tray işlemcilere benimde deneyimlediğim kadarıyla destek ilk 3 ayda bitti diye biliyorum fakat batch kodları ile yinede bir şekilde gönderim sağlanıyor galiba. |
INTEL 14-13-12. Nesil İşlemciler [ANA KONU] | [PCIE5-DDR5-DDR4-LGA1700] (375. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Cevabınız için teşekkür ederim hocam. Destekten yazdım, şöyle bir mail geldi:
“Hello ÇirkinlikNeKolay,
Thank you for contacting Intel Customer Support. We hope you are having a great day!
We understand that you are facing an issue with the Boxed Intel® Core™ i7 processor 13700KF (30M Cache, up to 5.40 GHz). We would love to help you in the best possible way to resolve the issue and you mentioned that you had done the Bios settings.
In order to do so we request you to share the below details to proceed further and assist you in isolating the issue:
Markings of the processor (Serial and Batch number):
Clear images of the processor:
Storage Device: (Make, Capacity, Type: SSD/HDD)
Dedicated Graphic Card Details: (If any)
Power Supply Details: (Model, Wattage and the manufacturer):
Operating System Details:
Please refer the below link to locate the markings on the Processor:
http://www.intel.com/content/www/us/en/support/processors/000005609.html
Also, Additionally we recommend you please check the BIOS settings on your system to ensure operation within Intel specifications as detailed below:
Current Excursion Protection (CEP): Enable
Enhanced Thermal Velocity Boost (eTVB): Enable
Thermal Velocity Boost (TVB): Enable
TVB Voltage Optimizations: Enable
ICCMAX Unlimited Bit: Disable
TjMAX Offset: 0
C-States: Enable
AC/DC Load Lines: AC and DC Load Lines must match
ICCMAX: Varies, Never>400A*
ICCMAX_App: Varies*
Power Limits (PL's): Varies*
To narrow down this issue, Further more I am sharing the details of the power supply profiles and BIOS default setting for Intel® Core™ i7 processor 13700KF (30M Cache, up to 5.40 GHz) . I have attached the following attachments for your reference.
Please do try the steps as mentioned and do let us know if it has helped you with your issue.
Also, please let us know your preferred date for the next follow-up by us. If there is no response from your end, we will follow up with you on 01/28/2025. Let us know if you wish to change the same.
Feel free to respond to this email if you have any further questions and we will be more than happy to assist you accordingly.
E-mail: sasupport@mailbox.intel.com
Chat: http://www.intel.com/p/en_US/support/contactsupport
We are available from Monday through Friday 10:00 A.M. - 7:00 P.M. We will be happy to help!
Best Regards
Faisal Rashid
Intel Customer Support Associate”
Kargo ile gönderim sağlanması kısmını biraz daha detaylı yazabilir misiniz rica etsem hocam? Gönderim ücretini siz mi ödediniz? Ürünü gönderdikten ne kadar sonra size geri dönüş oldu? Yeni ürünü kaç günde size gönderdiler? Aynı ürün yerine başka bir ürün alma olanağı sundular mı vs?
Support kısmından talep oluşturduktan sonra yukarıda paylaşmış olduğum mail geldi, cevap da verdim ama henüz ikinci bir geri dönüş olmadı. Ne kadar zaman sonra geri dönüyorlar?
_____________________________________
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Mailde ki bilgileri doldurup sorununuzun çözülmediği gibi bir cevap verebilirsiniz. RMA süreci yani işlemci değişim süreci için mailleşme vs bende 1 hafta kadar sürdü. Tamamen şansınıza bağlı belki cevap 24 saat sonra gelir belki bir kaç saat içinde. Bu yazışmalardan sonra bize işlemcinizi şu kargo kodu ile göndereceksiniz diyorlar akabinde otomatik olarak kargo firması size bir randevu tarihi oluşturup bilgi maili atıyor. O tarihte evinize gelen kuryeye işlemcinizi teslim ediyorsunuz. Herhangi bir kargo ücreti vermeyeceksiniz. Gönderdikten 1 hafta sonra yeni işlemci eline ulaştı. Farklı bir ürün alma olanağı sunmadılar bende beklemedim açıkçası.
-
Teşekkür ederim hocam. Üstte yazdığım maili çevirdiğimde iki şey dikkatimi çekti: Birincisi, “kutulu Intel işlemcinizi” demiş bana, yani işlemcim satın alındığında kutulu olarak satın alınmış, doğru mu anladım? İkincisi ise, 28.01.2025 tarihine kadar bu maile cevap gelmezse sizinle iletişime geçeceğiz demiş, ben yanıt verdim, iletişime geçerler mi?
Düzenleme 1: 20 dakika önce mail geldi, adres bilgilerimi isteyip garanti kapsamında ürünü değiştireceklerini söylediler. Bana gelen maili Türkçeye çevirip yazıyorum:
Merhaba Çirkinlik Ne Kadar Kolay,
Intel Müşteri Desteği'nden selamlar. Harika bir gün geçirmenizi umuyoruz!
Onayınız için teşekkür ederiz, ürününüzün garanti kapsamında olduğunu kontrol ettik ve Standart Garanti Değişimi ile devam edeceğiz. Bu işlem için ortalama teslim süresi 5-7 iş günüdür ve tarafınızdan herhangi bir ücret alınmayacaktır.
Standart garanti için süreç şu şekildedir:
1. Ürün garantisini işledikten sonra paketi teslim almaya nasıl hazırlayacağınız konusunda bizden bilgi alacaksınız.
2. DHL ile iş birliği yapıyoruz ve size kargo kutusuna yapıştırmanız gereken etiketlerin bulunduğu bir posta gönderecekler ve ayrıca arızalı ürünü ne zaman alacaklarını da bildirecekler.
3. Arızalı ürünü depomuza aldıktan sonra teknisyenlerimiz ürünü inceleyecek ve ardından yedek ürünü gönderecektir.
4. DHL, ürünün ne zaman teslim edileceğini size bildirecektir.
Garanti kapsamındaki değişimi başlatmak için lütfen posta adresinizi aşağıdaki formatta belirtin-
Adres: (Kapı Numarası/Cadde Adı/Bölge).
Şehir:
Eyalet:
Posta Kodu:
İletişim Numarası:
Cevabınızı bekliyoruz. Sorularınız varsa bizi aramaktan veya e-posta göndermekten çekinmeyin.
Mail böyle, ürünün kutusu yok, hazırlama kısmında şüphelerim var, umarım sorun olmaz. Üzerine fiyat farkını koyup 14700KF alabilir miyim diye sordum. Cevap gelince güncellerim. Benzer durumda olan arkadaşlar rehber olsun diye yazıyorum çünkü ben bu konuda çok sorun yaşadım ve kaynak bulmakta zorlandım.
Düzenleme 2: Bir üst model olan 14700KF için cevap geldi, Türkçeye çevirip yazıyorum:
“Merhaba Çirkinlik Ne Kadar Kolay,
Intel Müşteri Desteği'nden selamlar.
İş birliğiniz için teşekkür ederiz. Artık cihazınız için Standart Garanti değişimini gerçekleştirmeye hazırız.
Önceki iletişiminizde belirttiğiniz hususlarla ilgili olarak, lütfen kutu konusunda endişelenmeyin, nakliye sırasında ürünün güvenliğini sağlamak için iyi paketlendiği sürece alternatif bir kutu kullanabilirsiniz.
Fiyat farkı ve yeni nesil 14700KF talebinize ilişkin sorunuza gelince, ilk tercihimizin değişim için aynı modeli sunmak olduğunu bildirmek isterim. Bununla birlikte, stoklarımızda yoksa, talebinizi ele almak ve olası seçenekleri araştırmak için daha yüksek ekibimize danışmamız gerekecektir.
Anlayışınız ve sabrınız için tekrar teşekkür ederiz.”
Muhtemelen aynı ürünün bire bir değişimi olacak.
Düzenleme 3: DHL kargo ile ücretsiz alım yapılacağını, bunun için kargo kodu, etiketi gibi bilgilerin geldiğini mail attılar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Çirkinlik Ne Kadar Kolay -- 27 Ocak 2025; 17:14:49 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Size gelen cevap standart kalıp halinde herkese yazılan mesajlar bir anlam yüklemeyin ancak kutulu olarak beklediklerini düşünüyorum. Siz işlemciyi kutusuz olarak yollayacaksanız bence onuda netleştirmek adına sorabilirsiniz. Bu konuda bir fikrim yok açıkçası. Sormazsanız da ürünü dedikleri gibi hazırlayın gönderin bakalım ne olacak.
-
Hocam, onu sordum ve endişe etmeyin, alternatif bir kutuyla gönderin dediler. Şöyle bir mail geldi:
Your SWR case has been created and is valid for the next 60 days only. Your action is required for the case to proceed. Please follow the instructions below for shipping and receiving your Intel product(s).
Packing and Shipping Product to Intel: Intel will ship your replacement after receiving and inspecting your returned product.
- Package product to prevent physical damage. Intel is not responsible for product that has been physically damaged prior to or during shipping.
- Write your SWR case number xxxxxxxx (bana gelen kod) on the outside of the box and enclose a copy of this email with your shipment.
- Return ONLY product(s) listed on this case confirmation. Your return may be delayed or cancelled if the FPO/ATPO/Serial Number of the returned part(s) does not match the number you entered.
- Keep all accessories with you. Intel does not retain any parts or accessories.
- Return your product to the location listed below:
- To return the defective product(s) free of charge, please refer to the shipping instructions and use the pre-paid airway bill provided in a separate email sent to you from our carrier DHL.
- Please label and return your product(s) to the following address:
- Intel CWP
- DHL Lojistik Hizmetleri A.S.
- Mithatpasa Mahallesi, Selanik Bulvarı,
- No:11/2 Kemerburgaz,
- Eyup,
- Istanbul
- 34075
- Turkey
- The date for collection of your defective product(s) has been arranged but if you would like to re-schedule, please contact your local DHL Express office with your booking reference number.
- If you have not received an email from DHL with the collection date and booking reference number, please contact Intel Customer Support:
- Intel Technology Providers: (see “contact us” link – requires login)
- All Other Customers: - (see “contact support” link)
- Only boxed processors are accepted for replacement. Since the FPO can align to both boxed and tray units, upon receipt of your returned processor(s), the depot will validate if your processor is eligible for replacement based on the ATPO.
Türkçesi şu oluyor:
SWR davanız oluşturuldu ve yalnızca önümüzdeki 60 gün boyunca geçerli. Davanın devam etmesi için sizin eylemde bulunmanız gerekiyor. Lütfen Intel ürününüzü/ürünlerinizi göndermek ve almak için aşağıdaki talimatları izleyin.
Ürünün Intel'e Paketlenmesi ve Gönderilmesi: Intel, iade ettiğiniz ürünü aldıktan ve inceledikten sonra yedek parçanızı gönderecektir.
Fiziksel hasarı önlemek için ürünü paketleyin. Intel, gönderimden önce veya gönderim sırasında fiziksel olarak hasar gören üründen sorumlu değildir.
Alıntı
metni:Kutunun dışına SWR dava numaranızı XXXX (bana gelen kod) yazın ve bu e-postanın bir kopyasını gönderinize ekleyin. (Burada ne demek istiyor hocam, kodu ürünün kutusunun dışına yazacağım ama bu e postanın kopyası ne oluyor? Çıktısını alıp kutuya mı koyacağım fiziksel olarak, onu anlamadım.) SADECE bu dava onayında listelenen ürünü/ürünleri iade edin. İade edilen parçanın/parçaların FPO/ATPO/Seri Numarası girdiğiniz numarayla uyuşmuyorsa iadeniz gecikebilir veya iptal edilebilir.
Tüm aksesuarları yanınızda bulundurun. Intel hiçbir parçayı veya aksesuarı saklamaz. Ürününüzü aşağıda listelenen yere iade edin:
Arızalı ürünü/ürünleri ücretsiz olarak iade etmek için lütfen nakliye talimatlarına bakın ve taşıyıcımız DHL tarafından size gönderilen ayrı bir e-postada bulunan ön ödemeli hava yolu faturasını kullanın.
Lütfen ürününüzü/ürünlerinizi etiketleyin ve aşağıdaki adrese iade edin:
Intel CWP
DHL Lojistik Hizmetleri A.Ş.
Mithatpasa Mahallesi, Selanik Bulvarı,
No:11/2 Kemerburgaz,
Eyüp,
İstanbul
34075
Türkiye
Arızalı ürününüzün/ürünlerinizin teslim alınması için tarih ayarlandı ancak yeniden planlamak isterseniz lütfen rezervasyon referans numaranızla yerel DHL Express ofisinizle iletişime geçin.
DHL'den toplama tarihi ve rezervasyon referans numarası içeren bir e-posta almadıysanız lütfen Intel Müşteri Desteği ile iletişime geçin:
-
quote:
Orijinalden alıntı: -Nefer-Size gelen cevap standart kalıp halinde herkese yazılan mesajlar bir anlam yüklemeyin ancak kutulu olarak beklediklerini düşünüyorum. Siz işlemciyi kutusuz olarak yollayacaksanız bence onuda netleştirmek adına sorabilirsiniz. Bu konuda bir fikrim yok açıkçası. Sormazsanız da ürünü dedikleri gibi hazırlayın gönderin bakalım ne olacak.
Hocam, onu da sordum ve endişe etmeyin, alternatif bir kutuda gönderim sağlayabilirsiniz dediler. Bana bir mail daha attılar, Türkçeye çevirdiğimde şöyle oluyor:
Alıntı
metni:SWR vaka numaranızı (Bana gelen kod) kutunun dışına yazın ve bu e-postanın bir kopyasını gönderinize ekleyin. Bu kısmı anlamadım, kodu ürünü koyacağım kutunun dışına yazacağım ama e postanın kopyası ne oluyor hocam? Bu mailin çıktısını alıp kutuya mı koymam gerekiyor? Siz nasıl yaptınız?
-
Sevindim öyleyse. Size verilen SWR kodunu paketi hazırladıktan sonra üstüne yazın ben swr kodunu a4 çıktısı alıp üstüne yapıştırıp gönderdim ayrıca Size gönderilen mailinde çıktısını alıp kutu içerisine koyun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok teşekkür ederim hocam. Öyle yaptım, bu sabah fotokopiciye gidip çıktısını aldım.
Bir sorum olacak: 13700KF’yi satıp 14700K almayı düşünüyorum. Sizce oksidasyon sorunu anlamında daha dezavantajlı mı olur, yoksa herhangi bir fark olmaz mı? Oyunlarda çökmeler, mavi ekran hataları alanlar varmış ama ben sadece tek bir oyun oynuyorum ve bu oyun da epey eski bir oyun olduğu için işlemciye yükleniyor olsa bile pek ısınmıyor işlemci. 13700KF ile oyunda 50C oluyordu, yani 14700K alsam ortalama sıcaklığı yine 50C civarı olacak. Bunun dışında YouTube, Chrome kullanıyorum, o kadar. Almışken daha güncel, daha güçlü bir işlemci almam mantıklı olur mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
satmanıza gerek bile kalmayabilir bir baksınlar incelesinler değişim kararı verirlerse ve ellerinde 13700kf yoksa 14700kf gönderebilirler. yaşandı çünkü bu gibi örnekler var. hee varsa 13700kf gönderirlerse o zaman düşünürsünüz.
-
Hocam, umarım öyle olur. Öyle olmazsa satıp 14700K almayı düşünüyorum. Bu durumu sorduğumda önceliğimiz, ürünün bire bir değişimidir demişlerdi. Umarım 14700KF gelir. Ama dediğim gibi, sizce oksidasyon sorunu yaşama ihtimalimi artırır mı bu durum?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oksidasyon konusuna şu aşama hiç kimsenin bir şey diyebileceğini sanmıyorum. Umarım üst modeli gönderirler. Şu an için en son bios güncellesini yapıp işlemciyi intel default settings ayarlarında kullanırsanız sorun olmaz diye ümit ediyorum çünkü bende aynı durumdayım. 14900 k kullanıyorum ancak default ayarlarda kullanıyorum. Bakalım ilerleyen zamanlarda işlemci için neler göreceğiz.
-
Umarım öyle olur hocam, yoksa zaten satıp kendim alabilirim. Asus anakartımda BIOS versiyonum 1805 idi, microcode güncellemesi yapmıştım, power saving modu açıktı bir de. Cinebench R23 testini önce PL1 ve PL2 default ayarda (253W-253W idi sanırım) yaptım, sonra PL1 ve PL2 150W ile sınırlayıp yaptım. Multicore skorum 25156'dan 24340'a düştü ama singlecore skorum 2088'den 2104'e çıktı ilginç bir şekilde. Sıcaklık değerlerim ise 150W sınırlamasından sonra 90'dan 85'e düştü ortalama. Aynı sonuçları başka bir forumda biri yapmış, 90'dan 74'e düşmüş onda sıcaklık. İkimiz de 240mm sıvı soğutucu kullanıyoruz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/160584172
Alıntı
metni:Spider-Man 2 PC specs revealed: GeForce RTX 4070+ Radeon and RX 7900 XT required for ray tracing
-
bişey soracam 245kf hala 14600kf dan güçsüzmü çünkü 14600kf fiyat indirimine gidirmiş.
bios update 245kf, 14600kf geçti mi ?
-
Merhaba arkadaşlar bende başımdan geçen i9-13900k değişim uygulamasını anlatmak istedim, öncelikle burada prosedürü anlatan herkese tek tek teşekkür ediyorum.
Pazartesi gönderdiğim işlemcim bugün yani 48 saat geçmeden yenisi geldi, gönderirken yazıda yazmıştım mağdur oldum müşteri memnuniyeti falan filan 14900k gönderin dedim
ama yemedi aynısını göndermişler, neyse 2 gün geçmeden gelmesi beni şaşırttı, test etmedikleri kesin çünkü salı günü işlemcim onlara ulaştıktan 2 saat sonra bana yenisini göndermişler, hangi ara baktında bozuk oluğunu anladın, taktım şuan güzel çalışıyor önceden tam yükte 100 dereceye yaklaşırken şuan 85 i geçmiyor, ilerde bir farklılık ve hata görürsem yazarım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sculpneo -- 5 Şubat 2025; 15:19:50 > -
Bu süreci ilk başlatanlardan olarak sayfalar önce yazmıştık. Test vs yapılmaz, gönderilenler sadece sizin beyan ettiğiniz ürün mü ona bakılır o kadar. Sonrasında imhaya.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
A18 tutarmı arkadaşlar lütfen tutsun amin.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
G.SKILL 6400 MHz CL28 bellekler TR'ye de gelecek mi acaba, zamanlama çok iyi görünüyor. Bu bellekler ve 14900KF ile performansı bir üst seviyeye çıkarmayı düşünüyorum, aslında işlemcinin performansından çok memnunum ve uzun süre sistemi değiştirmeyi de asla düşünmem.
13 ve 14. Nesil monolitik seriler şu an için Intel tarafında zirvedir, kullananlar değerini bilsinler bence. Nova Lake 2x P-Core gelecek gibi söylentiler var, doğru olamayabilir de ama yeni seride Intel'in asıl odaklanması gereken yer, performans iyileştirmeleri olmalı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 6 Şubat 2025; 10:35:10 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X