Şimdi Ara

Vites geçişleri zorlaştı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
1
Favori
9.145
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar,

    2004 148 bin küsür de chevrolet lacettiye sahibim. Son zamanlarda vites geçişleri iyice zorlaştı, özellikle 1., 2. ve 4. viteslerin geçişleri iyice kemikleşti zor geçiyor. Son bakıma gittiğimde bu sorundan bahsetmedim ama baskı balatayı kontrol etmelerini istedim ve hiçbir sorun olmadığını söylediler.

    Aklıma şanzıman yağını değiştirmek geldi, sizce bi faydası olur mu? Bazı kısım şanzıman yağının değişmesine gerek yok bazı kısım gerek var diyor.

    Baskı balata 2015 nisanda değişti 114 bin km deyken, bununla birlikte şanzıman yağıda değişmiş midir?

    Teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Vites Geçişleri Zorlaştı: Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanızı kullanırken vites geçişlerinde zorluk yaşıyorsanız, bu durum can sıkıcı ve hatta tehlikeli olabilir. Vites geçişlerinin sertleşmesinin birkaç nedeni vardır ve bu nedenleri belirlemek ve çözmek için bazı adımlar atabilirsiniz.

    Bir neden düşük şanzıman yağı seviyesi olabilir. Şanzıman yağı, şanzımanın düzgün çalışması için gereklidir ve yetersiz yağ seviyesi, vites geçişlerini zorlaştırabilir. Şanzıman yağı seviyenizi düzenli olarak kontrol etmeli ve gerekirse doldurmalısınız.

    Eski veya kirli şanzıman yağı da vites geçişlerinin zorlaşmasına neden olabilir. Şanzıman yağı zamanla bozulur ve içinde kir ve tortu birikir. Bu da yağın şanzımanın düzgün çalışmasına engel olabilir. Şanzıman yağını üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirmek önemlidir.

    Kavrama sorunları da vites geçişlerini sertleştirebilir. Kavrama, motorun gücünü şanzımana aktaran bir parçadır ve aşınmış veya hasar görmüş bir kavrama vites geçişlerini zorlaştırabilir. Kavramanın durumunu kontrol etmek ve gerekirse değiştirmek gerekebilir.

    Vites bağlantı mekanizmasındaki sorunlar da vites geçişlerine müdahale edebilir. Bu mekanizma, vites kolunu şanzımana bağlar ve sorunluysa vites geçişlerini zorlaştırabilir. Vites bağlantı mekanizmasını kontrol etmek ve gerekirse onarmak gerekebilir.

    Yukarıdaki nedenlerden herhangi biri vites geçişlerinin zorlaşmasına neden olabilir. Sorunu doğru bir şekilde teşhis etmek ve çözmek için aracınızı bir tamirciye götürmeniz önerilir. Vites geçişlerinin sert olması göz ardı edilmemesi gereken bir sorundur ve zamanında müdahale edilmezse daha ciddi sorunlara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • debriyaj teli ne baktır vites körüğünü söktür içine baktır gres yağı var orada birde plastik bir parça o kırılmış vs vs olabilir eğer baskı plaka sağlamsa

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman yağını bilhassa manuel şanzıman yağını değiştirmek taraftarı değildir pek ustalarımız. Şanzıman yağını değiştir tavsiye ederim. Her yağın bir ömrü var. Ama muhakkak doğru yağı bulup kullan, doğrudan kasıt en pahalısı en bilinen marka falan değil. Arabanın kılavuzunda belirtilen yağı belirtilen miktarda koydur. Şanzıman yağı değişimi vites geçişlerini yumuşatır, arabayı daha akıcı hale getirir. Yağdan yapabilir bu zorlanmayı ama bence esas sorun debriyaj merkezinde. Debriyajı pompalamanız durumu kısa süre de olsa düzeltiyor mu? Geçişlerde dişli sesi geliyor mu?



    Debriyaj alt ve üst merkezini kontrol etmeni öneririm... Umarım sorun budur. Sorun senkromeçlerden de olabilir o biraz daha tuzlu olur... Böyle kullanmaya devam edersen bir süre sonra dişliler ve senkromeçler aşınacaktır. O yüzden çok zaman kaybetmeden aracı göster derim. Geçmiş olsun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaj hidroliğini kontrol et en basitinden. Olmassa şanzıman yağını değiştir ama kesinlikle doğru yağı koyman lazım üstteki arkadaş da belirtmiş zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman yagi 60.000KM omuru vardir.



    1.6 2008 Aracınıza uygun sanziman yagi 5-1 sanziman icin 75w80 1.8litre kadar alıyor diye görüyorum.



    Şanzıman yağından yapar, baskı balata değişirken "usta" saolsun 4Litre sanziman yagi dayamış. Vitesler geçmiyordu bosaltin tüm yagi ve 1.8litre 75w80 motylgear koydum o gün bugündür kaymak gibi.



    Ustaya da bir daha gitmedim Net Peugeot ikitelli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman yağını değiştirin ilk. Sabahları vs. sert olup sonraları yumuşuyorsa sorun yok ancak sürekli ise yağdan olabilir. Bunun haricinde vites halatlarında da sıkıntı olması muhtemel.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.