Şimdi Ara

Instagram’da gördüklerinizin bir nedeni var: İşte algoritmanın detayları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
1
Favori
1.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Instagram, uygulamanın algoritmasının nasıl çalıştığı ve şirketin belirli içerik oluşturuculara "gölge yasaklama" uygulayıp uygulamadığı konusundaki "yanlış anlamaları" ortadan kaldırmak amacıyla öneri sisteminin nasıl çalıştığını açıkladı. Instagram'ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri yeni bir blog yazısında, uygulamanın çeşitli bölümlerindeki içerikleri nasıl sıraladığına dair bugüne kadarki en ayrıntılı açıklamalardan birini sunuyor.



    Instagram kullanıcıları uzun zamandır "algoritmanın" platformdaki içeriği sıralamak için nasıl çalıştığı ve bazı kullanıcıların gönderilerinin neden diğerlerinden daha az görünür olduğu hakkında teoriler üretiyor. Şimdi ise bu gizem ortadan kalktı.



    Hikayeler, Keşfet ve Reels önerileri



    Yayınlanan blog yazısına göre Instagram, sıralama sistemini içerikle karşılaşılan yere göre ayırıyor: Hikayeler, Keşfet sayfası ve Reels.





    Buna göre Hikayeler, kısmen bir kullanıcının bir hesabın güncellemelerini ne sıklıkta görüntülediğine, DM gönderip göndermediğine veya bir Hikayeyi beğenerek etkileşimde bulunup bulunmadığınıza göre sıralanıyor. Instagram ayrıca, bir kişinin aile üyesi ya da arkadaş olup olmadığı gibi, bir hesapla olan ilişkinizi de değerlendirmeye çalışıyor.





    Reels için de benzer kullanıcı verileri kullanılıyor. Instagram, Reels özelinde kullanıcının beğendiği, kaydettiği, paylaştığı veya etkileşimde bulunduğu şeylere dayanarak bir sonraki içeriğin ne olacağı hakkında bilgi topluyor. Ancak Reels’ta görülen içeriklerin temellerinin tamamı bunlar değil. Instagram aynı zamanda bir kullanıcının videoyu yeniden paylaşmasını, içeriğin tamamını izlemesine, beğenmesine ve sesi sayfasına tıklamasına da bakıyor. Videolarda kullanılan görseller ve seslerin yanı sıra takipçiler veya etkileşim seviyeleri gibi videoyu paylaşan kişi hakkındaki bilgiler de Reels sıralamasında rol oynuyor.



    Ayrıca Bkz.Hackerlar Instagram hesabı çalmak için bu yöntemleri kullanıyor!



    Öte yandan, Keşfet'teki öneriler büyük ölçüde geçmişte beğendiğiniz, kaydettiğiniz, paylaştığınız ve yorum yaptığınız gönderilere dayanıyor. Ancak bu kısımda doğal olarak daha önce hiç etkileşimde bulunmadığınız hesapları görme olasılığınız daha yüksek.



    Kısıtlanmış hesaplar





    Blog yazısının en ilginç bölümleri "gölge yasağı” veya “shadowban” başlığının altındakilerden oluşuyor. Mosseri bu kelimenin evrensel bir tanımı olmadığını ancak birçok içerik oluşturucunun "bu terimi bir kullanıcının hesabının veya içeriğinin net bir açıklama veya gerekçe olmaksızın sınırlandırıldığını veya gizlendiğini ima etmek için kullandığını" söylüyor. Instagram, içerik oluşturucuların bu endişelerini gidermek için şeffaflığı artırmaya çalıştığını söylüyor.



    Bunun için özellikle de uygulamanın "hesap durumu" özelliğine dikkat çekiliyor. Bu özellik, kullanıcılara gönderilerinden birinin veya hesaplarının öneriler için "uygun olmadığı" konusunda uyarıda bulunabiliyor. Yine buradan itiraz süreçleri de başlatılabiliyor.



    Son olarak platformlar kullanıcılara gördüklerini kontrol etmeleri için çeşitli yollar sunuyor. Meta, Facebook'ta kullanıcıların belirli içerik türlerine tepki vermesinin bir yolu olarak "daha fazla göster" ve "daha az göster" seçeneklerini sunuyor. Instagram’da ise “ilgilenmiyorum” seçeneği sunuluyor. Ancak bu araçların gerçekten işe yarayıp yaramadığı konusu tartışmalı. Bazı çalışmalar, bir öneri sistemine ince ayar yapmak için kullanıcı ayarlarının pek işe yaramadığını öne sürüyor.




    Kaynak:https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-ranking-explained/
    Kaynak:https://www.engadget.com/instagram-explains-its-recommendations-and-shadowbanning-234716911.html







  • Buradaki algoritmalar modern çağın dini olmuş. İnsanları istedikleri gibi yönetebiliyorlar. Kesinlikle isteğe bağlı ve şeffaf olmalı, kullanımı için olası bütün zararlarından bahsedilip rıza metni imzalanmalı.

    Çok güçlü bir propaganda aracına dönüşüp insanları depresyona sürüklediği, intihar raporlarına rağmen görmezden gelindiği eski bir çalışan tarafından itiraf edilmiş, konu hakkında raporlar yazılmış ama firma reddetmişti.

    https://tr.euronews.com/2021/09/15/instagram-gencleri-depresyona-soktuguna-dair-arast-rma-raporu-sonuclar-n-reddetti
  • Buradaki algoritmalar modern çağın dini olmuş. İnsanları istedikleri gibi yönetebiliyorlar. Kesinlikle isteğe bağlı ve şeffaf olmalı, kullanımı için olası bütün zararlarından bahsedilip rıza metni imzalanmalı.

    Çok güçlü bir propaganda aracına dönüşüp insanları depresyona sürüklediği, intihar raporlarına rağmen görmezden gelindiği eski bir çalışan tarafından itiraf edilmiş, konu hakkında raporlar yazılmış ama firma reddetmişti.

    https://tr.euronews.com/2021/09/15/instagram-gencleri-depresyona-soktuguna-dair-arast-rma-raporu-sonuclar-n-reddetti





  • algoritmalar ile geleceğimizi şekillendirmeye çalışıyorlar. İlk yola çıkış noktası tüketici taleplerini öğrenmek içindi, şimdi tüketiciyi yönetmeye döndü.

  • annem örgülere baktı diye benim telefonda habire örgüler çıkmaya başladı algoritmaya bak bi bak teli kim kullanıyor

  • Demir1357 kullanıcısına yanıt

    örgütler diye okudum ya ben Instagram’da gördüklerinizin bir nedeni var: İşte algoritmanın detayları 

  • BARKU B kullanıcısına yanıt

    :) yok hocam ya dikiş ile ilgili sayfamda örgü giysiler çıkıyor artık kimseye elletmemek lazım demek ki

  • O algoritma nasıl bir algoritma ise olmaz olsun öyle algoritma, paso yeni yetme, sonradan görme turbanli ergenlerin abuk subuk nişan, kına, düğün, yavrulama olaylarındaki görgüsüz aktivitelerini gösteriyor, en ufak ilgili alanıma girmeyen bu şeyleri gösteren algoritma batsın…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.