XL yanlış anlaşılan bir tabir. lastiklerin hız endeksi arttıkça, performans lastiklerine doğru çıktıkça ve yanak azaldıkça, mecburi yapılan yanak güçlendirmelerinden dolayı XL (extra load) ifadesini de belirtmeye başlıyorlar. Extra load'dan kasıt da tam olarak taşıma kapasitesi değil.. hem taşıma kapasitesi, hemde lastiğin viraj yüklerine, sert frenaj ve hızlanmada yan kuşaklara binen yüklere de daha dayanıklı olduğu anlamına geliyor. bu yüzden performans lastiklerinin neredeyse tamamı extra load olarak gelir, yoksa kimse supercar araca yük atacak değil. Küçük bir jantınız, geniş bir yanağınız var, mesela kışlık takıyorsanız XL değil de T veya H hız endeksli normal lastik idealdir. ama dar bir yanak ölçüsünde lastik bakıyorsanız, büyük ve ağır bir jantta XL tercih edilmelidir. zaten XL olmayan lastik de zor bulunuyor böyle ölçülerde. |
Bildirim