandıysa (güneş vs görmediyese).kaldı ki kaliteli bir lastiğin ömrünün 10 yıl olduğunu söylüyor lastikçiler.yani ömrü bitene kadar lastik çoktan yıpranmış olur.30-35 bin km normal şartlarda 3 yılda yapılır.

    2013 yılı 4.hafta diye yazmıştım dikkatinizden kaçtı sanırım.. yani 2013 ocak ayı demek tam 2 yıl demek
  • Güzel saklandıysa sıkıntı yok. Satıcıya laf arasında sorulabilir belki.

    Lastikler nasıl saklanmalı bakabilirsiniz
    http://www.otobilge.com/Haber/Lastikler-nasil-saklanmali-2080
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01ada01

    Güzel saklandıysa sıkıntı yok. Satıcıya laf arasında sorulabilir belki.

    Lastikler nasıl saklanmalı bakabilirsiniz
    http://www.otobilge.com/Haber/Lastikler-nasil-saklanmali-2080

    satıcının stoğunda değil, fabrikadan sipariş geçecek tabi eğer onay verirsem.. hala karar vermiş değilim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Ucuzsa alınır 10 yıl raf ömrü var.

    Yalan o. Şu ülkede bi iş düzgün olsa şaşarım zaten. sanayi bakanlığında ilkokul mezunu çalışırsa olacağı bu. adam gibi okumuyorlar ki adam gibi halkı bilgilendirsinler.

    Benim aracıma eski sahibi 2012 yılında 2009 üretimi lastik taktırmış. Özetle lastikçi bildiğin kakalamış. 2013 yılında 10bin yapılmış şekilde ben satın aldım. lastikler gayet güzel iyi hoş. raf ömrü zımbırtısı filan derken bi baktım eylül sonu benim araç kendini salıyor. Lastikleri inceledim kılcal çatlaklar olmuş.

    özetle 30bin km yapmış 5mm diş derinliği olan güzelim lastikler sertleştiği için 2-2,5yıl araç üstünde durdu o kadar. bana da komple 1set almak kaldı. Olmadık yerde masraf... hani raf ömrüydü. lastik 5yaşında gitti çöpe özetle...

    konu sahibi arkadaş gidip aracınıza yakın daha bulunabilir ebatlara bakın.

    Arkadaşım sıfır lastik aldığında 3. Yılda kılcal çatlaklar oluşuyor, her lastikte böyledir defalarca şahit oldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Burada lastik hamuru da önemli. Mesela, Lassa Impetus, veya Competusda bu olmaz. Şu anda kullandığım Pirelli p6 da olmaz. Bu biraz Continental, Michelin, Goodyear gibi lastik testlerinde iyi skor yapmak için kauçuk ile deney yapan firmalarda olur. O da genellikle yatan araçta olur, lastik döndükçe yanaklar esner, ısınır, tekrar vulkanize olur. Yoksa, güneş, ozon vs yanakları yer. Bir de kullanıcı hatası ve üretici yanıltması var. Lastik basınçları konfor amaçlı olarak çok düşük veriliyor, bir deul lastik inik kullanılırsa yanakları eskitir.

    2009 üretimi Pirelli P6yı patinaja çektiremiyorum,nede ABSyi açıyor ama 6 senelik Michelin XH1 vardı, sert yokuşlarda kalkamıyordu, aynı şekilde çok ekonomik bol silicalı Bridgestone B-381 sert yokuşta kalkamıyordu. Lastik etiketinde ekonomisi A-B olan lastiklerden uzak durun. Bunların yanakları incedir, bol silicalıdır.


    Tavsiye edeceğim All Terrain Tread AT lastik Lassa Competus AT, her boyu yok 225 70 yok, onun yerine

    235 70 R16


    Competus Etiket


    Bu lastikle Zor Yollarda nereye gidiyorsa oraya gidebilirsiniz, yumuşak karda da gider ama yağmurda, buzda vs Highway Tread (HT)veya Highway Luxury (HL) tercih ederdim. Benim yollarda gitmek için otomobilim var, o yüzden AT aldım. Ama benim aracın da orjinal lastiği HL tipi.


    Asfalt Yolda kullanacaksanız HL lastik HT ye göre biraz daha kalitelidir (daha az ses, daha iyi ıslak yollarda tutuş, bunda EC etiket değeri yanıltıcı olabilir)


    225 70 r16



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 20 Aralık 2014; 7:23:15 >




  • lastik olayını bugün hallettim; 23.hafta 2014 üretimi bridgestone A/T lastikleri nihayet buldum

     iki yaşında SIFIR lastik alınır mı? (SORUN ÇÖZÜLDÜ)
  • Hayırlı olsun. Fiyat nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.