Şimdi Ara

ImpactJS - HTML5 Javascript oyun motoru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
2.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Bu konuda altında ImpactJS oyun motorundan bahsetmek istiyorum.

    ImpactJS nedir?

     ImpactJS - HTML5 Javascript oyun motoru

    ImpactJS, masaüstü ve mobil tarayıcılar için 2D oyunlar geliştirmeye yarayan bir Javascript Oyun Motoru'dur. Toplam boyutu 1MB bile olmamasına rağmen son derece güçlü bir yapıya sahiptir. ImpactJS, Weltmeister adındaki güçlü bir level editör ile beraber gelmektedir. Weltmeister editörüyle tile (kare şeklindeki resimler) tabanlı haritalar yaratabilirsiniz. Ayrıca, gerekli bilgi ve analizleri görebileceğiniz debug aracınıda modüllerden etkinleştirebilirsiniz.

    Örnek Weltmeister görüntüsü:
     ImpactJS - HTML5 Javascript oyun motoru

    Örnek debug aracı görüntüsü:
     ImpactJS - HTML5 Javascript oyun motoru

    ImpactJS'nin lisansı 99 dolardır. Bu lisans ömürboyu geçerlidir ve "kişiye" lisanslanmaktadır. Bu yüzden kullanan siz olduğunuz sürece istediğiniz kadar bilgisayarda kullanabilirsiniz.

    ImpactJS, özel bake scriptleriyle beraber gelmektedir. Bu scriptler, ImpactJS ve oyununuzun kaynak kodlarını küçültüp okunamaz hale getirmektedir. (minify/compress/uglify işlemleri) Bu yüzden oyununuzu internet ortamına taşırken hem oyununuzun kaynak kodlarını, hem de ImpactJS'ın kaynak kodlarını korumuş olursunuz.

    Websitesi:http://impactjs.com/
    Örnek uygulama:http://playbiolab.com/ (geliştiricinin oyunu)
    Örnek uygulamanın mobilde oynanabilir olması:http://impactjs.com/impact-on-iphone-ipad-ipod-touch
    Örnek uygulamanın kısa video anlatımı:http://vimeo.com/14920760 (geliştirici tarafından)

    15 dakikada oyun geliştirme video anlatımı:http://impactjs.com/documentation/video-tutorial-create-a-game (geliştirici tarafından)

    Fiyatı: $99

    Neden kullanmalıyım?

    Eğer sizde benim gibi oyun geliştirmek için 1GB'lık Unity motoru, 2GB'lık Unreal oyun motoru gibi devasa oyun motorlarını kullanmak yerine, küçük ama güçlü bir oyun motorunu kullanmak isterseniz kesinlikle ImpactJS'ye göz atmalısınız. ImpactJS'ın, Unity gibi oyun motorlarından farkı 3D işlemleri kullanmaması. Bu durum eğer indie oyun geliştiriyorsanız büyük bir avantaj. Grafikler, animasyonlarla, modellemeler gibi işlemlerle uğraşmanıza gerek kalmıyor. Yazdığınız oyuna ve grafikten çok yazdığınız kodlara odaklanabiliyorsunuz.

    Gereksinimler, Avantajlar, Dezavatajlar

    Gereksinimler:

    - PHP Web Server (Bilgisayarınızda Apache/WAMP gibi bir uygulama kurulu olmalı. ImpactJS web sunucuların root klasörlerinde çalışabiliyor. )
    - Orta/Üst düzey Javascript bilgisi (Tut-çek-bırak işlemleri Impact'ta unutun. Oluşturduğunuz nesnelere kod yazıp hayat vermeniz gerekiyor.)
    - Dökümanları okuyabilecek düzeyde İngilizce (Türkçe kaynak hiç yok, ben birşeyler yazmayı düşünüyorum ileride ama yine de ImpactJS dökümantasyonunu okuyabilecek düzeyde olmadan bu işe girmeyin.)
    - Bir text editör veya IDE (Notepad'da kod yazacak kadar mazoşist değilseniz)
    - HTML5 destekleyen modern bir tarayıcı (Internet Explorer 6-7 gibi tarayıcıları kullanmıyorsanız sorun yok!)

    Avantajları:
    - 1MB gibi küçük bir boyutta.
    - Öğrenmesi son derece basit.
    - Kod yazarak oyun geliştirmek isteyenlere güzel bir altyapı sunuyor.
    - Assetleri bulmak kolay. Grafikler, tilesetler, ses efektleri, müzikler vb. hepsi internette bedava olarak bulunabiliyor.
    - Mobil ve tarayıcıda çalışabiliyor.
    - Weltmeister gibi küçük ama son derece etkili bir level editörü mevcut.
    - 2D, mobil veya tarayıcı tabanlı oyunlar son zamanlarda trend. (Angry Birds, Clash of Clans, Candy Saga gibi oyunları yapabilirsiniz.) Bu sektöre hızlı bir giriş yapabilirsiniz.
    - Indie geliştiriler için uygun, ekibe ihtiyacınız yok.
    - Geliştirdiğiniz oyun hit olursa sülalenize yetecek para kazanırsınız. (son birkaç yıldır, tabi pazarlamanızın ve oyununuzun son derece iyi olması lazım)
    - Plugin desteği mevcut. (Örneğin fizik motoru için Box2D kullanılıyor. Angry Birds'in kullandığı fizik motoru!)

    Dezavantajları:
    - 99 dolarlık lisans fiyatı (ama Unity gibi motorda ciddi bir oyun geliştirmek isterseniz assetler için çok büyük bir zaman ve kaynak harcamanız lazım, o bakımdan düşünürseniz son derece ucuz)
    - Küçük bir komuniteye sahip
    - Unity gibi popüler değil.
    - Unity'de uygulama geliştiren birisi, 3D grafik indirip, tutup çekerek onu ekrana koysa ve birine gösterse: "Grafikler mükemmel olmuş. Nasıl yaptın?" diyebilirler. Siz ImpactJS ile istediğiniz kadar uğraşın, oyunu birine gösterdiğiniz zaman: "Ne bu. Kimse oynamazki bunu. Yıl 2013, 2D oyun mu kaldı." diyenler çıkabilir. Aldırış edilmemeli. Onlara kalsa Angry Birds'i kimse oynamaz. :)
    - Assetler sunucu üzerinde barındığı için uğraşan birisi assetlerinizi çalabilir.

    Örnek uygulama

    Şuan bu oyun üzerinde çalışıyorum.http://oyun.eu1.frbit.net/

    Bu oyuna başlamadan önce;
    - Neredeyse hiç ImpactJS bilgim yoktu.
    - Toplamda 2 gün (günlük 16 saat çalışma) ile geliştirdim.
    - Assetlerin hiçbirine sahip değildim. Uzun süre internette araştırıp bulduğum bedava assetleri indirdim. (Yaklaşık bir 10 saatimi bunun için harcamışımdır.)

    Daha yapılması gereken birçok şey var ama ImpactJS ile 2 günde neler yapabildiğinizi görmek için iyi bir örnek.

    Eğer ilgilenenler olursa, bir makale yazıp bu oyunu nasıl geliştirdiğimi açıklayıcı bir biçimde anlatarak ufakta olsa bir ImpactJS Türkçe kaynağı oluşturabilirim. Şimdilik yazıyı bu haliyle bırakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSF Aristona -- 22 Aralık 2013; 13:27:37 >







  • Valla her satırını okudum bu tür yol gösterici açıklamalara her zaman ihtiyacımız var türkçe kaynağını görmek ve başka hangi js oyun motorları var bunlar hakkındada sahsen bilgim olmasını isterim
  • Aynen öyle ben de tek tek okudum.
    Yalnız bir şey sormak istiyorum. Yukarıda örnek olarak verdiğin oyunlar (Clash of Clans, Candy Crash Saga, Angry Birds) mobil platformlar için. Biz bu oyun motorunu sadece Desktop ve web için mi kullanabiliyoruz? Android, iOS, WP8 export seçenekleri yok mudur?

    Bir diğer sorum:
    Altyapı sizce ne kadar güçlü? Bir Seafight veya Sanalika yapmaya yetecek kadar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ve bir şey daha eklemek istiyorum.
    Siz kare sistem dediniz fakat Angry Birds kare sistemli bir oyun değil. Öyle oyunlar yapmak mümkün değil mi? İlla bomber gibi bişi mi olmak zorunda??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ImpactJS'nin sitesinden alıntı:

    "Play Everywhere
    Impact runs on all HTML5 capable browsers: Firefox, Chrome, Safari, Opera and (behold) even Internet Explorer 9. Of course this also includes the iPhone, iPod Touch and iPad."

    Weltmeister level editörü tile tabanlı. Haritayı bu şekilde oluşturuyorsunuz. Örneğin Angry Birds'in arkaplanındaki, oyuna bir etkisi olmayan duvarlar, arkaplan resimleri, bulutlar vb. burada eklenebiliyor.
    Oyundaki canlı objeler ise ImpactJS'de birer entity. Örneğin fırlatma kolu, kuşlar, çarpabileceğiniz yerler. Bunları yerlerine koymak için Weltmeister editörünü kullanabiliyorsunuz veya belirtilen kordinatlara ekleyebiliyorsunuz.

    Kısacası bahsettiğiniz oyunları ImpactJS ile yapabilirsiniz. Tek istisna Sanalika oyunu. Resimlerinden gördüğüm kadarıyla izometrik kamera kullanıyor. İzometrik kamera genellikle 3D'nin tek bir kameradan yansıtılması hali. Bu yüzden bu oyun için Isogenic Engine gibi motorları kullanabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSF Aristona

    ImpactJS'nin sitesinden alıntı:

    "Play Everywhere
    Impact runs on all HTML5 capable browsers: Firefox, Chrome, Safari, Opera and (behold) even Internet Explorer 9. Of course this also includes the iPhone, iPod Touch and iPad."

    Weltmeister level editörü tile tabanlı. Haritayı bu şekilde oluşturuyorsunuz. Örneğin Angry Birds'in arkaplanındaki, oyuna bir etkisi olmayan duvarlar, arkaplan resimleri, bulutlar vb. burada eklenebiliyor.
    Oyundaki canlı objeler ise ImpactJS'de birer entity. Örneğin fırlatma kolu, kuşlar, çarpabileceğiniz yerler. Bunları yerlerine koymak için Weltmeister editörünü kullanabiliyorsunuz veya belirtilen kordinatlara ekleyebiliyorsunuz.

    Kısacası bahsettiğiniz oyunları ImpactJS ile yapabilirsiniz. Tek istisna Sanalika oyunu. Resimlerinden gördüğüm kadarıyla izometrik kamera kullanıyor. İzometrik kamera genellikle 3D'nin tek bir kameradan yansıtılması hali. Bu yüzden bu oyun için Isogenic Engine gibi motorları kullanabilirsiniz.

    Cevap için teşekkürler.
    Yalnız iPod iPhone ve iPad e oyun geliştirmek için mac bilgisayar gerekmez mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hayır. Kişisel bilgisayarınızda geliştirme yapabilirsiniz. Oyunuzu bu tür cihazlarda test etmek için de bazı uygulamalar bulabilirsiniz internette.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSF Aristona -- 24 Aralık 2013; 5:48:01 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSF Aristona

    Hayır. Kişisel bilgisayarınızda geliştirme yapabilirsiniz. Oyunuzu bu tür cihazlarda test etmek için de bazı uygulamalar bulabilirsiniz internette.

    Bu olayı sevdim işte

    Motorun kendi Asset store ı var galiba yanlış mıyım?

    Peki iPhone ların aralarında yerel ağda veya bluetoothla oyunu multiplayer oynayabilmeleri için Asset store da hazır Script var mıdır? Ya da geliştirici konudan bahsetmiş midir derslerinde?

    Asset store ında neler var acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asset store yok. Dediğim gibi küçük bir kitle kullanıyor bu yüzden gerekli assetleri kendiniz bulmalısınız. Assetler içinhttp://opengameart.org/,http://freesound.org/,http://www.reinerstilesets.de/ gibi siteleri kullanabilirsiniz.

    Multiplayer olayı yapılabilir ama bu ImpactJS'den bağımsız bir konu.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.