Şimdi Ara

2025 için elektrikli mi benzinli mi tercih edilmeli?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ekonomik imkanım ve beklenmeyen bir durum ile karşılaşmazsam mevcut 2020 model 1,3 megane 4 icon aracımı 2025 yılı sonuna doğru değiştirmek istiyorum.

    Fakat gönlümden audi Q3 veya mercedes gla geçse de artık yavaş yavaş elektrikli araçlara mı yönlenmem gerek diye düşünmeden edemiyorum.

    Togg uzun menzil ve dolu versiyon çok daha mantıklı görülüyor, ama şu şarj meselesini bir türlü kafamda oturtamıyorum.

    Benzinimin %60 ını şirketim karşılıyor.

    Eleltrikliyi ise evde şarj etme imkanım yok, 7. Katta oturuyorum.

    Sık sık 220km uzaklıkta ki memleketim e gidip geliyorum ama ilçe de henüz şarj yok bildiğim.

    Öte yandan değişen teknolojiden ve çok övülen elektrikli konforundan da kopmak istemiyorum.

    Sizler ne tavsiyede bulunursunuz merak ettim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Hibrit ve elektrik meselesine bence biraz daha zaman tanınmalı gibi. Yeni teknolojiler yeni modeller çıkar çıkmaz almaya heves etmemek lazım. Yeni araç yeni motor yeni aktarma organları demek benim açımdan biraz zaman demek. Yedek parça, kronik sıkıntılar, aracın tanınması ve benimsenmesi bunlar hep zaman isteyen şeyler. Bende bu sene Kuga aldım o olmasaydı aklımda megane e-tech vardı ama vazgeçtim. Menziliydi o şu bu derken içime sinmedi. Togg için garanti sıkıntı çıkmaz diyemiyor kimse. Yazılım hatası çeken çok insan var. Motor ısınmadan şanzımanın çalışmaması mı dersin, ekranın yolda giderken aniden kapanması mı dersin bunlar sadece küçük bir örnekleri. Hibrit çalışmasını en sorunsuz halletmeye çalışan marka Toyota'dır. Toyota'nın Hibrit Teknolojisinden çeken duymadım. Ama şu an için içten yanmalı motorlara devam etmek lazım en azından bence bir 2030'a kadar beklemek gerekir diyorum.





  • Evde şarj yerin yoksa bu konuyu açmaman gerekirdi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Why Shy -- 22 Şubat 2024; 22:27:23 >
  • Benzinin %60'ını şirket karşılıyor, ev 7. Katta ., sık sık uzun yola çıkıyorsunuz ve elektrikli araç mı alsam diye soruyorsunuz. İlginç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi socialworker -- 22 Şubat 2024; 20:5:12 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Benzinimin %60 ını şirketim karşılıyor.

    Eleltrikliyi ise evde şarj etme imkanım yok, 7. Katta oturuyorum.



    Cevap konunun içinde saklı

  • Nasıl hayatımı zorlaştırır, elimdeki avantajları elimin tersi ile iter, durumu çekilmez bir hale getiririm, rahat batıyor tarzı bir konu..


    troll konu ise problem yok ama değilse durum fena.

  • Şu an en optimum yakıt DIZEL...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şunu da bi okuyun.


    chip online
    Elektrikli araç satışlarında büyük düşüş: Rüzgar tersine dönmeye başladı
    https://www.chip.com.tr/haber/elektrikli-arac-satislarinda-buyuk-dusus-ruzgar-tersine-donmeye-basladi_161918.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kaplanemral K kullanıcısına yanıt

    "Motor ısınmadan şanzımanın çalışmaması mı dersin"


    ????


    Togg'da şanzıman mı var?


    Elektrik motorunu ısıtmak mı gerekiyor?


    ????

  • Lafın gelişinden dolayı böyle dedim. Aracın aktarım sisteminde yazılımsal sıkıntılar var. Elektriğe ben alışamadığım için kolaylık için motor falan dedim yoksa elektrikli aracın içten yanmalı bir motorunun olmadığının bende farkındayım. Yalnız sabah saatlerinde aracın vitese geçmemesi, ekranın aniden gitmesi gibi durumları bizzat karşı komşumda görüyorum.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    İlk startlarda hareket seçici (vites kolu) inaktif kalıyor bir süre bende çok gördüm. ekranlarda donup takılmalar da yaygın. arkadaş bundan bahsetmiş olabilir ama uzaktan güncelleme ile halledilemeyecek şeyler değil gibi..

  • kaplanemral K kullanıcısına yanıt

    Anladım ama mesajda bu anlaşılmıyor. Togg'da bir şanzıman yok, bu nedenle vitese geçmeme diye bir durum söz konusu olamaz çünkü zaten araçta vites diye bir şey yok. Motora giden elektriğin kutuplarını değiştiren röle tarzı bir siviç ile araç ileri ve geri hareket ettiriliyor, bir dişli grubu ile değil. O yüzden sözü edilen sorunlar donanımsal değil, sensör arızası hariç yazılımsaldır çok muhtemel olarak ve bir yazılım güncellemesi ile hallolabilecek sorunlar bunlar Elektrikli otomobillerde motor ve aktarma ile ilgili pek mekanik sorun olmaz, daha çok sensör veya pil arızası ve yazılım problemleri olur.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Araç 3 yazılım 5 kere de resetlendi ama maalesef kronik bir şeye benziyor ve bu durumun tıpa tıp aynısını tek komşum yaşamıyor birden fazla yazılım şikayeti var. Genel anlamda yazılımsal eksikler ve sıkıntılar var. Elektrikli araçların aktarma organlarına ve sistemine pek hakim değilim bir yanlışımız olduysa affola :)))

  • İki sene sonra duruma bakıp tercih yaparsınız artık hocam.

    Hem elektrikli araçların akıbeti de netleşir biraz daha.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kaplanemral K kullanıcısına yanıt

    Estağfurullah hocam, ne kusuru olacak. Ben sadece motorun ısınmasından, şanzımandan falan söz edilince, acaba başka bir araçtan mı söz ediliyor diye şüpheye düştüm, o yüzden sordum.


    Aslında söz edilen sorun servisin basitçe çözebileceği bir sorun. Togg yazılımlarında muhtemelen sayısız bug vardır. O yazılımlar olgunlaşana kadar ilk alanların maalesef canı yanacak. Arıza belki DPDT rölesinde olabilir ya da vites (aslında yön selektörü) selektörünün pozisyon sensörü problemli olabilir. Yani sorun yazılımda olmayabilir. Bunu servisin kolayca çözebilmesi gerekir ama sanırım Togg'un anlaşmalı servisleri bu işlerden anlamıyor ya da Togg bunlara iyi eğitim verememiş.

  • kaplanemral K kullanıcısına yanıt

    hibrit ölmeye mahkum ara bir çözüm. abd hibride teşviği kaldıralı yıllar oldu. bizde malesef elektrikli araçlarda ikircikli bir teşvik var, yeterli değil. ekonomik açıdan çok anlamsız şu an elektrikli araçlar. norveç elektrikli alana üstüne prim bile veriyor. bizde tesla'nın senelik 25.000 mtv'si var. bu mtv ile tesla alan zevk için alıyordur, ekonomi için diyen dört işlem bilmiyor.


    dizel hala en ekonomik seçenek.

  • socialworker kullanıcısına yanıt

    ooo ben okumamıştım bunları. aynen tamamen heves ya da konu açmak olsun.

  • socialworker kullanıcısına yanıt

    Hocam, babam köyde milletin çatı antenini filan kurardı. Teknolojiden bir koptu şimdi beni çağırıyor kumandanın yanlış bir yerine bastım gel düzelt diye. Bu duruma düşmek istemiyorum .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Konfor çok övülğüyor. Çok yakımında reno bayisi ve tanıdık var. Megane-e ile denme sürüşü yapabilirim ama iyice aklım kayar diye yapmıyorum inan ki.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle trol değilim.

    Sadece kafası karışık bir ihtiyaç sahibiyim.

    Kuzenim togg aldı ama hiç görüşemedik. Onun arabasını deneyebilirim ama eşini hiç sevmiyorum, sürekli durumlarda hava atmakla meşgul.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.