Şimdi Ara

ilk defa lastikleri şişirdim, lastik basıncı olayını anlamadım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Herhalde "usta" daha önce hiç 45, 60, veya 80 psi isteyen otomobil görmemiş.

    Havanın kaldırma kapasiitesi lastiğin hacmiye direkt ilişki içindedir. Değerler değişebilir. 30, 32, 35 gibi tek ve doğru bir rakamın olması mümkün değil. Bu bir hesap konusudur. Yani 39 diyorsa 39'dur. Lastikler eğer uzun süre 19 psi basınçta kullanıldı ise karkası erkenden bozulacaktır. Yapısal bozukluklara hazırlıklı olmak, çok yüksek süratlerde uzun süre kalmamakta fayda var.
  • Yukarıda yazdıklarıma ek olarak ;

    Lastiğin basıncı daima soğuk iken ayarlanmalıdır. Isınan lastiğin basıncı artar, sıcak lastikte hava basıncını ayarlamak soğukta lastiğin basıncının düşük olmasına sebep olur. Bu da hem lastiğin yapısının bozulmasına hem de lastik için en önemli kriter olan tutunmanın azalmasına sebep olur.

    Bu nedenle, lastik basınçlarını kullanım kitapçıklarındaki ibarelere uyarak ayarlamanızı tavsiye ederim.

    ''Ağbiii ben hepsine bunu basıyorum'' durumu , yapılan eylemin doğruluğunu göstermez.
  • Anladığım kadarıyla bugüne kadar genelde 19Psi ile kullanımışsınız aracınızı, bu durumda direksiyonun ağırlaşması, yakıt tüketimi - performanstan ziyade özellikle süratli kullanımda ısınanan (veya darbelerde) lastikleriniz yarılabilir kaza da yapabilirdiniz Allah korumuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    herkes 32 de ortak görüş bildirmiş, bundan sonra 32 basayım o halde, teşekkür ederim hepinize.

    32 şehir efsanesidir kesinlikle toyotanın size tavsiyesine uyun.

    örnek vereyim benim aracın şöför ve tek yolcu için önler 35 arkalar 32. bu değerler araca alınan yüklerle doğru orantılı olarak arkanın havasını 42 ye kadar artırmam gerektiği yazıyor.

    önlere 35 basınca konforda azalma gerçekleşiyor ama aracın yakıt, yol tutuş ve viraj kabiliyeti artıyor.

    aracı ilk aldığım dönemler 32 32 basarak yaptığım hatayı mormalden çok yakarak, performassız bir şekilde giderek ödedim. araç tam yüklüydü, araç 125 hp 200 tork olmasına rağmen yokuşta cruise controlde hızını düşürdü, düşünün artık. bunu 36-42 ye yükselterek çözdük araç hem olması gerektiği gibi yaktı ve performans bariz arttı.

    lastik basınçlarını herkes atlıyor ama çok önemli bir mevzu. kesinlikle kafanıza göre ya da insanların dediğine göre basmayın, toyotadan öğrenin.




  • De-facto standart: 32 psi
  • Ben en iyisi bir kac saate arabanin kitapcigindaki basinc tablosunu cekeyim, millet ikiye ayrildi cunku ilgi icin sag olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet, 32 galiba de facto standart :)

    Bu şarkıyı hatıradım: "I-keep-her-Michelins-at-32-P-S-I"

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.