Şimdi Ara

Havalar sıcakken lastik basıncını daha düşük mü ayarlayacağız?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
15.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracın kitapçığında aşağıdaki ifadeler yer alıyor:

    "Lastik hava basıncı lastiğin
    sıcaklığına bağlıdır. Sürüş
    esnasında, lastiğin sıcaklığı ve
    basıncı artar. Lastik bilgi etiketi ve
    lastik basınç tablosunda verilen lastik
    basıncı değerleri soğuk, yani
    20 °C'deki lastikler için geçerlidir.
    Basınç, 10 °C'lik bir artış için yaklaşık
    10 kPa yükselir. Lastikler sıcakken
    kontrol yapılırken bu durum dikkate
    alınmalıdır."

    Hava 20 dereceyken 36 psi basıyorsam 40 derece olunca 34 psi mi basayım? Bunu mu anlamam gerekiyor yukarıdaki cümlelerden?



  • Tam olarak değil.

    Şimdi siz önerilen hava basıncını lastik soğuk iken bastınız diyelim, atıyorum 32 psi.

    Yol yaptınız, lastikler ısındı. Bu halde kontrol ederseniz daha yüksek değerler okursunuz, yine atıyorum mesela 34 psi. Bu durumda "fazla hava basmışım" düşüncesine kapılıp lastikler sıcakken basıncını tekrar 32'ye ayarlarsanız yanlış yaparsınız.


    Araçla yol yapmadan, lastikler soğukken önerilen basıncı basın. Sonrasında lastikler sıcak iken yaptığınız ölçümlerde lastiğin ısınmasını da göze alarak kıyas yapın, lastik sıcakken biraz daha fazla basınç okumanız normaldir, bunu demek istiyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Tam olarak değil.

    Şimdi siz önerilen hava basıncını lastik soğuk iken bastınız diyelim, atıyorum 32 psi.

    Yol yaptınız, lastikler ısındı. Bu halde kontrol ederseniz daha yüksek değerler okursunuz, yine atıyorum mesela 34 psi. Bu durumda "fazla hava basmışım" düşüncesine kapılıp lastikler sıcakken basıncını tekrar 32'ye ayarlarsanız yanlış yaparsınız.


    Araçla yol yapmadan, lastikler soğukken önerilen basıncı basın. Sonrasında lastikler sıcak iken yaptığınız ölçümlerde lastiğin ısınmasını da göze alarak kıyas yapın, lastik sıcakken biraz daha fazla basınç okumanız normaldir, bunu demek istiyor.
    Hayır.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Sıcak Hava Koşullarında Lastik Basıncının Ayarlanması

    Yaz aylarında artan sıcaklıklar, lastiklerinizin hava basıncını etkileyebilir. Sıcaklık arttıkça lastiğin içindeki hava genleşir ve basıncın yükselmesine neden olur. Aşırı yüksek lastik basıncı, yol tutuşunun azalmasına, fren mesafesinin uzamasına ve lastiğin aşınmasının hızlanmasına yol açabilir.

    Bununla birlikte, sıcak havalarda lastik basıncını düşürmek de doğru değildir. Çok düşük lastik basıncı, lastiğin yolda daha fazla esnemesine neden olabilir ve bu da lastiğin aşırı ısınmasına, hasar görmesine ve hatta patlamasına yol açabilir.

    İdeal Lastik Basıncı

    Sıcak havalarda bile lastiklerinizin üretici tarafından önerilen lastik basıncını korumanız önemlidir. Bu bilgi genellikle sürücü kapısındaki bir etikette veya aracınızın kullanım kılavuzunda bulunabilir.

    Sıcaklık Farkları ve Lastik Basıncı

    Sıcaklıktaki önemli değişiklikler lastik basıncınızı etkileyebilir. Genellikle, her 10°C sıcaklık artışında lastik basıncı 1 psi (0,07 bar) artar. Bu nedenle, önemli sıcaklık farklılıklarına maruz kaldığınızda lastik basıncınızı kontrol etmeniz önerilir.

    Sıcaktan Lastik İner mi?

    Sıcak havalarda lastiklerin "indiği" doğrudur. Ancak bu, lastikte bir delinme veya hasar olduğundan değil, lastiğin içindeki havanın genleşerek basıncı artırmasından kaynaklanır.

    Özetle:

    • Sıcak havalarda lastik basıncınızı düşürmeyin.
    • Lastiklerinizi üretici tarafından önerilen basınçta tutun.
    • Sıcaklıktaki önemli değişikliklerde lastik basıncınızı kontrol edin.
    • Sıcak havalarda lastiklerinizin "inmesi" normaldir, ancak bu bir hasar belirtisi değildir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tam olarak değil.

    Şimdi siz önerilen hava basıncını lastik soğuk iken bastınız diyelim, atıyorum 32 psi.

    Yol yaptınız, lastikler ısındı. Bu halde kontrol ederseniz daha yüksek değerler okursunuz, yine atıyorum mesela 34 psi. Bu durumda "fazla hava basmışım" düşüncesine kapılıp lastikler sıcakken basıncını tekrar 32'ye ayarlarsanız yanlış yaparsınız.


    Araçla yol yapmadan, lastikler soğukken önerilen basıncı basın. Sonrasında lastikler sıcak iken yaptığınız ölçümlerde lastiğin ısınmasını da göze alarak kıyas yapın, lastik sıcakken biraz daha fazla basınç okumanız normaldir, bunu demek istiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Tam olarak değil.

    Şimdi siz önerilen hava basıncını lastik soğuk iken bastınız diyelim, atıyorum 32 psi.

    Yol yaptınız, lastikler ısındı. Bu halde kontrol ederseniz daha yüksek değerler okursunuz, yine atıyorum mesela 34 psi. Bu durumda "fazla hava basmışım" düşüncesine kapılıp lastikler sıcakken basıncını tekrar 32'ye ayarlarsanız yanlış yaparsınız.


    Araçla yol yapmadan, lastikler soğukken önerilen basıncı basın. Sonrasında lastikler sıcak iken yaptığınız ölçümlerde lastiğin ısınmasını da göze alarak kıyas yapın, lastik sıcakken biraz daha fazla basınç okumanız normaldir, bunu demek istiyor.
    Hayır.
  • bahsettigi sey anladiginiz gibidir. Yasadiginiz sehrin hava sicaklik ortalamasina gore lastik basincini +/- oynatabilirsiniz. araci kullanmadan yaparsaniz gercek sonucu alabilirsiniz.
  • Yok hocam tam tersi aslinda yani sicakken daha yuksege ayarlaman gerekiyor. Yani eger gercekten lastigin icindeki hava 40 derece ise o zaman 38-39 civari olmasi gerekiyor ki 20 derece de 36 ya insin.
    Ama gercekten 40 derece olmasi icin unesin latinda falan beklemesi lazim. Gece zaten hava 40 derece olmaz. Yazin sabah kalktiginizda 36 ya ayarlasaniz hemen hemen kitapciktaki duruma uymus olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Tam olarak değil.

    Şimdi siz önerilen hava basıncını lastik soğuk iken bastınız diyelim, atıyorum 32 psi.

    Yol yaptınız, lastikler ısındı. Bu halde kontrol ederseniz daha yüksek değerler okursunuz, yine atıyorum mesela 34 psi. Bu durumda "fazla hava basmışım" düşüncesine kapılıp lastikler sıcakken basıncını tekrar 32'ye ayarlarsanız yanlış yaparsınız.


    Araçla yol yapmadan, lastikler soğukken önerilen basıncı basın. Sonrasında lastikler sıcak iken yaptığınız ölçümlerde lastiğin ısınmasını da göze alarak kıyas yapın, lastik sıcakken biraz daha fazla basınç okumanız normaldir, bunu demek istiyor.

    Mukemmel bir aciklama olmus tebrikler...
  • Lastik havaları lastik soğukken tamamlanır, üreticinin verdiği min-max değer de bu durum üzerindendir.

    32psi olan ve ısınan lastik 33-33.5psi arasına gelir. Sıcakken basmak/tamamlamak gerekiyor ise bunu dikkate almak lazım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Tam olarak değil.

    Şimdi siz önerilen hava basıncını lastik soğuk iken bastınız diyelim, atıyorum 32 psi.

    Yol yaptınız, lastikler ısındı. Bu halde kontrol ederseniz daha yüksek değerler okursunuz, yine atıyorum mesela 34 psi. Bu durumda "fazla hava basmışım" düşüncesine kapılıp lastikler sıcakken basıncını tekrar 32'ye ayarlarsanız yanlış yaparsınız.


    Araçla yol yapmadan, lastikler soğukken önerilen basıncı basın. Sonrasında lastikler sıcak iken yaptığınız ölçümlerde lastiğin ısınmasını da göze alarak kıyas yapın, lastik sıcakken biraz daha fazla basınç okumanız normaldir, bunu demek istiyor.

    2 veya 3 psi kadar farkediyor hocam ölçüm değeri lastik soğukken ile sıcakken (km yaptıktan sonra) AYNI cihazla yapılan ölçümlerde. Normal değil mi?





  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Konuda paylaşılan bilgiye göre 10 derece sıcaklık farkında 10kpa basınç farkı oluşur denmiş, 10 kpa yaklaşık 1.5 psi yapıyor. Soğuk lastikle sıcak lastik arasında 2-3 psi fark olması normaldir bence.

  • Arkadaşlar Pirelli P1 Cinturato Run Flat lastiklerime 195/55/R16 W üretici yüksüz ön lastik 36psi arka lastik 33psi demiş kapıda.

    Ama 600 km’lik temmuz sıcağı yolculuğunda ön lastik 49psi arka 46psi gibi değerlere çıktı geçen yıl. Maximum 51 psi demiş üretici.

    Bu yüksüz hali ki ben aslında 3 kişi ve bagaj 30 kg kadar çıkıyorum yola. Yüklüde öne 41psi arkaya 38 psi bas demiş.

    Ben yine 36psi 33 psi şeklinde yapacağım ama bu aşırı artıyor. Normal mi sizce bir sakatlık yapmayalım? Patlamasından çekinmedim değil.
  • İnik lastik daha çok ısınır. Lastiği ısıtan yanal yüzeylerin esnemesidir.
  • O zaman inik mi kullanıyorum ben? Yüklü öneriyi mi uygulayım? Öne 41psi arkaya 38psi.

    Bomba gibi patlamasın hocam?
  • Evet daha şişik olmalı yüklü hali gibi. Ama araç tam yüklü değil optimal değer arada bir yerde.

    motosiklet sitesi
    Havası Az Lastikler Fazla Isınarak Patlama Riskini Artırır | Motosiklet Sitesi
    https://www.motosikletsitesi.com/havasi-az-lastikler-fazla-isinarak-patlama-riskini-artirir.html




  • hava ısınınca lastikleri sökün jantda jaten hamur gibi oluyor.

    soğuyunca tekrar takın..)


    bazı şeyler çok takılmayın kafayı yersiniz stabil bir havayı vurun ve korumaya çalışın örneğin 34 psi gibi

    hava ısınınca lastiğin içindeki havada genleşir ve ısınır soğuyunca büzüşür biraz kimya hepsi o..


    olmayan bir elementin peşine zaman ve kafa yormak yersiz.


    gerisi iklimin işi.

  • Hocam ben de o kafadayımda bu lanet 36-33 basınca sıcak havada limit değere değiyor. Neredeyse 50 görüyorum. Millet 1-2 psi artar olur mu öyle şey diyor, biraz sürat yapınca sıcak havada lastikler 49 psi oluyor. 36 nerede 49 nerede , taş gibi havada gidiyoruz

  • Bu olay benim de kafamı karıştırıyorum. Çarşamba ya da Perşembe Karabük Balıkesir arasında seyahat edeceğiz. Aracım MPV ve yüklü olacak. Çok hız yapan biri değilim ama lastiklerin çok önemli olduğunu düşündüğüm için çok sık kontrol ediyorum basınçları. Lastik basınç sensörüm yok. Bu kadar sıcak havalarda çok fark oluyor. Gece serinde havayı 36 psi basıyorum, gündüz biraz yol yaptıktan sonra 43 psi a kadar yükseliyor basınç. Anlamıyorum. İlginç. Buna nasıl bir çözüm bulmalıyız? Düşüncesi olan var mı?

  • kaanrevan kullanıcısına yanıt
    Yani hocam etiket değerleri 32-33-34 psi ise bunlar gece yada sabah güneş lastikleri ısınmadan basılan hava basıncını ifade ediyor zaten araclar için soğuk hava basıncına göre ayarlanmış mühendisler tarafından sonucta kışın gece -10 ken gündüz ise 5-10 derece olur mesela arada ki bu sıcaklık farkı yazında hemen hemen aynı olur. Akşam 25 derece olan hava 40-45 derece olur fark yine aynı.
  • Yazın özellikle uzun yolda bir süre süratli gidince lastik basınçları 45-50 oluyor. Yarım saat mola sonrası 36lara düşüyor.
    O mantıkla 26-28 hava basıp yola çıkmak gerek ki, surtunmeyle 38lerde kalabilsin.
    Ama öyle birsey yok. Yazın basınç artıyor ister istemez.
  • Normalden inik lastik daha çok ısınır.
  • hugo_ramirez kullanıcısına yanıt

    Nitrojen bastırın

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.