Merhaba. Olayı kısaca anlatmak gerekirse 1-2 gündür lastikte ağırlık hissediyordum. Bu sabah işe giderken daha da ağırlaştığını fark ettim ve tam sol/sağ yaptığımda direksiyonun daha da ağırlaşıyordu. Neyse iş çıkışı lastikçiye gider havalarına bakarım dedim. Ne hikmetse her zaman kontrol etmeme rağmen bu sefer bi üşengeçlikle lastiğe bile bakmadan işe gittim. Bugün öğlen vakti işten çıktım arabaya tam binecektim ki sol ön (şoför) lastiğinin aşırı derecede indiğini fark ettim. Aracım Clio 4 önden çekiş. Daha 1 buçuk hafta önce lastik basınçlarına bakmıştım ve bu süre içerisinde bu kadar inmesinin anormal olduğunu fark ettim. Continental Ultracontact lastik kullanıyorum bu arada. Lastiğin yapısı zaten yumuşak elimle de ellediğimde ciddi indiğini fark ettim. 5 KM uzaklıkta bir opet vardı. Oraya kadar bir şekilde idare eder dedim. Tam olarak yere basmıyordu jantlar fakat ciddi şekilde inmişti. Çok hız yazmadan ve olabildiğince iyi zeminlerde gitmeye çalıştım. Yaklaşık 40-45 KM hızın üstüne çıkmadım. Birkaç tane çukur ve kasis vardı. Oralardan da olabildiğince yavaş geçtim. Opette lastiği şişirirken 12 PSI'a indiğini gördüm. 40 PSI yaptım ve lastikçiye gittim. 40 yapmamın sebebi lastikte ne olduğunu bilmiyordum yolda inme riskine karşı bir tık fazla şişirdim. Fakat buradaki sorun ben bu lastikle sadece bu sabah mı bu şekilde gittim yoksa 1-2 gündür bu şekilde miydi? Bu konuda hiç emin değilim. Sabah işe giderken de normal sürüşümle gittim işe. Zaten arabayı sakin ve yıpratmadan kullanan biriyim fakat böyle bir durumda lastik veya jant zarar görmüş müdür bilmiyorum. Her neyse sözün kısası lastikçiye gittim. Çivi girmiş. İçten yama yaptırdık lastiğe. Lastikçi incelediğinde lastiğin yanaklarında bir şey olmadığını söyledi. Kurtarmışsın dedi. Fakat lastiğin sönük haliyle bir süre yol yaptığımdan dolayı lastiğin yanağında sönük halinin izi kalmış. Yani yere bastığı kısım sönünce yanak da çöktüğü için yanlarda hafif iz yapmış şerit şeklinde. Lastikçi kurtarmışsın dedi fakat ben hiç jant'a bakmadım. Bakmak aklıma gelmedi daha doğrusu. 120-140 yapsak bu lastik bana problem çıkartır mı dedim, sorun yaşamazsın dedi. Lastikçi yamayı yaptıktan sonra balans ayarı da yaptı. Tekrardan arabayı sürdüğümde herhangi bir anormal bir şeyler karşılaşmadım. Ses, zıplama veya anormal bir şey yani. Sizce jant veya lastik/lastiğin telleri zarar görmüş müdür? Bu lastikle yol yapmak beni sıkıntıya sokar mı sizce? Teşekkürler. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ecuetos -- 16 Ocak 2025; 13:22:37 > |
İnik Lastikle Bir Süre Yol Gittim Sorun Olmuş Mudur?
-
-
Lastiğiniz iyi bir marka, hatta ultra serisi dayanıklılık odaklı bir seri bildiğim kadarıyla. lastik üreticileri bu değerlere kadar düşük basınçta kullanıma dayanacak şekilde tasarlarlar lastikleri (çünkü çok fazla insan umursamadan kullanıyor emin olun) ama iz yerlerini iç kısımdan bir kontrol etmek lazımdı. yine de bir sorun olacağını sanmıyorum bende.
-
1-2 gün takip edin balon yapmazsa problem yaratmaz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Eğer ki ucuz bir lastik markanız olsaydı telleri direk kırılmış ve balon yapmaya başlamış olurdu. Ki bunu gözle veya sürüş esnasında olağan dışı bir şey olarak hissederdiniz. Sorun olacağını düşünmüyorum ancak kendiniz bir süre gözlemlemeniz gerekir. en kötü sonuç olarak ta tel kırılma olmuşsa balon yapar oda patlama gibi sorun yaşatmaz. Sadece ciddi sarsılmalar olur hissedersiniz
-
Çok net ince ince bakmadık tabiki ama lastikçi de iç kısımdan bakmıştı ben de ufak ufak bakmıştım. Pek bir şey gözükmüyordu sanki içerden. Ama bilmiyorum ki işte emin olamıyorum ne yapsam diye. Biraz gözlemlemek lazım sanki. Bu benim kafama 2-3 hafta takılacak gibi duruyor. Uzun yola filan da gidilmez muhtemelen bu lastikle dimi?
-
Evet birkaç gün gözlem yapmam gerekicek. Peki bu lastikle uzun yola gidilir mi? 2-3 hafta gözlemlesek herhangi bir problem yaşamazsam gitmemde bir sakınca olur mu sizce?
-
Yamanın açılma durumu var mıdır peki?
-
Şu an sürüşte bir problem yoksa sorun yoktur. Bi sorun olduğunda bunu sürüşte hissedersin. Yama açılmaz. Balon yapmadığı sürece sorun yok.
-
İşçiliğe bağlı tabiki ama her hangi bir problem olacağını düşünmüyorum. Yama kaynaklı ufak tefek kaçaklar olursa fark edersiniz zaten. Ama yamanın komple atması gibi bir durum olmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 16 Ocak 2025; 13:42:15 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
benzeri başıma geldi ve lastik kısa süre sonra balon yaptı. Pirelli marka idi.
tek değişince sağ sol yeni eski farkı çok olacağından 2 adet lastik almak zorunda kaldım.
takip edeceksiniz, balon yapmaz ise devam.
-
Buna %100 emin bir cevap kimse veremez. anlattığınız duruma ve verilere bağlı konuşuyoruz, 1-2 gün 15-12 psi dolayında bir kullanım eğer hızlı viraj/sert kullanım gibi bir strese maruz bırakmadıysanız sorun olmaması lazım. XL extra load -takviyeli yanak- bir model olsa idi daha bir kafa rahatlığı olurdu, sizinki normal yanak lastik.. şu durumda bir süre gözlemleyin, direksiyondan anlamanız zor çünkü elektrikli direksiyon çoğu araç bu tip yol iletişimini perdeliyor, farkedilmiyor kusurlar ama kötü bir durumda en azından o iz kısmından kaynaklanan bir gezinme hissi olur, dıştan çatlak, balon vb durum var mı takip edeceksiniz. dışını da bir güzelce yıkayıp tekrar gözle kontrol edin.
Ben pimpirikli adamım kafam rahat etmeyecek derseniz, eğer lastikleriniz eski değil ise tek lastik değiştirebilirsiniz.
-
Şükür ki bir sorun yok sürüşte. Peki balonu içerden yaparsa nasıl anlicaz? Dışardan yaparsa anlaşılır da içerden yaparsa Allah göstermesin nasıl anlayabilirim?
-
Anladım teşekkür ederim. İç kısımdan Allah göstermesin balon olursa bunu nasıl anlarım?
-
Biraz pimpirikli bir adamım işin açıkcası fakat lastikler de çok eski de değil yeni de değil. 1.5 yıl oldu alalı fakat hor kullanmadım. Yine de ön lastikler arkalara göre daha çok yıprandı önden çekiş olduğu için araç. Dediğiniz gibi biraz kullanıp bakmak lazım. Ben aracı son günlerde hiç zorlamadım ama. Peki içerden balon v.s gibi bir durum olursa nasıl anlayabilirim bunu? Teşekkürler
-
Lastiğin iç basıncı atmosfer basıncından daha yüksek olduğu için içeriden balon diye bir durum olamaz.
-
Sürüşte bunu anlarsın. Direksiyon titret, yol tutuş güven vermez, sarsıla sarsıla gidersin.
-
Teşekkür ederim
-
Anladım çok teşekkür ederim o zaman biraz gözlemleyip duruma göre hareket etmek gerekiyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X