Şimdi Ara

Lastik yanaktaki çok az hava kaçırma ve tamir...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
1.843
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Arkadaşlar aracımdaki lastikler 225 55 17. Yani bir hayli maliyetli lastikler var üzerinde. Aracı üzerindeki lastikler 35.000 km' de ve yıl olarak 4.yılını doldurdu. Üretim tarihi 2017. Az önce diş derinliklerini ölçtüm. Ön lastikler 4.6 mm arka lastiklerim 5.6mm. Yani diş derinlikleri gayet iyi.


    Uzun süredir sağ ön tarafı kontrol ediyorum. 35 psi basınç ile 2 hafta gidiyorum 32-31 gibi bir değere düşüyordu. Sebebini araştırmaktansa lastikçiye gittim. "Abi janttan kaçırıyor olabilir" dedi. Jantları pürüzsüzleştirince geçer dedi. İşlemi yaptı. Sonrasında köpüklü suya soktuğu için tam takarken yanak kısmında "çok çok az" bir hava kabarcığı gördü. Yani nasıl anlatıyım bilemiyorum sanki birisi iğne sokmuş yanağa tam sokamadan çıkartmış gibi o kadar az... "Abi burdan kaçırıyor bak gördünmü?" falan derken hemen indirdi lastiği tekrar. Bir de patlağı kaybetmemek için bir tornavida gibi bişey sokmaz mı? Dedim lastik gitti... Biliyorum bu yanak mevzusunu çünkü.


    Sizce herhangi bir yarık, aşırı bir deformansyon olmayan lastiğin yanağındaki bu ufacık hava kaçırması neden olmuş olabilir? Bu basınç düşmesine bu sebep olmuş olabilir mi? Ayrıca çelik yama attım abi bişey olmaz zaten bu normal bir delik bile değil falan dedi ama ben açıkcası düşünmeye başladım.


    Sizce ne yapmalıyım? Lastik konusunda titizim açıkcası. Acaba sadece önlere 2 adet aynı marka model lastik mi alsam diyorum. Çünkü arkalar en az 1.5 sene daha kullanılabilir görünüyor. Tavsiye ve bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.








  • hiçbisey yapmasanızda en azından dişleri olan arka lastikleri öne geçirin, önleride arkaya alın. hem dişli lastikler çekişin olduğu tarafta olmuş olur hemde yamalı lastik arkaya geçmiş olur güvenlik açısından. zaten hiçbir şey olmasa bile her 20-25bin km'de bir ön-arka yapmak lazım lastiklerin eşit şekilde yıpranması için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 22 Şubat 2023; 1:3:43 >
  • iyi lastik arkaya takilir.

  • yani kaçağı onarmak için deliği biraz büyütmek gerekiyor ama yanak olunca işler değişiyor. mantıklı olan çekiş olmayan aksa bu lastiği takmak gibi duruyor.
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Delik aslında çok küçüktü. Bu hava basıncının inmesi onunla alakalıymış meğerse. Ancak sonradan düşünmedim değil. Çok küçük bir delik ama okuduğum bir çok yerde yanağın yarılmasından, balon yapmasından ve bu durumda tamirinin olmayacağından bahsediyor. Sanırım pek rastlanan bir durum değil yanaklara vida, çivi girmesi durumu. Bu sebeple... Açıkcası bu sorun eskimeden kaynaklı ise hava kaçırma, farklı yerlerde patlama deformasyon devam eder diye düşünüyorum. Çelik yama dedikleri de sanırım ağır vasıtalar için kullanılan bir yama türüymüş. Bu durum binek araçlarda balans sorunlarına yol açabileceği falan yazıyor. Bakalım birkaç zaman çok yüksek hızlara çıkmadan aracı deneyeceğim. Eğer sorun yaşarsam mecburen 2 adet lastik alıp diğer 2 adet lastiği de 1.5-2 yıl daha kullanamayı planlıyorum. Çünkü arka lastikler iyi durumdalar.

  • kaanrevan kullanıcısına yanıt
    araç nedir? 35bin km/4 yıl süre lastiğe göre değişir ama bence çok da uzun bir kullanım süresi değil. dediğiniz gibi bu şekilde yanak hasarı da olması zor bir ihtimal. yine belirttiğiniz gibi yanakta delik hasarı çok görülecek bir durum değil. aracı denemek de çok bir işe yaramaz lastiğin en zayıf noktaları yanakları, patlar ya da patlamaz yani başka ihtimal yok. zaten rotasyon zamanı da gelmiş ön-arka yapmak mantıklı olabilir araç arkadan itiş değilse. en kötü çekiş olmayan tarafta lastik yine patlar aynı ölçü aynı desen lastik alır devam edersiniz.

    tabi bütçe varsa çift olarak değiştirmek en iyi seçenek günün sonunda canınız 4 tekerleğe emanet durumda
  • Lastikleri ön arka yapın jantında kenarı ve lastik temizlenip düzgünle kremlenirse sıkıntı ortadan kalkacaktır
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Aracım Zafira Tourer. Önden çekişli yani. Sanırım 2 ya da 4 lastik alacağım. Şehiriçinde yaza kadar idare edip lastik almam gerekiyor gibi. Güvenlik için ilk şart lastik. Hayırlısı olsun. Açıkcası 1 yıl daha binmeyi düşünüyordum bu lastiklere. Ama nasip olmadı. 225 50 17 lastikler.

  • benzeri başıma geldi, ufaktan kaldırıma vurdum ve yanak yarılmıştı

  • Riskli lastikler arkaya değil öne takılır.

    Lastik patlarsa, eğer arkadaysa arabayı kontrol etme imkanınız olmaz.

    Ama önde olursa en azından yön verebilirsiniz.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.