En uygun dizüstü bilgisayar satın almak?
Arkadaşlar fiyat olarak 15k-20k arasında bir dizüstü bilgisayar alınacak. Tüm seçenekler arasında en uygun yöntem ve site/mağaza öneriniz nedir? Örneğin kartsız satın alınabilen siteler var. Ancak vade farkları çok. Bazı kartlarda 9 taksit var bazıları 6 taksit.
Kredi kartımız yok, sadece dizüstü bilgisayar için ilgili bankaya başvuru yapacağız. (Şuan hepsiburada da 9 taksit İşbankası Maksimum en mantıklısı).
Sizin öneriniz nedir?
Lastikteki yük endeksi hakkında?
Arkadaşlar aracım MPV Zafira Tourer. Lastikler 4 yıllık artık değiştirmem gerekiyor. Ancak kafama bir soru takıldı. Üzerinde Pirelli Cinturato P7 var. Bu lastiklerden memnunum. Aynı özelliklerde lastik ararken üzerinde bu lastiklerin modeline göre bir çok fiyat ile karşılaştım. Üretim tarihleri buna sebep sanırım.
Ancak birşey dikkatimi çekti. Ölçüler aynı, model aynı tek fark yük ve hız endeksi. Hıza çok takmıyorum. Zaten hız yaptığımız yok. Ancak ağırlık endeksi önemli bir konu mudur? Yani üzerindekiler 98Y olarak alınmış eski sahibi tarafından. Yani bir lastik 750kg maks. taşıma kapasitesine sahip. 98 yerine 94 almak çok birşey farkettirmiyor gibi görünse de bunun tam olarak mühendislikte yeri nedir? Bilgisi olan var mı? Yani aracım normal sedan araçlardan ağır bir araç. Boş ağırlığı yanılmıyorsam Zafira Tourer için dizel motorluda 1750 kg. Yani yolcu ve yükle birlikte yazın 2100 kg' ı bile bulabilir diye düşünüyorum. Yine seçim yaparken 98 gibi yüksek yük endeksine sahip bir lastik mi satın almalıyım? Detay bilgiye sahip olanlar varsa yardımcı olursa sevinirim.
Merhaba. Arkadaşlar aracımdaki lastikler 225 55 17. Yani bir hayli maliyetli lastikler var üzerinde. Aracı üzerindeki lastikler 35.000 km' de ve yıl olarak 4.yılını doldurdu. Üretim tarihi 2017. Az önce diş derinliklerini ölçtüm. Ön lastikler 4.6 mm arka lastiklerim 5.6mm. Yani diş derinlikleri gayet iyi.
Uzun süredir sağ ön tarafı kontrol ediyorum. 35 psi basınç ile 2 hafta gidiyorum 32-31 gibi bir değere düşüyordu. Sebebini araştırmaktansa lastikçiye gittim. "Abi janttan kaçırıyor olabilir" dedi. Jantları pürüzsüzleştirince geçer dedi. İşlemi yaptı. Sonrasında köpüklü suya soktuğu için tam takarken yanak kısmında "çok çok az" bir hava kabarcığı gördü. Yani nasıl anlatıyım bilemiyorum sanki birisi iğne sokmuş yanağa tam sokamadan çıkartmış gibi o kadar az... "Abi burdan kaçırıyor bak gördünmü?" falan derken hemen indirdi lastiği tekrar. Bir de patlağı kaybetmemek için bir tornavida gibi bişey sokmaz mı? Dedim lastik gitti... Biliyorum bu yanak mevzusunu çünkü.
Sizce herhangi bir yarık, aşırı bir deformansyon olmayan lastiğin yanağındaki bu ufacık hava kaçırması neden olmuş olabilir? Bu basınç düşmesine bu sebep olmuş olabilir mi? Ayrıca çelik yama attım abi bişey olmaz zaten bu normal bir delik bile değil falan dedi ama ben açıkcası düşünmeye başladım.
Sizce ne yapmalıyım? Lastik konusunda titizim açıkcası. Acaba sadece önlere 2 adet aynı marka model lastik mi alsam diyorum. Çünkü arkalar en az 1.5 sene daha kullanılabilir görünüyor. Tavsiye ve bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Oto boya ustalarından tavsiye?
Herkese merhaba. Öncelikle milletimizin başı sağolsun. Belki yeri, zamanı değil ama hayat bir şekilde devam ediyor. Öğrencilerimizle (lise) bir projeye hazırlanıyoruz. Elektrikli aracımızı tasarladık. Tasarladığımız aracımızın sonlarına geliyoruz. Sene başından beri bir çok çalışmayı birlikte yaparak istediğimiz birçok zorluğu aşarak aracı yürütecek duruma geldik. Son aşamada yani kabuk kısmını da bitirdik. 1mm sacdan düz keskin hatları olan bir kabuk tasarladık ve aşağıdaki örnekteki gibi laser kesimle kestirdiğimiz kabuğumuzu köşelerden punto yaparak son halini tamamladık. (Aşağıdaki resim bir yabancı siteden örnek, bizim aracımız değil, ancak aynı mantıkla köşeleri argon kaynağı ile kaynattırarak keskin hatları olan kabuk son halini aldı. Kaynak izleri ister istemez köşelerde mevcut. Hatta punto sebebiyle bazı köşelerde kaynak sebebiyle ufak delinmeler de olmadı değil. Çünkü sacımız ince. Ama genel olarak boyasız bile baktığınız zaman tasarım güzel oldu. Burada paylaşamıyorum çünkü henüz yarışma süreci devam ediyor.
Şimdi sıra boyada. Sanayide birkaç boya ustası ile görüştük. Aracımızı anlattık, gösterdik. Ancak onların söylediği şu ki bu kabuğa boyatmak, macun atmak zor, işçilik maliyetli. Ayrıca macun araç hareket ederken sarsıntılarda atabilir çatlayabilir. Sonuçta fabrika ortamında seri üretim olan bir araç değil. Eksikliklerimiz olabilir vb. Yani boya önermiyorlar. Kaplama yaptırabilirsiniz diyenler oldu. Ancak biz hatları keskin olan aracımızın görsel olarak en iyi hali almasını istiyoruz. Aracımızın tüm bölümlerinin tamamlanmasında hep o alanın uzmanlarına danıştık. Bu başlığı onun açıyorum. Bu konuda uzman arkadaşların önerilerine göre nihai kararımızı vermek istiyoruz. Bu anlamda sizlerin tavsiye ve bilgileri bizim için çok faydalı olacaktır. Şimdiden teşekkürler yanıtlarınız için.
Opel B16DTH Motor Rölanti dalgalanıyor ama?
Arkadaşlar merhaba. Zafira Tourer aracım var. 100.000 km yi yeni devirdim sayılır. Araç motoru 1.6 136hp lik Astra Insignialarda kullanılan aynı motor. Bu sene havaların soğuması ile birlikte araçta rölanti dalgalanması oluyor. Çok can sıkıcı. Daha önce böyle bir durum yoktu.
Ancak ilginç bir veri var elimde. Gözlemlerime göre araçtaki bu durum uzun stop etmelerde olmuyor. Yani sabah 15-16 derecelik otoparkta soğuk motorda YAPMIYOR, normal çalışıyor.
Dışarıda 3-4 saatlik bekleyen soğuk motorda da YAPMIYOR. Ya da ısınmış ve 10 dk sonra tekrar marşa bastığınızda da YAPMIYOR.
Farkettiğim durum şu; motor suyu sıcaklığı 50-60 civarındayken dalgalanma oluyor. Yani çalıştırıp motoru ısıtıp sonra bir yere varıp, 1-1.5 saat sonra tekrar araca binip marş yaptığımda rölanti 0.8 ile 1 arasında gidip geliyor ve sabitlemek için biraz zorlanıyor. Zaten 1 dk sonra motor sıcaklığının 50 bulduğunu görebiliyorum. Bu yaklaşık 10 sn sürüyor. Ama araç bu durumdan etkileniyor gibi. Motor sesi öksürür gibi. Hır hır hır tarzında yüksek düşük bir dalga sesi. Bunun tam sebebini saptamak istiyorum. Yani bu sorunu söylediğimizde 50 tane kısımdan bahsediyorlar. Hiç soran yok "ne zaman oluyor nasıl oluyor?" Direk şurayı temizleriz burayı temizleriz, olmadı şunu değiştiririz falan gibi öneriler. Boğaz kelebeği, maf sensörü yok bilmem şu temizlenecek falan filen.
Ve bir çok yorumda bu temizleme işlemlerinden sonra düzelmediğini eninde sonunda bir sensörün değiştiği ve sorunu çözdüklerini okuyorum. Ama o sensöre ulaşana kadar epey masraf yapılmış. Bu durum henüz bir arıza ışığı yakmıyor aracımda ama sanki yakın zamanda sorun büyüyecek gibi.
Sorun yakıt sistemindeki bir durumdan mı kaynaklanır acaba? Ya da bir elektriksel sigorta vb. gibi bir durum mu var? Bu konuda derin bilgisi olan arkadaşların düşünce ve tavsiyeleri çok önemli...
Arkadaşlar Zafira Tourer aracım var. İkinci sahibiyim. 2014 model ve yaklaşık 2.5 yıl 25.000 km sorunsuz kullandım. Ağır bakım zaten yaptırmayı planlarken ansızın kurun bu seviyesine kurban olduk gibi. Araç geçen gece vites geçişine izin vermedi. Sonra trafikte olduğum için 1.viteste bir şekilde ilerledim falan. Sağa tektim stop ettim sorun düzeldi. Ancak ertesi gün artık motor kısmında ara ara tak tak şeklinde tok sesler duymya başladım. Sonra kalkış ve rolantide titreme arttığını farkettim. O gün içinde zaten ses aşırı arttı ve servisin yolunu tuttum.
Serviste ilk bakan usta büyük ihtimalle volant dedi. Ayrıca baskı balata da komple hepsi değişir şeklinde pek de gönülsüz bir şekilde konuştu. Çünkü içerisi full doluydu. Aracı bu şekilde kullanmak istemiyorum açıkcası bariz bir şekilde kalkışlar zor, ve sanki bir yerde bırakacak gibi bir his var. Servis pazartesi açıp bakacak. Ustanın fiyat vermesi çok mantıklı olmasa da bana ayak üstü 15bini bulacağını söylemesi beni hayli şaşırttı. Şimdi bakıyorum komple volant + baskıbalata setleri 8-9 bin tl hem de orjinal GM. Gerçi bahsettiğim GM satan site %35 indirim gösteriyor.
Aklıma bir an bugün şu geldi. Acaba usta bir hafta 10 gün önceki kura göre mi fiyat verdi? Gerçi dediğim gibi ustanın fiyat vermesinin hükmü yok. Parça fiyatları serviste o gün ki kura göre mi belirlenir? Bu konuda bilgisi olan varmı?
Bu musluğu nasıl sökerim?
Arkadaşlar evdeki birçok şeyi tamir ederim. Elimden iş gelir. Ancak bu taharet musluğunu değiştirmem lazım. Bir türlü sökemedim. Tam resimdeki gibi anahtarla vidalı kısmının olduğu yerden tutup anahtarla çeviriyorum bu kez de duvar engel oluyor. (1.resimdeki gibi) Epey sıkışmış. bunun için bir alet vb. birşey var mı yoksa hiç zorlamıyım bir tesisatçı mı çağırayım. Böyle bir dönem de bir tesisatçı çağırmak da cesaret işi. Bu musluğu nasıl montaj yapmışlar çok merak ettim.
NOT: 1.Resim temsilidir. Komple tüm boruları vb. taktım ki şimdilik kullanılmaya devam etsin. Normalde hortumu söktüm ve hortumun olduğu yerden anahtarla tutarak çevirdim zaten. Başka tutacak yeri yok.
Bu sistemde uyumsuzluluk problemi yaşanır mı?
ASUS PRIME H510M-E Intel H510 Soket 1200 DDR4 3200MHz(OC) M.2 Anakart - 1.169 TL
Intel Core i5 11400F Socket 1200 11. Nesil 2.60GHz 12MB Önbellek 14nm İşemci - 1.853 TL
Kingston 16GB HyperX Fury Black DDR4 3200MHz CL16 1.35V PC Ram - 979TL
Crucial P5 CT500P5SSD8 500 GB Solid State Sürücü (3D NAND, NVMe, PCIe, M.2, 2280SS)
Asus GeForce GT1030 GDDR5 OC 2GB 64Bit NVIDIA DX12 Ekran Kartı
Vento VS114F 400W Dahili PSU'lu USB 3.0 ATX Mid-Tower Kasa
Dell E2216HV 5ms Vga Vesa 21.5" FullHD Led Monitör
Arkadaşlar bu bir eğitim kurumu için alınabilecek toplu bilgisayarlar için liste. Özellikle grafik programları vb. çalışacak. Bilişim bölümüyüz. Bu bileşenlerde sıkıntı çıkaracak bir parça var mıdır?
Kuzey Marmara Otoyolu Fiyatları (Kınalı - Akyazı)
Arkadaşlar yarın Çorlu - Safranbolu arasında yolculuk yapacağım. Açıkcası geçenlerde tabelaların azizliğine uğrayıp otoyola girmiştim. Sinirlendim ve FSM için bir çıkış bulup hemen çıktım. Acaba bu yolun köprü dahil ücreti nedir? Senede bir kez de olsa İstanbul trafiğine girmeye değer mi? Bu yol hakkında bilgisi olan arkadaşlar var mı?
Arkadaşlar bir dostumun bilgisayarını biraz daha hızlandırmak amaçlı inceledim. Çok yeni teknolojilerle ilgili kısıtlı bilgim var. Daha doğrusu pratik bilgide eksiğim. Okuyoruz falan ama teknolojiye erişemediğimiz için yanlış seçim yapmak istemedim. Öncellikle RAM bellek alacağım. Sanırım görselde de görüldüğü üzere 4 GB DDR4 2666 Mhz lik bir laptop ram işimi görür. Çünkü 1 Slot boşumuz var.
Ama asıl takıldığım nokta şu ki. Üzerinde 1 TB 5400 rpm disk var. Bunu çıkarıp SSD alırız falan diye düşünüyordum. Ama gerek yok. Üzerinde yanılmıyorsam SSD takmak için M2 slot var. Bunun için nasıl bir seçim yapmalıyım. Yanılmıyorsam M2 SSD diskler var, bir M2 NVME olanlar var. Bunun için NVME mi almalıyım? Yanlış seçim yapıp boşa harcama yapmayayım. Tavsiyeniz nedir?
Son Giriş: 2 gün önce
Son Mesaj Zamanı: 2 hafta
Mesaj Sayısı: 869
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.570
İkinci El Bölümü Mesajları: 48
Konularının görüntülenme sayısı: 198.355 (Bu ay: 2.528)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 272 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar