Şimdi Ara

İlk grafen tabanlı batarya Çin’de üretildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
242
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İlk grafen tabanlı batarya Çin’de üretildi


    Yüzyılın başlarında bulunan ve bilim adamları tarafından mucizevi materyal olarak tanımlanan Grafen, farklı kullanım alanlarında karşımıza çıkmaya devam ediyor. Ampul ve mikrofonlardan sonra Grafen tabanlı ilk batarya Çin’de geliştirildi.


     


    Grafen basit manasıyla tek katmanlık altıgen şeklinde karbon atomlarının birleşmesi olarak ifade edilebilir. Grafen katmanları üst üste eklenerek kurşun kalemlerdeki grafite elde ediliyor. Daha fazla elektrik tutarak daha hızlı şarj olma imkanı veren Grafen maddesi, ilk sentezlemesini yapan bilim adamlarına da Nobel fizik ödülünü getirmişti. Bu yeni keşfedilen maddenin inanılmaz yetenekleri ve kullanım alanları, bilim adamlarını bile şaşırtmakta.


     


    Pekin’de bulunan Dongxu Optoelectronics firması, dünyanın ilk Grafen tabanlı bataryasını ürettiğini belirtiyor. G-King adındaki 4800mAh kapasiteye sahip olan batarya, Grafen teknolojisi sayesinde sadece 13-15 dakika arasında tamamen dolabiliyor. Geleneksel Li-Ion bataryalardan 10 kat daha hızlı dolan G-King, ayrıca hızlı şarj teknolojilerinin de kat kat önünde.


     


    Ayrıca Bkz.Corsair’in manyetik rulmanlı fanları satışa çıkıyor

    Grafen teknolojisi, enerjiyi çok daha çabuk boşalttığı için drone veya elektrikli araba gibi kategorilerde daha fazla önem kazanıyor. Ayrıca kapasite ne kadar büyük olursa olsun batarya çok ince kalabiliyor. Dayanıklılık ise 3500 döngüye kadar gidebiliyor.


     


    Grafen henüz yeni bir teknoloji olduğu için dezavantajları da mevcut. Örneğin enerjinin çabuk boşalması sonucunda 72 saat gibi bir sürede tüm batarya bitebiliyor. Bunun önüne geçmek ve standart bataryalar gibi enerjiyi tutabilmek için çalışmalar sürüyor. Bazı firmalar, standart kapasitör yerine gelişmiş süper kapasitörler kullanarak bunun önüne geçmeye çalışıyor. Ayrıca bu bataryaların kısa vadede son kullanıcıya ulaşması şimdilik mümkün görünmüyor. 


     







  • 72 saat boşalmasıgünlük uygulamaya engel değil 3500 döngü şarj olabildiğine göre kabaca 3bin kusur gün doldurulup boşaltıla bilir. Yakında şarjlı arabalarda görmemize engel bir durum değil yani.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: halitozbasli

    72 saat boşalmasıgünlük uygulamaya engel değil 3500 döngü şarj olabildiğine göre kabaca 3bin kusur gün doldurulup boşaltıla bilir. Yakında şarjlı arabalarda görmemize engel bir durum değil yani.


    Maliyetine dair yorumları görmek lazım burada. Onun dışında bir dezavantaj yoksa bence de gayet iyi zira telefonlarda bile hem ince kalabilen hem de hızlı şarj olabilen bir batarya hem de 4000-5000 mah civarında. 15 dakikada doldurup bunu 2 gün kullansak zaten olay bitiyor. 3 Gün gidebilen bir boşaltım süresine karşılık 2 gün kullanım zaten yeterli gelecektir kayıplar dahilinde. Yılda ortalama 180 kez doldurma olarak düşünsek zaten senelerce bile gidebilecek bir yapı halini alıyor. Maliyetini bile rahatça çıkartır ya bakalım önümüzdeki engel nedir? Birileri bu konuda bilgi verirse güzel olur.





  • Maliyet, hacim, ağırlık, üretim gibi şeylerin netlik kazanması lazım ki günlük kullanıma uygun mu değil mi belli olsun. Ama fiyat farkı olmazsa 4000mAh 15dk'da şarj olup 24 saat sorunsuz kullanabileceksek mesela bence süper olur.

  • Haber başlığını gördügümde nedense "Türkiyede üretilecek değildi ya" dedim...

  • 10 15 dakika cok iyi bir sure. Dusunsenize 5000 mahlik telefonu 15 dakika da sarj ediyorsunuz 2 gun boyunca kullaniyorsunuz. Harika olur. Elektrikli arabalarda da cok ise yarar. Aslinda bir cok alanda cok ise yararda bu teknolijinin yaygilasarak ucuzlamasi epey bir zaman alir.

    Bir editorun bu konu hakkinda detayli bir bilgi vermesi lazim bence. Onemli bir konu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kimsenin aklına bunları powerbank gibi kullanmak gelmemiş mi yani mesela benzin istasyonunda durdun orada bunu dolduracaksın 15-20 dk da neyse o da yavaş yavaş normal bataryayı şarj edecek yanihızlı şarj özellikli power bank ile normal uzun ömürlü ama yavaş dolan pili birleştirirsen sorun kalmaz ve her kesime hitap eder.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tobepeople

    kimsenin aklına bunları powerbank gibi kullanmak gelmemiş mi yani mesela benzin istasyonunda durdun orada bunu dolduracaksın 15-20 dk da neyse o da yavaş yavaş normal bataryayı şarj edecek yanihızlı şarj özellikli power bank ile normal uzun ömürlü ama yavaş dolan pili birleştirirsen sorun kalmaz ve her kesime hitap eder.

    2 ile 3 ü toplayınca 4 etmesini istemek gibi birşey senin dediğin.

    Eli tornavida tutmayan yorum yapmasın abi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    quote:

    Orijinalden alıntı: tobepeople

    kimsenin aklına bunları powerbank gibi kullanmak gelmemiş mi yani mesela benzin istasyonunda durdun orada bunu dolduracaksın 15-20 dk da neyse o da yavaş yavaş normal bataryayı şarj edecek yanihızlı şarj özellikli power bank ile normal uzun ömürlü ama yavaş dolan pili birleştirirsen sorun kalmaz ve her kesime hitap eder.

    2 ile 3 ü toplayınca 4 etmesini istemek gibi birşey senin dediğin.

    Eli tornavida tutmayan yorum yapmasın abi.

    Bari yazmadan profili okusaydın elektronik teknikeriyim ODTÜ mezunuyum aynı zamanda biliyoruz da yazıyoruz.
  • Dilerim yaygınlaşır,gelişir de şu pillerden kurtuluruz.

  • MIT dahil farklı ekiplerin yıllardır üretildi, üretilecek "10dk 'da şarj olan batarya" hikayesinin devam sakızı olacağını sanmak istemiyorum.
  • şarj 24 saat dayanırsa ; 3500 şarj normal şartlarda 10 yıl gider !
    lityum pillerin ömrü bile bu kadar uzun olmadığı ortada :)
    tabi son sözü fiyat/performans söyler ! (NOKTA)

  • artık pil teknolojisininde yenilenmesi lazım...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tobepeople

    quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    quote:

    Orijinalden alıntı: tobepeople

    kimsenin aklına bunları powerbank gibi kullanmak gelmemiş mi yani mesela benzin istasyonunda durdun orada bunu dolduracaksın 15-20 dk da neyse o da yavaş yavaş normal bataryayı şarj edecek yanihızlı şarj özellikli power bank ile normal uzun ömürlü ama yavaş dolan pili birleştirirsen sorun kalmaz ve her kesime hitap eder.

    2 ile 3 ü toplayınca 4 etmesini istemek gibi birşey senin dediğin.

    Eli tornavida tutmayan yorum yapmasın abi.

    Bari yazmadan profili okusaydın elektronik teknikeriyim ODTÜ mezunuyum aynı zamanda biliyoruz da yazıyoruz.

    Der Techniker?

    Yahu sen çilekten muz tadı almak istediğinin farkında değilsin gelmişsin bana mezun olduğun okulu söylüyorsun.

    Ne yapayım oradan mezun olduysan? Ben hergün test çözecek kadar aptal değilim.

    Bi zahmet malzeme bilgisi de öğren öyle gel.

    Sanki bana Panasonic çalışanı.




  • ah ah şu batarya teknolojisi bir gelişsede kurtulsak şu durmadan birşeyleri sarj etmekten

  • Hobby pillerinde zaten grafen maddesi kullanılmaya başlandı.http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__89612__Turnigy_Graphene_Professional_8000mAh_6S_15C_LiPo_Pack_w_XT60.html örnek olarak bu linkde bir grafen pil görebilirsiniz. Pil hızlı şarj destekliyor. 15C yani 8Ax15=120A akım ile şarj edebilirsiniz.8000 mah olan bir pili 8A akım ile 1 saatte şarj ediyorsan 100A akım ile takribi 15 dakikada şarj etmek mümkün.

    Grafen in genel özelliği ısınma olayının az olması, yüksek akım ile şarjda fazla ısınmadığı için patlama riski azalıyor....





  • Firaristt F kullanıcısına yanıt
    Böyle birşey 2020 den önce verilmez bize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • buda yalan olur yıllardır hep aynı haberler
    Türkiyede toryum piller üzerine yıllardır çalışıyor yok sona gelindi deniyor
    ama hikaye

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.