Şimdi Ara

İki yeni lastik önemi? arkaya mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
34.150
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 175/80/R14 88 H Michelin 2 Adet x 150= 300 ytl ye aldım.
    Bir çok değişik yorum okudum nereye takılması konusunda ancak tabi ben VW servisinin bana önerisini uyguladım, bir de Michelin ve bir kaç lastik üreticisinin arkaya takılması konusundaki yazılarını okuyunca, arkaya takmaya karar vermiştim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SUBARU

    limitleri asmaya kalktıgınızda yada acil bi durum oldugunda mecburen limitleri aştıgınızda arabanın arkası atacak ve düzelmesi önden kaymaya göre daha zor bi durumla karşılaşılıcaktır


    Önden kaydığı zaman o manevrayı yapamayıp çarpacaksın ama. Hangisi daha iyi, mutlak bi çarpma riskimi, yoksa arkayı savurup toplama ihtimali riskimi. Önden kayma savrulma şeklinde olmadığı için daha emin bir durum gibi geliyo, ama arabanın uzaklaşmak istediğin şeye (araç, ağaç, kaldırım, bariyer, şarampol, uçurum vs) bodoslama gitmesi demek bu. Ama arka savrulduğunda debriyaja basıp kontra vererek, her an diğer tarafa atma riskine karşın direksiyonu süratle diğer tarafa çevirmeye hazır olarak bekleyerek, en kötü şöför bile 2-3 savurmadan sonra arabayı düz çizgiye sokar. Ayrıca yeni lastik arka tarafın tutunmasına ön tarafın tutunmasına sağladığından çok daha az katkı sağlar. Yani "öne yeni lastik koyduk, arkaya eski koyduk virajlara drift yapa yapa giricez" diye bişey yok yanlış anlaşılmasın. Araba sadece çevirdiğin yöne daha iyi dönücek, frene basınca daha iyi durucak kalkışta daha az patinaj çekecek (önden çekişliyse) arkası önceden nekadar tutuyoduysa o kadar tutacak. Arkaya yeni lastik takarsan, araba önceden nasıl dönüyoduysa öyle dönecek, frenin önce nasıldıysa öyle olacak, arkadan itişliyse kalkışta daha iyi tutunacak, arkası önceki halinden daha iyi tutacak. Tabi isteyen istediği seçimi yapar o ayrı, ben enazından servis şöyle diyo, babam öyle diyo olayından çıkıp seçimin bilerek yapılmasını sağlamaya çalıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaxRpm -- 29 Mart 2007; 1:02:54 >




  • Bu da kafadan kaymanın ne kadar pahalıya malolduğunun örneği:
    http://www.milliyet.com.tr/2007/03/29/son/sonyas05.asp
    Yeni lastikleri öne tak demiştim ben ona halbuki
  • Michelin lüzumlu bilgiyi vermiş.
  • lastik ve otomobil üreticileri arkaya takın diyor ama,

    discovery fifth gear adlı programda, lastik patladığında ne yapılması gerekir gibi bir konu açılmıştı,

    çeşitli deneyler yaptılar;

    araba giderken ön lastik patladığında kontrol hiçbir şekilde mümkün olmazken, arka lastik patladığında konrol oldukça rahat sağlanabiliyordu.

    benim mantığım da ön lastiklere takılmalı diyor, çünkü arabanın ağırlığının büyük bölümü ön tarafta ve frenleme yapıldığında ağırlık transferi arkadan öne dğru gerçekleşiyor, dolayısı ile ön lastiklere binen yük arkadakine oranla çok daha büyük oluyor.

    lastik ve otomobil üreticileri yorum, asgari güvenlik şartlarını sağlayan yani diş derinliği 3mm altına düşmemiş tamir görmemiş lastiklerin üzerinden yaptıkları için böyle bir sonuca vardıkları da düşünülebilir.




  • Benim aracımda şu an ön lastikler kar lastiği arkalar yazlık lastik. Ani frenlerde yol kuru olsa bile arka lastikler savrulma eğilimine giriyor. EBD sayesinde dengeleniyor. Yeni lastiklerin de yola tutunması daha iyi olacağı için önlere takıldığında spin atma ihtimali daha fazla. Ama fren mesafesi kısalacak patinaja daha zor düşecek. Bunlar da var tabii.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oscarmiller

    Arkadaşlar aracım önden çekişli ve ön iki lastiğin durumu iyi ama arkalar iyi değil. İki adet yeni lastik alacağım. Servis genel kanının aksine yeni alınacak 2 yeni lastiği arkaya takmamı önerdi. Yani önden çekişli araç ancak yenileri arkaya tak dedi. Sizce hangisi doğru ?
    Üzerindeki ön lastikleri sağlı sollu yer değiştirmemi önerirmisiniz? Ayrıca sizce önler H hız sınıfı lastik iken arkalara aynı ebat ve markada ama T hız sınıfı lastik takmanın bir sakıncası varmıdır?
    Teşekkürler


    t sınıfı lastikler hız gurubu değildir. performans istiyorsan h sınıfını araştır. am en iyisi daha ekonomik olsun ama 4 lastik birden değiştir. sonuçta lastik bu şakaya gelmez.
  • Beyler MICHELIN yorumu patlama için değil genel yol tutuş için yapıyor.

    Yoksa önler patlasa Allah göstermesin tahtalı köy...

    Hız yapmamak lazım aslında...

    Önlerin hiçbirşekilde kontrolü yok patladımı Mıçtın...

    arka kayarsa bir şekilde kontrol edersin.
  • LASTİK DİŞ DERİNLİĞİ 1.6 MM NİN ALTINDA İSE DEĞİŞTİRİLMELİDİR.
    BİRİNCİSİ,
    BU KONU, HENÜZ KULLANILABİLEN 2 LASTİK VE YENİ 2 LASTİK HAKKINDA AÇILMIŞ. YANİ, DEĞİŞİLMEYEN 2 LASTİK DE KULLANILABİLECEK DURUMDA VARSAYIYORUM. EĞER LASTİK SERTLEŞMEDİYSE, (2 ESKİ- 2 YENİ) ARASINDA YOL TUTUŞ AÇISINDAN BÜYÜK FARKLAR OLUŞMAZ...
    İKİNCİSİ,
    YARIŞ, RALLİ, YANLAMA, DRAG, VS İÇİN KULLANILAN ARAÇLARI DA AYRI TUTUYORUM...
    ÜÇÜNCÜSÜ,
    ÖNDEN VEYA ARAKADAN KAYMA BAŞLADIĞINDA NORMAL KULLANICILARIN BUNUNLA BAŞA ÇIKABİLECEK EĞİTİMİ OLMADIĞI İÇİN, İLERİ SÜRÜCÜLÜK EĞİTİMİ ALMIŞ KİŞİŞLERİ DE AYRI TUTUYORUM...

    GELELİM ÖNE Mİ ARKAYA MI TAKMALIYIZ MESELESİNE:
    BİR ARACIN ÖNDEN KAYMASI (ARACIN VİRAJ DIŞINA SAVRULMASI) İÇİN, VİRAJDA GİDİLEBİLECEK GÜVENLİ HIZ LİMİTLERİNİN AŞILMASI GEREKİR. BU LİMİT, ANCAK ÇOK YÜKSEK SÜRATLERDE AŞILABİLİR. ÇÜNKÜ, ARACIN ÖNÜ YERE ARKADAN ÇOK DAHA İYİ BASAR. HIZ ARTIKÇA ÖN LASTİKLERİN YERE BASMASI DAHA DA KUVVETLENİR. DOLAYISIYLA BÖYLE BİR DURUM, ÇOK SIKLIKLA KARŞIMIZA ÇIKMAZ... KARŞIMIZA ÇIKTIĞINDA DA (LASTİK ESKİ YA DA YENİ OLSUN) YAPILABİLECEK ÇOK FAZLA BİR ŞEY YOKTUR. (ÖRN:F1 PİLOTU "AYTON SENNA" NIN ÖLDÜĞÜ KAZA)

    OYSA ARKADAN KAYMA, ÇOK DÜŞÜK SÜRATLERDE (GÜNLÜK KULLANIM TARZINDA) BİLE ANİ DİREKSİYON HAREKETLERİNDE (AĞIRLIK TRANSFERİ) SIKLIKLA KARŞILAŞILABİLECEK BİR DURUMDUR. BASİT BİR VİRAJDA, SERT BİR HAREKET ARKAYI KOLAYCA SAVURUR. "SPİN ATMA" DENİLEN BU OLAY, ARKANIN KAYMASI ŞEKLİNDE OLUR.
    ÖRN:YOL TUTUŞ KONUSUNDA RAKİPLERİNİN BİR ADIM ÖNÜNDE OLAN FOCUSUN BU ÖZELLİĞİ NERDEN GELİYOR OLABİLİR? TABİİ Kİ BAĞIMSIZ ARKA SÜSPANSİYON SİSTEMİNDEN...
    AYRICA,
    HAREKET KALİNDE LASTİKLERDEN BİRİNİN PATLAMASI DA SIK KARŞILAŞILABİLECEK BİR DURUM OLMAMASINA RAĞMEN; ÖN YA DA ARKA LASTİKLERDEN BİRİNİN PATLAMASI, AYNI DERECEDE TEHLİKELİDİR. HAKİMİYET İKİSİNDE DE KAYBOLUR...
    BURDA, "YOL TUTUŞU KAYBETMEMEK KRİTİK NOKTA" OLARAK GÖRÜLMELİDİR.
    ÖZELLİKLE ISLAK YOLLARDA,
    ARKADAN KAYMA ÇOK SIKLIKLA OLABİLİRKEN (DÜŞÜK SÜRATLERDE BİLE), ÖNDEN KAYMADA LİMİT AŞIMI GEREKİR VE SIK KARŞILAŞILMAZ...
    BUNDAN DOLAYI, YENİ LASTİĞİN, KULLANILMIŞ LASTİKTEN DAHA İYİ YOL TUTUŞU OLDUĞU DÜŞÜNCESİNDEN HAREKETLE,
    SPİN RİSKİNİ AZALTMAK İÇİN, YENİ LASTİKLER ARKAYA TAKILMALIDIR...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MaxRpm

    quote:

    Orjinalden alıntı: SUBARU

    limitleri asmaya kalktıgınızda yada acil bi durum oldugunda mecburen limitleri aştıgınızda arabanın arkası atacak ve düzelmesi önden kaymaya göre daha zor bi durumla karşılaşılıcaktır


    Önden kaydığı zaman o manevrayı yapamayıp çarpacaksın ama. Hangisi daha iyi, mutlak bi çarpma riskimi, yoksa arkayı savurup toplama ihtimali riskimi. Önden kayma savrulma şeklinde olmadığı için daha emin bir durum gibi geliyo, ama arabanın uzaklaşmak istediğin şeye (araç, ağaç, kaldırım, bariyer, şarampol, uçurum vs) bodoslama gitmesi demek bu. Ama arka savrulduğunda debriyaja basıp kontra vererek, her an diğer tarafa atma riskine karşın direksiyonu süratle diğer tarafa çevirmeye hazır olarak bekleyerek, en kötü şöför bile 2-3 savurmadan sonra arabayı düz çizgiye sokar. Ayrıca yeni lastik arka tarafın tutunmasına ön tarafın tutunmasına sağladığından çok daha az katkı sağlar. Yani "öne yeni lastik koyduk, arkaya eski koyduk virajlara drift yapa yapa giricez" diye bişey yok yanlış anlaşılmasın. Araba sadece çevirdiğin yöne daha iyi dönücek, frene basınca daha iyi durucak kalkışta daha az patinaj çekecek (önden çekişliyse) arkası önceden nekadar tutuyoduysa o kadar tutacak. Arkaya yeni lastik takarsan, araba önceden nasıl dönüyoduysa öyle dönecek, frenin önce nasıldıysa öyle olacak, arkadan itişliyse kalkışta daha iyi tutunacak, arkası önceki halinden daha iyi tutacak. Tabi isteyen istediği seçimi yapar o ayrı, ben enazından servis şöyle diyo, babam öyle diyo olayından çıkıp seçimin bilerek yapılmasını sağlamaya çalıştım.

    yazımı dikkatle okicak olursan benimde öne takılması taraftarı oldugumu görürsün
    ancak şu bi gercek ki otomotiv dünyası önden kaymayı arkadan kaymaya göre daha "güvenli" kabul etmektedir
    çünkü arabanın arkası kayarsa başta elde ettiğin "fazla tutunma" avantajı bianda bitiyo , araba kontrolunden cıkıp viraj dışına da savrulabilir viraj içinede, bu tamamen yukardakine kalmış

    bizzat yaşadım ben bunu buzda kaza yaptım bu yüzden,
    arkadaşım da 2 kere spin attı,ve inan elinden hiçbişi gelmedi, ne yaptıysada araba bildiğini okudu
    yok en kötü sürücü 2-3 kontrada toparlar falan yalan bunlar
    adam gibi kontra verebilmek için baya bi spin atmış olmak gerek,
    arabaya verdiğin kontra fazla kaçıyo ve diğer tarafa atıyo araba arkasını,busefer ona verdiğin kontrada fazla kaçıyo vs vs..
    ilk kontrayı verdikten sonra araba toplamaya başlarken dier tarafa kontra vermek lazım,
    lafta tabi bunlar..sadece tecrubeyle olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SUBARU -- 30 Mart 2007; 20:12:44 >




  • Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler, bazı arkadaşların işaret ettiği gibi konuyu ön lastiklerin durumuna bakarak ele almak gerekiyor. Ben tabi ki ön lastiklerin durumuna göre karar verdim. Önlerin diş derinliği zaten 5 mm idi, dolayısıyla eski denebilecek bir durumları yok, aksine benim gibi ayda 500 Km civarı yol yapan birisi için rahatlıkla 3-4 yıl gidebilir. Bu nedenle ben önlere zaten güvenerek yenileri arkaya taktırdım.
    Diğer taraftan ağırlığın önde fazla olması ve arkanın yere öne oranla daha az basıyor olması, düşük-normal hızlarda arkanın spin atmaya daha fazla meyilli olması vs. gibi nedenlerle arkaya takılması daha mantıklı gibi geliyor bana da. Ayrıca iki ayrı VW servisine sordum onlarda teyit ettiler bunu.
    Yani önlerin zaten iyi sayılabilecek bir durumda olması (tahminim benden önce 20.000 Km civarı yol yapmıştır ön lastikler) ve bahsettiğim diğer nedenler bir arada olduğunda, karar -arkaya- bence.




  • Güzel bi hort olacak
    Yeni çift lastik her zaman arkaya takılmalı bununla ilgili zibilyon kadar test var araştırma var, ön tekerde avantaj sağladığı tek kombinasyon, önden çeker araçta yokuş tırmanırken patinaja kalma durumu. Bunun haricinde ön çeker arka itiş farketmeksizin her zaman arka tekerlerlekler değişim yapılmalı, fakat benim gibi hiç ön arka değişim yapmaksızın (ön arka değişimi) lastikleri kullanırsanız ön lastikler bitiyor, dengeli aşınma için ön arka değiştirmek faydalı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Güzel bi hort olacak
    Yeni çift lastik her zaman arkaya takılmalı bununla ilgili zibilyon kadar test var araştırma var, ön tekerde avantaj sağladığı tek kombinasyon, önden çeker araçta yokuş tırmanırken patinaja kalma durumu. Bunun haricinde ön çeker arka itiş farketmeksizin her zaman arka tekerlerlekler değişim yapılmalı, fakat benim gibi hiç ön arka değişim yapmaksızın (ön arka değişimi) lastikleri kullanırsanız ön lastikler bitiyor, dengeli aşınma için ön arka değiştirmek faydalı olur.

    1. iyi hort olmuş nerden buluyonuz bunları ya Kaç git bence birazdan küfrederler niye hortlatıyorsun diye

    2. iyi güzel diyorsun da zilyon tane testten örnek versene hani kanıtın? Yapilan arastirmalara gore diye baslayan ama referans vermeyen klasik Turk mantigi yazim olmus.

    3. Niye hortlatıyorsun arkadasim konuyu?




  • Bazıları sadece iki adet kış lastiği alıyor ve bunları araba önden çekiş olduğu için öne takıyor. Bu durumda kış lastikleri de mi arkaya takılacak?? Zilyon tane testte bu konu da var mı acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pelstina

    Bazıları sadece iki adet kış lastiği alıyor ve bunları araba önden çekiş olduğu için öne takıyor. Bu durumda kış lastikleri de mi arkaya takılacak?? Zilyon tane testte bu konu da var mı acaba.

    burada durum tersine dönüyor
  • pelstina kullanıcısına yanıt
    Kış lastiklerini bilemiyorum ama standart lastikte her zaman arkaya takılır, yukarıda zaten yeterince açıklanmış, zaten fizik kuralı gereği yol tutuş açısından her zaman arka taraf kaymaya daha meyillidir, karlı buzlu yollar bambaşka zincir ancak keser
  • tello2 T kullanıcısına yanıt
    1. Biraz İngilizcen varsa internette araştır bulursun. Üslubuna bir dikkat et derim
    2. Ama konu ile ilgili arkadaşlar olabilir onlarda şuadan yararlanabilirlerhttp://www.tirereview.com/always-install-two-new-tires-on-the-rear-axle/
    3. Sana hesap mı vercez bu forumda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parker48 -- 18 Aralık 2015; 10:20:27 >
  • fren anında yuk on lastiklere binmiyor mu? Bence one takılmalı bu yuzden. Araç cok sınırlarda kullanılıyorsa arkada kayma egılımı tabıkı vardır ancak oyle araba suren adam zaten bıraksın pistlere gitsin yanı. Su durumda kısa fren mesafesi için on tekere takmak sarttır bana ve beynımı kullanma durumuma göre
  • bence öne takmalısın araç hem önden çekişli buna + olarak yansır hemde frende + olarak yansır diye düşünüyorum önden cıkanlarıda arkaya taktırdınmı mis gibi
  • yeni aldığım 2005 forda 2014 yılına 2 adet bu lastikden ,1 adet 2004 michaelin, 1 adet de 2011 michaelin var. lastiklerin dişleri pek eskimemiş ancak michaelinler çok eski üretim oldukları için onları atıp yerlerine 2 adet daha lassa alayım diyorum. yeni lassaları öne eski lassaları arkaya takarım ne dersiniz çok sıkıntı olur mu?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.