Şimdi Ara

iki yaşında SIFIR lastik alınır mı? (SORUN ÇÖZÜLDÜ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
27.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çok KM yapan birisi değilim, yani alacağım lastikler 4-5yıl sonra aşırı kullanımdan dolayı değil de, zaman aşımından dolayı ömrünü tamamlayacak..

    bu durumda 2013 yılı 4.hafta üretimli sıfır lastik alınır mı?


    not: Bridgestone Dueler A/T lastik alıcam ancak benim aracın lastik ebatları pek yaygın değil (225-70-16) .. satıcılar da "o model fazla üretilmiyor 2014 bulamazsın" diyor









    GÜNCELLEME

    lastik olayını nihayet bugün hallettim; 23.hafta 2014 üretimi bridgestone A/T lastikleri buldum

     iki yaşında SIFIR lastik alınır mı? (SORUN ÇÖZÜLDÜ)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antique -- 25 Aralık 2014; 22:37:25 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Eski Tarihli Lastik Alınır Mı? İşte Bilmen Gerekenler

    Araba lastiği satın alırken kaliteli ve güvenli bir seçim yapmak önemlidir. Eski tarihli lastikleri satın almayı düşünüyorsanız, nelere dikkat etmeniz gerektiğini bilmek hayati önem taşır.

    Lastik Üretim Yılı Önemli Midir?

    Evet, lastik üretim yılı önemlidir. Lastikler zamanla bozulur ve eski lastikler taze lastiklere göre daha az güvenli olabilir. Genel olarak, 6 yılı aşkın lastikler değiştirilmelidir.

    1 ve 2 Yıllık Lastik Alınır Mı?

    1 veya 2 yıllık lastikler genellikle güvenlidir ve iyi durumda olabilir. Ancak, lastiklerin saklama koşullarını ve geçmişini kontrol etmek önemlidir. Uzun süre güneş ışığına veya aşırı sıcaklıklara maruz kalan lastiklerden kaçının.

    Eski Tarihli Kış Lastiği Alınır Mı?

    Kış lastiklerinde tazeliğin önemi daha da fazladır. Eski kış lastikleri, kar ve buzda optimum çekiş sağlamak için gerekli olan kauçuk bileşiklerini kaybetmiş olabilir.

    Eski Tarihli Sıfır Lastik Alınır Mı?

    "Sıfır" lastikler, hiç kullanılmamış lastikleri ifade eder. Üretim tarihleri eski olsa bile, saklama koşulları uygunsa sıfır lastikler hala güvenli olabilir. Ancak, satın almadan önce lastiklerin durumunu kontrol ettirmek her zaman akıllıca bir harekettir.

    Sonuç

    Eski tarihli lastikleri satın alırken dikkatli olmanız önemlidir. Lastiklerin üretim yılını kontrol edin ve satın almadan önce durumlarını değerlendirin. Herhangi bir şüpheniz varsa, bir lastik uzmanından tavsiye almanızı öneririz. Bu önlemleri alarak güvenli ve güvenilir bir lastik seçimi yaparak yolda kendinizi ve sevdiklerinizi koruyabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hocam sen zaten sorunun cevabini kendi kendine vermissin.

    Senin icin zaman önemli dis derinligi degil.

    Bu yuzden tek kelime ile ALMAMALISIN
  • Ucuzsa alınır 10 yıl raf ömrü var.
  • Fiyatı uygunsa alınır. Aracim 3 yasında 12.000 km de. Fabrika çıkış 4 mevsim lastikleri var üzerinde. Lastikci tanıdığım daha 4-5 yıl kullanırsınız değiştirmeye gerek yok dedi mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Extra Terrestrial

    Fiyatı uygunsa alınır. Aracim 3 yasında 12.000 km de. Fabrika çıkış 4 mevsim lastikleri var üzerinde. Lastikci tanıdığım daha 4-5 yıl kullanırsınız değiştirmeye gerek yok dedi mesela.
    km yapmadan lastiğin ömrü dolacaksa sıfır lastiğe sıfır parası vermeye bile gerek yok. Yaşından dolayı cazip bir fiyat çekerlerse kaçırmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    km yapmadan lastiğin ömrü dolacaksa sıfır lastiğe sıfır parası vermeye bile gerek yok. Yaşından dolayı cazip bir fiyat çekerlerse kaçırmayın.

    bildiğim kadarıyla lastiklerin bi raf ömrü var, çoğu yerde bunun 10 yıl olduğu söyleniyor ama bunun sadece üretilen lastikleri satabilmek amacıyla söylendiğini düşünüyorum..

    çünkü şu an aracımın üzerindeki fabrika çıkışlı bridgestone lastikler 6 yaşında..
    az kullanım sonucunda diş kalınlığı çok iyi olmasına rağmen yüzeyde çatlamalar yanaklarda pul pul dökülmeler gözle görülüyor..
    serviste ustaya gösterdim değiştirme zamanı gelmiş dedi.. yani fazla km yapmadan da ömrünün dolduğunu söyleyebilirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    km yapmadan lastiğin ömrü dolacaksa sıfır lastiğe sıfır parası vermeye bile gerek yok. Yaşından dolayı cazip bir fiyat çekerlerse kaçırmayın.

    bildiğim kadarıyla lastiklerin bi raf ömrü var, çoğu yerde bunun 10 yıl olduğu söyleniyor ama bunun sadece üretilen lastikleri satabilmek amacıyla söylendiğini düşünüyorum..

    çünkü şu an aracımın üzerindeki fabrika çıkışlı bridgestone lastikler 6 yaşında..
    az kullanım sonucunda diş kalınlığı çok iyi olmasına rağmen yüzeyde çatlamalar yanaklarda pul pul dökülmeler gözle görülüyor..
    serviste ustaya gösterdim değiştirme zamanı gelmiş dedi.. yani fazla km yapmadan da ömrünün dolduğunu söyleyebilirim

    Alıntıları Göster
    Doğru koşullarda saklandığında 10 yıl raf ömrünün olduğu biliniyor ama lastikçileri görüyoruz lastiklerin ne koşullarda stoklandığını, o yüzden almanızı tavsiye etmem başka markalara ve bayilerede bakın mutlaka bulursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Doğru koşullarda saklandığında 10 yıl raf ömrünün olduğu biliniyor ama lastikçileri görüyoruz lastiklerin ne koşullarda stoklandığını, o yüzden almanızı tavsiye etmem başka markalara ve bayilerede bakın mutlaka bulursunuz.

    Alıntıları Göster
    hocam lastiğin km sini doldurmuyorsanız sizin için önemli olan lastiğin kaç sene kullanılabildiği.
    Yeni üretilen bir lastiğin 5-6 sene kullanım ömrü olduğu söyleniyor.

    Bu durumda sizin lastiğin 2 senesi dolmuş bile, bu sebeple alacağınız 2 senelik lastik, yeni alınacak lastiğe oranla %40-%50 ucuz ise alınabilir ancak %20 civarında ucuz ise alınmamalı diye düşünüyorum.

    Ayrıca satıcının söylediği 2014 üretimi zaten bulamazsınız demesi biraz atmaca geldi.




  • fiyatı uygunsa neden alınmasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: schwifty

    fiyatı uygunsa neden alınmasın
    Senede 20 bin km ve üzeri yapıyor olsaydınız alın derdim.

    Ama az km yapıyormuşsunuz 3 sene sonra lastiğiniz 20-30 bin km yaptığı halde taş gibi sertleşecek ve yanaklarında çatlaklar oluşacak.Mecbur yeni lastik alacaksınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakalpup

    hocam lastiğin km sini doldurmuyorsanız sizin için önemli olan lastiğin kaç sene kullanılabildiği.
    Yeni üretilen bir lastiğin 5-6 sene kullanım ömrü olduğu söyleniyor.

    Bu durumda sizin lastiğin 2 senesi dolmuş bile, bu sebeple alacağınız 2 senelik lastik, yeni alınacak lastiğe oranla %40-%50 ucuz ise alınabilir ancak %20 civarında ucuz ise alınmamalı diye düşünüyorum.

    Ayrıca satıcının söylediği 2014 üretimi zaten bulamazsınız demesi biraz atmaca geldi.

    hem 225/70/16 yaygın olmayan bir ölçü hem de A/T tipi olması nedeniyle bu lastik bayilerin stoklarında bulunmuyor, isterseniz fabrikadan getiririz diyorlar.. buraya kadar sıkıntı yok ancak böyle ısmarlama işlerde herşey istediğimiz gibi dört dörtlük olmuyor.. adam sistemden bakıyor fabrika stoklarında sadece bu var diyor, o da 2013 üretimi.. ister al ister alma yapabileceğimiz birşey yok diyor.. 2014 üretimi varsa bile "ilk giren ilk çıkar" sisteminden bahsetti güldüm yani seçme şansı bırakmıyorlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    quote:

    Orijinalden alıntı: cakalpup

    hocam lastiğin km sini doldurmuyorsanız sizin için önemli olan lastiğin kaç sene kullanılabildiği.
    Yeni üretilen bir lastiğin 5-6 sene kullanım ömrü olduğu söyleniyor.

    Bu durumda sizin lastiğin 2 senesi dolmuş bile, bu sebeple alacağınız 2 senelik lastik, yeni alınacak lastiğe oranla %40-%50 ucuz ise alınabilir ancak %20 civarında ucuz ise alınmamalı diye düşünüyorum.

    Ayrıca satıcının söylediği 2014 üretimi zaten bulamazsınız demesi biraz atmaca geldi.

    hem 225/70/16 yaygın olmayan bir ölçü hem de A/T tipi olması nedeniyle bu lastik bayilerin stoklarında bulunmuyor, isterseniz fabrikadan getiririz diyorlar.. buraya kadar sıkıntı yok ancak böyle ısmarlama işlerde herşey istediğimiz gibi dört dörtlük olmuyor.. adam sistemden bakıyor fabrika stoklarında sadece bu var diyor, o da 2013 üretimi.. ister al ister alma yapabileceğimiz birşey yok diyor.. 2014 üretimi varsa bile "ilk giren ilk çıkar" sisteminden bahsetti güldüm yani seçme şansı bırakmıyorlar

    Alıntıları Göster
    Lastik düzgün saklama koşullarında saklandı ise ise hiç bir problem olacağını düşünmüyorum. Benim garajımda kullanmadığım 3,5 yıllık lastiklerim var kar ve güneş görmediği için yumuşacık taptaze duruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    km yapmadan lastiğin ömrü dolacaksa sıfır lastiğe sıfır parası vermeye bile gerek yok. Yaşından dolayı cazip bir fiyat çekerlerse kaçırmayın.

    bildiğim kadarıyla lastiklerin bi raf ömrü var, çoğu yerde bunun 10 yıl olduğu söyleniyor ama bunun sadece üretilen lastikleri satabilmek amacıyla söylendiğini düşünüyorum..

    çünkü şu an aracımın üzerindeki fabrika çıkışlı bridgestone lastikler 6 yaşında..
    az kullanım sonucunda diş kalınlığı çok iyi olmasına rağmen yüzeyde çatlamalar yanaklarda pul pul dökülmeler gözle görülüyor..
    serviste ustaya gösterdim değiştirme zamanı gelmiş dedi.. yani fazla km yapmadan da ömrünün dolduğunu söyleyebilirim

    cakalpup size somut rakamlar vermiş. Eğer %40-50 kadar aşağısına alınabiliyorsa tercih edilebilir.

    İlk mesajınızda lastiklerinizi kilometresi dolduğu için değil, senesi dolarak hamuru bozulduğu için değiştirdiğinizi yazmışsınız.

    Üç senede 15 bin yapıp mesela 600TL verdiğiniz 4 lastiği çöpe atsanız km başı 4 kuruş maliyeti olur. Sıfır alsanız beş senede 25 bin yapıp 4 lastiğe 1000TL verseniz km başı maliyet yine aynıdır fakat tarihi geçen lastiğe alış sırasında gözle görülür bir fark ödersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    çok KM yapan birisi değilim, yani alacağım lastikler 4-5yıl sonra aşırı kullanımdan dolayı değil de, zaman aşımından dolayı ömrünü tamamlayacak..

    bu durumda 2013 yılı 4.hafta üretimli sıfır lastik alınır mı?




    not: Bridgestone Dueler A/T lastik alıcam ancak benim aracın lastik ebatları pek yaygın değil (225-70-16) .. satıcılar da "o model fazla üretilmiyor 2014 bulamazsın" diyor

    Bridgestone AT lastik dayanir. 2002 model 255 65 16 Lassa Competus AT yi gecen sene degistirdim, yine Competus aldim. Bahse varim sizin lastikler bir bes sene daha gider....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    km yapmadan lastiğin ömrü dolacaksa sıfır lastiğe sıfır parası vermeye bile gerek yok. Yaşından dolayı cazip bir fiyat çekerlerse kaçırmayın.

    bildiğim kadarıyla lastiklerin bi raf ömrü var, çoğu yerde bunun 10 yıl olduğu söyleniyor ama bunun sadece üretilen lastikleri satabilmek amacıyla söylendiğini düşünüyorum..

    çünkü şu an aracımın üzerindeki fabrika çıkışlı bridgestone lastikler 6 yaşında..
    az kullanım sonucunda diş kalınlığı çok iyi olmasına rağmen yüzeyde çatlamalar yanaklarda pul pul dökülmeler gözle görülüyor..
    serviste ustaya gösterdim değiştirme zamanı gelmiş dedi.. yani fazla km yapmadan da ömrünün dolduğunu söyleyebilirim

    cakalpup size somut rakamlar vermiş. Eğer %40-50 kadar aşağısına alınabiliyorsa tercih edilebilir.

    İlk mesajınızda lastiklerinizi kilometresi dolduğu için değil, senesi dolarak hamuru bozulduğu için değiştirdiğinizi yazmışsınız.

    Üç senede 15 bin yapıp mesela 600TL verdiğiniz 4 lastiği çöpe atsanız km başı 4 kuruş maliyeti olur. Sıfır alsanız beş senede 25 bin yapıp 4 lastiğe 1000TL verseniz km başı maliyet yine aynıdır fakat tarihi geçen lastiğe alış sırasında gözle görülür bir fark ödersiniz.

    küçük bi düzeltme yapayım; ilk mesajımda bahsettiğim lastikleri henüz değiştirmedim, aracın üzerindeler ve 6 yaşındalar.. diş kalınlığı iyi ama ömrü dolduğu için şu an değiştirmek için arayış içerisindeyim.

    indirim oranına gelirsek; normalde 330lira fiyatı olan bir adet lastik için 300lira fiyat aldım yani %10 gibi bir rakam sözkonusu.. yani keşke 1000liralık bi seti 600e bıraksalar ama imkansız. ayrıca stokta olmadığı için bana fazla seçenek bırakmıyorlar. bu durumda 2013 hiç mantıklı değil, illa ki 2014 olması için ısrar etmekte fayda var.









    cevaplar için tşkler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haketmedim

    Lastik düzgün saklama koşullarında saklandı ise ise hiç bir problem olacağını düşünmüyorum. Benim garajımda kullanmadığım 3,5 yıllık lastiklerim var kar ve güneş görmediği için yumuşacık taptaze duruyor.

    saklama koşullarını bilemiyorum çünkü lastikler şimdilik fabrikada.. orada iyi bakıyorlardır herhalde diye düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    km yapmadan lastiğin ömrü dolacaksa sıfır lastiğe sıfır parası vermeye bile gerek yok. Yaşından dolayı cazip bir fiyat çekerlerse kaçırmayın.

    bildiğim kadarıyla lastiklerin bi raf ömrü var, çoğu yerde bunun 10 yıl olduğu söyleniyor ama bunun sadece üretilen lastikleri satabilmek amacıyla söylendiğini düşünüyorum..

    çünkü şu an aracımın üzerindeki fabrika çıkışlı bridgestone lastikler 6 yaşında..
    az kullanım sonucunda diş kalınlığı çok iyi olmasına rağmen yüzeyde çatlamalar yanaklarda pul pul dökülmeler gözle görülüyor..
    serviste ustaya gösterdim değiştirme zamanı gelmiş dedi.. yani fazla km yapmadan da ömrünün dolduğunu söyleyebilirim

    cakalpup size somut rakamlar vermiş. Eğer %40-50 kadar aşağısına alınabiliyorsa tercih edilebilir.

    İlk mesajınızda lastiklerinizi kilometresi dolduğu için değil, senesi dolarak hamuru bozulduğu için değiştirdiğinizi yazmışsınız.

    Üç senede 15 bin yapıp mesela 600TL verdiğiniz 4 lastiği çöpe atsanız km başı 4 kuruş maliyeti olur. Sıfır alsanız beş senede 25 bin yapıp 4 lastiğe 1000TL verseniz km başı maliyet yine aynıdır fakat tarihi geçen lastiğe alış sırasında gözle görülür bir fark ödersiniz.

    küçük bi düzeltme yapayım; ilk mesajımda bahsettiğim lastikleri henüz değiştirmedim, aracın üzerindeler ve 6 yaşındalar.. diş kalınlığı iyi ama ömrü dolduğu için şu an değiştirmek için arayış içerisindeyim.

    indirim oranına gelirsek; normalde 330lira fiyatı olan bir adet lastik için 300lira fiyat aldım yani %10 gibi bir rakam sözkonusu.. yani keşke 1000liralık bi seti 600e bıraksalar ama imkansız. ayrıca stokta olmadığı için bana fazla seçenek bırakmıyorlar. bu durumda 2013 hiç mantıklı değil, illa ki 2014 olması için ısrar etmekte fayda var.









    cevaplar için tşkler

    2013 AT lastikten bir sey olmaz. Lastik hamuru ekmek gibi rafta biraz durmali, biraz sertlesdir mukavemet kazanir. Bir de ustundeki yaglar vs ucar. Gecen sene lastikler takildiktan sonra hizlica donmustum, ciyaklayarak kaydirmisti, Bence ek bir jant seti alin, Fazla paraniz varsa kislik lastik veya H/L alin. Eski lastik, yuksek suratte isninca problem olabilir, ama AT lastik hem yanaklar olarak saglamdir, hem de yuksek hizda zaten guvenli degildir. AT lastige 6 senede bir sey olmaz, 2009 Pirelli P6 ile hergun otobanda 80 km yapiyorum, islakta ve freni gayet iyi, zaten eksta uzun omurde perfornamansin Michelinden iyi olacagini planamis muhendisler. Bridgestone, Lassa icin 6 sene hic bir sey. Serviste gecen sene 2009 uretimi Pirelli P6yi baska bir aracta gordum, Temmuzda sifir olarak takilmis, otobanda 180-190da yol tutus gayet iyi diyordu.




  • Lastiğin yeni üretim fiyatı ve sizin aldığınız fiyat nedir acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: antique

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    km yapmadan lastiğin ömrü dolacaksa sıfır lastiğe sıfır parası vermeye bile gerek yok. Yaşından dolayı cazip bir fiyat çekerlerse kaçırmayın.

    bildiğim kadarıyla lastiklerin bi raf ömrü var, çoğu yerde bunun 10 yıl olduğu söyleniyor ama bunun sadece üretilen lastikleri satabilmek amacıyla söylendiğini düşünüyorum..

    çünkü şu an aracımın üzerindeki fabrika çıkışlı bridgestone lastikler 6 yaşında..
    az kullanım sonucunda diş kalınlığı çok iyi olmasına rağmen yüzeyde çatlamalar yanaklarda pul pul dökülmeler gözle görülüyor..
    serviste ustaya gösterdim değiştirme zamanı gelmiş dedi.. yani fazla km yapmadan da ömrünün dolduğunu söyleyebilirim

    cakalpup size somut rakamlar vermiş. Eğer %40-50 kadar aşağısına alınabiliyorsa tercih edilebilir.

    İlk mesajınızda lastiklerinizi kilometresi dolduğu için değil, senesi dolarak hamuru bozulduğu için değiştirdiğinizi yazmışsınız.

    Üç senede 15 bin yapıp mesela 600TL verdiğiniz 4 lastiği çöpe atsanız km başı 4 kuruş maliyeti olur. Sıfır alsanız beş senede 25 bin yapıp 4 lastiğe 1000TL verseniz km başı maliyet yine aynıdır fakat tarihi geçen lastiğe alış sırasında gözle görülür bir fark ödersiniz.

    küçük bi düzeltme yapayım; ilk mesajımda bahsettiğim lastikleri henüz değiştirmedim, aracın üzerindeler ve 6 yaşındalar.. diş kalınlığı iyi ama ömrü dolduğu için şu an değiştirmek için arayış içerisindeyim.

    indirim oranına gelirsek; normalde 330lira fiyatı olan bir adet lastik için 300lira fiyat aldım yani %10 gibi bir rakam sözkonusu.. yani keşke 1000liralık bi seti 600e bıraksalar ama imkansız. ayrıca stokta olmadığı için bana fazla seçenek bırakmıyorlar. bu durumda 2013 hiç mantıklı değil, illa ki 2014 olması için ısrar etmekte fayda var.









    cevaplar için tşkler

    2013 AT lastikten bir sey olmaz. Lastik hamuru ekmek gibi rafta biraz durmali, biraz sertlesdir mukavemet kazanir. Bir de ustundeki yaglar vs ucar. Gecen sene lastikler takildiktan sonra hizlica donmustum, ciyaklayarak kaydirmisti, Bence ek bir jant seti alin, Fazla paraniz varsa kislik lastik veya H/L alin. Eski lastik, yuksek suratte isninca problem olabilir, ama AT lastik hem yanaklar olarak saglamdir, hem de yuksek hizda zaten guvenli degildir. AT lastige 6 senede bir sey olmaz, 2009 Pirelli P6 ile hergun otobanda 80 km yapiyorum, islakta ve freni gayet iyi, zaten eksta uzun omurde perfornamansin Michelinden iyi olacagini planamis muhendisler. Bridgestone, Lassa icin 6 sene hic bir sey. Serviste gecen sene 2009 uretimi Pirelli P6yi baska bir aracta gordum, Temmuzda sifir olarak takilmis, otobanda 180-190da yol tutus gayet iyi diyordu.

    Alıntıları Göster
    Bahsedilen 10 yıl kauçuğu saklamak için gerekli şartların yerine getirildiği bir ortam için geçerli. 2 yıl çok yüksek bir zaman değil kullanılabilir ama fazlası sakıncalı alınmamalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: quatrros

    Lastiğin yeni üretim fiyatı ve sizin aldığınız fiyat nedir acaba

    1 adet lastiğin piyasa fiyatı 330lira.. benim aldığım fiyat 300lira.. 4x300=1200lira toplamda tutan rakam.. yani bu kadar para verip pişman olacağım birşey yapmamak için bu konuyu açtım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.