Şimdi Ara

ilk bakım ve Yağ Değişimi Sonrası Aracın Sesi Arttı(Araç Hyundai i30) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
18.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Motor yağınız doğru, hatta SM GF-4 gerekenden birer spesifikasyon da önde. SM'yi karşılayan bir yağ en basit haliyle kötü değildir.

    Dediğiniz gibi fazla koydularsa köpürme yapabilir. Çalışırken yağ çubuğunda köpürme belirtileri varsa seviyeyi düşürmek gerekir. Bu halde yeterli yağlama yapılamaz ve yağ ömrü de kısalır.

    İkinci ve bence yüksek bir ihtimal de var. İlk bakım 10-15binde herhalde. Bu süre zarfında motor yağları biraz viskozite kaybeder, daha ince yağ yeni bir motorda daha sessiz çalışmayı bilhassa daha sessiz bir rolantiyi temin edebilir. Yağ değişince viskozite yerine gelir ve yükün çok az olduğu rolantide ufak düzensizlikler daha çok sese sebep olabilir. Diğer yağ değişimine kadar durum düzelmezse Mobil FE veya Elf SXR gibi SAE 30'luklar arasında nispeten ince kalan başka bir markayı deneyebilirsiniz.

    Üçüncü bir ihtimal yağ filtresi olabilir. Bazen hatalı üretimler olabliyor veya yanlış filtre olabilir.

    Başka da bir şey aklıma gelmiyor, gördüğüme göre bir tek yağ değişimi yapılmış. Bazı motorlar bazı yağları sevmiyorlar, kimsenin hatası olmayabilir de. Motorda kullanılan metal alaşımlarıyla katkı maddeleri arasındaki uyum farklılık gösteriyor, buna göre de değişik katkıların yüzeye tutunma oranları değişiyor. Katkıların yüzeye fazla veya az tutunması yağlama rejimini değiştiriyor.




  • Hocam sizin aracınız 5 yıl garantili değil mi? Kaç model aracınız? Bakımlarını kendiniz yaptığınızda aracınızın garanti dışı kalması durumu var. Ayrıca servis için verdiğiniz fiyat hiçte pahalı değil. İşçilik haricinde bir kdv den kısabilir özel servis. Tamam aracınızdan ses geliyor servisten memnun değilsiniz ama diğer serzenişlerinize bir anlam veremedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Hangi servise götürdünüz aracı. Servisten servise fark vardır. Ben kendi aracımız için yazılım duymuştum birinden servis söylemiş. Kendim sordum başka bir servise yok abi öyle bişey belli model yıl için oluyor sizinki ondan değil demişti. Birbirlerinden haberi yok hiç.


    Aynı vaka benim de başıma geldi. 2010 için olan yazılım honda ayışığında var ama honda damlada yok. Hepsi uçmuş
  • Yazılım onlara gelmediyse daha tamam ama biri var diyip diğeri abi öyle bişey yok diyince kıllanıyor insan.
  • arkadaşlaro şunu dedi bu bunu dedi falan hepsi hikaye...
    hyundai web sayfasına girip aracınızla ilgili kullanım kılavuzunu indiriniz. ve oraya bakınız her şey oarada yazıyor.
    bende 1,4 benzinli aracımı götürdüm serviste Helix HX7 10W-30 yağ koydlar.

    bu da kullanma kılavuzundan bir sayfa

     ilk bakım ve Yağ Değişimi Sonrası Aracın Sesi Arttı(Araç Hyundai i30)
  • Yanlış konulara takılıyorsunuz arkadaşlar. API avrupa ACEA ise abd tarafından uygulanan bir test standardıdır. API'de benzinli araçlar için kodlar S ile dizel araçlar için D ile başlar. ACEA'da ise A lar benzin, B ler dizel, C ler benzin ve hafif ticari dizellerdir.

    API'de değişen kodlar testlerin güncellendiği ve daha fazla özellik talep edildiği yılları belirtir. Mesela SG 1989'da kabul görmüşken en son test baremi olan SM 2004'te kabul görür. Dizelde de CD 1955'de devreye girmişken en son barem olan CI4 2002'de devreye girmiştir.

    ACEA ise daha çok ihtiyaç duyulan performansa bakar. Benzinli araçlarda A1 ekonomi benzinli araçlarda A3 performans araçlarında kullanılır.

    Burada asıl bakmanız gereken sizinde takıldığınız 10W30 kısmıdır ki bu sizin aracınızdan bağımsız iklim koşulları ile alakalı bir durumdur. Araç ne olursa olsun model ya da benzin çeşdii fark etmeden aynı araca farklı iklim koşullarında aynı yağ konmaz.

    Misal Hyundai i30 için her yerde 10W30 kullanılamaz. Bu kodlamanın başında ki W = Winter yani kış teriminden gelir. Başındaki değer o bölgedeki kış koşullarındaki ortalama sıcaklığı gösterir. Sondaki rakamda yaz koşullarındaki ortalama sıcaklıktır. Buradaki değerler belirtilen sıcaklıktaki yağın akışkanlığını dolayısı ile de inceliğini göstermektedir. Fazla ince yağ tabakası motor parçalarında aşınmaya sebep olurken fazla kalın yağ tabakası da performans düşüklüğüne sebep olacaktır. Kullanılan yağ motor sesinde değişikliğe sebep olur ama el kitapçığında belirtilenden çok arabanın hangi iklim şartlarında kullanıldığıa dikkat edilmedğinden kaynaklanır.

    Türkiye'de satılan hiç bir arabanın el kitapçığında 10W30 mu yoksa 0W40 mı kullanacağınız yazmaz. Her zaman API SAE ya da ACEA değerlerine gönderme yapılırki aslında bu çok anlamsızdır çünkü günümüzde bu değerlere uymayan bir yağın piyasa şartlarında tutunma ihtimali zaten yok. Neden yazmadığına gelince de Türkiye'nin doğusu, güneyi, kuzeyi, ya da batısı hiç bir zaman iklim şartları olarak birbirine uymaz.

    i30'u Van'da kullanan biri arabaya en iyi ihtimalle 0W30 koymak zorundadır çünkü kışın ortalama sıcaklık sıfırın bile altında iken yazın 30 un üzerini pek görmez. Aynı aracı İzmir'de kullanan biri ise 10W40 kullanabilir çünkü kışın ortalam sıcaklık 10 derece civarlarında iken yazın 40 ın üstünü göreceğiniz kesindir.

    Aracınıza koyacağınız yağı seçerken servislere güvenmeyin çünkü servislerde çalışan insanların %80'i neyi neden yaptığınız dahi bilmez. Bilinçli seçimlerini kendiniz yapın, onuda iklim koşullarına bakarak yapın.




  • Beyler bende ikinci (30.000 km) bakımını yaptırdım. İlk bakıma göre daha ağır bir bakım. Buji, yağ filtresi vs. bilimum filtre ve ilgili parçalar değişti. Rot balans yapıldı. Ancak araç daha sert ve yolu çok daha fazla hissediyor, konfor azaldı. Hak iddia edebileceğim bir nokta var mı, servise göre herşey normal?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende de periyodik bakımdan sonra motor sesinde bi boğuklaşma yada tok ses mi demeliyim motorun sesi değişmişti.Birde ben en iyi yağ olsun diye gittim mobilin tam sentetik 5-30 yagını aldım aracım dizel.Yine hava filtresi,yağ filtresi ve yakıt filtresini servise gittim hepsini orjinal parça aldım.

    Serviste yaptırmadım çünkü kullandıkları yağı kafalarına göre seçiyorlar.
    Başka yerlerde de yaptırmadım çünkü orjinal takıyorum diyor hep yan sanayi takıyor.Ya da baştan yan sanayi takacagını söylüyor.Yağ yine dandik tabi.

    Ben herşeyi kendim aldım dışarıda bir ustaya yaptırdım.Yağ değişimi ve parçaları takmaya 50tl aldı.Daha iyi oldu öyle aman aman pahalıda olmadı yani servisten ucuz oldu tabiki.Hemde yağı istediğim yağ almış oldum.

    Konumuza gelirsek araçta belirttiğim ses gelmeye başlayınca hemen ustaya gittim.Kaputu açtı hava borusunun contası gevşemiş dedi orayı çıkardı yeniden sıktı diger ucunuda tekrar taktı.Ses kesildi şimdi.Direksiyon bir tık daha fazla titriyordu o da kesildi.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.