Şimdi Ara

Dizel motorun bitik olduğunu nasıl anlarım? Buyrun tartışalım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dizel bir focus aracım var. 10 bin kilometredir kullanıyorum çok şükür sanayiye düşmedim. (AKS başlarını saymazsam ) 161 binde aracım. Bugün YouTube anasayfama bir video düştü. bitik motoru anlama yolları gibi birşeydi. Yöntem şu , motor çalışırken üst motor kapağını gevşetiyorsunuz. Kapak yerinden çıkıp fırlarsa motor bitiktir diyor. Dizel zaten titreşimli , kapağı gevşetim asena gibi oynamaya başladı 3-5 saniye sonra yerinden çıktı kapak. Videoda ki gibi fırlamadı ama yerinden çıktı yani. Morelim öyle bozuk anlatamam. Böyle bir şey olabilir mi , ne yapmalıyım?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bunun motor bitiklikle alakası yok ki. 3 kuruşluk motor ayağı veya kulağı sıkıntılı olsa da bu bahsettiğin şey olur

  • Dizel motor bitse sesinden gidişinden egzoz kokusu ve dumanından illaki bir yerden belli eder kendini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duman var mı duman?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bu euro 5 olan dizel motorlarda kompresyon segmanları sağlamsa hakikaten anlaşılmıyor. kompresyon segmanları bitikse zaten bunu yağ çubuğundan anlarsın. o kolay. benzinli olup yağ yakanı hemen anlarsın, üflemese de anlarsın o da kolay ama eu5 dizelde başıma geldi sinirimiz bozuldu ya. arkadaşlarla inceledik, kaç motorcu arkadaşa gösterdim nereden emin olduk söyleyeyim. egzozdaki yanık yağ kokusundan. araba iki binde yağı bitiriyordu ama bir gram mavi duman atmıyordu üfleme de yoktu. en güzel egzoz kokusundan anlaşılır diyorum o yüzden.


    bu arada araba da 195 binde 1.3 multijetdi. hiç hararet görmedi. bu motorun eu5 olanından kaçının.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diatta1903 -- 26 Mart 2022; 13:11:16 >
  • konunun uzmanı değilim hatta hiç dizel araç da kullanmadım ama üstteki arkadaşa katılıyorum. ayrıca dayım yılların tır motoru ustası, yanına gittiğimde ilk yaptığı iş motorun çalışanını izleyip sonrasında egzozuna bakıyor. ama tabi o esnada neleri inceleyip tartıyor bilmiyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu saatten sonra dizel aracın yakınından geçmek istemeyecektir zaten kimse.

  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz motoru 3 sene 70 bin km bende kullandım.


    Arabadaki egr, partikül sistemi o kadar ilkel ki sürekli arıza veriyordu.

  • etoiledorient kullanıcısına yanıt

    2 gun once ikinci dizel araci aldik. Parasi olan alir biner. Alamayanda dizel arac bitecek diye kendini avutur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dark Territory kullanıcısına yanıt
    Öncelikle hayırlı olsun aracınız kazasız belasız günlerde kullanın. Bu ayrı.

    Mevzu parası olan biner noktası değil. Dileyen elbette ki dilediğine biner. Ben zevke bakarım, aldıktan sonra yok üstüne şu kadar koyar satarım gibi bir derdi yoktur, yarın bir gün düzenleme gelir, bir şey gelir değerinden çok yitirir ama varsın olsun sonuçta bu amortismanı olan bir taşıttır eskir ne kârı zararı kardeşim diyen elbette dilediğine biner ben de dahil kim ne diyebilir?

    Dizel araçlar Türkiye de tam anlamıyla ne zaman biter bilemiyorum ama bütün gelişmiş ülkelerde bitmeye başlama sürecinin çoktan başladığı kesin. Büyük birçok Avrupa şehirlerinin merkezlerine giremiyorlar. Türkiye de dahi ufak ufak daha az satılmaya başladı son 1-2 senedir. İstatistikler diyor bunu ben demiyorum. Dilerseniz Internet elinizin altında buyurun bakın. Bütün gelişmiş ülkelerde olduğu gibi, artık ülkemizde de dizel yakıt daha pahalı hale geldi benzine oranla. Birisi 19.70 lira, diğeri 23,60 lira. Düşük hacimli benzinli motorlar dizeli aratmıyor 100km/lt anlamında. Hal bu iken neden insanlar dizele eskisi kadar yüksek rağbet göstermeye devam etsinler? Ben gittim dizel aldım diyorsunuz siz aldınız ya şimdi +80 milyonluk ülke demek ki alacak demektir. İki gün sonra Ab ülkelerinde olduğu gibi birde mtv lere emisyon normu kriteri eklenirse, bir anda böyle bir düzenleme gelirse ne olacak? İkinci el dizel araba alan kişi 2-3 kere düşünmeli. Hem bakımı daha masraflı, hem de bir önceki kullananın nasıl kullanmış olduğu çok daha fazla önem arz ediyor. Masraf çıkardığı zaman can yakıyor dizel araç. Hal bu olunca dizel arabaların cazibelerinin azalması çok normal değil mi? Konunun alıp alamamakla ne alakası var orayı anlayamadım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • etoiledorient kullanıcısına yanıt

    Adamın konuya yazdığı mesaja ve zihniyetine baksana hocam kalkıp dünyanın açıklamasını yapmışsın. Bunu 8 senelik ilköğretime geri göndersen anca düzelir.

  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Senide tornaciya verelim duzeltsinler  


    Turkiyede dizel bitmez kardesim. Her ulkede biter tr de bitmez bitemez. Motorine gecen indirim gelince hicbiriniz ortada yoktunuz. Motorin yine biraz fark acinca hemen dizel bitticiler ortaya cikiyo. Bikac ay once lpg hepsine fark atinca lpg li araclari bitirmisti ayni zihniyet.   3.5 senedir dizel araca biniyorum şu masraf masraf diye bagirdiniz şeyi ben yasamadim nedense. Yag, filtre bakimi ekstradan 20 bin km'de bir mazot filtresi degisimi (purflux mazot filtresi 100 tl) haricinde bi masrafim olmadi. Dizel arac kullanmayi bilmeyen kullanmasin. Sonra dizel arac masraf cikartti oluyo. Dizel arac devirli kullanilmayi sever. Emekli memur gibi mıy mıy gitmeyi sevmez. Istesem benzinli aracta alirim. Ama dizel arac seviyorum benim gibi seven ve alan binlerce insan var. Sahibindede favorilere ekledigim dizel araclar hergün satiliyo. Siz istediginiz kadar dizel arac bitti yeaaa hede hödö deyin. Sizin demenizle olmuyo bu isler. Baska cevap yazmam. Bu bile size çok  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 26 Mart 2022; 20:21:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • azizerkan07 A kullanıcısına yanıt

    evet ama egrden öte bu durumun muhtemelen dpfden kaynaklandığını söylüyor rektefeciler. iki rektefeci arkadaşla görüştüm ikisi de aynı şeydi söyledi. bu durumla karşılaşıyorlarmış hatta çok daha erken kilometrelerde motor yaptıklarını söylediler. bir önceki motordan tek farkı eu5de dpf var. hatta arkadaşlar böyle sat ekpertiz anlamaz dedi ama motor yapıp sattım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diatta1903 -- 26 Mart 2022; 23:0:28 >
  • Dark Territory kullanıcısına yanıt

    Dizel bu ülkede artık bitmiştir. Sanayide kime gidersen git dizele yaklaşma der bunu herkes bilir. 1.5 DCI 1.6 TDI 1.6 TDCI ve nicelerine motor rektefiyesi yapsan bile benzinli gibi eski randıman vermez. Dpf si enjektör yüksek basınç pompası eğer si dumanı turbosu derken sıkıntısı bitmez. Sen kendini avut


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.