Şimdi Ara

lastik basınç göstergesi çok mu lazım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ülkemizde standart hale getirilen ve kışlıklastik taktırma söktürme zamanı bu sensörlerin zarar görüp maliyetlerinin de yüksek oluşu zaman zaman eleştirilen bu teknolojinin ülkemizde esp ile beraber araçlarda zorunlu hale gelmesine cevap olacak bir video...







  • Patenle kayıyormuş gibi .

    Lastik basıncını önemsemeyenler . Yürüyüş yaparken bir içe basarak 5 km yürüyün ertesi gün dışa basarak 5 km yürüyün . Sonra ayaklarınız normalken 5 km yürüyün. Hala lastiklerinizin basıncına baktırmıyorsanız yazıklar olsun .

    Gerçi bu ülkede ESP ye bile gereksiz diyen varken Lastik basıncı ne ki ?

     lastik basınç göstergesi çok mu lazım?




  • Gerekli bir şey olmasa onca Ar-Ge boşuna yapılmıyor, elbet bir bildikleri vardır.

    Bu arada ben hala en az 6 veya 8 Airbagin de standart olmasını istiyorum. Sesimizi duysalar keske.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şıh Hazretleri -- 31 Ağustos 2016; 13:46:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esp yoktu aracımda ama lastik basıncının düşük olmasının nelere yol açabildiğini arabayı savurarak öğrenmiş oldum 7 sene önce. Serviste 1 ay yatan corollanın lastiklerine bakmadan yola çıktım bir anormallik sezmiştim ama mesafe az eve giderim dedim. Karşıma köpek çıkmıştı hafif bir frene basmamla birlikte araba önden tatlı tatlı sola doğru çekmeye başladı kızaklamamasına rağmen. Daha sonra hafif sağa çevirmek istedim direksiyonu yoksa orta refüje doğru gidiyordum ve anında arabanın hakimiyetini kaybettim sağ sol sağ sol yaparak ilerledim ve ardından 180 derece dönüp durdum en yolun ortasında.

    Lastik basın sensörü şimdiki aracımda da yok ama uzun yola çıkacağım zaman özellikle benzinciye lastikler soğukken uğrar arabanın ağırlık durumuna göre lastikleri kontrol ederim.

    Bu arada lastik basınç sensörü artık her araca takılabiliyor.

    bu tarz sibop kapağına takılan modeller dışında orjinal lastik içine takılan modeller de mevcut. Kablosuz olarak iletişim kuruyor çakmalık girişine takılan bir monitör sayesinde.

    https://www.amazon.com/SNAN-Pressure-Monitoring-Interface-Temperature/dp/B01C064XJU/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1471199854&sr=1-1&keywords=SNAN+Tire+Pressure+Monitoring+System%2C+Wireless+TPMS+with+Alarm+Function+and+USB+Interface%2C+Tire+Pressure+and+Temperature+Gauge+with+4+External+Sensors




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 31 Ağustos 2016; 15:05:36 >




  • bu memlekette az yaksın diye 32 lik lastiğe 40 basan zihniyet varken "güvenlik" kavramını kime nasıl anlatacağız ?
  • Güzel bir özellik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Etkileyici.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    lpg basıncı ne olmalı
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Benim aracın fabrika verilerinde araç boşsa 36psi, dolu ise 41psi basınçta kullanın yazıyor, bende 38psi ye ayarladım ama etrafta 34psi den fazla lastik basıncı ayarlayan hiç kimse görmedim. Hatta 38psi bastığımı duyanlar şaşırıyor çok fazla diyor. Gerçekten fazla mı? Bu konuda bilgisi olanlar var mı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim anlamadığım sıcak soğuk ağırlık vs gibi etkenler varken nasıl doğru değeri tutturacağız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz üreticinin tavsiyelerine uyun. ağırlık+şehiriçi+otoyol sınıflandırıp tavsiyeleri ısınıp genleşen havayı da hesaba katarak soğuk hava basıncına göre en optimum değerde vermişlerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    Benim aracın fabrika verilerinde araç boşsa 36psi, dolu ise 41psi basınçta kullanın yazıyor, bende 38psi ye ayarladım ama etrafta 34psi den fazla lastik basıncı ayarlayan hiç kimse görmedim. Hatta 38psi bastığımı duyanlar şaşırıyor çok fazla diyor. Gerçekten fazla mı? Bu konuda bilgisi olanlar var mı acaba

    Üretici değerlerine sadık kalmak zararlı değil, öyle diyor ise sorun olmaz.
    Etrafa bakmamak lazım, her araç lastik ebatları ve kilosu aynı değil. Onların fabrika değeri farklı olabilir.

    Bizim lastikçilerin hepsine göre b sınıfı arabaya 30 c sınıfı arabaya 32 basılır, lastik sıcak/soğuk fark etmez.
    Daha bir tane bile, kapı içine bakıp oradaki üretici değerini basan lastikçi görmedim.
  • vectranın bir lastiği hep azalıyor, 24e düşmüş
    bu lastikler ikinci aldığımız 4 takım. sorun jantta yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UssuzAdam

    Benim anlamadığım sıcak soğuk ağırlık vs gibi etkenler varken nasıl doğru değeri tutturacağız?

    Araç yüksüz ve yüklü iken yazan değeri aracın lastikleri soğu iken basmak yeterlidir. Ara değerleri de kullanıcı kendine göre belirler.

    Ben verilen değerden 1psı fazla basarım. Her hava saatinin kalibrasyonu doğru olmuyor, dijital ölçerim var onunla da kontrol ederim.
    Aracımda basınç sensörü olsa da yine de zaman zaman dijital ölçer ile kontrol ederim.
  • geçenlerde lastik basınç sensörü sürekli sağ arka lastikte düşük basınç uyarısı veriyor
    bakıyorum bakıyorum bi numara yok
    en son baktım 120 kpa ya kadar inmiş ulan arabanın etrafını bir dolanayım dedim neğer sol arka lastikmiş
    kışlık takıldı söküldü sonra tekrar orjinal lastikler takıldı şaşmış tabi

    en son sağlam bir kasisten geçtim aynı lastik hafif yarılmış
    göstegelerdeki uyarı olmasa anlayamayıp lastiğin üzerinde yürüyebilirdim
    gözümün önünde 260 lardan 50 lere indi , çektim sağa oturdu zaten

    lastikte 3 yama oldu
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.