Şimdi Ara

ilk defa lastikleri şişirdim, lastik basıncı olayını anlamadım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arabanın kullanma kitapçığında farklı farklı motor değerlerine göre basınç değerleri verilmiş, ben buldum benimkini 39 diyor (psi olması lazım) işte istasyondaki adam da çok dedi genelde 32 falan basılıyor diye ama o da kitapçığa baktı alla alla dedi ve ikimiz 34 psi de karar kıldık deneme amaçlı.

    Aleti siboba takar takmaz göstergede 19 psi yazdı hemen hemen her lastik için, şişirdim sonra gittim direksiyon inanılmaz hafiflemiş bir an korktum, araba daha düz gitmeye başlamış, virajlarda çizgisinden hiç kopmuyor gibi, önceleri savrulurdu şimdi dümdüz geçiyor virajı şaşırdım, hızlı giderken de ses azaldı, fren yaparken abs devreye girmemeye başladı, ve de sert frende sağa sola çekmemeye başladı. Sadece takur tukur gitmeye başladı yolu çok hissettiriyor.

    lastiklerim 195/60/r/15

    kaç basmam gerek buna?







  • Servisi arayın teyit edin,kullanma kılavuzunda basim hatası yok ise vardır bi bildikleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torpido gözünde de bir etiket var ama karman çorman bir şey, 3zz- bilmemne bilmem kaç psi 4zz bilmemne kaç psi şeklinde motor 3zz diye başlıyordu benimki ondan da oradaki değerlere baktık adam ısrarla 39 olmaz kesinlikle eminim dedi, 32 yaptık ilk, lastik gene de inik duruyordu 34 e çıkardık tam oldu gibi geldi ikimize de.
  • Aracınızın marka modeli nedir ?
    Ayrıca lastik basıncının 19 psi'a düşmesi sürüş güvenliği açısından çok tehlikelidir. Ben iki haftada bir kontrol ediyorum lastik havalarını.
    Genelde 32-33 psi basıyorum. Ne takır tukur oluyor ne de az gelip virajlarda gereksiz esneme yaptırıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • corolla hb 2005 model. kocaman bir tablo var orada da 32 yok ama. son zamanlarda yola göre gitmeye başlamıştı zaten, hani yaya geçitlerinde asfaltı bozuyorlar belli etsin diye o şekle göre gitmeye başlamıştı araba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 25 Şubat 2013; 23:08:43 >
  • Bazı araçlarda şoför tarafında kaportaya çakılı (kapı açılınca görülür) levha vardır ve orda yazar aracın yük durumuna göre lastik basınçları. Klavuzda basım hatası olabilir bi de yüklü yüksüz durumunu da göz önüne alın.
  • Bende de Corolla vardı ve normal şartlarda lastik basıncı 32'dir. Yüklü veya hızlı kullanımlarda 34 önerilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 195/50R15 lastiklerime 36psi basıyorum.Opetteki lastik başınç tabelasında bu şekilde belirtilmişti.Lastik basınçlarını 36 yapınca süspansiyonların tepkisi bile değişiyor.Onun için sık sık kontrol ediyorum.
  • Bizim araçta aynı lastiğin 185 ebatı var 30 ideal sizinde taban genişlediğinden 32 flan olması lazım internetten araştırın olmadı servise sorun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şoför kapısında yazması lazım. olmadı benzin istasyonundaki havanın orada liste var oradan lastik ebatlarına göre basarsınız.
  • onlere 32, arkaya 30 basin en ideal basinc bence bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 32/32 olmalı...195/60/15 kullandığımda bunlardı.....205/55/16 honda 32/32 kullanıyorum....
  • herkes 32 de ortak görüş bildirmiş, bundan sonra 32 basayım o halde, teşekkür ederim hepinize.
  • Genel olarak otomobillerin lastiklerinin basınçları 30-35 PSI civarında olsa da herbir otomobil için yüklü ve yüksüz durumda ön ve arka lastiğin basıncı farklıdır. (aynı da olabilir) En sağlıklı yöntem, otomobilin kullanım kılavuzunda yazan basınç değerine ayarlamaktır. Çünkü, otomobil lastiğinin hem inik durumda hem de aşırı şişirilmiş durumda yere temas eden alanı azalır. Yere temas eden alanın azalması; ABS'nin daha erken devreye girmesi, fren mesafesinin artması, viraj emniyetinin düşmesine sebep olur. Başlı başına ABS'nin daha erken devreye girme durumu dahi, tutunmanın azaldığına işarettir.

    Bu nedenle kullanım kılavuzunda belirtilen basınç değerini esas alınız ve lastikçilerin ezberci zihniyetine güvenmeyiniz. Başka bir otomobilde aynı ebat lastiği kullansanız dahi bu durum sizin için referans olamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Genel olarak otomobillerin lastiklerinin basınçları 30-35 PSI civarında olsa da herbir otomobil için yüklü ve yüksüz durumda ön ve arka lastiğin basıncı farklıdır. (aynı da olabilir) En sağlıklı yöntem, otomobilin kullanım kılavuzunda yazan basınç değerine ayarlamaktır. Çünkü, otomobil lastiğinin hem inik durumda hem de aşırı şişirilmiş durumda yere temas eden alanı azalır. Yere temas eden alanın azalması; ABS'nin daha erken devreye girmesi, fren mesafesinin artması, viraj emniyetinin düşmesine sebep olur. Başlı başına ABS'nin daha erken devreye girme durumu dahi, tutunmanın azaldığına işarettir.

    Bu nedenle kullanım kılavuzunda belirtilen basınç değerini esas alınız ve lastikçilerin ezberci zihniyetine güvenmeyiniz. Başka bir otomobilde aynı ebat lastiği kullansanız dahi bu durum sizin için referans olamaz.

    liontech hocam bazi araclarda bar olarak verilms sanirim, 2.1 gibi falan

    Psi'ye nasil cevirebilirz yazan degeri, sizin engin bilgilerinizden yararlanmak isteriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin90


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Genel olarak otomobillerin lastiklerinin basınçları 30-35 PSI civarında olsa da herbir otomobil için yüklü ve yüksüz durumda ön ve arka lastiğin basıncı farklıdır. (aynı da olabilir) En sağlıklı yöntem, otomobilin kullanım kılavuzunda yazan basınç değerine ayarlamaktır. Çünkü, otomobil lastiğinin hem inik durumda hem de aşırı şişirilmiş durumda yere temas eden alanı azalır. Yere temas eden alanın azalması; ABS'nin daha erken devreye girmesi, fren mesafesinin artması, viraj emniyetinin düşmesine sebep olur. Başlı başına ABS'nin daha erken devreye girme durumu dahi, tutunmanın azaldığına işarettir.

    Bu nedenle kullanım kılavuzunda belirtilen basınç değerini esas alınız ve lastikçilerin ezberci zihniyetine güvenmeyiniz. Başka bir otomobilde aynı ebat lastiği kullansanız dahi bu durum sizin için referans olamaz.

    liontech hocam bazi araclarda bar olarak verilms sanirim, 2.1 gibi falan

    Psi'ye nasil cevirebilirz yazan degeri, sizin engin bilgilerinizden yararlanmak isteriz

    Şu siteyi kullanabilirsiniz.
    http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin90

    liontech hocam bazi araclarda bar olarak verilms sanirim, 2.1 gibi falan

    Psi'ye nasil cevirebilirz yazan degeri, sizin engin bilgilerinizden yararlanmak isteriz

    1 bar yaklaşık 14,5 psi.

    14,5 ile çarpın.
  • Kaba hesapla, 2.2 -> 32'ye denk geliyor. Her .1'lik deger de 1.5 ekler ya da dusurur.
  • insanların ortak görüşüne bakmayın, kitapçıkta ne yazıyorsa onu basın..

    hiç unutmam bundan 15 sene önce benzincide bisiklet lastiğimi şişiriyorum, önümdeki adam kendi lastiğini şişirdikten sonra elini makinenin ayar kısmına uzattı ve bana dönüp "kaç yapayım 10?? 20??" diye sormuştu.. Ben 50 bastığımı söyleyince adamın yüz ifadesi değişti..
    herkesin lastiği farklı, içinde bulunduğu durum farklı.. en doğrusu kitapçıkta yazandır..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin depo kapaginda yuke veya kisi sayisina gore kac basilmasi gerektigi yazar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.